על ידי אדם אחר מהמזמין הוא לא דבר שניתן למנוע אותו לגמרי והדבר תלוי בסוג הסחורה ובמוצר המוזמן. ישנם מוצרים בעלי "רגישות" כגון - מוצרים רפואיים וכיו"ב שנטילתם תדרוש עפ"י רוב זיהוי של האדם נוטל הסחורה, וישנם מוצרים שלא. אני מניחה כי האדם שנטל את הסחורה מכיר אותך ויודע על הזמנת הסחורה שאז קשה להסביר כיצד ידע להגיע למפעל במקומך. עושה רושם שמדובר בסכסוך עסקי, האם אני צודקת?
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי
האדם שנטל את הסחורה לא מכיר אותי, אמנם קשה להסביר כיצד ידע להגיע למפעל במקומי, אבל גם יתכן שזה אחד מעובדי המפעל וכיו"ב שהעביר מידע מבפנים וכדו'
אין כאן שום סכסוך עיסקי ללא צל של ספק,
השאלה מה עושים?
(מבלי שהמפעל ירגיש בבדיקה) את נהלי שחרור הסחורה. שוב, איני יודעת באיזה סוג סחורה מדובר, ישנן סחורות שמוגדרות כ"רגישות" יותר (ציוד רפואי למשל, ציוד יקר במיוחד וכיו"ב) ואז מטבע הדברים נצפה שמפעל המספקו ינקוט משנה זהירות בשחרור הסחורה. מכל מקום, אם מתברר כי המפעל התרשל, שקול תביעה מול המפעל. אם לא, כדאי לפתוח בהליך נגד נוטל הסחורה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.