השארתי פרטים בעבר אצל חברה לחזרה באתר.
מאז וקרוב לחודש אני מקבלת מהם שיחות אוטומטיות
מסוג 'קודם לקוח' - לאחר בירור מסתבר שזאת שיטה ידועה שנועדה לחסוך זמן לחברה, מה שהשיטה עושה היא מחייגת ללקוח ומשמיעה לו תקליט, שלום הגעת לחברה איקס, מיד תועבר לנציג...בשיטה זו מחייגים ללקוח קודם שממתין על הקו לנציג שיתפנה ובנתיים משמיעים לו תקליט. לדעתי שיטה פסולה ולא ראויה.
שאלותיי:
1. האם הדבר עולה בקנה אחד עם חוק הספאם ועל החברה שמתקשרת ומשמיעה תקליט לאפשר הסרה דרך לחיצה על כפתור בטלפון?
2. ברוב השיחות ניתקתי לאחר מספר שניות כי לא הייתי מעונינת לחכות לנציג ולשמוע תקליט שהם שמו, בשיחה השלישית המתנתי יותר כדי לתפוס נציג ואמרתי לו שאני לא מעונינת כבר בשירות שלהם. השיחות המשיכו להגיע.
שלחתי מכתב התראה על כ-15 שיחות שקיבלתי בצורה הזאת לאחר שאמרתי שאני לא מעונינת. הם טענו שאחרי שהשארתי פרטים בפעם הראשונה השארתי עוד פעם פרטים במקום אחר , אחרי השיחה שבה ביקשתי להסיר.
האם התנהלותם תקינה? והאם ניתן לתבוע אותם על השימוש בחיוג מסוג זה- 'קודם לקוח' ללא אפשרות 'הסרה' כפי שרשום בחוק הספאם?