סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

09/03/2013 16:46 דור מחשב פגום ושירות בעייתי
שלום. קניתי מחשב טאבלט אשר התברר כפגום (הפגם הינו כעת פגם מוצהר בסדרת הייצור של המכשיר). המחשב נשלח לתיקון שארך שלושה שבועות והוחלף לו המסך (ללא שניתנה הסכמתי). במסך שהוחלף היה פגם (שהטכנאי יכל לגלות בבדיקה ויזואלית פשוטה אם רק היה מסתכל). לאחר עוד כמה ימים הוחלף לי המחשב, אלא שהמחשב שנשלח אלי התברר כמוצר שאיננו חדש - שלכל הפחות נפתח וטופל חיצונית.
ככל הנראה מדיניות מעבדת השירות איננה להציע לי פתרון למצב, אלא להמשיך למרוח אותי (על גבול הרשלנות / מרמה) שוב ושוב.
למרות בקשתי לבטל את העסקה החברה כעת מציעה לי לבוא אל משרדיהם ולקבל מחשב חדש (למרות שכבר נכשלו בתיקון ובאספקת מחשב חדש).
שאלתי היא מה לעשות ואיך לתבוע את המגיע לי:
1. אני מהסס לקבל מוצר (אפילו אם יוכח כי הוא חדש) מכיוון שכעת אני מכיר את טיב המוצר שרכשתי ואת טיב השירות - ומיותר לציין כי אינני מעוניין בהם.
2. נותרתי ללא מחשב במשך תקופה ארוכה, בה גם הייתי זקוק לו (תקופת מבחנים).
3. קניתי מכשיר מהדגם החדיש ביותר - וכעת גם אם אקבל מכשיר הוא כבר במעמד של מכשיר ישן יותר, כך שלמעשה נמנעה ממנה התמורה לכספי בחודשי השימוש הראשונים.
4. נגרמה לי טרחה לא מבוטלת ועיסוק מופרז בעניין לרבות איסופי המכשיר ושיחות טלפון רבות.
5. האם מגיע לי פיצוי כלשהו בגין "עגמת נפש" מול הרשלנות המקוממת (ואולי ניתן לטעון שאף מכוונת) של ספק השירות?
6. אם בסופו של דבר אגיע למשרדי החברה בשעות העבודה - האם עליהם לפצות אותי על כך ואיך?

בתודה רבה מראש

ותבקש את כספך וגם תוסיף רכיב של עוגמת נפש. כפי שהבנתי מדבריך לא נהנית ו/או השתמשת במוצר. כפי המתואר על ידך מדובר בהתנהלות די כושלת של בית העסק. לשאלתך, לעניין פיצוי במהלך שעות העבודה - כל נזק שנגרם לך וניתן להוכיחו - כמו השעות שלא עבדת ולא הרווחת בהם כסף, תכניס כרכיב נזק.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

12/03/2013 19:43 דור הבהרה ותוספת

היום סוף סוף הציעו לי לקבל את כספי בחזרה. אקח הצעה זו בשמחה, אך האם משמעות הדבר שאני מוחל על העוול והטרחה שנגרמו לי?
אתקן ואומר כי השתמשתי במוצר כחודש - הפגם הופיע כבר מהיום הראשון, אך לאחר חודש כבר לא ניתן היה להשתמש במוצר בצורה סבירה ומחיפוש שערכתי הבנתי שמדובר בפגם מוכר בחומרה - ולכן פניתי למימוש האחריות.

סביר להניח שבית העסק יתכחש לכך, אך תבהיר להם כי במקרה שלך טורטרת באופן שמצדיק פיצוי.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

בהינתן שאקבל החזר כספי מלא, ואם החברה תסרב לפצות אותי האם עדיין יש עילה לתביעה?
מה נחשב לפיצוי הוגן במקרה כזה?

בתודה רבה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.