שלום יעל,
קשה לי לענות על השאלה כי לא ראיתי את הסכם השכירות עליו את חתומה.
מחד, קיימת חובת גילוי של בעל הנכס, ככל שהוא ידע את הסכנות הטמונות בגג מסוג זה.
מאידך, ככל שקיים סעיף בסגנון - הרי שהשוכר דיי מכוסה ויש לו טענת הגנה:
"השוכר מאשר, כי ראה ובדק את המושכר, לרבות מצבו הפיזי, התכנוני והמשפטי, וכן את סביבתו, ומצא הכל תקין, ראוי לשימושו ומתאים לכל צרכיו ומטרותיו, וכי הוא מוותר בזה על כל טענה שהיא כלפי המשכיר מחמת פגם ו/או אי התאמה"
בכל מקרה, כדי לתבוע פיצויים במקרה דנן, צריך שייגרם לך נזק.
קשה מאד לתבוע פיצויים על נזק פוטנציאלי עתידי...וליתר דיוק:
בשיטה הנפוצה כיום, יכול ניזוק לקבל פיצוי בגין נזק עתידי רק כאשר הוא סובל גם מנזק בהווה, ובנוסף מצליח להוכיח שצפוי לו כתוצאה מהעוולה נזק עתידי כלשהו בסבירות שגבוהה מ-50% (כלל עודף ההסתברויות) . באם הצליח הניזוק לעמוד ברף הוכחה זה, יקבל פיצוי בעבור הנזק עתידי כאילו שנזק זה אכן התממש במלואו , ואחרת לא יקבל פיצוי. כלומר, מדובר בשיטה המוכרת של "הכל או כלום". הלכה זו קיימת כבר שנים רבות , והיא באה למנוע את הפיצוי על נזקים עתידיים שהסבירות להתרחשותם אינה ודאית במידה מספקת.
בכל מקרה, ככל שאת חפצה בכך, מוזמנת לפנות עם ההסכם לייעוץ אישי במשרדי.
בהצלחה!
עו"ד איתן אמירי,
משה פרץ ושות', משרד עו"ד
יובהר ויודגש כי, אנו עושים כל שביכולתנו לענות תשובות על שאלות הגולשים בצורה מקצועית, אך לרוב, המדובר בתשובות כלליות בלבד. לפיכך, המידע הניתן אינו מהווה יעוץ משפטי אינו מהווה תחליף להתייעצות פרטנית עם עורך דין העוסק בתחום. המסתמך/ת על המידע שבפורום עושה זאת על אחריותו/ה בלבד. בכל מקרה יש להיוועץ עם עורך דין לפני נקיטת כל הליך ולא להסתמך על מקורות מידע כלליים.
לייעוץ משפטי פרטני ומסודר בהתאם למקרה הספציפי ניתן לפנות לעו"ד איתן אמירי בטלפון 054-7649435, ולתאם פגישת ייעוץ פ ר ט נ י ת.
"אמינות ומהימנות, יושרה, מקצועיות ומאבק בשיתוף פעולה מלא ושקוף עם לקוחותינו, הינם כללי ברזל של משרדנו..."
"נשמח לספק לכם שירותי ייצוג מקצועיים ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר תוך דגש על שירות מסור ומקצועי..."
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.
"בכל יום ביומו, אני נלחם את מלחמתו של האזרח הפשוט כנגד תאגידי הביטוח והגופים הרפואיים הגדולים. המפתח להצלחה שלי - מאבק עיקש ללא פשרות, יושרה והגינות..."
"על מנת לספק ללקוחותיי את השירות הטוב ביותר, מקפיד על לימוד מקיף ורחב אודות עסקיהם"