סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,344)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

02/07/2024 08:32 אלנה ביטול טיסה - החזר הוצאות הלנה
שלום.. הייתי אמורה לחזור לארץ מאירופה ב9.10 עם חברת תעופה ישראלית. עם פרוץ המלחמה קיבלתי הודעה שהטיסה חזרה לארץ ב 9.10 -.בוטלה .. קיבלתי טיסה חילופית (ללא תשלום) לאחר5 ימים ממועד החזרה המקורי. הטיסה החילופית המריאה מארץ אחרת באירופה (העברה לארץ שממנה יצאה הטיסה החילופית בוצעה ללא תשלום על ידי חברת התעופה). שהיתי במלון עד מועד הטיסה החילופית(4 לילות) .חברת התעופה לא הסכימה לממן את ההלנה עד הטיסה החילופית, ולכן נאלצתי אני לשלם את הוצאות הלינה במלון (כמובן שיש לי קבלה). פניתי לחברת התעופה בדרישה להחזיר לי את הוצאות ההלנה עד הטיסה החילופית - אך הם מסרבים. מה אומר החוק בנושא של החזר הוצאות הלנה בגין טיסה שבוטלה והתקיימה רק 5 ימים לאחר המועד המקורי של הטיסה? האם אני זכאית על פי חוק שרותי התעופה לקבל מחברת התעופה את החזר הוצאות הלינה ששילמתי? תודה על תשובתכם

שלום,
החוק אינו מדבר על המקרה המתואר, בטח כאשר הטיסה בוטלה בשל מלחמה.
את מוזמנת לעיין בחוק - חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה),
תשע"ב-2012. הוא די קריא וברור.

אינני מבקשת פיצוי אלא רק החזר הוצאות הלנה עד הטיסה החילופית.בעצתף עיינתי בחוק :" נוסע שהוצע לו כרטיס טיסה חילופי לטיסה שאמורה להמריא ביום שלמחרת ובחר לקבלו, זכאי לקבל גם שרותי לינה ושירותי הסעה". הטיסה החילופת שקיבלתי היתה כעבור 5 ימים, האם אני לא זכאית?.

שלום,
ככל שאכן קיבלת טיסה חלופית לעוד 5 ימים (על פי ההגדרה של טיסה חלופית) את בהחלט זכאית לתשלום / החזר לינה + שירותי הסעה.
לא ראיתי מסמכים ועל כן אינני יודע האם אכן מדובר בטיסה חלופית על פי הגדרת החוק.
(מעולם לא נתקלתי במקרה של טיסה חלופית כעבור 5 ימים ולכן אני בספק).

היינו אמורים להמריא חזרה מאלבניה והיות והטיסה בוטלה עקב המלחמה וחברת התעופ הודיעה לנו שטיסה חילופית תהיה רק ממונטנגרו, אכן העבירו אותנו למונטנגרו(ללא תשלום) וגם שם כל יום בוטלה הטיסה לארץ ורק אחרי 4 לילות אכן המריאה הטיסה של אותה חברת תעופה ישראלית. לא שילמנו עבור הטיסה החילופית ממונטנגרו וגם לא עבור העברה לשדה התעופה .. הדבר היחיד שלא סודר על ידי חברת התעופה זו ההלנה עד הטיסה החילופית, וסרוב החיברה להחזיר את הוצאות ההלנה.(כמובן שיש לי את כל המסמכים כולל כל ההודעות שבמשך 4 ימים בוטלו הטיסות ורק ביום ה 5 התקיימה הטיסה). האם בנסיבות אלה אני זכאית לתבוע את החזר הוצאות הלינה?

שלום,
אם כך, כן, בהחלט.

בהתייחס לתשובתך שאני זכאית להחזר הוצאות לינה יש בדעתי להגיש תביעה בנושא. בנסיבות אלה האם אז זכאית לפיצוי נוסף כגון עגמת נפש ,או פיצוי על כך שהעברה שביצעה חברת התעופה מאלבניה למונטנגרו שמשם המריאה הטיסה החילופית- היתה באוטובוס בנסיעה של למעלה מ 8 שעות ? או בגין סרוב החברה להחזיר את הכסף? תודה על תשובותיך

שלום,
את בהחלט רשאית לבקש בתביעתך פיצויים בגין נזקים, עוגמת נפש וכד'. בית המשפט הוא זה שיחליט בסופו של יום האם מגיע לך (האם את זכאית).
לידיעתך - החוק קובע פיצויים לדוגמא בגין סירוב החברה לפעול בניגוד לחוק, כך שבנוסף לפיצויים בגין נזקים ועוגמת נפש את רשאית לתבוע פיצויים לדוגמא.
לבסוף - אני מציע לך לפנות לעו"ד לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך, בין היתר, על מנת שתביני את הסיכונים בתביעתך.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.