ככל הנראה במהלך כל ההמתנה המזוודות שהו במקום לא מוגן והן הגיעו רטובות שמרבית תכולתן רטובה, אריזות כדורים (תרופות) נרטבו ולא אוכל להשתמש עוד, מכונת גילוח חשמלית רטובה ועוד.
מול מי אני אמור להתנהל במצב כזה?
אני פשוט עדיין בהלם מההתנהלות של חברת "אל על" - חברת התעופה הכי בזויה שקיימת בישראל, וגם בהלם מעובדי נמל התעופה שככה התייחסו לכל מזוודות נוסעי הטיסה - להותיר מזוודות בגשם שייספגו מים, מרתיח מאוד.
שלום,
עליך לפנות בעניין זה לחברת התעופה או לחילופין לרשות שדות התעופה עצמה (כפי שאחראית על שינוע המזודות בשדה התעופה).
שלום,
ישנו חוק שלם העוסק בפיצויים בגין ביטול טיסה.
ראה : חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה),
תשע"ב-2012
החוק קובע את כל התנאים לגבי זכאותך לפיצויים לרבות פיצוי כספי לפי מרחק.
בהתאם לחוק עליך לפנות תחילה לאשת טורס בעניינך. ככל שאשת טורס לא מסייעת לך, תוכל לפנות לחברת התעופה לצורך קבלת התנאים המגיעים לך על פי חוק.
ראשית מתנצל שאני כבר שולח הודעה שלישית, זה מידע חשוב שהתקבל במהלך הזמן האחרון.
לאחר ביטול הטיסה וההצעות לטיסה חליפית שסירבתי - התקבלה הודעת SMS מ"אל על" לגבי מועד טיסה חדש... ובנוסף הם רשמו שהטיסה בוטלה "מסיבות טכניות".
הם צירפו עמוד באתר של "אל על" על ביטול טיסה ובו בין השאר היה כתוב בתנאים על פיצוי שאמור להתקבל, אבל יש סייגים לביטול, שזה נראה לי די מכסה/פוטר אותם מהכל:
"(א) ביטול הטיסה נגרם כתוצאה מנסיבות מיוחדות שלא בשליטת החברה."
(קישור לאתר -
זה אומר שאני יכול לשכוח מלקבל פיצוי כי זאת סיבה טכנית??
וואו אני רותח!!
"שי בוקר טוב
אנו מודים לך על פנייתך.
קראתי את פנייתך בעיון רב.
ראשית, חברתנו הצטערה לשמוע את תחושתך בגין ביטול הטיסה אתמול בתאריך 25/12.
מבדיקתי עולה, שביטול הטיסה הינו ביטול ע"י חברת התעופה סנדור אשר נאלצה לבטל את הטיסה עקב תקלה במטוס.
מבדיקתי אף עולה, שהטיסה המריאה הבוקר בשעה 06:35, אך מדבריך אני למדה שכלל לא עלית על הטיסה.
חשוב לציין, שביטול הטיסה כלל איננו בשליטתנו וכלל לא בהחלטתנו.
אי לכך והתאם לזאת, עליך להפנות פנייתך בדרישה לפיצוי לפי חוק, תלונתך בגין הכבודה שניזוקה, השבת תמורה בגין חבילת הנופש, לחברת התעופה סנדור (אלעל) באתר חברתם."
האם תקין? אשמח להמלצות איך להתנהל הלאה... ברור לי שעכשיו זאת תהיה מלחמת התשה והתנהלות לא קלה וארוכה עד שאקבל את הכסף בחזרה
שלום,
כפי שמצוין בהודעה - עליך לפנות לחברה הרלוונטית לצורך קבלת פיצויים בהתאם לקבוע בחוק.
ככל שלא תצליח בעצמך - אתה רשאי להיעזר בשירותי עו"ד.
שלום,
זה אומר שהם משתמשים בתירוץ הזה כדי לחמוק מאחריות ובמידת הצורך יצטרכו להוכיח את "הנסיבות המיוחדות" שבגינם בוטלה הטיסה.
מעריך מאוד את כל המענה.
אנסה לפעול מולם.
בנוסף, אשמח לדעת, במידה ואתקל בבעיה מולם - כי ברור לי שחלק זה לא יעבור, ואצטרך להיעזר בשירותי עו"ד, האם אתה עוסק בתחום תביעות שכזה ואוכל לפנות אליך במידת הצורך?
שוב, תודה רבה על העזרה והמענה
שלום,
כן אני עוסק בתחום, אך מציע לפני שרצים לעו"ד לנסות בעצמך.
ככל שלא תצליח לטפל בעניין בעצמך, אתה מוזמן לפנות למשרדי.
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.