סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על דיני נזיקין(542)

שאל בפורום דיני נזיקין

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

06/02/2016 08:08 תמרה גרימת נזק מכוון במטרה לכפות טיפול או להתעשרות על חשבון לקוח
הכנסתי רכב למוסך לטיפול 100000 ק"מ וביקשתי לבדוק בעיה בהתנעה ובאבדן מים והובטח שהרכב יהיה מוכן עד שעה 16:00. זמן קצר אחרי , צלצל המכונאי לבטל הגעה ולהודיע שדחה את בדיקת הרכב ליום שלמחרת. ביום השלישי שהרכב היה במוסך , צלצל להודיע שבדק מנוע ומשאבת מים ונמצאו תקינים ומה שמצא זה מצנן שמן מנוע לא תקין שהוחלף בחדש ללא ידיעתי או הסכמתי ובלי שניתנה לי אפשרות לבדוק אפשרות להוזלת הטיפול, כמו החלפת החלק בחלק מפירוק וכו'...ונאלצתי לשלם עבור החלק והחלפתו אלפי שקלים להוצאת הרכב מהמוסך.
בדרך מהמוסך הביתה , נכבה הרכב פעמיים ובגלל שהוצאתי את הרכב מהמוסך בשעה 5 שכולם כבר סיימו לעבוד לא החזרתי את הרכב למוסך וצלצלתי למחרת (יום שישי) להודיע שאני מחזיר את הרב וטענו שביום שישי עובדים במתכונת מצומצמת וביקשו להביא את הרכב ביום ראשון.
ביום ראשון, הבן יצא להחזיר את הרכב למוסך ומצא שגם בעיית המים לא פתרו . בנסיעה מהבית למוסך נכבה לו הרכב בעת עצירה ברמזור מה שלא קרה לפני הכנסת הרכב למוסך וכ-6 ק"מ מהמוסך נתקע עם הרכב באמצע הכביש ומשום שהיה קצר בזמן החנה את הרכב בסמוך למקום בו נתקע והמשיך לענייניו.
למחרת נסעתי עם הבן למקום בו החנה את הרכב ולפני שהזמנו גרר נסינו להתניע את הרכב ואחרי מאמצים הצלחנו ולקחנו את הרכב למוסך ושאלנו את המכונאי למה החלפת מצנן שמן מנוע שטענו שהיה הגורם לבעיות עליהן התלוננתי שעלה לי אלפי שקלים לא פתר את הבעיות ואחרי קליטת פרטי הרכב במחשב אמר שראה שבדקו את הרכב ומצאו מנוע ומשאבת מים תקינים בטיפול ראשון והניח שהבעיה לא רצינית ושוב הובטח הרכב לשעה 16:00.
זמן קצר אחרי, שוב צלצל והפעם טען כי דחה את בדיקת הרכב ליום רביעי בשל לחץ בעבודה ובגלל שעליו לשחרר רכבים לקראת יום המחר כי כל עובדי המוסך יוצאים ליום גיבוש. טענת המכונאי לא הייתה מקובלת וצלצלתי לשירות לקוחות לבקש את מנהל המוסך ולא היה ובהמשך היום צלצל סגנו .
אחרי ששמע על מה שקרה , דרשתי הסבר לסיבה שבגלל החלק שהחליפו ועלה לי אלפי שקלים בטענה שהיה הגורם לבעיות עליהן התלוננתי לא פתר אף אחת מ- 2 הבעיות ולמה אני אחרי שהרכב היה 3 ימים במוסך בטיפול ועוד 4 ימים שלא היה ניתן לעשות בו שימוש (ו'-ב') הם דוחים טיפול ברכב שאמור להיות בעדיפות ראשונה לאור כל האמור לעיל וענה שלגבי אותו יום אין מה לעשות כי היום כבר נגמר ולגבי למחרת עובדי המוסך ביום גיבוש וכמו שאמר המכונאי רק ביום רביעי הסיבה שבגללה החלפת החלק לא פתרה את הבעיה תיבדק !! ונאמר לו מפורשות שאין לבצע כל החלפה או טיפול ללא ידיעתי או הסכמתי לטיפול ודרשתי שאחרי בדיקת הרכב ביום רביעי לקבל דף מידע עם הטיפול שבוצע או טיפול נוסף הנדרש והבטיח שמיד אחרי בדיקה ישלח דף מידע + הצעת מחיר עם עלות הטיפול ולא יבצע כל טיפול לפני שמקבל בחזרה את הצעת המחיר עם אישור לטיפול ועלותו .
ביום רביעי צלצל להודיע שבדק את הרכב ומצא מנוע ומשאבת מים תקינים כמו שגם טען המכונאי בטיפול ראשון ומה שמצא לא תקין היה ממיר קטליטי וביקש אישור להחליפו בחדש ונשאל למה לא שלח דף עם המידע עליו מודיע + הצעת מחיר כפי שסוכם וענה שמיד שולח.
בעקבות לקחים מטיפול ראשון , פניתי לבירור עלות ממיר קטליטי מול מוסכים מורשים אחרים והתקבלו מספר הצעות מחיר. בינתיים, צלצל שוב המכונאי והיות ולא הייתי בבית שאל את אשתי מה עם האישור להחלפת החלק ושוב הסבירה לו שהאישור יינתן מעל הצעת מחיר שיישלח כפי שסוכם ושאלה למה אמר שיישלח את הצעת המחיר ועדיין לא שלח דבר וענה שמיד שולח.
לפני ניתוק השיחה, שאלה מה עלות של החלק וענה כ-5,000 ₪ ומיד הודיע לו לעצור ולא לגעת ברכב כי באים לקחת אותו ונזכר שיש אפשרות להחליפו בחלק מפירוק להוזלת העלות ושאלה מה עלות החלק מפירוק וענה 2000 ל-2500 ₪ לפני מע"מ כאשר ההצעה שקיבלנו הייתה 1000 ₪ ושאלה למה בטיפול ראשון לא טענו שהחלק לא תקין וענה כי לא נבדק ושאלה האם בכך לא הוכח שמה שהחלפת מצנן שמן מנוע ב-2,800 שח לא הייתה מיותרת ואיך מפצים על כך וענה שלא וסירב למתן פיצוי והודיעה כי בסוף יום עבודה אני מגיע לקחת את הרכב ותוך כשעה שלח הצעת מחיר ע"ס 9,000 ₪ וחשכו עינינו ומיד צלצלה למוסך לבקש את סגן מנהל המוסך ונאמר שלא נמצא ולעניין הרכב אמר מי שענה שפירקו ראש מנוע, והחליפו משאבת מים ועוד ...
מה שעשו היה שפירקו ראש מנוע והחליפו משאבת מים למרות שהיו תקינים בדיוק כמו שקרה עם החלפת מצנן שמן מנוע שהחלפתו הוכחה כמיותרת בכך שלא פתר את הבעיות עליהן התלוננתי וצלצלתי לשירות לקוחות שיודיעו במוסך להרכיב חזרה את מה שפירקו לפני שאני מגיע לקחת את הרכב ודקות אחרי צלצל המכונאי להודיע שכבר שלחו את ראש המנוע למוסך אחר ליישור וליטוש כמתחייב לפני התקנתו מחדש והודענו שאם כך אנחנו מגיעים לקחת את הממיר הקטליטי לתיקון במוסך אחר וכך למחרת הגענו לקחת את הממיר לתיקון במוסך אחר ועוד באותו יום הוחזר וביקשנו לדעת מתי להגיע לקחת את הרכב וטענו שיודיעו בהמשך היום ולקח עוד 5 ימים עד ששחררו את הרכב. כשהם מסרבים למתן העתק מדו"ח המוסך לו טענו ששלחו ראש מנוע ליישור וליטוש ועוד...
לאור האמור החלטתי על הגשת תביעה נגד המוסך לבית משפט לתביעות קטנות ופונה בבקשה לעזרתכם
בהגדרת מהות התביעה שמלבד נזיקין/כספית גבלה בכפיית טיפול בחלפים תקינים במטרה ברורה למנוע הוצאת הרכב והעברתו למוסך מורשה אחר ובמוסך שנראה לי שמחליף חלפים תקינים בחלפים חדשים כי הלקוח נתפס בעיניו כ"כיס עמוק" ממנו ניתן להתעשר בנקל. אלה פעולות בלתי סבירים ובלתי נסבלים שהדעת לא תוכל להשלים אתם.
אודה על ייעוץ ודעתכם לאמור לעיל ועל ההגדרות המשפטיות לציון במהות התביעה.

אוסיף, שאין בידי הקלטות משיחות טלפון שהיו. מלבד חשבונית מטיפול ראשון על החלפת מצנן שמן מנוע וחשבונית מטיפול שני על פירוק ראש מנוע שעשו על דעתם למרות שהמנוע ומשאבת מים היו תקינים בטיפול ראשון + הצעת מחיר ששלח אחרי שפירק ראש מנוע ועשו
ככל שעלה על רוחם ברכב לפני שיידעו או קיבלו אישור ממני אין בידי כל ראיות אחרות. עוד
יודגש כי הממיר שלמעשה טען שהיה הדבר שמצא לא תקין טופל במוסך אחר לאור העובדה
שפירק ראש מנוע כאמור לעיל במטרה למנוע הוצאת הרכב מהמוסך ולכפות טיפול בחלקים תקינים ועוד...האם יש בכך כדי לפגוע בתביעה?

עורכי דין מובילים בפורום דיני נזיקין

עו"ד רפאל אלמוג
עו"ד רפאל אלמוג

"בכל יום ביומו, אני נלחם את מלחמתו של האזרח הפשוט כנגד תאגידי הביטוח והגופים הרפואיים הגדולים. המפתח להצלחה שלי - מאבק עיקש ללא פשרות, יושרה והגינות..."

אריה שליאנסקי
עו"ד אריה שילאנסקי

"דגש רב על השקט הנפשי והסוציאלי של כל לקוח ותיאום ציפיות מראש... "

עו"ד רן שפירא
עו"ד רן שפירא

"אמינות ומהימנות, יושרה, מקצועיות ומאבק בשיתוף פעולה מלא ושקוף עם לקוחותינו, הינם כללי ברזל של משרדנו..."

עו"ד ירון שמעון
עו"ד ירון שמעון

"תכנון האסטרטגיה המשפטית עוד בשלבים הראשונים של התיק, מסייע לי בהשגת תוצאות איכותיות עבור לקוחותיי..."

הדס מושקוביץ
עו"ד הדס מושקוביץ

בעלת משרד עורכי דין במחוז המרכז, בעלת ידע וניסיון עתיר בתחום דיני הנזיקין והביטוח, לרבות נזקי נזילות, שריפה, תאונות עבודה ותאונות דרכים

פסקי דין אחרונים בנושא פורום דיני נזיקין

כיצד יוערכו הפסדי השתכרות של צעיר שנפגע בתאונת דרכים?

מה עושה צעיר שנפגע בתאונת דרכים וקיבל הפסדי השתכרות באופן מקופח? עו״ד אהרון שטכלברג מספר על מקרה וכיצד הצליח לפסוק פיצויים גבוהים יותר לטובת הנפגע