שלום רב,אני עוסק פטור שנותן שירותים לעסק מסוים החל מחודש אוגוסט. בתחילה חשבתי שהמעסיק יפיק לי תלושים על עבודתי מחודשים אוגוסט וספטמבר. ולכן הצהרתי בביטוח לאומי על כך שאני עוסק פטור רק החל מאוקטובר.
לא עבדתי מתחילת השנה. כידוע לכם, שיעור המס הוא 10% עד הכנסה של 5500 לחודש ועוד 16.7% על כל הכנסה מעל. היות והצהרתי שהתחלתי לעבוד מאוקטובר אני נכנסתי לשתי בעיות:
1. בדיעבד זאת הצהרה לא נכונה.
2. היות ומשכורת שצפויה להיות של 4 חודשים (מאוגוסט עד דצמבר השנה) תירשם כאילו התקבלה על חודשיים בלבד (נובמבר-דצמבר) יוצא שאני אשלם מס הרבה יותר גבוה על חלק גדול יותר מהמשכורת. איך אפשר לתקן את זה?נ.ב. בממוצע, היות ולא עבדתי רוב השנה, יוצא שהשכר החודשי שלי הוא מתחת למינימום אם מחלקים את זה למספר החודשים בשנה. האם זה אומר שאני אקבל החזרים על המס הגבוה מדי שאשלם, אם לא אתקן, במקרה הזה?