שלום,
כידוע לך אין מערכת חוקים העוסקת בקורונה ועל כן שאלתך אינה רלוונטית כפי שנשאלה (אם אין חוק בנוזא מסוים אזי לא ניתן לטעון לכך שאינו חוקי).
בעניינך - יש לפעול בהתאם להסכם עליו אתה חתום. ככל שתקופה ארוכה לא ניתן שירות בהתאם להסכם ובכל זאת התשלום בעבור השירות שולם - אזי יש לך זכות לבקש את הכספים בחזרה. לצורך כך יהיה עליך לפנות לבית המשפט כדי שיכריע בעניינך (שוב כיוון שאין חוק ספציפי בעניין).
שלום רב , אין חוזה חתום , רק שיקים 12 חודשים קדימה בגין כל שנת הלימודים שניתנו והועברו בתחילת השנה לידי הגננת, מראה על רצון הצדדים בהתנהגות זו לבוא בהתקשרות שנתית לגבי מתן שירותי גננות עבור הילד וההורים. מעבר לכך אין כל מסמך חתום . שאין חוזה ואין תנאים וסעיפים , של מי ידו על העליונה בנוגע לטענות ופרשנויות - של הלקוח הצרכן ההורה או של ספק השירות במקרה הזה, הגננת? כלומר , מי ניזוק יותר מהיעדר חוזה , הלקוח או הספק ?
שלום,
באם אין הסכם אזי הגננת אינה יכולה לפעול בהתאם לרצונה ולקזז כספים.
כפי שאתה מבין כעת הצרכן הוא זה שנפגע מזה שאין הסכם בכתב בין הצדדים.
שלום רב, לא הבנתי , אם אין הסכם בכתב בין הצדדים , מה גובר על מה בבית משפט במקרים מעין אלו , דעתו של הצרכן או דעתו של הספק ( במקרה כזה הגננת ) ? כלומר , היעדר הסכם זה אינטרס של הצרכן או אינטרס של הספק , על מי מגן החוזה ? בנוסף, מה לגבי ההחלטות שהתקבלו בצוות הבין משרדי שבראשותו עמד המשנה ליועמ"ש עו"ד ארז קמיניץ שבו המליצו לקזז חופשת פסח ועצמאות מחצי חודש מרץ שלא היה גן בתקופת קורונה , אלו כמובן רק המלצות ולא חקיקה...ממה שהתפרסם...
שלום,
בית המשפט ישמע את טיעוני הצדדים ואז יחליט בהתאם. באם אין הסכם בכתב בין הצדדים אין יתרון לאף צד ועל כן בית המשפט הוא הגורם שיכריע.
לשאלתך השנייה - כפי שאתה מציין המלצות אינם חקיקה.
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.