פנחס שלום וברכה,
1. צלם את הפציעות באמצעות הנייד.
2. פנה באופן מידי לקבלת טיפול רפואי ותוודא שרושמים בתיעוד הרפואי שמדובר בתאונת דרכים, היכן אירעה התאונה, והאם מדובר בתאונת עבודה.
3. פנה אל תחנת המשטרה (אגף התנועה) הקרובה ביותר למקום התאונה, מלא טופס "הודעה על תאונת דרכים", מסור אותו לפקיד האגף וקבל "טופס משטרה".
4. תבקש לקבל מספק האמבולנס (דוג': מגן דוד אדום) את דו"ח האירוע.
5. ככל שהתאונה התרחשה באוטובוס רשמו את פרטי הנהג, מס' הקו, מקום האירוע, מס' רישוי האוטובוס ושמה של חברת האוטובוסים.
6. שמור על כל המסמכים הרפואיים (כולל צילומי רנטגן ו/או CT ו/או MRI) מבית החולים, מקופת החולים ומהמכונים בהם טופלת.
7. תכין העתק צילומי של רישיון הנהיגה (אם היית הנהג), תעודת הזהות, ביטוח חובה, רישיון רכב (אם היית בעל הרכב או שיש באפשרותך להשיג את רישיון הרכב), פרטי המעורבים בתאונה, רשימה של עדים לתאונה (ומספרי הטלפון שלהם), צילומי סטילס או ווידאו באיכות טובה של מקום אירוע התאונה, שישה תלושי שכר מלפני התאונה.
8. חשוב לדעת שישנם עוד מקרים לא שגרתיים שייחשבו תאונת דרכים: עליה / ירידה מהרכב, תיקון דרך, התלקחות של הרכב, פרידת סחורה, התנתקות של חלק / נגרר של הרכב ועוד. חשוב להתייעץ עם עו"ד על מנת לבדוק האם מדובר בתאונת דרכים.
9. חשוב לשמור על כל הקבלות / חשבוניות בגין ההוצאות שהוצאת לאחר התאונה, לרבות הוצאות רפואיות והוצאות נסיעה.
10. ככל שמדובר בתאונת דרכים בדרך לעבודה / בתאונת דרכים במהלך העבודה / בתאונת דרכים בחזרה מהעבודה, הרי שמדובר בתאונת דרכים המהווה גם תאונת עבודה.
11. בדוק האם קיימים לך ביטוחים פרטיים (בריאות, תאונות אישיות, סיעוד, פנסיית נכות, אבדן כושר עבודה וכיו"ב).
תאסוף הכול ותיצור קשר עם עו"ד המתמחה בתחום תאונות דרכים.
בברכה,
עו"ד אריה שילאנסקי (מומחה בתביעות נזקי גוף ורשלנות רפואית)
"תכנון האסטרטגיה המשפטית עוד בשלבים הראשונים של התיק, מסייע לי בהשגת תוצאות איכותיות עבור לקוחותיי..."
"לאחר שנות עבודה רבות בתחום, אני מכירה כבר לא מעט מ'התחבולות' בהן נוקטות חברות הביטוח..."
"מייצגת נפגעים בתחום נזקי גוף לרבות תאונות דרכים, תאונות עבודה ונפילות ברשות הרבים..."
"בכל יום ביומו, אני נלחם את מלחמתו של האזרח הפשוט כנגד תאגידי הביטוח והגופים הרפואיים הגדולים. המפתח להצלחה שלי - מאבק עיקש ללא פשרות, יושרה והגינות..."
"דגש רב על השקט הנפשי והסוציאלי של כל לקוח ותיאום ציפיות מראש... "