ניצה שלום,
שאלת שאלה דומה בתאריך 18.05 וקבלת תשובה מפורטת בתאריך 24.05!
את חוזרת לפורום ושואלת שאלה דומה בניסוח קצת אחר.
איני יכול להתייחס פרטנית לשאלתך שכן לא ראיתי את הפוסט ולא את תביעתה של התובעת!
כתבתי (ראי למטה!) שבתך חשופה על מעשיה לתביעת לשון הרע וזה מה שקרה!
עדיין חובת ההוכחה כי מעשה בתך עולה בכדי לשון הרע מוטל על התובעת - הספרית.
כמובן שיש דרך להתגונן מפניה בכתב ההגנה שאת נדרשת להגיש.
בנוסף, ככל שקיימת עילה, וצריך לבחון זאת לעומק, תוכלי להגיש תביעה נזיקית כנגד הספרית בגין הנזק שנגרם לבתך, ככל שבתך תוכל להוכיח את הנזק - סיפור לא פשוט אבל אפשרי!
את שתי כתבי הטענות - כתב ההגנה של בתך והתביעה הנזיקית כתביעה שכנגד את צריכה להגיש יחד!
כתב תביעה שכנגד הוא כלי המיועד למנוע ריבוי הליכים משפטיים בין אותם בעלי דין.
כך, נתבע אשר סבור כי יש לו עילת תביעה נגד התובע בתביעה המקורית יכול להגיש תביעה נגדו בבית המשפט, גם אם לא קיימת זהות בין העילות.
בירור התובענה המקורית והתובענה הנגדית ייעשה בדרך כלל יחד, אולם לפי תקנה 53 (ב) רשאים הרשם או בית המשפט, לפי בקשת בעל הדין או ביוזמתו, להחליט על הפרדת התביעות אם נראה כי לא ראוי לפסוק בשתיהן באופן מאוחד.
לאור מגבלות הפורום, שתפקידו יותר לתת מידע כללי והכוונה ולא מעבר, לא אוכל להוסיף יותר על הנכתב.
ממליץ לך בחום לפנות לעו"ד לייצוג בעניין, אחרת בתך עלולה למצוא עצמה בתסבוכת משפטית עם פיצוי גבוה מאד שהיא צריכה לשלם לספרית!!! - עד לסך של 50,000 ₪, ללא הוכחת נזק, ובמקרים בהם, ניתן להוכיח כי למפרסם הייתה כוונה לפגוע, ניתן לקבל פיצוי כספי של עד 100,000 ₪.
תוכלי לפנות למשרד משה פרץ ושות' ולקבוע פגישת ייעוץ או לפנות אליי ישירות לנייד שלי לפי פרטי ההתקשרות שמפורסמים בסוף התשובה למטה.
ברכה והצלחה.
עו"ד איתן אמירי
משרד משה פרץ ושות'
להלן תשובתי מתאריך 24.05.2019:
האם דברי לשון הרע אשר נכתבים מעל גבי רשת הפייסבוק מהווים הוצאת דיבה ויכולים לגבש עילת תביעת לשון הרע לפי חוק איסור לשון הרע? התשובה החד משמעית לעניין היא כן!
לא ראיתי מה בתך פרסמה, והשאלה הנשאלת בעניינה - האם דברי לשון הרע אשר פרסמה בפייסבוק הם אכן דברי לשון הרע , קרי: דברי השמצה אשר נועדו להשפיל ולבזות אדם בהתאם להגדרות הקבועות בחוק.
רשת הפייסבוק חשופה בפני אלפי גולשים ומכאן שכל פוסט שמועלה יכול באופן פוטנציאלי להגיע לעשרות, אם לא למאות ולאלפי גולשים ומשכך מרכיב הפרסום בהתאם לחוק איסור לשון הרע בוודאי מתקיים ומתגבש כאשר "פוסט" מועלה ברשת הפייסבוק.
מאידך - פרסום לשון הרע בפייסבוק נתפס על ידי בתי המשפט פחות חמור מפרסום לשון הרע במסגרת עיתונאית מקובלת שכן הרשת נתפסת כמדיה חברתית והנכתב בה נתפס ברוב המקרים כתחלופת דעות של אנשי מהשורה,להבדיל מ"תחקירים עיתונאיים" ולכן כפלטפורמה שאין לייחס לה בדיקה רצינית ומעמיקה של דברים, שהקורא מתרשם ממנו ומתייחס אליו בהתאם. פרסומים עובדתיים שקריים עדיין יזכו ליחס דומה לכל פרסום אחר ואולם פרסום של דעות ברשת הפייסבוק נתפס כיותר לגיטימי ומקובל, ופחות כמושא לתביעות לשון הרע.פרסום בפייסבוק נחשב גם כפרסום חולף שכן הוא יעלם בדרך כלל בתוך שעות ספורות בין שאר הדברים המועלים ברשת, ואינו פרסום הנשאר לתמיד כגון ספר.
חוק לשון הרע קובע כי שמסבר בית המשפט הדן בתביעות הוצאת דיבה או לשון הרע, כי הנתבע אחראי, בסמכותו לפסוק לתובע, פיצוי כספי, עד לסך של 50,000 ₪, ללא הוכחת נזק, ובמקרים בהם, ניתן להוכיח כי למפרסם הייתה כוונה לפגוע, ניתן לקבל פיצוי כספי של עד 100,000 ₪.
כעת נשארת השאלה שתמיד ולעולם פתוחה לפרשנות משפטית, האם הדברים שפורסמו ע"י הבת שלך כ"פוסט" ברשת הפייסבוק דברי לשון הרע הם?
יובהר ויודגש כי, אנו עושים כל שביכולתנו לענות תשובות על שאלות הגולשים בצורה מקצועית, אך לרוב, המדובר בתשובות כלליות בלבד. לפיכך, המידע הניתן אינו מהווה יעוץ משפטי אינו מהווה תחליף להתייעצות פרטנית עם עורך דין העוסק בתחום. המסתמך/ת על המידע שבפורום עושה זאת על אחריותו/ה בלבד. בכל מקרה יש להיוועץ עם עורך דין לפני נקיטת כל הליך ולא להסתמך על מקורות מידע כלליים.
לייעוץ משפטי פרטני ומסודר בהתאם למקרה הספציפי ניתן לפנות אלינו ולתאם פגישת ייעוץ בטלפון 03-6126633 או 054-7649435 לעו"ד איתן אמירי או להשאיר פרטים דרך לשונית "קבל ייעוץ אישי" ונעשה מאמץ לשוב אליך בהקדם
"עריכת פטנט בצורה מקצועית, דורשת הבנה טכנית מקצועית ומעמיקה, לא פחות מחשיבה עסקית..."
"משרדי מעניק ייעוץ וייצוג בנושאים שונים בקניין רוחני, מול גופים ורשויות שונות, בארץ ובחו"ל, תוך הקפדה על ידע ומקצועיות ..."
"המכנה המשותף של לקוחותינו הוא פעילות מסחרית, עסקית ו/או משפטית בתחום הקניין הרוחני או סחר בינלאומי..."
"אמינות ומהימנות, יושרה, מקצועיות ומאבק בשיתוף פעולה מלא ושקוף עם לקוחותינו, הינם כללי ברזל של משרדנו..."
"על מנת לספק ללקוחותיי את השירות הטוב ביותר, מקפיד על לימוד מקיף ורחב אודות עסקיהם"