למרות שהחוק קובע, כי דינו של הנוהג בשכרות יהיה לכל הפחות שנתיים פסילת רשיון, בפועל אנו נתקלים, לא אחת, בעונשים נמוכים מזה, ואף כאלו שעומדים על חודשים ספורים בלבד.הסיבות לכך רבות ומגוונות, אך בקווים כלליים אסביר, כי הגורמים העיקריים לענשיה מופחתת, אשר מהווה חריג, נובעים מכשלים ראייתיים. פירוש הדבר הוא שכשעיניים מקצועיות קוראות בעיון את חומר החקירה ואת דוחות השוטרים, מאתרות הן פגמים, טעויות, בעיות או אי סדר בפעולות ובכתיבת השוטרים.
מאחר והמחוקק התווה כללים ברורים ומסודרים באשר לאופן הבדיקות הנדרשות, וכן גם נהליה הפנימיים של משטרת ישראל, שוטרים אשר אינם מבצעים את ההנחיות הללו, או מבצעים אותן באופן לא תקין, יוצרים את אותם כשלים, וכאן נכנס עורך הדין המנוסה והמבין, אשר יודע כיצד להציף פגמים אלו, להציגם בפני התביעות ו/או ביהמ"ש, וע"י כך להפוך את המקרה לבעייתי.
התביעה תעדיף, משיקוליה שלה, לקבל ניצחון קטן יותר, אך עדיין ניצחון, ואילו הנהג "הרוויח" עונש נמוך משנתיים פסילה.
מובן שאלו תיאורים גסים של המתרחש, ובפועל, מאחורי הקלעים הינם מעמיקים מאוד ויסודיים מאוד, כך שאין להשליך מן המתואר לעיל, כמאפיין את כל תיקי השכרות.
עו"ד יאיר מושיוב
"תחום דיני התעבורה בדמי ובנפשי. אני משתדל להעניק טיפול אישי, מעמיק ומקצועי לכל לקוח ולקוח. הדבר ניכר בפריצות הדרך להן גרמתי בסוגיות מרכזיות בתחום ..."
"בכל תיק שבטיפולי בתחום המשפט הפלילי והתעבורה, אני עושה כל שביכולתי לייצג את לקוחותיי נאמנה. אני רואה בייצוג, עוד בשלב המקדמי בתיק, כגון בחקירה משטרתית, חשיבות רבה העשויה לצמצם נזקים"
ייצוג נאשמים בערכאות השונות עקב עבירות תעבורה