סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

08/11/2020 17:00 בר הטעייה לגבי דגם מכשיר אייפון ושינוי פרטים באתר לאחר תלונה
לקראת רכישת אייפון התקשרתי לחנויות כדי לברר לגבי אייפון האם הוא יבואן רשמי ושהוא לא דגם יפני. חיפשתי דווקא אירופאי, והעדפתי יבואן רשמי או לפחות מורשה (איני יודע בדיוק את המשמעות, אבל הכוונה שרוכשים ישירות מאפל ובאחריות מלאה כשכל החלקים שיחליפו יהיו מקוריים וכו). התקשרתי לחנות אחת שהצהירה שיש לה יבואן רשמי פרטנר (כך גם מופיע עד היום באתר) בתוספת של כסף לעומת המכשיר הזהה הרגיל, ולמיטב זכרוני שאלתי במפורש גם לגבי כך שמדובר בדגם אירופאי ולא יפני ונאמר שמדובר בדגם אירופאי. רק לאחר בירור מדויק יצאתי ונסעתי למעלה משעה! כדי להגיע לחנות. כשביקשתי מהמוכרת אישור על כך שמדובר במכשיר של פרטנר, היא אמרה שאין אישור כתוב כזה. אבל בעוד שבועיים ניתן לבדוק באתר שלהם. אוקיי. נסעתי הבית, לאחר שעות רבות של טרחה להעביר את כל הנתונים (המוכרת סירבה לסייע כפי שמקובל בחנויות), גיליתי להפתעתי שמדובר בכלל בדגם יפני. כדי להיות בטוח צילצלתי שוב (השיחה מוקלטת) לשאול האם הדגם יבואן רשמי של פרטנר הוא אירופאי, ושוב נאמר לי בצורה הכי ברורה שמדובר בדגם אירופאי (אפשר לדעת מיד שמדובר ביפני לפי הרעש במצלמה שבלתי ניתן להשתקה עקב חוקי יפן)!

תוספת תמוהה של המוכר הדליקה אצלי נורה גם לבי הנושא של פרטנר. הוא אמר (בניגוד למה שכתוב באתר) שזה בכלל לא יבואן רשמי של פרטנר אלא רק תחת האחריות שלהם. כל הסיפור והשקרים היו נשמעים לי מוזר, ביררתי אצל נציג שירות בפרטנר שאמר שלא מכיר דבר כזה על התעדכנות שבועיים, אם זה באחריות אתה אמור לראות באתר (בדקתי ואין).

אחרי הודעה באתר שלא נענתה וכמה שיחות טלפון שאמרו לי לבוא, חזרתי לחחנות (שוב שעה נסיעה!) כדי לשמוע שאין להם מכשיר אחר והכל דגם יפני ובאחריות של עוד שבועיים... בפרטנר [אציין שראיתי, אחרי המקרה..., חוו"ד על אותה חנות בזאפ על כמה אנשים שהבטיחו להם אחריות ויבואן רשמי וכו וכשהפלאפון התקלקל התברר להם שלא הייתה שום אחריות].

אך לאחר שמיעת טיעוניי הסכימה המוכרת שאחזיר את המכשיר ואקבל חזרה את הכסף. רק ביקשה שאקח את המכשיר כדי לרוקן אותו. נסעתי לבית וכאשר קניתי מכשיר חדש והעברתי אליו את הנתונים, רוקנתי את המכשיר ושוב נסעתי לחנות כדי להחזיר את המכשיר, לקבל את הכסף ולהמשיך הלאה. לא חשבתי אפילו לבקש פיצויים, רק רציתי לגמור עם הסיוט והעגמת נפש הזאת.

אלא שאז המוכר במקום החליט ממש להשפיל אותי ולטרטר אותי שוב. לאחר שאמרתי לו את שסוכם עמי, הוא נכנס שוב לדיון ושאל למה והחל לבטל את דבריי. כשאמרתי שנאמר לי בשיחה לגבי הדגם האירופאי, אמר אתה יכול להשמיע לי מסקרנות אבל זה לא רלוונטי כי כתוב באתר שהדגם הוא יפני! הייתי בהלם מוחלט והתפלאתי איך לא ראיתי את זה. (כשהגעתי הבית מאוחר יותר הבנתי את התרמית: צילום מסך שצילמתי (ושמור בידי) גילה שהם הוסיפו את המידע הזה באתר "לכבודי" אחרי שהתלוננתי כדי "לבטל" את טענתי... פשוט לא ייאמן.)

אמרתי לו (עדיין לא ידעתי שהם הוסיפו את זה אחר כך) תשמע זה כתוב באתר לגבי הדגם הרגיל ולא בהכרח לגבי המשודרג (יש רק שורה שאפשר לשדרג ליבואן רשמי) וחוץ מזה זה לא יבואן רשמי (אפילו אמרו לי את זה גם בשיחה המוקלטת - אחרי שכבר קניתי שזה רק אחריות). וגם לגבי האחריות הבנתי מנציג פרטנר שאין דבר כזה שמתעדכן אחרי שבועיים.

הוא התעקש שזה יבואן רשמי ושאין משמעות למה שאמרו לי בטלפון לגבי הדגם. גם כשאמרתי לו שכך סיכמו איתי שיחזיר, התעלם מכך, ואמר אני אעשה לך "ביטול עסקה" וזה יעלה לך 100 ש"ח. אמרתי לו שהוא לא יכול לעשות את זה בניגוד למה שכבר סיכמו איתי ועוד אחרי שהטעו איתי, ואם כך הדברים אפנה למועצה הישראלית לצרכנות. באותו רגע הוא החל ממש להשפיל אותי: עכשיו רק בגלל איך שאתה מדבר ומה שאמרת אני עושה לך ביטול עסקה, ועכשיו "תשתוק" אני לא רוצה לשמוע יותר. (השיחה בינינו מוקלטת). בלית ברירה ובתחושת השפלה קשה וחוסר אונים מול העובדה שהוא קבע כי הוא יכול ללא הקשבה רצינית לטיעוניי, לקחתי את פתק ביטול העסקה ועזבתי את החנות. כשהגעתי הבית שבור מכל מה שקרה (ממש לא רציתי מלכתחילה להיכנס לכל זה, רק לסיים את הסיפור..) הבנתי את התרמית של האתר. זה, ביחד עם העובדה שראיתי בזאפ ובגוגל שהם עושים זאת לאנשים נוספים, חשבתי שכדאי להגיש תביעה.

רציתי לשאול: האם יש כאן עילה לתביעה? כמה גובה פיצויים אוכל לדרוש?

שלום,
בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה, אך עילה לתביעה בלבד אינה מספיקה כדי להצליח בתביעה.
יש צורך גם בראיות מתאימות להוכחת עילת התביעה.
לגבי גובה הפיצויים - ביטול העסקה (הסכום ששילמת) + פיצויים בגין נזקים ועוגמת נפש.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.