סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

12/08/2013 17:38 אלכסנדר מה עושים כאשר החברה מסרבת החזר כספי ?
בעיקבות הולדת בת לפני מספר שבועות , החלטנו אני ואישתי להזמין בר מים לביתינו .
לאחר חיפוש קצר באינטרנט מצאנו את חברת 'מי הטבע' ( אתר : טל: 80-6758633 )
הזמנו את דגם ' מיני בר טייגר מכני' בעלות של 599 ש"ח + התקנה 300 ש"ח .
לאחר יומיים הגיע לביתינו טכנאי אשר ביצע את התקנתו של המכשיר וקיבל מאיתנו תשלום במזומן על סך 898 ש"ח .

לאחר מספר שעות אחרי שהטכנאי עזב את ביתינו אנו גילינו כי מכשיר זה אינו מקרר את מי השתייה וככל הנראה תקול . בנוסף לכך גילינו כי בעת חימום המים המכשיר מבצע פעולה דומה לזו של קומקום חשמלי
וכאשר הוא מתחמם , נוצר רעש חזק של מים רותחים בתדירות גבוהה , דבר אשר מפריע לנו מאוד .
לא ציפינו שהמכשיר יפעל בצורה כזו וכמובן שציפינו כי יהיה תקין בעת הרכישה .
במידה והיינו מודעים לפעילותו הרועשת של המכשיר ותפקודו בדומה לקומקום , לא היינו מבצעים את הרכישה .

לאחר התלבטות בינינו החלטנו להחזיר את המכשיר לחברה ולקנות בר מים איכותי יותר .


כאשר התקשרתי לחברת מי הטבע בבקשה להחזיר את המכשיר , התגובה שקיבלתי הייתה כי במידה ואני מעוניין להחזיר את המוצר אני חייב לשלם 580 עבור פירוק המכשיר . ( אף יותר יקר מההתקנה בעת הרכישה )

הודעתי לנציגה של החברה כי בכל המסמכים אשר קיבלתי וחתמתי יחד עם בר המים , סעיף זה אינו מופיע כלל . הסעיף היחיד אשר מדבר על ביטול עסקה הוא סעיף מס' 3 באישור ההספקה אשר אומר כי ' ביטול עסקה כרוך בתשלום עבור התקנה והסננים' .

אך תגובת הנציגה הייתה כי לחברה קיים תקנון אשר אינו מאפשר החזרת מוצרים ללא התשלום של 580 ש"ח וכי אינני יכול לגזול מהם את פרנסתם .
ביקשתי מספר פעמים מהנציגה לעיין בתקנון של החברה והיא מסרה כי הוא מופיע באתר החברה , לאחר שעיינתי באתר החברה לא מצאתי תקנון זה . לאחר בירור יותר מעמיק עם הנציגה לגבי התקנון זו מסרה כי הוא לא מופיע בשום מקום ואלו הנהלים הפנימיים שלהם . מסרתי לנציגה כי קיים חוק במדינת ישראל אשר נמצא מעל כל תקנון חברה אך זו מסרה כי הם מודעים לחוק ואני מוזמן לפנות לגורמים הרלוונטיים , אך בכל זאת המוצר לא יוחזר אלה עם כן אני אשלם 580 ש"ח . ( להזכיר שהמכשיר עלה לנו 599 ש"ח ) .
תגובה זו נשמעת לנו מוגזמת וחורגת מגבולות החוק אשר אמור לאפשר לי להחזיר מוצר במידה ונצתרך

אינני יודע מה לעשות כי כרגע אני תקוע עם המכשיר ללא אפשרות החזר .

הייתי פונה בכתב ומעלה על הטענות ומציע להם לחשוב פעמיים על תשובתם על מנת למנוע ממך הוצאות, שבסופו של יום תבקשי שיושתו עליהם. ככל ואין כל בסיס לטענתם לקבלת תשלום, וככל ואכן החזרת המוצר נובעת מפגם בו, אני חושב שמצבך המשפטי טוב מאוד והסיכוי שיוכלו לגבות סכום כלשהו נראה לי נמוך מאוד.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.