סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

10/05/2020 06:22 יהושע עסקת מכר מרחוק
שלום,

קניתי מוצר חשמלי באינטרנט ושילמתי באשראי עבורו ועבור דמי משלוח לביתי.

המוצר התקבל באיחור ולאחר מספר ימים התגלו בו מספר פגמים (פחות מ14 ימים מקבלתו).

פניתי לשירות לקוחות של החברה במייל בבקשה להחליף/להחזיר המוצר, נציגי החברה מסרו שעליי להגיע לאחד מחנויות הרשת כדי שנציג יבחן הנושא והפגמים, אמרתי להם שהעסקה בוצעה מרחוק ואני מבקש להחזיר את המוצר ולקבל כספי בחזרה מרחוק ללא הגעה לשום סניף.
נציגי החברה מסרבים לבקשתי ואני נמצא עם מוצר פגום כבר במשך שבוע ימים וכל יום מתכתב איתם במייל ללא הועיל ולא ניתן ליצור איתם קשר טלפונית אלא תקשורת של הודעת מייל אחת ביום.

1. האם החברה חייבת להסכים לבקשתי להחלפה מרחוק בלי הגעה לסניף? האם עליי לשלם דמי ביטול/קנס כלשהוא על מוצר פגום?

2. באם החברה תתעקש שעליי להגיע פיזית לסניף ולא תאפשר החזרה מרחוק וזיכוי מרחוק, האם אני יכול לתבוע אותם? מה הסכום המרבי לתביעה ומה סיכויי ההצלחה לפי הנסיבות והנסיון שלך?

תודה מראש

שלום,
1. הכיצד החברה תדע כי קיבלת מוצר פגום באם לא תאפשר לה לבצע בדיקה ?
באם יתברר כי מדובר במוצר פגום, לא זו בלבד שאינך צריך לשלם דמי ביטול או קנס אלא החברה היא זו שצריכה לפצות אותך בעניין. בכל מקרה ובהתאם לחוק הגנת הצרכן - בעסקת מכר מרחוק אתה רשאי לבטל את העסקה ולקבל את כספך (בלי קשר לעובדה שקיבלת מוצר פגום).
2. כן. באם החברה פעלה בניגוד לחוק - אתה רשאי להגיש תביעה. חוק הגנת הצרכן קובע פיצויים של עד 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק בנוסף להשבה הכספית ותשלום פיצויים בגין הנזקים, בזבוז הזמן ועוגמת הנפש שנגרמה לך.
על מנת שאוכל להעריך את הסיכויים בעניינך - עליי להכיר את סיפור המקרה לעומק ולעיין בראיות שיש בידך להוכחת הטענות. לא ניתן להעריך סיכויים על סמך סיפור מקרה (בכל זאת מדובר בהליך משפטי).
2.

10/05/2020 07:00 יהושוע הבהרה

תודנ על התשובה המקיפה, רשמתי את מספרך ואני אפנה עלייך אם אגש לבית המשפט.

שאלה נוספת, רשמת אך החברה תדע שהמוצר פגום? אני יכול לשלוח תמונה או סרטון/היא יכולה לשלוח נציג לבית.
השאלה מרכזית בפניה שלי אלייך היא, האם בעסקת מכר מרחוק ביטול העסקה דורש ממני לנסוע לאחר מסניפי הרשת כדי להחזיר המוצר? זה נשמע לי הזוי ולא נכון!


אנא התייחסותך בבקשה לנקודה

שלום,
בעסקת מכר מרחוק - ביטול העסקה אינו דורש ממך לנסוע לאחר מסניפי הרשת כדי להחזיר המוצר. הרי לשם כך עסקינן בעסקת מכר מרחוק (זו המהות של העסקה).

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.