קובי שלום. אני מפנה אותך לדו"ח המבקר בנושא זה- יש נהלים מאד ספיציפיים לגבי פינוי רכב נטוש עם או בלי לוחית רישוי. היה עליך לקבל התרעות הן על הגרירה והן לפני שפורק. מה הפירוש- נגרר שלא כחוק? כמה זמן חנה הרכב באותו מקום? האם פחות מ- 60 יום? האם קיבלת מדבקת אזהרה? אם העירייה פעלה כדין- אין הרבה מה לעשות. אינני סבורה שזהו מקרה לתביעה ייצוגית. אם העירייה פעלה שלא כדין- ודאי שניתן להגיש תביעה נזיקית ולדרוש פיצוי. פיצוי עונשי לא נפסק כדרך קבע, רק במקרים חריגים. ראה הנוהלים של המב
טיפרל בכלי רכב בעל ערך עם
~
חית רישוי
22 . פקח המקבל דיווח על כלי רכב נטוש ובעל ערך7 מדביק לחלון הרכב "הודעה על השארת רכב
ברשות הרבים" . בהודעה נאמר כי "לפי סעיף 8א' לחוק שמירת הנקיון רכב שהושאר ברשות
הרבים במקום אחד במשך תקופה העולה על 60 יו70 רשאית העירייה להורות על גרירתו
מהמקום" . העתק הטופס מועבר למרחבי ונרשם בספרי המעקב הידניים .
23 . לאחר כ- 50 יום נשלח שוב הפקח לבדוק מצב הרכב . אם הרכב עדיין במקומו מנסים לאתר את
בעל הרכב לפי הנתונים הרשומים במשרד הרישוי או בדרך אחרתי למשל מערכת תווי חנייה .
העירייה מחוייבת בגין כל שאילתה על פרטי הנהג. חלק מהמרחבים יכולים לבצע את השאילתא
ישירות ממשרדי המרחבי וחלק מבקשים איתור הפרטים ממטה האגף . עלות שאילתא למשרד
הרישוי )באמצעות החברה לאוטומציה( היא 8. 44 נ
~
.
24 . עם איתור פרטי בעל הרכבי שולח המרחב לבעל הרכבי בדואר רשום7 "דרישה לפינוי רכב
שהושאר ברשות הרבים" בתוך 15 יום . האזרח מוזהר שאם לא יפנה את הרכבי בכוונת העירייה
לגרור את הרכב לחניוןי שכתובתו מצויינת במכתב . בנוסףי מוזהר האזרח כי אם לאחר חודשיים
לא יבוא לקבלו7 "תהיה העירייה רשאית למכור את כלי הרכב והתמורה תעמוד לרשות
בעליו. . .בניכוי הוצאות העירייה בגין גרירת הרכב ואחזקתו. . . " . בהודעה לא נאמר כי הרכב ימכר
לאחר שיהרס ויהפוך לגרוטה .אי-ArNS י'י"
ת ה, אג'נ-'כ, מנקר הע'1 ..ה הליטש
בתגובה לטיוטת הממצאים מסר מנהל אגף הפיקוחי בתאריך 712/11/08 כיל "השמדת רכב לאחר
60 יום בחניון הגרירות נובעת ממדיניות עירונית מאחר ולא צלחו הנסיונות לפעול בנושא מול
משרד הרישוי בממרה להעביר את הרכב לבעלות עת"א-יפו - הנושא יעודכן במסגרת כתיבת
הנוהל החדש" .
25 . לאחר 15 יום יוצא שוב פקח לשטחי מצלם את כלי הרכב מכמה זוויותי וכל החומר הנוגע לרכב
נשלח לסגן מנהל אגף הפיקוח לתפעול . כאן מסתיים טיפול המרחב בנושאי לאחר שהטיפול של כל
שלב נרשם בספרי העזר הידניים . במקרה שהרכב לא נמצאי נעשה7 בנוסףי דיווח למערכת מוקד .
26 . סגן מנהל האגף בוחן את החומר . במקרה שדואר חוזרי מנסים לאתר את בעל הרכב בקובץ מרשם
התושבים ונשלחת דרישה נוספתי בדואר רשום7 לפנות את הרכב תוך 15 יום . בכל מקרה7 לפני
שסגן מנהל האגף ממליץ על גרירת הרכבי נשלח פקח ממטה האגף לבדוק שוב את מצב הרכבי
ולצלמו פעם נוספת . בקשה לגרירת הרכב נשלחת לאגף התברואה שמעביר את הבקשה7 לאחר
רישום באגףי ליחידת הרכב . יחידת הרכב אחראית לביצוע הגרירה לחניון של חברת הגרירותי
עפ"י הסכם שיש לעירייה עם חברת הגרירות . בכל שלב נעשה דיווח לאחורל יחידת הרכב מדווחת
על ביצוע לאגף התברואה7 שמדווח לאגף הפיקוח .
27 . אם בעל הרכב מבקש לשחרר את רכבו7 הוא מופנה לחניון חברת הגרירותי שם עליו לשלם עבור
הגרירה סכום העובר לזכות העיריה7 ועבור אחסנת הרכב בחניון - סכום המשולם למפעיל החניון .
מפעיל החניון מחזיק בשוברי תשלום של העירייה . הוא ממלא את הסכום לתשלום7 )במועד
הביקורת 7 אוגוסט - ספטמבר 180 72008 נ
~
( י ושולח את האזרח לשלם בדואר . לאחר שהסכום
שולם7 שולח בעל החניוןי בפקס או דוא"ל7 צילום של השובר ליחידת הרכבי וזו מאשרת שיחרור
הרכב .
28 . נמצא הרכב בחניון למעלה מ- 60 יו70 נשלח פקח לחניון לבצע בדיקה נוספת של הרכבי לצלמו
פעם נוספתי ולכתוב המלצתו להשמדת הרכב . החליט סגן מנהל אגף הפיקוח לתפעול כי יש
להשמיד את הרכבי מפנה את המלצתו7 בצירוף כל החומרי לעיונו והחלטתו הסופית של הסמנכ"ל
לתפעול . אם הסמנכ"ל מאשר השמדת הרכבי מעביר אגף הפיקוח הוראה לאגף התברואה7 המורה
לרכז מבצעים וציוד מכני להשמיד את הרכב ולפנותו למגרש הגרוטאות של החברה למיחזור
מתכת . נזכיר כי אף שהחוק מאפשר לעירייה למכור את הרכב כפי שהוא7 היא מעדיפה להשמידו
ולמכרו כגרוטה . נמסר לביקורת כי הסיבה היא אי הבהירות בנוגע לבעלות/העברת בעלות על
הרכב .אי-ArNS י'י"
ת ה, אגף-'כ, מנקר הע'1 ..ה הליטש
בתגובה לטיוטת המימצאים מסר מנהל יחידת הרכב העירונית7 בתאריך 712/11/08 כיל "העירייה
בחרה לפעול לגרימת הרכב הנמוש ולא לבצע מכירת הרכב וזאת מהסיבות הבאות :
מכירת הרכב יש בה פתח למחזור הרכב ולעלותו על הכביש.
מכירת הרכב כרוכה במיפול בהעברת בעלות של מוכר וקונה .
מכירת הרכב דורשת מעורבות שמאי בקביעת ערך הרכב .
מכל הסיבות הנ"ל מועדף המיפול בגרימתו ומכירתו כגרם ברזל. " .
29 . לאחר קבלת ההוראה להשמדת הרכבי מורה רכז המבצעים וציוד מכני לטרקטור ומשאית לצאת
לחניון הגרירות . הטרקטור מועך את כלי הרכבי ומעמיס על המשאית . בד"כ מדובר בכמה כלי רכב
המועמסים על המשאית .
אכן הודבקו מדבקות אך דאגתי להסירם ולהעביר את הרכב לפני שעבר הזמן שכתוב על המדבקה כמו כן שלכתי מכתב לעיריה שיפסיקו עם המדבקות שכן הרכב מחנה כחוק ליד בית העסק שלי והוא מרבה להתלכלך בגלל שיפוץ נרחב שהעיריה ביצעה באזור תקופה ארוכה, הרכב נגרר בסופו של דבר לא מהמקום שהודבקה אליו המדבקה האחרונה אלא מרחק של כ30 מטר ממתחם סגור ומגודר (סגור ע''י החברה שמבצעת את השיפוץ במתחם מגודר עם שומר) כך שזה בטוח לא היה רשות הרבים ,היה לי חשש שזוממים על הרכב שכן מדובר ברכב שטח עם תוספות ושיפורים יקרים אך לא תארתי שהעיריה תהיה זו ש''תגנוב '' את הרכב ולא תיידע אותי בדבר הגרריה רק לאחר תלונה במשטרה וחקירה שלי, במקרה הגעתי לגרר שגרר את הרכב את מס הגגר העברתי למשטרה ואחר ברור של המשטרה עם הגרר התקשרו אליי ואמרו שהרכב נמצא באשדוד במוסך ??!! שגם זה תמוהה כי הרכב נגרר מתא ויש חניונים של רכב נטוש גם בתא דבר שהקשה עליי את מציאת הרכב כי חיפשתי בכל החניונים ואף אחד לא ידע היכן הרכב ,עם לא הייתי מגלה את מס הרישוי של הגרר הרכב בוודאי לא היה חוזר אליי ומכאן המחשבה על תביעה ייצוגית כי מי יודע כמה רכבים כאלו נגררו באותה דרך ובעליהם חושבים עד היום שרכבם נגנב..
דבר קטן נוסף הפקח שהצמיד לי את המדבקה הכיר אותי טוב וגם היה לו טלפון שלי כי באחד הפעמים הוא התקשר אליי לנייד והזהיר אותי שירשום לי דוח קנס אמרתי בטלפון שאין לו מה לרשום לי דוח שכן הרכב מחנה במקום חוקי לאחר דין ודברים הוא אמר שהוא רושם לי דוח וניתק (שיחה מוקלטת) שהגעתי לרכב גילתי שהוא לא רשם דוח אך הוא הצמיד את המדבקה שהרכב נטוש כביכול, אותו פקח גם נהג לירשום לי דוחות שונים לעסק...
כמו כן החלקים פורקו מהרכב לפני שעבר הזמן שנתנו לי עד שנקח את הרכב מחניון העיריה
האם עכשיו יש מצב לתביעה ייצוגית ? או עונשי כי לא נראה לדעתי שהעיריה פעלה בתום לב
ולא שמרה כראוי על קינין שלי שהיה באחריותה
סליחה על השאל הארוכה
מודה לך על התשובה
נראה כי אכן העירייה פעלה שלא כדין וקיימת לכאורה עילת תביעה. לצורך המשך ההליך- אתה מוזמן לפנות טלפונית. בברכה, רונית רוטלוי, עו"ד
"מייצגת נפגעים בתחום נזקי גוף לרבות תאונות דרכים, תאונות עבודה ונפילות ברשות הרבים..."
"דגש רב על השקט הנפשי והסוציאלי של כל לקוח ותיאום ציפיות מראש... "
"לאחר שנות עבודה רבות בתחום, אני מכירה כבר לא מעט מ'התחבולות' בהן נוקטות חברות הביטוח..."
"בכל יום ביומו, אני נלחם את מלחמתו של האזרח הפשוט כנגד תאגידי הביטוח והגופים הרפואיים הגדולים. המפתח להצלחה שלי - מאבק עיקש ללא פשרות, יושרה והגינות..."
"לוחמת על זכויות לקוחותיי ללא פשרות, כאשר לנגד עיני כל העת טובתם האישית בלבד..."
מה עושה צעיר שנפגע בתאונת דרכים וקיבל הפסדי השתכרות באופן מקופח? עו״ד אהרון שטכלברג מספר על מקרה וכיצד הצליח לפסוק פיצויים גבוהים יותר לטובת הנפגע