סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,322)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

15/03/2023 12:03 אברם אופרוב האם מגיע פיצוי? האם מגיע פיצוי?
המקרר חדל לפעול. החברה ממנה נרכש שלחה טכנאי יומיים לאחר הבקשה. הטכנאי תיקן והלך לדרכו. נרכש מזון. בדיעבד הסתבר שהתיקון כשל והמקרר אינו פועל. טכנאי נוסף הגיע שלושה ימים לאחר הראשון. תיקן. אמר שמקווה שהתיקון הצליח וגם אמר לא לרכוש מזון. התיקון כשל. למרות שלא נרכש מזון חדש התקלקל כל המזון שנרכש בעקבות התיקון הראשון מדובר בכמעט 500 ש"ח (בשר ודגים ועוד) שנאלצתי לזרוק לפח. האם אני זכאי לפיצוי על האוכל שנזרק.

שלום,
כן.
רשלנות מקצועית של הטכנאי גרמה לנזקים ובהתאם לחוק על החברה לפצות שעבור כך.

09/03/2023 18:18 גולש האם חובה לציין במאמר שמקבלים תגמול? האם חובה לציין במאמר שמקבלים תגמול?
יש לי מאמר באתר שסוקר מוצר מסויים ועל כל רכישה שמתבצעת דרך הקישור שבמאמר שלי, אני מקבל עמלה מהחברה. האם אני צריך לציין בתחילת המאמר "בשיתוף עם חברה X"? האם אפשר לציין זאת באנגלית למרות שהכתבה בעברית? האם חובה לציין גם אם אני מפנה גולשים לשם באמצעות מודעה ממומנת?

שלום,
אינני יודע לענות על שאלתך זו. זה לא תחום שאני עוסק בו. מציע לך לפנות לעו"ד או איש מקצוע שעוסק בתחום זה.

מה שכן אני יכול להגיד הוא שאסור לך להטעות את הצרכן. משכך עליך למסור את כל המידע הרלוונטי אותו הצרכן צריך לדעת לפני שהוא רוכש את המוצר/שירות

06/03/2023 19:08 יבגני ביטול עסקה ביטול עסקה
שלום רב,
בתאריך 27.11.22 ביצעתי רכישה של שולחן אוכל ו-6 כסאות באתר אינטרנט של חברת ריהוט גדולה.
בעת ההזמנה בדף המוצר נאמר כי מועד האספקה היא עד 70 ימי עסקים
בתנאי הזמנה שנשלח אלי למייל לאחר ביצוע התשלום הופיע משהו אחר - "זמן אספקה משוער בימי עבודה 70"
בתאריך 26.01.23 ביררתי מול שירות לקוחות של החברה לגבי סטטוס הזמנה. נמסר לי כי השולחן אמור להגיע בעוד 4 ימים לארץ והם מאמינים ששבוע הבא אקבל אותו.
כעבור כמעט חודש (19.02.23) בלי שום עדכון מהחברה ביררתי שוב פעם, נמסר לי שההזמנה עדיין לא מוכנה למשלוח ושהשולחן צריך להיכנס לנמל בשבועיים הקרובים.
נכון להיום עברו 71 ימי עסקים, שלחתי מכתב לחברה עם דרישה לביטול עסקה
מבית העסק השיבו שהזמנתי מוצר שלא היה על המדף (הדבר לא צוין בעת הזמנת המוצר), שלא הייתה שום הפרה ושעדיין לא עברו 70 ימי עסקים (למרות שלא התעצלתי וספרתי). עוד טענו כי על גבי טופס הזמנה רשום תאריך אספקה 08.03.2023, מה שלא מופיע. עוד נמסר שעד יום חמישי יצרו איתי קשר לתיאום אספקה.
אני עדיין מעוניין בביטול עסקה.
האם ניתן לטעון כי מדובר בהפרת הסכם יסודית? הרי לא הופיע באתר אינטרנט בעת ההזמנה ש"המוצר אינו על המדף", בנוסף מדובר במוצר חיוני בכל בית. אני ללא פינת אוכל בבית מעל 3 חודשים ולא יכול להזמין אורחים לחגים.
בנוסף, האם ניתן לטעון שמדובר בהטעיית צרכן שבאתר אינטרנט התחייבות היא עד 70 ימי עסקים כאשר בתנאי הזמנה שנשלח אלי למייל מופיע "מועד משוער לאספקה - 70 ימי עסקים"?
מודה מראש על תשובתך

שלום,
התשובות לשאלותיך הן כן.

28/02/2023 10:00 חגית בית עסק שלא מוכן להחזיר לי את כספי עקב ביטול עסקה בית עסק שלא מוכן להחזיר לי את כספי עקב ביטול עסקה
ביצעתי עסקה עם חברה שבונה בריכות שילמתי מקדמה של דמי רצינות 10000 ש"ח
לאחר מכן הם התחילו באיחור של חודש את העבודה מהיום שנקבע העובד שלהם התחיל לבנות את שלד הבריכה במשך חמישה ימים לאחר מכן ביום החמישי קיבלתי עצירת עבודה מהעיירה ונאלצתי לעצור את העבודה ובכל זאת שילמתי תשלום ראשון של 22000 ש"ח כמו שסוכם בחוזה על והם פנו לפרוייקט אחר
לאחר 3 חודשים החלטתי שאני לא ממשיכה בבניית הבריכה ועכשיו אינם רוצים להחזיר לי כסף שלא מגיע להם כי לא ביצעו את כל העבודה האם יש לי סיכוי ללכת איתם לתביעה ? האם הם יכולים להרשות לא להחזיר כסף? לא מצוין שום דבר בחוזה על הפסקה או ביטול עבודה שקורת במהלך העבודה עצמה .

שלום,
קראתי את הדברים, אך לצערי לא הבנתי את סיפור המקרה.
את מוזמנת לפנות אליי לצורך הסבר ופירוט סיפור המקרה בעניינך כדי שאוכל לייעץ לך.

27/02/2023 22:31 משה חיוב על שיחות נכנסות בחו חיוב על שיחות נכנסות בחו"ל
שלום רב,
נסענו (אישתי ואני) לחופשה בחו"ל, והיתה שיחה נכנסת די ארוכה, ולא קיבלנו התראה על חיוב מהחברה,
ועכשיו אני רואה חיוב של כמה מאות שקלים על השיחה הזאת,
האם החיוב מוצדק?

שלום,
חסר לי מידע רב כדי שאוכל להשיב על שאלתך.

26/02/2023 10:33 לאה אי קבלת שירות על חלק פגום לאחר קניה אי קבלת שירות על חלק פגום לאחר קניה
קנינו מיטת הורים יקרה מתכווננת, לאחר ההרכבה של המזרון, התברר שיש תקלה בבסיס המיטה המתכוונן העשוי מברזל, ויש להחליפו. שלחו שירות 3 פעמים ללא בסיס ברזל בגודל המתאים, ומאז דוחים אותי כל פעם וכבר עברו כמעט 4 חודשים שאיננו יכולים להשתמש בחלק המתכוונן שהוא החלק העיקרי שמכפיל את מחיר המיטה, והכל בהתחמקות ובתירוצי סרק כגון: אין לנו הובלה בזמן הקרוב לאיזור המגורים שלכם.
יצויין שהמיטה היקרה נקנתה בעקבות בעיות גב, ואין שום התייחסות מהחברה.
האם ניתן לתבוע אותם גם על פיצויים, וכיצד משקללים פיצויים על תקופה כגון זו?

שלום,
כן בהחלט. בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה בעניינך.
הפיצויים כוללים הפרת הסכם, חוסר תום לב, נזקים ועוגמת נפש.

19/02/2023 14:34 תומר חברת קוסמטיקה מבטלת תורים יום לפני הטיפול בצורה כרונית חברת קוסמטיקה מבטלת תורים יום לפני הטיפול בצורה כרונית
ברצוני לדעת האם יש עילה לתביעה למקום שמתנהל בצורה רשלנית:
כבר שילמתי להם את מלוא הכסף ומגיע לי בין 10-15 טיפולי הסרת שיער, בינתיים היו לי 4 טיפולים ועכשיו צריך לקבל את ה5.

מבין 5 טיפולים שנפרסים על בערך 4-5 חודשים, (חודש בין טיפול לטיפול פחות או יותר) כבר ב3 טיפולים קיבלתי הודעת ביטול יום לפני התור שלי, ששוב אני מזכיר נקבע לפחות חודש מראש, פעם אחת בתירוץ שלמטפלת שלי יש קורונה, פעם אחרת המטפלת עשתה תאונת דרכים ופעם האחרונה שהמכונה התקלקלה.

כל פעם אחרי ביטול, שכפי שאמרתי מועבר לי רק בהודעת וואטסאפ של שירות הלקוחות, אני נאלץ לרדוף אחריהם לקביעת תור נוסף - מסננים את ההודעות שלי בשירות ההודעות, פשוט מפסיקים לענות ולא נותנים לי מענה, בטלפון לא תמיד מצליח לתפוס אותם וגם כשכן אומרים לי להתקשר בימים מסוימים כשיידעו את הלוז של העובדים.
בסוף אחרי כל הסחבת אני מצליח לקבוע תור נוסף לבערך שבוע או יותר אחרי, מה שגם כנראה פוגע לי ביעילות הטיפול, הרי האידיאל היה בתאריך שנקבע מראש.

רוצה לדעת האם יש עילה לתביעה נגד אותה חברה בכל עילה שנראית לך נכון?

שלום,
כן בהחלט. רשלנות, הפרת הסכם וחוסר תום לב.

19/02/2023 08:45 ציון סירי צק חברה בע צק חברה בע"מ שלא כובד
שופט כותב במידה ולא יוגש כת הגנה יהיה ראשי התובע להגיש בקשה למתן פס"ד בצירוף פסיקתא לחתימה. מה התכוון פסיקתא לחתימה?
תודה לתגובתכם

שלום,
פסיקתא לחתימה זה מסמך תבנית בדומה לפסק דין שבו השופט רק חותם את חתימתו ובכך מאשר את פסק הדין.

19/02/2023 07:40 אפרת החזר כספי על ביטול נופש בארץ החזר כספי על ביטול נופש בארץ
שלום,

לפני מספר חודשים הזמנתי שני לילות מתחם אירוח בארץ. ההזמנה נעשתה דרך הטלפון.

לאחרונה שמעתי מחברים שבאותו מקום, בניגוד למה שהם מפרסמים, רמת הניקיון והחדרים מאוד ירודה, והם באופן שיטתי מוחקים ביקורות גרועות. ברצוני לבטל את ההזמנה, אך במייל שנשלח כשהזמנתי כתוב שאין כלל החזר כספי בעת ביטול. ההזמנה היא לעוד יותר מחודש, לחול המועד פסח.

האם זה חוקי שייגבו ממני את מלוא התשלום אם אבטל את ההזמנה?

תודה.

שלום,
מבחינת החוק - הצד השני צריך לאפשר לבטל עסקה.
אני מציע לשוחח עם הצד השני ולהגיע להסדר בעניין.

16/02/2023 11:25 אלון התייחסות חוק הגנת הצרכן ביחס להחזר כספי בעסקה חד פעמית דרך האינטרנט התייחסות חוק הגנת הצרכן ביחס להחזר כספי בעסקה חד פעמית דרך האינטרנט
שלום,

ביצעתי הזמנה באתר של רשת שיווק. ההזמנה סופקה באותו היום.
התשלום בוצע באמצעות תו דיגיטלי. ההתניה לתשלום בתו דיגיטלי היא שמירת פרטי כרטיס אשראי באתר.
בעקבות טעות מצד רשת השיווק סכום החיוב בפועל היה גבוה מסכום החיוב שהיה רשום בהזמנה.
גבית היתר בוצעה מכרטיס האשראי שנשמר באתר לפני ביצוע העסקה.
ביקשתי החזר חזרה אל כרטיס האשראי ממנו בוצע החיוב.
מנציגי שירות הלקוחות של רשת השיווק התקבלה התשובה "התשלום חוזר בחזרה לאותו האמצעי איתו שילמת" (כלומר שירות הלקוחות של רשת השיווק מעוניין לבצע זיכוי אל תו הדיגיטלי ולא לכרטיס האשראי.
במקרה הזה מתקיימות לי 2 עוולות:
- התו דיגיטלי ניתן לשימוש אך ורק באותה רשת שיווק. כלומר אין לי אפשרות להשתמש בכסף כרצוני. סכום שנלקח בטעות ומוחזר לי כתנאי שאנצל אותו באותה רשת שיווק.
- ברכישת התו הדיגיטלי יש אחוז הנחה. זיכוי אל התו הדיגיטלי גורם לי להפסיד את אחוז ההנחה.

לא הצלחתי למצוא סעיף בחוק להגנת הצרכן שיכול להתאים למקרה שלי.
אשמח לעזרתכם.

שלום,
חוק הגנת הצרכן קובע כי יש להשיב לך את כספך באותה הדרך שנלקחה ממך, כלומר אם נגבה ממך תשלום בכרטיס האשראי יש להשי לך את כספך באמצעות כרטיס האשראי.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.