סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

14/09/2021 16:26 אנסטסיה ההזמנה הגיעה באיחור ולא בשלמותה
צהריים טובים!
אשמח להתייעץ לגבי מקרה

הזמנתי ביום שבת מתנה לבעלי ליום הולדת ה30, 2 מוצרים בחנות אינטרנטית שאמורים להגיע אליי תוך יום עסקים אחד. החבילה כבר הייתה בדרך ביום ראשון אך ברגע האחרון השליח אומר שלא מוצא אותה ברכב. יום למחרת אומרים שהחבילה הלכה לאיבוד ומציעים לי לארוז משלוח חדש אך אחד המוצרים לא במלאי, והוא יהיה רק מחר ויוכלו לשלוח לי אותו רק בשבוע הבא. למרות שהתחייבו להביא את 2 המוצרים תוך יום עסרים אחד. המצב מאוד מרמר אותנו ורשמתי להם מייל.

הנה המייל שרשמתי:

ביום שבת בבוקר עשיתי מכם הזמנה של מתנה ליום הולדת של בעלי היקר, בדגש על זה שאתם עושים משלוחים מהיום להיום. ההזמנה כללה 2 מוצרים.

חיכיתי להזמנה שתגיע ביום א', ה- 12.09.2021. הדגשתי שזה מאוד חשוב וענו לי שמאוד ישתדלו.

לבסוף ב14 בצהריים קיבלתי הודעה שהמשלוח בדרך ויגיע אליי בין 19.00 ל21.30.

ב18.54 קיבלתי שיחה מהשליח, שעוד 10 דק הוא אצלי. שמחתי, הודעתי לכולם שהמתנות הגיעו וכולנו היינו בהמתנה, בציפיה ובהתלהבות!

ב19.10 מתקשר שוב השליח ואנחנו עוד רגע רצים לפתוח את הדלת... אך לא, הוא מודיע שהחבילה איננה. שהוא חיפש בכל הרכב ולא הצליח למצוא אותה. אמר שכנראה לא שמו אצלו את החבליה ברכב.

לא ייאמן!... זה לא סתם אכזב אותי כי המוצר לא הגיע, אפשר להבין אם הייתי מזמינה מוצר בהספקה רגילה. הגעתי לאתר שלכם במיוחד כי יש לכם הזמנות לאותו היום! זו הייתה הסיבה העיקרית (!) להזמנה. התאכזבנו כולם, זו לא מילה. אין פה מילה לתאר כמה לא נעים הרגשתי אני כי השארתי את בעלי ללא מתנה כלל. כמה מאוכזב היה בעלי, כי שנינו חיכינו לזה מ14 בצהריים, והנה עוד שניה היא הייתה פה והיינו מלאי התרגשות! ופוף! לא היום...


השליח אמר שהמשלוח יגיע מחר.

אני בזעם. איך זה הגיוני שמצב כזה קורה? איזה אנשים חסרי אחריות עובדים אצלכם?

הבוקר גיליתי מהשיחה בווצאפ, שהמשלוח בכלל אבד! אני ממשיכה להיות בזעם ואכזבה מאתמול. מרגיש לי שנהרס הערב, וגם הבוקר למחרת.


הסוכנת בווצאפ הציעה לי לארוז משלוח חדש, אך אחד המוצרים חסר במלאי ויגיע רק מחר. כמה בעיות בהזמנה אחת! אני סך הכל רציתי לשמח בן אדם יקר לליבי במתנה מפתיעה!

"השייקר בלנדר חסר במלאי ויגיע רק מחר" - רשמה לי הסוכנת בווצאפ. אבל אני עשיתי הזמנה מהירה! של יום אחד! את אותו הבלנדר בדיוק(!) יכלתי להזמין מחנות אחרת, במחיר יותר נמוך משמעותית, עם הספקה של 5 ימים. אבל הזמנתי מכם, כי הייתי צריכה אותו לאתמול! מציעים לי את המשלוח לארוז מחדש, ואת השייקר לספק לי בנפרד בשבוע הבא! מה זה עוזר לי בשבוע הבא?! אני צריכה את זה אתמול!


אני מצפה להחזר כספי מלא על השייקר, ופיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לי ולבעלי.

זו ההודעה שקיבלתי מהחנות: (לא כתשובה למכתב, אלא בווצאפ)

"להזכירך המשלוח מראש היה אמור להגיע תוך יום עסקים אחד וזה אומר היום. עשינו את מרב המאמצים שיסופק אתמול והוצאנו את המשלוח אבל את בחרת במשלוח תוך יום עסקים אחד, זה אומר מיום ראשון ליום שני זה יום עסקים אחד (שבת אינו נחשב יום עסקים)"


השאלה שלי מה אני עושה עם זה הלאה? איך אני מקבלת החזר כספי ותוך כמה זמן, ואיזה פיצוי אני יכולה לדרוש מהם, הם החסירו לי מוצר שהזמנתי והובטח לי שיגיע ביום א'.
ושאלה לא פחות חשובה, כמה זמן זה באמת יום עסקים אחד? ממתי ועד מתי? האם זה 24 שעות? האם כשהזמנתי משהו היום הכי מוקדם בבוקר (במקרה שזהו יום עסקים), המשפט "תוך יום עסקים אחד" מחייב אותם להביא לי את המוצר היום? ואם כן, עד איזו שעה?

שלום,
ככל שלדעתך החברה הפרה את ההסכם ביניכם (הרי אמרו לך שהחבילה אבדה) ולא פעלה בהתאם להזמנה - את רשאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה + פיצויים בגין עוגמת הנפש שנגרמה לכם.
ככל שהחברה לא תסכים לבטל את העסקה ולפצות אתכם בגין עוגמת הנפש - אתם רשאים להגיש תביעה כנגד החברה.
תוך יום עסקים אחד זה בתוך 24 שעות.

תודה על תשובתך! היא מאוד עזרה לי.
מכך עלה לי עוד מספר שאלות.
● תוך כמה זמן אני אמורה לקבל החזר כספי על המוצר שלא היה זמין וביטלתי? ומה קורה אם בזמן הקצוב אין החזר?
● מי מחליט מה גודל הפיצוי אם לא מגיעים לבית המשפט?

שלום,
1. בתוך 14 יום. אם לא משיבים לך את כספך - החוק קובע פיצויים של עד 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.
2. זה מסתיים במו"מ.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.