סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

02/02/2020 18:17 רון החזרת מכונת תספורת
שלום רב,
קניתי לפני מספר שבועות בחנות א' בצפון הארץ. לאחר הגיעתי הביתה פתחתי את האריזה אך לא השתמשתי בה וראיתי שהיא לא מתאימה לי. חזרתי לחנות לאחר יום וביקשתי להחזיר המוצר למוצר יותר מתאים. אחד המוכרים שם אמר לי שלא מקבלים החזר על מוצר הגייני ושגם השתמשתי בו. אז קודם כל הוא שיקר לי בפנים כי אני לא השתמשתי בו. ורק פתחתי את האריזה. התקשרתי אל היבואן של המוצר ושאלתי לעזרתו. שלח אותי לחנות ב' ואמר לי ששם המוכר יחליף לי את המוצר. שמחתי והלכתי וחשבתי שהעניין פתור. באתי לחנות והמוכר הציע לי רק מכונה אחת מכל המכונות שיש לו ואמר לי שהיא הכי טובה שיש ושהיא מתאימה למה שאני צריך. ורק לאחר שהסכמתי אמר לי שאני צריך להוסיף 200 שח'. לצערי פה אני לא חשבתי כלכך והסכמתי להצעה. ורק לאחר מעשה התחרטתי. מיד לאחר הרכישה ואני מתכוון שעה אחרי חזרתי לחנות בשביל לבטל עסקה בשביל משהו אחר. אבל המוכר סרב לבטל לי את העסקה בטעה שהמוצר היגייני ולאחר קנייתי והוצאתו מהחנות הוא לא יכול לקבל אותו.
אני יודע שמגיע לי לבטל את העסקה ושאני צודק. כי היום אפשר להביא את המוצר הביתה (דבר שעשיתי) ואפשר אולי לפתוח את האריזה (דבר שלא עשיתי) ואסור להתשמש בה (וכמובן שלא השתמשתי בה). ומה גם המוכר לא רצה אפילו לראות אם השתמשתי בה או לא. פשוט מיד אמר לי לא ולהתראות. בעצבים.
הרמתי טלפון ליבואן ששלח אותי אליו והסברתי לו את המצב. הוא גם לא הסכים לקבל המוצר אלא שיכנע אותי שקיבלתי מוצר טוב מאוד שאני אהיה מרוצה. וגם שאם אין פגם אז אין סיבה להחזרה. העניין הוא שאני לא יודע אם יש פגם כי לא נגעתי במכשיר.
אני לא יודע מה לעשות כי המוכר ממש עצבני וגם היבואן מגבה אותו.
אז מה לעשות ?!
האם אני צודק?!
למי לפנות?

שלום,
תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) קובעות כך בעניינך :
צרכן רשאי לבטל הסכם ובלבד שביטול הסכם לרכישת טובין יהיה בתנאי שהצרכן יחזירם לעוסק והטובין לא נפגמו ולא נעשה בהם שימוש בידי הצרכן הרוכש; החזרת הטובין באריזה המקורית תהווה ראיה מספקת לאי-עשיית שימוש בהם –
(1) בתוך 14 ימים מיום שקיבל את הטובין;כאשר פתיחת האריזה המקורית כשלעצמה לא תיחשב שימוש או פגימה בטובין, אלא אם כן יוכח אחרת; חיבור הטובין לחשמל, גז או מים ייחשב לעניין זה שימוש בטובין;

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.