סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,322)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

12/04/2023 20:54 יוסף משרקי הטעיית לקוח בקשר למוצר חשמלי הטעיית לקוח בקשר למוצר חשמלי
קניתי תנור בילד אין שאחת הפונקציות של התנור הוא פירוליטי וגם בחשבונית כתוב במפורש תנור פירוליטי
לצערי הפעלתי את הפירוליטי בתכנית סטרדנט למשך שעה וחצי . גם התנור קיצר פעמיים עד כדי שיצא מכלל שימוש למשך כחצי שעה גם הזכוכית של הדלת נשאר מלוכלך כפי שהיה וגם הפלסטיק של דלת התנור נמס והיתעוות
כמובן שזה מוכיח מעל כל ספק שהתנור כלל אינו מתאים לפרוליטי . ברצוני לישאול מה דעתכם בנידון

שלום,
ככל שלא קיבלת את המוצר שהזמנת ו\או קיבלת מוצר תקול - אתה רשאי לפנות לחנות / חברה כדי שיחליפו לך את המוצר למוצר תקין / מוצר שהזמנת.
ככל שפנייה זו לא תסייע, תהא רשאי להגיש תביעה בעניינך.

22/03/2023 22:20 גני מחשב חדש שנרכש בksp אבל מיד גרם לקצרבהטענתו הראשונית מחשב חדש שנרכש בksp אבל מיד גרם לקצרבהטענתו הראשונית
שלום לך, רכשתי מחשב נייד מkspוכשעה לאחר הגעתו במשלוח,ברגע שחיברתי לחשמל להטעינו קרה קצר ונפילת חשמל.מייד דיווחתי להם במייל .ביקשו שאמסור לסניף לבדיקה.כתבתי שאיני מעוניינת בתיקון ,שטכנאי מחשבים אמר לי שקצר עלול לפגוע במחשב ושאם בכוונתם לתקן ולא לספק לי חדש אני רוצה לבטל עסקה. ענו שזה הנוהל אז מסרתי לבדיקה. קיבלתי שם טופס ובדיעבד גיליתי שכתוב שם שמדבקות האחריות קרועות. (בתקנון שלהם כתוב שבמקרה כזה לא ניתנת כלל אחריות ). בהמש.ך סימסו לי שהמחשב נבדק יסודי ולא נמצאה כל תקלה ועלי לאסוף אותו חזרה כמו שהוא.בשלב זה כבר עברו יותר מ14 יום..בינתיים נמנעתי מהאיסוף ואני ממשיכה בהתכתבות ושואלת אם נמצא תקין איך הם מסבירים את הקצר ? כמה שאלות לי אליך-
1) האם כשהבעתי רצוני לביטול העסקה -במידה ולא מספקים לי חדש( ביקשתי תוך כ יומיים מרגע הגעת המחשב ) זה תקף למרות שלא נעשה על גבי טופס המיועד לכך .?
2) מה ההגדרה למחשב תקול ? האם יתכן ויש בסיס לטענתם שמחשב שגרם קצר מיד עם הגעתו ייחשב כתקין כפי שנמצא בבדיקתם ? חשוב לציין שהשקע אליו חובר המחשב הנו שקע בו אני מטעינה מידי יום את המחשב הישן ללא בעיה וגם היום אני משתמשת בו ללא כל בעיה.
3) מהן מדבקות אחריות קרועות ? בסהכ פתחתי את האריזה כרגיל. מה המשמעות של קבלת מחשב עם מדבקות אחריות קרועות ?(שהרי אני יודעת בוודאות שלא התעסקתי איתן.
4) האם מנסיונך שמעת על מקרים דומים מולם ? האם שמעת על מישהו שהצליח לקבל מהם מחשב חדש או ביטול עסקה בתביעות קטנות ? אני קשת יום ולא אוכל לשכור שירות עורך דין. ככל שתואיל לתת לי פה עיצות אודה לך מקרב לב.

1) האם כשהבעתי רצוני לביטול העסקה -במידה ולא מספקים לי חדש( ביקשתי תוך כ יומיים מרגע הגעת המחשב ) זה תקף למרות שלא נעשה על גבי טופס המיועד לכך .?

ניתן לבקש את ביטול העסקה במידה ומדובר בתקלה / פגם בייצור המחשב, שאחרת יש צורך לתת לחברה אפשרות לתקנה.

2) מה ההגדרה למחשב תקול ? האם יתכן ויש בסיס לטענתם שמחשב שגרם קצר מיד עם הגעתו ייחשב כתקין כפי שנמצא בבדיקתם ? חשוב לציין שהשקע אליו חובר המחשב הנו שקע בו אני מטעינה מידי יום את המחשב הישן ללא בעיה וגם היום אני משתמשת בו ללא כל בעיה.

אינני יודע. זו שאלה מקצועית, אך אם המחשב מקצר הוא בוודאי לא תקין.

3) מהן מדבקות אחריות קרועות ? בסהכ פתחתי את האריזה כרגיל. מה המשמעות של קבלת מחשב עם מדבקות אחריות קרועות ?(שהרי אני יודעת בוודאות שלא התעסקתי איתן.

מדבקות אחריות קרועות, הכוונה היא שמישהו פתח את המחשב עצמו (לא את האריזה).

4) האם מנסיונך שמעת על מקרים דומים מולם ? האם שמעת על מישהו שהצליח לקבל מהם מחשב חדש או ביטול עסקה בתביעות קטנות ? אני קשת יום ולא אוכל לשכור שירות עורך דין. ככל שתואיל לתת לי פה עיצות אודה לך מקרב לב.

כן בהחלט. אני טיפלתי בעבר במקרים דומים.

29/03/2023 11:22 צליל כשל עסקה כשל עסקה
שילמתי לחברת ביטוח ״דמי סליקה״ על כך שאקח בעזרתם הלוואה,התשלום נעשה טלפונית,קיבלתי קבלה ומסמך לחתום עליו שכתוב בו שהם יוכלו להשתמש בפרטים שלי על מנת לבצע בדיקות לגבי ההלוואה.בטלפון נאמר לי שיועץ פנסיוני יחזור אליי עד יומיים ומאז לא חזרו אליי,שלחתי הודעות להציג שדיבר איתי ולא ענה,התקשרתי והגעתי למספר שגוי,הרגשתי מרומה ושמרגע שלקחו את העמלה ושילמתי לא טיפלו בי או חזרו אליי.. דיברתי עם חברת האשראי לגבי ״כשל עסקה״ והכסף חזר אליי והעסקה בוטלה,ברגע זה נזכר הנציג לחזור אליי ולענות לי להודעה והציג לי את החוזה שאני חתומה עליו (מעולם לא חתמתי על החוזה הזה,המסמך שחתמתי עליו היה מסמך אחר שעליו כתבתי למעלה),הוא אמר לי שראה שביטלתי את העסקה ושיש חוזה שאני חתומה עליו ושיחות מוקלטות ושאם חברת האשראי תזכה אותי ותיקח מהם את הכסף,הוא יערב את המחלקה המשפטית של החברה,רציתי לדעת האם במידה וחברת האשראי החליטה לזכות אותי הוא יכול לתבוע אותי?

שלום,
אין קשר בין זיכוי מחברת האשראי לבין השאלה האם הוא יכול לתבוע.
כן, הוא יכול לתבוע, אך כדי להצליח בתביעה יש צורך מבחינתו בעילה לתביעה וראיות להוכחת עילת התביעה.

02/04/2023 13:50 מיכל עמיר גנבו לי 6000 בסניף דואר בחולון גנבו לי 6000 בסניף דואר בחולון
שלום,
הפקדתי מזומן לכרטיס אשראי בסניף דואר בחולון, ונתתי מזומן אבל חייבו לי את האשראי המקומי בשלושה תשלומים ולקחו את המזומן.
פניתי לסניף ומשטרה אך לא מטפלים בזה. לאן ניתן לפנות?

שלום,
עליך לפנות לחברה / גורם הרלוונטי ששם הפקדת את כספי המזומן ולברר את העניין מולם.
האם בעת ההפקדה קיבלת מסמך כלשהוא ?

09/04/2023 15:34 חגי יצחק פילר של חברת החשמל פילר של חברת החשמל
סיימתי לבנות ויש לי טופס 4 השכן במהלך בנייה טוען שהיפלר של חברת החשמל נמוך ויש צורך להזיז אותו אני גר בבית לאחר שסיימתי פיתוח חומות וגידור הוא רוצה להזיז וזה כרוך בזנק שיגרם לי מה נכון מבינה חוקית ? תודה מראש

שלום,
זהו לא הפורום המתאים לשאלתך.
איתך הסליחה. אנא הפנה את שאלתך לפורום המתאים.

11/08/2014 09:08 אריק בן סימון האם ניתן לשלוח לתיקון מחשב עם אחריות לתיקון חיצוני האם ניתן לשלוח לתיקון מחשב עם אחריות לתיקון חיצוני
קניתי מחשב מחברת ksp מדגם לנובו, שיש להם אחריות יצרן עליו, ( האחריות כמו גם המעבדה הם באחריות לנובו) , המחשב היה תקול מהיום הראשון, ונלקח מספר פעמים למעבדת שירות של לנובו בכול הפעמים הם לא איבחנו את התקלה, ושלחו לי שבבדיקה הכול תקין., למרות שיש תקלה בצפיה בסרטונים במחשב, העינין הגיע לתביעות קטנות, מאחר והמחשב תקול, האם אני יכול לפני שזה מגיע לבהמש לקחת אותו לטכנאי מטעמי שיאבחן את הבעיה? מכיון שהעינין הגיע לתביעה משפטית, והמעבדת שירות שעובדת עם לנובו לא בידיוק אוביקטיבים באיבחון, ודואגים לרשום שאין תקלה למרות שיש בוודאות בעיה, אודה לכם על תשובתכם…

אריק שלום, גם אנירכשתי מקי.אס.פי. מחשב (נייד) ,שברגע הטענתו הראשונית,תוך שעה מרגע הגעתו במשלוח,גרם לקצר.לבקשתם מסרתי למעבדה שלהם ואז טענו שאין כל בעיה בו. ושאקח את אותו המחשב אלי. טכנאי מחשבים שלי אמר לי ,שזה נקרא מחשב תקול ושהקצר החשמלי עלול לפגוע במחשב. הרשות להגנה לצרכן וגם אמון הציבור חסרי יכולת מולם כי מסננים אותם שם בחברה. מבקשת עיצות מנסיונך. אין לי כסף אלא לתביעות קטנות.איך הלך לך בתביעה ? אני זקוקה לכל פיסת מידע שתוכל לתת. בבקשההה. שנים לא היה לי כסף למחשב והנה זה מה שקרה. עוד דבר.הם אומרים ,שמדבקות האחריות נמצאו קרועות בבדיקה ולפי התקנון שלהם במקרה כזה הם לא מעניקים אחריות.מה זה בכלל אומר מדבקות האחריות? בסהכ פתחתי רגיל את האריזה.אני עובדת מלא שעות בשבוע ואני תוהה האם יש תקווה בתביעות קטנות? כי זה ידרוש ממני הרבה שעות התעסקות מהפנאי שאין לי.איזו הרגשה מעיקה. מה תוכל לספר לי ? פעם ראשונה ,שאני קונה ברשת.ודרכם כי קיבלתי עליהם המלצות כיבואן אמין... 052 -7274137 אם תואיל לטרוח ולשתף מנסיונך

20/03/2023 11:58 תומר תיקון במעבדה - אחריות - האם יש מגבלת זמן ? תיקון במעבדה - אחריות - האם יש מגבלת זמן ?
שלום , שלחתי מצלמה לתיקון במעבדות fuji במסגרת אחריות.
המצלמה כבר 4 חודשים - והתשובה שלהם שזה יגיע נעדכן אותך.

נשמע לי לא סביר בעליל. האם יש משהו לעשות בנושא ?

שלום,
תיקון מצלמה במשך 4 חודשים זה בהחלט לא סביר.
ניתן להוציא לחברה מכתב התראה לפני תביעה מעו"ד כדי לטפל בעוול שנגרם לך ולדרוש פיצוי כספי בעניין.

14/03/2023 07:03 אלמוג סירוב לבצע עסקה במחיר שהופיע באתר סירוב לבצע עסקה במחיר שהופיע באתר
אתמול יצרה איתי קשר נציגת מכירות מחברת אמור קלאב בנוגע להזמנה שרציתי לבצע לקלאב הוטל אילת דרך האתר שלהם ומדגיש שוב באתר שלהם(הכל מתועד..) דיברנו בווטסאפ ולאחר מכן שוחחנו בטלפון לטענת הנציגה עימה שוחחתי בטלפון המחיר שפורסם ועדיין הופיע מולי כיוון שהאתר היה פתוח במחשב מולי היה שגוי וחזרה על כך שוב ושוב וסירבה לבצע את ההזמנה במחיר הנקוב, אך החמור מכך שבו בזמן שאנו משוחחים ואני מנסה לבצע את ההזמנה באתר לבקשתה של הנציגה וכאשר הנציגה הופתעה לגלות את הטעות במחיר הפלא ופלא המחיר השתנה ועלה אל מול עייני בעוד כמעט אלף שקלים ובעצם נחסמה בפניי האפשרות לבצע את ההזמנה בה הייתי מעוניין.הנציגה עימה שוחחתי הפסיקה לענות וכמובן שכל הבטחותיה שמנהל יחזור אליי לא קרו ומסרבים לאפשר לי לבצע הזמנה...תודה רבה.

שלום,
קראתי את סיפור המקרה. אילו ראיות יש ברשותך להוכחת הטענות ?

15/03/2023 14:54 אלמוג תשובה

צילומי מסך של המחיר המקורי צילומי מסך צילומים של ההתכתבות בווטסאפ צילומים של התכתבות במייל עם בעלי החברה ושיחת טלפון מלאה מוקלטת עם נציגת המכירות

אני מבין ומהי שאלתך ?

15/03/2023 12:18 אברם אופרוב מסתבר שהמחיר שסוכם הוא לא המחיר הסופי מסתבר שהמחיר שסוכם הוא לא המחיר הסופי
בשיחת טלפון רכשתי מקרר. סוכם על מחיר "כולל הכל בלי טריקים ובלי שטיקים ולבלי תוספות". לא קיבלתי חשבונית והנחתי שהיא מגיעה עם ההובלה. המקרר הגיע והמוביל דרש עוד מאתיים וחמישים ש"ח בשל "פירוק דלתות". טענתי שהמחיר לא כלל כל תוספת. המוביל אמר שאם לא אשלם יקח את המקרר בחזרה. במצב זה (של "אקדח לרקה") הודעתי למוביל אששלם ואתקזז מול החברה. למותר לציין שאני לא ביקשתי פירוק דלתות ושאיש לא דיבר או הזכיר פירוק דלתות של המקרר. ביקשתי את הסכום מהחברה. אמרו לי שההובלה אינה קשורה אליהם ושזה כתוב בחשבונית. אבל לא קיבלתי חשבונית, אמרתי. אז (ורק אז) הם שלחו חשבונית - שבוע ימים (!) אחרי הרכישה - ואכן בה מצוין שהסכום כולל הובלה אבל אינו כולל פירוק דלתות. איש לא בדק איתי מבעוד מועד אם אכן נחוץ פירוק דלתות. המקרר הגיע עם דלתות מפורקות כאשר יש בהחלט סיכוי סביר (אם עדיין מותר להשתמש ב"סביר") שאין בכלל צורך בכך. האם מגיע לי החזר ואם לא מספקים מה עלי לעשות?

שלום,
בהחלט מגיע לך החזר כספי.
ככל שלא יסכימו להשיב לך קמה לך עילה לתביעה ואתה רשאי לתבוע את החברה בעניין.

עו"ד חיים איציקובסקי, אני מודה לך. מאד. כל טוב

15/03/2023 12:08 אברם אופרוב הטכנאי לא הופיע - האם מגיע פיצוי הטכנאי לא הופיע - האם מגיע פיצוי
חברה ממנה רכשתי מקרר חדש הודיעה לי שטכנאי צריך להגיע אלי על מנת "להתקין" את המקרר. הגיע טכנאי רק חיבר צינור ואמר שאינו מכיר את המקרר. החברה קבעה ביקור טכנאי אחר שיגיע ביום ראשון בין 10-12. בסביבות שעה 10:00 הודיעו לי מהחברה שהטכנאי מתעכב ויגיע לפני 13:00. יותר לא דיבר איתי איש. בשעה 14:30 צלצל הטכנאי ואמר שהוא בדרך אלי אלא שכבר יצאתי מהבית ולא יכולתי לקבל אותו. האם מגיע לי פיצוי מהחברה?

שלום,
כן, מגיע לך פיצוי מכוח "חוק הטכנאים".

עו"ד חיים איציקובסקי, אני מודה לך. מאד. כל טוב

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.