שלום רב,
לפני מעל ל-3 שנים טסתי לסין ובטיסת החזור שלי שהייתה טיסת קונקשן, הטיסה הראשונה התעכבה במס׳ שעות מה שגרם לאיחור שלנו לטיסה השניה (אותה חברת תעופה), קיבלנו כרטיס טיסה לטיסה למחרת (בהפרש של 12 שעות מהטיסה שפספסנו), דאגו לנו ללינה במלון ולאחר דרישה גם מצידנו למזון ושתייה.
באותו זמן דרשתי מחברת התעופה אישור על העיכוב בטיסה ואישורים על כל המצב ולאחר ויכוחים רבים קיבלתי זאת.
לאחר שחזרתי הביתה הוצאתי מייל לחברת התעופה בבקשה לקבלת פיצוי כספי על העיכוב אך נענתי בשלילה בטענה שהעיכוב קרה בעקבות תקלה שהייתה במטוס.
לאחר שנתיים וחצי קפצה לי פרסומת של חברה שמתמחה בהגשת תביעות במקרה של עיכוב בטיסה שלקחה את המקרה אליה, הגישה פנייה לחברה וגם היא נענתה בשלילה בטענה שהתקלה התגלתה במטוס לאחר שהנוסעים עלו עליו ולכן לא היה ניתן להוריד את הנוסעים אלא להמתין ולתקן את התקלה, יש לי הוכחה שהטענה הזאת שקרית.
כעת הציעה לי אותה חברה לפנות לבית משפט לתביעות קטנות בהדרכת עו״ד מטעם החברה ולתבוע את הפיצויים מול חברת התעופה, ובתמורה החברה תקבל 50% מהפיצויים שיפסקו עבורי.
אני מאוד חושש להכנס לתהליך כזה מכיוון שאינני מנוסה בבתי משפט ואינני יודע איך מתנהל התהליך ואני מפחד שבמקרה ואפסיד, בית המשפט יפסוק עבורי תשלום הוצאות משפט לחברת התעופה.
האם יכול להיות כזה מצב שבמקרה ואצא מופסד בתביעה כזאת אצטרך לשלם פיצוי כלשהוא או תשלום הוצאות לחברת התעופה? למרות שלפי מה שהבנתי בבתי משפט לתביעות קטנות אין ייצוג של עו״ד עבור אף צד.
תודה.