סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

09/12/2024 18:41 חבר אנונימי תביעות קטנות - בקשת ביטול עסקה והחזר כספי מלא עקב הטעיה ותנאים בלתי הוגנים בחוזה.
שלום רב,

במהלך העבודה פנה אליי נציג מכירות מטעם מכללת איקום ללימודי סייבר. לאחר שיחה ראשונית נעימה ובשל עניין משותף, התחלנו בתהליך הרשמה שכלל קריאת חוזה ושאלת הנציג אם הבנתי את תוכנו. טעיתי כשנעניתי בחיוב, כיוון שלא בחנתי לעומק את התנאים, שהוצגו בלחץ מסוים ובסביבה לא נוחה, תוך כדי העבודה. לאחר מכן התקדמנו להסדר תשלום, במסגרתו סוכם על 12 תשלומים מחודש מרץ 2025, כשהקורס מתחיל במאי ומתמשך כ-10 חודשים.

בקשת ביטול:
לאחר מספר ימים התברר לי שהתקבלתי ללימודי תואר שלא ציפיתי להתקבל אליהם. בהתאם לכך, הגשתי בקשת ביטול בתוך שלושה ימי עסקים, מתוך ידיעה שעל פי החוזה אני זכאי להחזר מלא. עם זאת, החוזה כלל סעיף שלפיו, אם בוצע חיבור למשתמש אונליין, דרישת ביטול תחייב תשלום של 60% מערך הקורס.

נסיבות החיבור למשתמש:
בעת הסדרת התשלום, פנה אליי נציג מטעם המכללה והסביר שמדובר בבדיקה טכנית לוודא שהמשתמש שלי פועל כשורה. נאמר לי שאין לכך השלכות, ולכן אישרתי את החיבור. השיחה הוצגה כבדיקה טכנית בלבד ולא כהתחלת שימוש כלשהו.

תיעוד נוסף וראיות:
תיעוד שיחות וואטסאפ:

ברשותי תיעוד שיחות וואטסאפ עדכני עם אחד הנציגים, ממנו ניתן לראות בבירור שהשיחה עם הנציג החלה רק ביום מסוים (לאחר הרישום).
למרות שטענו אחרת, לא קיימת אצלי היסטוריית שיחות קודמת מולם בוואטסאפ, אף שהוספתי את הנציג לאנשי הקשר שלי ביום השיחה הראשונית.
היעדר מיילים מהחברה:

אין ברשותי כל מייל מהחברה המאשר את פרטי ההרשמה, המשתמש, או הסדרי התשלום.
המייל היחיד שנשלח היה בקשת הביטול שלי, שנשלחה תוך ארבעה ימים רגילים (לא עסקיים) ממועד ההרשמה, לפי התנאים המצוינים בחוזה.
סתירות בטענות החברה:

החברה טוענת כי קיימות שיחות קודמות ותכתובות מולם, אך לא הוצגו ראיות לכך.
למרות דרישתי, לא התקבל כל תיעוד של שימוש במשתמש או ראיות לכך ש"חומרים הורדו".
מענה המכללה:
נציגת ביטולים טענה שעליי לשאת באחריות ולהתחייב לתשלום 60% מערך הקורס, בטענה שהמשתמש שלי נפתח ושיש לי גישה לחומרים. למרות זאת, לא הוצגו לי ראיות על שימוש במשתמש, ובפועל איני יכול להתחבר אליו או להשתמש בו. בנוסף, השיחה עם הנציג בתחילת התהליך תוארה בצורה מטעה, וההתחברות הוצגה כבדיקה טכנית בלבד.

הסכומים הרלוונטיים:
סכום הקורס המלא: 19,900 ש"ח.
סכום הביטול: 11,940 ש"ח (60%).
בקשת ייעוץ:
האם החוזה חוקי בהתחשב בחוקי הגנת הצרכן, במיוחד לגבי הלחץ שהופעל והשימוש לכאורה במשתמש?
האם יש בסיס לתביעה במקרה זה בהתחשב בהתנהלות המכללה והעדר אסמכתאות מסודרות?
האם ראוי להיכנס להליך משפטי בהתחשב בסכומים הנדרשים?
תודה מראש על עזרתכם.

שלום,
1. כיוון שלא ראיתי את ההסכם, אינני יכול לקבוע את חוקיותו. ככל שהופעל לחץ, אזי אין רלוונטיות לחוקיות חוק הגנת הצרכן. אסור להפעיל לחץ לצורך הסכמה /חתימה על הסכם.
2. נדמה שכן. זה כמובן תלוי בסוג התביעה.
3. אין זו שאלה משפטית. ככל שפעלו בעניינך בניגוד לחוק - הדרך לפעול היא באמצעות הליך משפטי.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.