סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על דיני עבודה(4,089)

שאל בפורום דיני עבודה

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

02/04/2014 19:01 טל פיצויים- הרעת תנאים
שלום רב,

ברצוני לשאול שאלה שקשורה בקבלת פיצויים עקב הרעת תנאים או באופן כללי.
אני עובדת בספקית אינטרנט כלשהיא מזה כמעט 7 שנים. כשסיימתי את לימודי באוניברסיטה הייתי חייבת עבודה מיידית והלכתי לעבוד שם בתור נציגה בתמיכה הטכנית.
מדי פעם ניסיתי להתקבל שם למרכזי הערכה בתחום הניהול אך לא צלחתי, ובאחת מהפעמים כבר הגעתי לשלב הסופי של התהליך, חיכיתי לתשובה במשך שבועיים כשבינתיים הנציג המתחרה התחיל בחפיפה לניהול ללא ידיעתי. זה נודע לי כבדרך אגב כשהגעתי לעבודה באחד הבקרים, ומנהל התמיכה התנצל בפני כשכך זה קרה.
לאחר כמה זמן כשהבנתי שבניהול אין לי סיכוי, קודמתי לתמיכה הבכירה.
אך כהרגלי שאפתי להתקדם ולהתפתח בחברה.
לאחר כשנתיים בבכירה נפתח צוות חדש במוקד התמיכה שהיה צוות חניכה- כלומר צוות שהעביר חניכות אישיות לנציגים וביצע האזנות במידת הצורך. "קודמתי" גם לשם (השכר לא השתנה, המשכורת נשארה בעינה) אבל הייתי מרוצה היות והרגשתי סוג של התפתחות מקצועית.
נציגים התייעצו איתי, קיבלתי הרשאות לצילומים וכו', והתפקיד כלל עבודה שוטפת מול מנהלי הצוותים במוקד.
לאחר כמעט שנה הוחלט לסגור את הצוות והוחזרתי לתמיכה הבכירה.
לאחר עוד תקופה קצרה יותר, התפנה מקום בצוות המייעצים של מוקד התמיכה- צוות שמסייע בפיתרון תקלות של נציגים, ומבצע עבודה שוטפת של back office (עבודה מול מחלקת הנדסה ומערכות מידע וכו'), ונותן מענה לנציגים באונליין. זה נחשב התפקיד הנכסף והגבוה ביותר מבחינה מקצועית במוקד התמיכה הטכנית. הבטיחו לי שלאחר 6 חודשים אם הכל תקין- יעלו לי את השכר בשקל נוסף לשעה.
לאחר חודש בלבד הוסבר לנו שהמוקד הולך לעבור שינויים ועקב זאת צוות המייעצים יתחלק לשתיים- חלק ישאר מייעץ וחלק יהוו נציגי צ'אט לכל דבר, כשבנוסף לכך נצטרך לא רק לתמוך בלקוחות טכנית אלא גם להוות שירות לקוחות -כלומר לתת מענה בכל הקשור בכספים, ניהול מנויים וכו (משהו שמעולם לא נגענו בו היות ובאנו מהעולם הטכני).
לתומי חשבתי שעניין השירות יהיה סוג של גיבוי בלבד כיוון שידוע שבשירות תמיד יש עומס גדול יותר. ולכן הסכמתי לצ'אט היות וחשבתי שאני עדיין אשאר בתחום התמיכה בעיקרה של העבודה.
במסגרת תפקיד הצ'אט- נותקתי מרשימת התפוצה במיילים של צוות הידע, מבחינה מקצועית ירדו לי סמכויות מסויימות כמו שליחת טכנאי למשל. חזרתי בעצם להיות מה שנקרא במוקד התמיכה "קו ראשון" , כלומר מענה ראשוני ללקוחות באונליין, וכעת שוב עבודתי מפוקחת על ידי אחראי משמרת שאומר לי מתי לעלות לאונליין ומתי לא, ורוב השיחות שמגיעות לצאט הן בענייני כספים בלבד שאין להן שום קשר לתפקיד שאליו התקבלתי לפני 7 שנים. צורת העבודה שלי כרגע היא אני לפני 7 שנים + תחום השירות שמעולם לא נגעתי בו ונחשב "נמוך" יותר מהתמיכה.

כשהלכתי למשאבי אנוש נאמר לי שלא מגיעים לי פיצויים עקב הרעת תנאים היות ולא היה שינוי בשכר.
השאלה אם מה שנאמר לי נכון?

תודה רבה!
טל

09/04/2014 14:35 טל ..?

...?

טל שלום,
זו בעיקר שאלה של פרשנות.
התיאור שלך מסתמן כהרעת תנאים, אולם הרעת תנאים היא פרשנות של בית הדין, ובמקרה שלך היא פרשנות קשה שכן, במוקדי תמיכה שינויי הסמכויות אינם תמיד מהווים בהכרח הרעת תנאים.
יחד עם זאת, אם את סוברת שהגעת למבוי סתום שלחי מכתב למעסיק בו את את טוענת כי העבודה החדשה הינה הרעת תנאים ואת מבקשת את העבודה הקודמת. אולי המעביד יסכים ובכל מקרה זה ייתן לך פתח להתפטרות בדין מפוטרת ולתביעה עתידית.

אחז אגם, עו"ד
מנהל פורום דיני עבודה

עורכי דין מובילים בפורום דיני עבודה

עו"ד סיון שטינברג פליישר
עו"ד סיון שטינברג- פליישר

"לוחמת על זכויות לקוחותיי ללא פשרות, כאשר לנגד עיני כל העת טובתם האישית בלבד..."

Gו"ד קובי בן סימון
עו"ד קובי בן סימון

"משרדנו שם לו למטרה להעניק לכל אחד מלקוחותיו שירות נאות, יחס אישי, ואת מלוא תשומת הלב הראויה..."

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.