שלום,
1. הכיצד החברה תדע כי קיבלת מוצר פגום באם לא תאפשר לה לבצע בדיקה ?
באם יתברר כי מדובר במוצר פגום, לא זו בלבד שאינך צריך לשלם דמי ביטול או קנס אלא החברה היא זו שצריכה לפצות אותך בעניין. בכל מקרה ובהתאם לחוק הגנת הצרכן - בעסקת מכר מרחוק אתה רשאי לבטל את העסקה ולקבל את כספך (בלי קשר לעובדה שקיבלת מוצר פגום).
2. כן. באם החברה פעלה בניגוד לחוק - אתה רשאי להגיש תביעה. חוק הגנת הצרכן קובע פיצויים של עד 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק בנוסף להשבה הכספית ותשלום פיצויים בגין הנזקים, בזבוז הזמן ועוגמת הנפש שנגרמה לך.
על מנת שאוכל להעריך את הסיכויים בעניינך - עליי להכיר את סיפור המקרה לעומק ולעיין בראיות שיש בידך להוכחת הטענות. לא ניתן להעריך סיכויים על סמך סיפור מקרה (בכל זאת מדובר בהליך משפטי).
2.
תודנ על התשובה המקיפה, רשמתי את מספרך ואני אפנה עלייך אם אגש לבית המשפט.
שאלה נוספת, רשמת אך החברה תדע שהמוצר פגום? אני יכול לשלוח תמונה או סרטון/היא יכולה לשלוח נציג לבית.
השאלה מרכזית בפניה שלי אלייך היא, האם בעסקת מכר מרחוק ביטול העסקה דורש ממני לנסוע לאחר מסניפי הרשת כדי להחזיר המוצר? זה נשמע לי הזוי ולא נכון!
אנא התייחסותך בבקשה לנקודה
שלום,
בעסקת מכר מרחוק - ביטול העסקה אינו דורש ממך לנסוע לאחר מסניפי הרשת כדי להחזיר המוצר. הרי לשם כך עסקינן בעסקת מכר מרחוק (זו המהות של העסקה).
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.