שלום לני. זו שאלת השאלות. לצערי בסופו של דבר התשובה מאוד תלויה במה שהוסכם בניכם. ברירת המחדל היא שהיצירה היא של היוצר, אלא אם הוסכם אחרת. אך הרבה פעמים לא ברור מה הוסכם בין הצדדים וכל אחד מבין משהו אחר. זה מחזק את החשיבות של הסכם ברור שקובע מה מגיע ללקוח ומה לא מגיע לו.
בברכה,
עוז חיים, עו"ד
תודה רבה!
זה מאוד חשוב שהיצירה שייכת ליוצר! זאת אומרת שאני כיוצר יכולה לעשות עם היצירה שלי מה שאני רוצה - וההחלטה למכור אותה/ להעביר ללקוח או לא - בידי! ב
לפני תחילת העבודה לא היה הסכם לגבי סוגי קבצים.
הלקוח גם לא ציין שירצה לעשות תיקונים לבד, זה הוא דרש רק אחרי סיום העבודה לאחר התשלום.
זאת אומרת שלפי החוק הקבצים הפתוחים לא שייכים ללקוח. נכון? ואין לו זכות לבקש אותם?
תודה מראש על התשובה!!
שלום לני, זה לא מה שאני אמרתי.... אני אמרתי שברירת המחדל שהחוק קובע היא שהיוצר הוא הבעלים של היצירה- אלא אם הוסכם אחרת בין במפורש ובין במשתמע. מכאן ועד למסקנותיך הדרך לצערי ארוכה...
אני שב וממליץ לערוך הסכם מסודר בטרם ביצוע התקשרות. זה בהחלט יכול לסייע במיוחד במקרים כמו המקרה שהצגת כאן.
בהצלחה.
"המכנה המשותף של לקוחותינו הוא פעילות מסחרית, עסקית ו/או משפטית בתחום הקניין הרוחני או סחר בינלאומי..."
"משרדי מעניק ייעוץ וייצוג בנושאים שונים בקניין רוחני, מול גופים ורשויות שונות, בארץ ובחו"ל, תוך הקפדה על ידע ומקצועיות ..."
"על מנת לספק ללקוחותיי את השירות הטוב ביותר, מקפיד על לימוד מקיף ורחב אודות עסקיהם"
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.