סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,357)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

28/05/2021 11:01 עמיחי תיקון כרטיס מסך למחשב שלא באחריות
שלום,
בתאריך ה22.01.2018 רכשתי כרטיס מסך למחשב ב4200 ש"ח עם אחריות ל3 שנים,
הכרטיס התקלקל בערך כשבועיים לאחר תום האחריות, פניתי ליבואן לצורך בירור מה ניתן לעשות(אין לי תיעוד לכך) , ביקשו שאביא אותו לתיקון, ושזה קרוב לוודאי יהיה בתשלום.

הייתה תקופת של סגר אז הבאתי להם אותו בתאריך 15.03.2021, הם שלחו אותו למעבדה שמתפקדת כקבלן משנה,
לאחר כמה שבועות שלא ניתן לי עדכון פניתי למעבדה ואמרו לי שהם לא מתקנים בעיות מהסוג הזה מחשש שהתקלה ללא תתוקן והם לא יכולים להבטיח לי שזה לא יקרה שוב, הם אינם מעוניינים בתביעות של אחרי והם שולחים את זה חזרה ליבואן.

כשהכרטיס הגיע חזרה ליבואן שאלתי מה ניתן לעשות? הנציג אמר לי לקנות חדש, פניתי למנהל שירות במייל בטענה שמגיע לי שירות אפילו בתשלום למשך 7 שנים מיום הקנייה והוא ענה לי כך:

"מבדיקה עם המעבדה עולה כי כל הרכיבים בכרטיס נשרפו (All chipset burnout).
במצב כזה – אין שום אפשרות לתקן גם אם היה באחריות וגם אם לא -לא ניתן לתקן בכל עלות שהיא.
ואין פה שום עניין של חלקי חילוף או החזקת חלקי חילוף.
מה שאתה מבקש זה בעצם להשיג חלקי חילוף לכרטיס קומפלט ולהרכיב מ0 כרטיס – זה לא דבר אפשרי ואם היה אפשרי עלותו הייתה כ6000 שח בערך
אם מעוניין לרכוש כרטיס חדש, מוזמן לפנות אלינו.
ננסה לעזור לך למרות המחסורים הקיימים."

עכשיו האם התשובה שלו נכונה?
קודם כל האם הוא יכול לדרוש עלות תיקון יותר גבוהה מההמחיר שהמוצר נקנה?
שנית האם הוא לא מחוייב להחליף לי את הכרטיס לכרטיס חדש בעלות סבירה שהיא נמוכה מעלות הקנייה?

בהנחה שאני צודק ואין לו במלאי כרטיס מדגם זהה מה הוא מחוייב לעשות?

שלום,
בהתאם למתואר והתשובה שקיבלת - לא ניתן לתקן את הכרטיס ועל כן יש לרכוש חדש.
מענה לשאלותיך :
אינני יודע האם תשובתו נכונה. לא בדקתי את הכרטיס, אין לי ידע מספיק בתחום האלקטרוניקה ואינני עובד במעבדה.
למיטב הבנתי - הוא לא דרש ממך דבר. הוא הסביר לך שעלות התיקון גבוהה יותר ממוצר שנקנה. בהחלט הגיוני.
גם לגבי שאלתך השניה, לפי מה שאני מבין ממך - המוצר כבר אינו באחריות ועל כן אין הוא מחויב כלפיך לדבר (גם לא למכור לך כרטיס אחר חדש במחיר דומה לקודם).
בהצלחה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.