סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,357)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

12/07/2021 23:29 אנונימי חיוב יתר / חיוב ללא הרשאה
שלום, אשמח להתייעצות בנושא הגנת הצרכן,
רכשתי שירות של יועץ מס (שרשום חברה בע"מ), כעסקת ליד - בית העסק יצר איתי קשר לאחר השארת ליד באתר החברה, תשלום מול בית העסק בוצעה מרחוק טלפונית על ידי מסירת פרטי אשראי.
עסקה בוצעה בסוף ינואר 2020 באמצעות כרטיס אשראי (הוראת קבע 12 תשלומים) על סה"כ 1389.96 (תשלום ראשון ירד בפברואר 2020) - מסמך היחידי שקיבלתי על כך זה "הזמנה" הכוללת פירוט שירות, מחיר ליח' - 99 ש"ח , כמות - 12 וסהכ - 1389.96.
בהערות ההזמנה נרשם ש: "הערות חבילת העסקים כוללת : 1. "פרטי שירות הנרכש מהיועץ", 2. המחיר מתייחס לחודש , לתקופה של 12 חודשים, 3. בתשלום חודשי קבוע בכרטיס אשראי בחתימה על הזמנה זו את / ה מאשר את השירותים הנ"ל לתקופה של 12 חודשים."

חודש לפני תשלום ה"אחרון" (סוף ינואר 2021) ביצעתי התקשרות מול בית העסק ומסרתי שאני לא בטוחה אם אני רוצה להמשיך לשנה הבאה (יש שיחה מוקלטת).

ובנתיים לאחר תום תקופת ההסכם (כבר כ- 6 חודשים) בית העסק ממשיך לחייב אותי, כמו כן גם לא התקבלו בפניי קבלות/חשבוניות והסכם ביטול עסקה עבור העסקאות שירדו בתקופה זו (עד היום) אלה רק מסמך אחד "הזמנה" על סה"כ 12 תשלומים 1389.96 ש"ח.

החודש במקרה נגמר לי התוקף בכרטיס ובית העסק יצר איתי קשר לצורך חידוש פרטי כרטיס, נמסר לבית העסק שלאחר שעשיתי בדיקה בכרטיס אשראי שמתי לב שחייבו אותי 5 תשלומים יותר ממה שנרשם והוסכם (החודש היה אמור להיות תשלום 6 אם הכרטיס היה בתוקף),
מבית העסק נמסר שזו עסקה מתמשכת ושאני קיבלתי שירות בתקופה זו ושאם אני רוצה לבטל אני פשוט צריכה להודיע וזה יבוטל מיידי, אך בית העסק לא ממליץ מכיוון שכבר שילמתי חצי מהסכום).
*לא ביקשתי שירות נוסף רק זה שעדיין לא סופק בפועל שהיה כלול בפרטי העסקה.

אשמח לדעת כמה דברים בנושא:
האם העסקאות שבוצעו על ידי בית העסק לאחר סיום תקופת התשלומים (12) שהיה מוסכם ב"הזמנה" היה חוקי?
האם העסקה שבוצעה מול בית העסק היא חוקית (עסקה ראשונית של רכישת השירות, שלא נמסר בפני הסכם ביטול עסקה וחשבונית)?
האם ההזמנה שהוציא בית העסק תקפה כחשבונית לצורכי מס?
האם ניתן לבקש החזר של התשלומים שירדו מעבר לסכום שהוסכם?
במידה ואני כן זכאית על פי חוק לקבלת החזר תשלומים ובית העסק לא יסכים לתת החזר האם ניתן לבקש החזר ישירות מול חברת אשראי?
במידה והחוק לצידי האם ניתן לבקש פיצוי מבית העסק ? אם כן, כמה ?
תודה רבה!

שלום
מענה לשאלותיך :
1. יש לבדוק האם אכן מדובר בעסקה מתמשכת או לא. אם אין מדובר בעסקה מתמשכת אזי לאחר 12 חודשים היה עליהם להפסיק את התשלום. בהתאם למתואר בסיפור המקרה אין מדובר בעסקה מתמשכת.
2. יש למסור לצרכן הסכם הכולל תנאיי ביטול עסקה וחשבונית
3. אינני יודע - לא ראיתי את מסמך ההזמנה המדוברת.
4. אם אין מדובר בעסקה מתמשכת ו\או הודעת לאחר 12 חודשים כי אינך מעוניינת בשירות - אזי את רשאית לבקש ולקבל החזר בגין התשלומים שירדו מעבר לסכום שהוסכם (מעבר ל 12 חודשים).
5. לבקש תמיד אפשר. השאלה היא האם חברת האשראי תשיב לך את הכספים (אני מעריך שלא).
6. כן. על פי חוק הגנת הצרכן ובתנאים הקבועים בחוק - ניתן לבקש פיצוי של עד 10,000 שח ללא הוכחת נזק.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.