רשת BBB שלחה ללקוחותיה מסרונים פרסומיים ללא אפשרות להסרה מרשימת התפוצה - ותפצה אותם בהטבות
רשת BBB תפצה את חברי המועדון שלה, שליהם שלחה מסרונים פרסומיים מבלי שתהיה להם אפשרות להסיר את עצמם מרשימת התפוצה
אם גם אתם סובלים מהודעות ספאם שיווקיות שנשלחות אליכם לטלפון הנייד גם לאחר שביקשתם להסיר את עצמכם מרשימת התפוצה, יתכן שזה הזמן לפנות אל עו"ד תביעה ייצוגית. רשת ההמבורגרים BBB, אשר שלחה מסרונים רבים למנוייה מבלי שיוכלו להסיר את עצמם מרשימת התפוצה ו"זכתה" בתביעה ייצוגית על כך, תידרש לפצות אותם בהטבות; כך מדווח כלכליסט.
תחילת הפרשה ב-2014, אז הגיש אחד מלקוחותיה של הרשת, שהצטרף ל-BBB כחבר מועדון, בקשה לאישור תביעה ייצוגית בגין 6 מסרונים פרסומיים שנשלחו אליו מהרשת תוך חודשיים. התובע טען כי רצה להסיר את עצמו מרשימת התפוצה של הרשת, אך גילה שבמסרונים לא מוצגת אפשרות כזאת. גם כאשר ניסה לשלוח מסרון חוזר עם בקשה להסיר אותו מהרשימה, הדבר לא הצליח שכן הרשת חסמה את האפשרות להשיב למסרונים שלה.
רשת BBB: המסרונים נשלחו על ידי חברה אחרת
התביעה הייצוגית הוגשה בשם כל חברי המועדון של BBB, אשר קיבלו מסרונים דומים במהלך חמש השנים שקדמו להגשת התביעה. בתביעה נטען כי שליחת מסרונים מבלי האפשרות לסרב לקבלתם, כפי שעשתה BBB, היא עבירה על חוק התקשורת. מאידך, טענה הרשת כי שליחת המסרונים לא התבצעה על ידה אלא על ידי חברה חיצונית, וכי מאז הוסיפה את האפשרות לבקש הסרה למסרונים שלה.
במקביל להגשת התביעה הייצוגית, שני הצדדים הגישו לבית המשפט גם בקשה לאשר הסדר פשרה אליו הגיעו. על פי ההסכם, הרשת התחייבה להעניק לחברי המועדון הטבות ללא הגבלת זמן, ששוויין הוערך ב-1.5 מיליון ש"ח, אשר יגולמו בנקודות מועדון. בנוסף, הרשת הסכימה כי מעתה תשלח מסרונים בהתאם לחוק.
מיכל נד"ב, שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, הסכימה שהסכם הפשרה הוא סביר והוגן. בנוסף, היא קיבלה את המלצת הצדדים לפסוק לתובע גמול בסך 15,000 ש"ח והוצאות שכ"ט עו"ד בסך 35,000 ש"ח.
נכתב על-ידי: מערכת האתר
שאלות על המאמר? מוזמנים לשאול בפורום תביעות ייצוגיות