סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

בית עסק או תאגיד אחר סיפק לך מוצר מקולקל ? סירב להחליף את המוצר או לבטל לבקשתך עסקת אשראי שביצעת ? חברת תקשורת גובה ממך תשלומים בניגוד למוסכם ? מצאת טעות בחיוב בתשלום אשר התבצע ע"י חברה קמעונאית ? נגרם לך נזק ולמרות היותו מינורי באופן יחסי, את/ה מעוניין לדעת מתי ניתן להגיש תביעה קטנה, בגין איזה סעד וכיצד ניתן לקבלו ? כפי הניתן לראות, פורום צרכנות ותביעות קטנות הוקם בפורטל המשפטי iLaw משום שהוא נוגע לכולנו, בפעולות צרכניות שונות אשר אנו מבצעים ביום יום. במסגרת פורום צרכנות ותביעות קטנות זה תוכל לקבל מידע וכלים משפטיים פרקטיים להבנת נושא משפטי צרכני ומימוש זכויותיך. תופתעו לגלות כי בחינה ובדיקה משפטית של עורך דין הבקיא בתחום, תקל עליכם. רוצים לבדוק ? הוסיפו שאלה, מפורטת במידת האפשר, ותשובות עורך הדין המנהל את הפורום לא תאחר לבוא.

קרא עוד

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

09/12/2024 18:41 חבר אנונימי תביעות קטנות - בקשת ביטול עסקה והחזר כספי מלא עקב הטעיה ותנאים בלתי הוגנים בחוזה. תביעות קטנות - בקשת ביטול עסקה והחזר כספי מלא עקב הטעיה ותנאים בלתי הוגנים בחוזה.
שלום רב,

במהלך העבודה פנה אליי נציג מכירות מטעם מכללת איקום ללימודי סייבר. לאחר שיחה ראשונית נעימה ובשל עניין משותף, התחלנו בתהליך הרשמה שכלל קריאת חוזה ושאלת הנציג אם הבנתי את תוכנו. טעיתי כשנעניתי בחיוב, כיוון שלא בחנתי לעומק את התנאים, שהוצגו בלחץ מסוים ובסביבה לא נוחה, תוך כדי העבודה. לאחר מכן התקדמנו להסדר תשלום, במסגרתו סוכם על 12 תשלומים מחודש מרץ 2025, כשהקורס מתחיל במאי ומתמשך כ-10 חודשים.

בקשת ביטול:
לאחר מספר ימים התברר לי שהתקבלתי ללימודי תואר שלא ציפיתי להתקבל אליהם. בהתאם לכך, הגשתי בקשת ביטול בתוך שלושה ימי עסקים, מתוך ידיעה שעל פי החוזה אני זכאי להחזר מלא. עם זאת, החוזה כלל סעיף שלפיו, אם בוצע חיבור למשתמש אונליין, דרישת ביטול תחייב תשלום של 60% מערך הקורס.

נסיבות החיבור למשתמש:
בעת הסדרת התשלום, פנה אליי נציג מטעם המכללה והסביר שמדובר בבדיקה טכנית לוודא שהמשתמש שלי פועל כשורה. נאמר לי שאין לכך השלכות, ולכן אישרתי את החיבור. השיחה הוצגה כבדיקה טכנית בלבד ולא כהתחלת שימוש כלשהו.

תיעוד נוסף וראיות:
תיעוד שיחות וואטסאפ:

ברשותי תיעוד שיחות וואטסאפ עדכני עם אחד הנציגים, ממנו ניתן לראות בבירור שהשיחה עם הנציג החלה רק ביום מסוים (לאחר הרישום).
למרות שטענו אחרת, לא קיימת אצלי היסטוריית שיחות קודמת מולם בוואטסאפ, אף שהוספתי את הנציג לאנשי הקשר שלי ביום השיחה הראשונית.
היעדר מיילים מהחברה:

אין ברשותי כל מייל מהחברה המאשר את פרטי ההרשמה, המשתמש, או הסדרי התשלום.
המייל היחיד שנשלח היה בקשת הביטול שלי, שנשלחה תוך ארבעה ימים רגילים (לא עסקיים) ממועד ההרשמה, לפי התנאים המצוינים בחוזה.
סתירות בטענות החברה:

החברה טוענת כי קיימות שיחות קודמות ותכתובות מולם, אך לא הוצגו ראיות לכך.
למרות דרישתי, לא התקבל כל תיעוד של שימוש במשתמש או ראיות לכך ש"חומרים הורדו".
מענה המכללה:
נציגת ביטולים טענה שעליי לשאת באחריות ולהתחייב לתשלום 60% מערך הקורס, בטענה שהמשתמש שלי נפתח ושיש לי גישה לחומרים. למרות זאת, לא הוצגו לי ראיות על שימוש במשתמש, ובפועל איני יכול להתחבר אליו או להשתמש בו. בנוסף, השיחה עם הנציג בתחילת התהליך תוארה בצורה מטעה, וההתחברות הוצגה כבדיקה טכנית בלבד.

הסכומים הרלוונטיים:
סכום הקורס המלא: 19,900 ש"ח.
סכום הביטול: 11,940 ש"ח (60%).
בקשת ייעוץ:
האם החוזה חוקי בהתחשב בחוקי הגנת הצרכן, במיוחד לגבי הלחץ שהופעל והשימוש לכאורה במשתמש?
האם יש בסיס לתביעה במקרה זה בהתחשב בהתנהלות המכללה והעדר אסמכתאות מסודרות?
האם ראוי להיכנס להליך משפטי בהתחשב בסכומים הנדרשים?
תודה מראש על עזרתכם.

שלום,
1. כיוון שלא ראיתי את ההסכם, אינני יכול לקבוע את חוקיותו. ככל שהופעל לחץ, אזי אין רלוונטיות לחוקיות חוק הגנת הצרכן. אסור להפעיל לחץ לצורך הסכמה /חתימה על הסכם.
2. נדמה שכן. זה כמובן תלוי בסוג התביעה.
3. אין זו שאלה משפטית. ככל שפעלו בעניינך בניגוד לחוק - הדרך לפעול היא באמצעות הליך משפטי.

07/12/2024 16:45 אנונימית מגעים עם מעצבת גרפית בנושא אתר לא נגיש מגעים עם מעצבת גרפית בנושא אתר לא נגיש
שלחתי אימייל קצת לפני ספטמבר 2024 למעצבת גרפית. אני רציתי לומר לה שהאתר שעיצבה ללקוח עסקי הוא לא נגיש. חששתי שזה ישמע תוקפני ולכן קודם שאלתי אם היא מחפשת עובדים (אני גם מעצבת ועדיין מחפשת עבודה) כדי לשבור את הקרח וליצור אווירה נעימה (כולל פורטפוליו ושם מלא). היא לא ענתה למייל ולכן השארתי את אותה הודעה בדיוק בפייסבוק (דצמבר) על חיפוש עובדים. גם בפייסבוק היא לא ענתה. לא יכולתי למצוא את הטלפון הנייד שלה באיזי או אינדקס אחר. האם צריך להמשיך לחכות לתשובה או לפנות למועצה להגנת הצרכן או לנגישות ישראל בלי קשר לאיפה הגיעו ההודעות שלי (כמו למשל אוטומטית לספאם או ארכיון)? תודה

הבהרה: לא כתבתי לה כלום על האתר והנגישות שלו. 2 ההודעות במייל והפייסבוק היו על חיפוש עובדים בלבד

שלום,
צר לי אך נדמה לי שלא הבנתי את שאלתך.
את שואלת האם יש לך עילה לתביעה כנגד גורם פרטי שלא ענה לך ?
התשובה לשאלה זו היא לא.

08/12/2024 08:37 קסניה חורושקו תביעת חברת שליחויות תביעת חברת שליחויות
היי,
עשיתי הזמנה משיין ב1400₪ המשלוח הגיע לארץ והגיע למחסן של חברת שליחויות HFD.
קבלתי מסרון בסמס על כך שהמשלוח אמור להגיע לי עד8/12
הוא לא הגיע.. ואין מענה ואין עונה .
שלחתי חיילים התקשרתי למוקד שהוא בכלל רובוט .
קראתי תגובות בפייסבוק יש כלכך תגובות נוראיות נגד החברה אנשים לא קיבלו את החבילות שלהם .
אני רוצה לתבוע את החברה , לא קבלתי את החבילה שלי בשוי 1400₪
ביזיון!
האם אפשרי להגיע לתביעה ?

שלום,
כן

04/12/2024 18:27 אלון חברת שליחויות מסרבת לעלות לקומה 4 בלי מעלית חברת שליחויות מסרבת לעלות לקומה 4 בלי מעלית
שלום רב,
חברת שליחויות מסרבת לעלות לקומה 4 בלי מעלית על מנת לספק מוצר שרכשתי.
השבתי להם שהשירות שהם מבטיחים הוא "עד הבית", אך הם התחמקו ואמרו לי שאפנה לספק של המוצר.
אכן פניתי, ואני ממתין לתשובתו.
האם ניתן לתבוע מי מהצדדים בנושא?

04/12/2024 18:32 אלון תוספת

אוסיף שבתקנון של חברת השליחויות לא מופיעה התייחסות לנושא

שלום,
כן, ניתן לתבוע,

05/12/2024 14:55 אלון תודה! המשך:

1. רק את הספק עימו ביצעתי עיסקה, אני מניח?
2. סכום העיסקה זעום. האם זה שיקול?

שלום,
כפי שאתה יכול להבין, אני לא הייתי ממליץ לתבוע.
אמנם יש לך עילה לתביעה, אך אני לא בטוח שבית משפט יתן לך סעד בנדון.

04/12/2024 17:13 אורית כהן משלוח שלא התקבל מאליאקספרס משלוח שלא התקבל מאליאקספרס
קיבלתי הודעה מחברת שליחויות hfd שיש חבילה שמחכה לי בחנות מסויימת בקרבת ביתי. ניגשתי לאסוף את המשלוח והוא לא היה בחנות. המוכרת נכנסה לקישור של חברת השליחויות כדי שאכתוב שם שהמשלוח לא הגיע. חברת השליחויות טוענים שאישרתי את קבלת החבילה. פניתי עוד מספר פעמים לחנות לחפש את המשלוח והוא לא נמצא. חברת השליחויות מתעקשים שקיבלתי את החבילה. זו חבילה שעלתה לי 388 שח, זה כסף רב ואני לא רוצה לוותר בלי שהצדק ייצא לאור. האם יש באפשרותך לסייע לי? לתבוע את חברת המשלוחים או את נקודת החלוקה?

שלום,
כן. יש באפשרותי לסייע.

04/12/2024 15:01 שושי יגודיוב ביטול עסקה בתוך 14 יום ביטול עסקה בתוך 14 יום
חתמתי על חוזה לרכישת קופה רושמת ובייק אופיס לעסק, ואני מעוניין לבטל את העסקה תוך 14 ימי עסקים לפי החוק. בחוזה מצוין שדמי הביטול הם 30% מהעסקה, אך אני מבין שהחוק מתיר גביית עד 100 ש"ח או 5% בלבד. חשוב לציין שהקופה עצמה (החומרה) הותקנה אצלי בעסק וחוברה לאינטרנט, אך לא נעשה בה שימוש כלל, והחנות עדיין לא נפתחה. מדובר בקופה רגילה הקיימת במלאי ולא הוזמנה במיוחד עבורי. בנוסף, הבייק אופיס לא הותאם או שונה לצרכיי, והוא אמור לעבור שינויים מסוימים אך הדבר לא נעשה עדיין. האם הסעיף בחוזה חוקי, ומה זכויותיי במקרה זה?

היום הוא היום ה-14 מאז חתימת העסקה, ופניתי לסוכן שמכר לי את המוצרים ומולו חתמתי על העסקה. הפנייה נעשתה גם בכתב וגם בהודעת וואטסאפ. הסוכן העביר את הפנייה למנהל החברה, אך המנהל טרם חזר אליי. האם הפעולות שביצעתי עומדות בדרישות החוק לביטול עסקה, ומה עליי לעשות במידה והמנהל ממשיך להתעכב במתן מענה?

שלום,
החוק עליו אתה מדבר (ביטול בתוך 14 יום) הוא חוק הגנת הצרכן. חוק הגנת הצרכן חל על צרכנים. החוק מגדיר "צרכן" – מי שקונה נכס או מקבל שירות מעוסק במהלך עיסוקו לשימוש שעיקרו אישי, ביתי או משפחתי;
כיוון שאינך צרכן על פי החוק - החוק לא חל עליך, כלומר אין לך זכות שבדין לבטל את עסקה בתוך 14 יום.

02/12/2024 09:18 ענבל החלפת מונה גז ע החלפת מונה גז ע"י חברת הגז
האם חברת הגז יכולה להחליף את מונה הגז של צרכן בבניין מבלי ליידע אותו לפני ההחלפה ומבלי לשלוח לו דו"ח על ההחלפה?

מה ניתן לעשות אם חברת הגז החליפה את מונה הגז בלי ליידע את הצרכן ובחשבון הראשון אחרי ההחלפה יש אי התאמות בנתוני צריכת הגז בין המונה הישן והמונה החשד?

תודה

שלום,
אין זו שאלה משפטית. עליך לפנות בעניין לחברת הגז.
אני מניח שעל החברה לידע את הלקוח לפני החלפה ולעדכן את הלקוח בעניין.
ככל שיש לך ראיות בעניין הפרש בין המונה הישן לחדש - אתה רשאי להגיש תביעה בעניין כנגד החברה בגין כך.

01/12/2024 07:19 מיכל כהן תביעה או תביעה ייצוגית נגד חברת או חברות משלוחים תביעה או תביעה ייצוגית נגד חברת או חברות משלוחים
שלום, הזמנתי ספרים במשלוח עד הבית ושילמתי על זה. חברת המשלוחים שנבחרה ע"י ההוצאה העבירה אחריות לחברה אחרת. פתאום אני מקבלת הודעות שהמשלוח נמצא בנקודת איסוף שאין לי יכולת להגיע אליה (ומכאן הבחירה שלי בשליח), מסתבר מהתכתבויות עם מכרוץ, עולה שהחברה הראשונה ידועה בשירות הכושל שלה, רק שאין למי לפנות, רק בוט בווטסאפ, כנ"ל החברה השניה.
אחץ המתכתבות איתי מספרת שמעולם לא קיבלה אץ המשלול, כי נקודת האיסוף מעולם לא קיבלה אותה.
שומעץ עוד ועוד עדויות.
שאלתי למה לא תבעו אותם ייצוגית וענו לי שאין את מי לתבוע ןשזה נצב של יד רוחצת יד בין החברות.

א. תוהה לעצמי אם באמת אין את מי לתבוע, או פרטני או ייצוגי עם עוד נפגעים
ב. האם אין לחברוץ האלה חובה לאפשר נציג טלפוני או בצ'אט?
ג. אם אני בוחרת לתבוע בתביעות קטנות, את מי בעצם אני תובעת אם אין אל מי לפנות?

שלום,
א. אינני יודע לענות על שאלתך זו. אינני יודע על מה מדובר ואיזו חברה.
ב. ראי בעניין זה תקנות הגנת הצרכן (מתן שירות טלפוני), תשע"ב-2012
ג. את החברה ממנה הזמנת את הספרים.

23/11/2024 10:07 משה כהן תביעה נגד כללית-משרד הבריאות- דחיית ניתוח תביעה נגד כללית-משרד הבריאות- דחיית ניתוח
שלום!
האם ניתן להגיש בבית משפט לתביעות קטנות נגד הכללית-וועדה רפואית-משרד הבריאות בשל סירוב לאשר ניתוח הרמת גבות למרות אישור של 3 רופאים-2 מהכללית ואחד מאיכילוב, המציינים שהבעיה הינה רפואית ואיננה אסתטית-קוסמטית.
או רק בבית משפט השלום.

תודה
משה כהן
052-6974567

שלום,
לא ניתן לבקש צו עשה (מה שלמעשה את מבקשת) בבית משפט לתביעות קטנות.

21/11/2024 13:44 לירז דבח לתבוע את חברת זיגזג לתבוע את חברת זיגזג
האם אפשר לתבוע את חברת המשלוחים זיגזג על זה שמסרו חבילה שלי למישהי בלי שהתקשרו אליי?

שלום,
כן. מדובר פה ברשלנות מקצועית.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.