מה השאלה?
שלום,
לא ניתן לדעת ללא כתב האישום. תוכל לפנות לתביעות תעבורה שהגישו את כתב האישום או לבית המשפט ויהיה לך את כתב האישום. כך תוכל לדעת בפני מה אתה עומד.
כדי להבטיח כי רכב אחר (ובכלל זה רכבת, משאית, אופנוע או כל כלי רכב אחר) אינו נוסע במקביל לרכב הנמדד ובכיוון נסיעתו, חייב לוודא השוטר המפעיל (ולציין זאת מפורשות בכתב) כי בטווח של 50 מטר לפחות משני צידי הכביש בשעת המדידה לא היתה תנועה של כל כלי רכב מכל סוג אשר נע בכיוון הנסיעה של הרכב הנמדד.
מאחר והפעלתו של מכשיר זה תלויה בשעת המדידה (בין היתר) בשמירה על קשר עין רציף עם הרכב הנמדד, צריכה המדידה להתקיים בתנאים בהם יכול השוטר להבחין ברכב הנמדד ובשולי הדרך (למרחק של 50 מטר לפחות לצידי הרכב הנמדד) למשך כל זמן המדידה ועד לנעילת הרכב. מרגע זה צריך להיות השוטר במצב בו הוא יכול לשמור על קשר עין רציף עם הרכב הנמדד וזאת עד לעצירתו.
פועל יוצא מכך הוא כי במצב של גשם כבד, שלג, ערפל או אובך קיצוני עלול להיווצר ספק באשר ליכולתו של המודד לשמור על שדה ראייה תקין עם הרכב הנמדד וסביבתו ולכן ההפעלה בתנאים אלו אינה רצויה.
לצורך קיום התנאי לעיל, על המשטרה לבצע אכיפה עם מכשיר ה"דבורה" רק באזור המאפשר לשוטר המודד שדה ראייה פתוח וברור למרחק של 50 מטר לפחות מקו השול של הכביש בו נוסע הרכב הנמדד וזאת משני צידי הכביש.
יש בדו"ח רישום של המחרחק הנמדד כשנעלו עליך
מעבר לזכרון הדברים להפעלת הדבורה, יש את הדוח של השוטר המלווה שמתאר את השתלשלות האירוע
מעבר לקשר עין רציף, האם יש חובה עליו לרשום אחרי כמה זמן או באיזה מרחק ממקום המדידה הם עצרו אותי?
הקלד את תגובתך
הקלד את תגובתך
הקלד את תגובתך
לא תוכל. מספר החגורות מותאם למספר הנוסעים...
אלכס שלום,
אי ציות לתמרור עצור הנו 250 ש"ח קנס ו-4 נקודות.
לשוטר יש סמכות גם לתת הזמנה לדין. הכל תלוי בנסיבות.
מנהל הפורום
לפני מספר חודשים הייתה לי תאונה.
הרכב הפוגע לא עצר בתמרור עצור ופגע בי.
לאחר תביעת הביטוח החליטו להוריד לי מכספי הביטוח 15% מהסכום בטענה שהייתה רשלנות תורמת מצידי
הגשתי תביעה בבית משפט לתביעות קטנות באשדוד נגד חברת הביטוח.
כמו כן חברת הביטוח של הנהג הפוגע טוענת שיש אשמה שלי בתאונה.
אני מכיר חוק כמו שציינת תמרור עצור זו עבירת תעבורה חמורה.
מה הם סיכויים לזכות במשפט זה?
אלכס שלום,
השאלה כמה כסף תקבל קשורה בדיני נזיקין שאינה ההתמחות של הפורום הזה.
אני דורש רק את ה-15% שהם הורידו לי
רונן שלום,
הפרעה לתנועה היא "עבירת סל" שיכולה להתאים להרבה מצבים. על מנת לדעת אם היא מתאימה למצב שלך אני נדרש לקרוא את "נסיבות המקרה" כפי שהציג אותן השוטר בדו"ח. על פניו אני מסכים איתך שנשמע מוזר מאוד בנסיבות בהן קיבלת את הדו"ח להאשים אותך בהפרעה לתנועה.
ערן בן עמי, עו"ד
מנהל הפורום
יעל שלום,
פעמים רבות פונים אליי ומתארים לי שהתאונה הייתה "ללא נפגעים". הרבה אנשים לא יודעים לעשות את ההבחנה המשפטית של "נפגעים". מספיק שהצד השני התלונן על כאב מספר ימים לאחר התאונה, למשטרה יהיה אישורים רפואיים וכתב האישום יהיה עם סעיפים חמורים יותר המחייבים פסילת מינימום.
לדעתי נסיון לדבר עם תובע יכול להיות חרב פפיות. אני לא פוסל את הרעיון על הסף אבל ראיתי מקרים רבים של אנשים שדיברו עם התובע והעונש שקיבלו היה חמור יותר ולא ניתן היה לתקן את העניין כיוון שיש כבר "החלטה בעניין הסדר טיעון". אם היו מיוצגים על ידי עו"ד התוצאות היו נראות אחרת.
צרי איתי קשר ואבדוק את האופציה של לעזור לך בעניין
052-2526277
ערן בן עמי, עו"ד
מנהל הפורום
"בכל תיק שבטיפולי בתחום המשפט הפלילי והתעבורה, אני עושה כל שביכולתי לייצג את לקוחותיי נאמנה. אני רואה בייצוג, עוד בשלב המקדמי בתיק, כגון בחקירה משטרתית, חשיבות רבה העשויה לצמצם נזקים"
"תחום דיני התעבורה בדמי ובנפשי. אני משתדל להעניק טיפול אישי, מעמיק ומקצועי לכל לקוח ולקוח. הדבר ניכר בפריצות הדרך להן גרמתי בסוגיות מרכזיות בתחום ..."
ייצוג נאשמים בערכאות השונות עקב עבירות תעבורה
"דגש רב על השקט הנפשי והסוציאלי של כל לקוח ותיאום ציפיות מראש... "
כיצד ניתן להוכיח חפות של אדם שקיבל דו״ח על אי ציות לשוטר תעבורה? עו״ד שמואל (מולה) שחם מספר על מקרה שכזה וכיצד הצליח לזכות את הנתבע