שלום רב,
בתאריך 27.11.22 ביצעתי רכישה של שולחן אוכל ו-6 כסאות באתר אינטרנט של חברת ריהוט גדולה.
בעת ההזמנה בדף המוצר נאמר כי מועד האספקה היא עד 70 ימי עסקים
בתנאי הזמנה שנשלח אלי למייל לאחר ביצוע התשלום הופיע משהו אחר - "זמן אספקה משוער בימי עבודה 70"
בתאריך 26.01.23 ביררתי מול שירות לקוחות של החברה לגבי סטטוס הזמנה. נמסר לי כי השולחן אמור להגיע בעוד 4 ימים לארץ והם מאמינים ששבוע הבא אקבל אותו.
כעבור כמעט חודש (19.02.23) בלי שום עדכון מהחברה ביררתי שוב פעם, נמסר לי שההזמנה עדיין לא מוכנה למשלוח ושהשולחן צריך להיכנס לנמל בשבועיים הקרובים.
נכון להיום עברו 71 ימי עסקים, שלחתי מכתב לחברה עם דרישה לביטול עסקה
מבית העסק השיבו שהזמנתי מוצר שלא היה על המדף (הדבר לא צוין בעת הזמנת המוצר), שלא הייתה שום הפרה ושעדיין לא עברו 70 ימי עסקים (למרות שלא התעצלתי וספרתי). עוד טענו כי על גבי טופס הזמנה רשום תאריך אספקה 08.03.2023, מה שלא מופיע. עוד נמסר שעד יום חמישי יצרו איתי קשר לתיאום אספקה.
אני עדיין מעוניין בביטול עסקה.
האם ניתן לטעון כי מדובר בהפרת הסכם יסודית? הרי לא הופיע באתר אינטרנט בעת ההזמנה ש"המוצר אינו על המדף", בנוסף מדובר במוצר חיוני בכל בית. אני ללא פינת אוכל בבית מעל 3 חודשים ולא יכול להזמין אורחים לחגים.
בנוסף, האם ניתן לטעון שמדובר בהטעיית צרכן שבאתר אינטרנט התחייבות היא עד 70 ימי עסקים כאשר בתנאי הזמנה שנשלח אלי למייל מופיע "מועד משוער לאספקה - 70 ימי עסקים"?
מודה מראש על תשובתך