ירון שלום.
התקנות החוקים והכללים אכן ברורים, אך עדיין נדרשת בקיאות רבה בהם, וזאת מתוך מטרה לממש את מלוא הזכויות המגיעות לך כנפגע ולקבל פיצוי מקסימלי. מנסיון לקוחות עבר אשר התחילו את התהליך באופן עצמאי, אני יכול להגיד לך חד משמעית שהתוצאות אליהן תגיע באמצעות עו"ד, ככל הניראה יהיו טובות יותר.
כמו כן, הרבה מהתיקים מגיעים לבית משפט, ולשם כמובן שלא הייתי ממליץ לך להגיע ללא עו"ד.
בברכה,
ירון שמעון, עו"ד
מנהל פורום תאונות אופנוע.
ירון שלום.
התקנות החוקים והכללים אכן ברורים, אך עדיין נדרשת בקיאות רבה בהם, וזאת מתוך מטרה לממש את מלוא הזכויות המגיעות לך כנפגע ולקבל פיצוי מקסימלי. מנסיון לקוחות עבר אשר התחילו את התהליך באופן עצמאי, אני יכול להגיד לך חד משמעית שהתוצאות אליהן תגיע באמצעות עו"ד, ככל הניראה יהיו טובות יותר.
כמו כן, הרבה מהתיקים מגיעים לבית משפט, ולשם כמובן שלא הייתי ממליץ לך להגיע ללא עו"ד.
בברכה,
ירון שמעון, עו"ד
מנהל פורום תאונות אופנוע.
עדינה שלום.
לגבי ההתנהלות מול המשטרה, את מוזמנת לפנות לפורום דיני תעבורה באתר.
כמו כן, אם נגרמו לבנך נזקי גוף בעקבות התאונה, הוא זכאי כמובן לפיצוי מחברת ביטוח החובה של האופנוע.
אשמח לענות על כל שאלה בנושא נזקי הגוף.
בברכה,
ירון שמעון, עו"ד
מנהל פורום תאונות אופנוע.
נחום שלום.
חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע, כי כל אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי לתבוע את חברת ביטוח החובה של הרכב בו הוא נסע בגין נזקי הגוף שנגרמו לו.
על כן, במידה ולשכן שלך נגרם נזק גוף, עליו להגיש תביעה כנגד חברת ביטוח החובה של רכבו.
בברכה,
ירון שמעון, עו"ד
מנהל פורום תאונות אופנוע.
אסף שלום.
פוליסת ביטוח חובה עם השתתפות עצמית, נועדה בעצם לסנן תביעות בגין נזקים קלים שנגרמים בתאונות אופנוע.
אם לא נותרה לך כל מגבלה בעקבות התאונה, ומדובר כדבריך בסך הכל במכות יבשות, אז במקרה כזה לא תהיה זכאי לפיצוי בגין התאונה. אם נעדרת למעלה מ-7 ימים מהעבודה, תהיה זכאי לפיצוי רק בגין הפסדי השכר מעבר לתקופה של 7 ימים.
לגבי נזקי הרכוש שנגרמו לך לאופנוע – אתה יכול להגיש תביעה קטנה כנגד הנהגת ש"חתכה" אותך. אם היו עדים לתאונה שיש לך את פרטיהם, זה יכול מאוד לעזור לך בהוכחת התביעה. במידה ולא היו לך עדים, אז זו בעצם מילה שלך כנגד מילה שלך, ובית המשפט יצטרך להכריע בין הגרסאות.
בברכה,
ירון שמעון, עו"ד
מנהל פורום תאונות אופנוע.
ראשית תודה על המענה ! יש לי שאלה נוספת , האם אני יכול לדרוש החזר כספי על האמבולנס מחברת הביטוח בהתאם להתניות שרשומות הנ"ל (700 שקלים) , קיים קשר בין החזר כספי על האמבולנס והוצאות רפואיות לבין תביעת הביטוח ?! (קופ"ח טוענת שהיא לא משלמת החזר על זה )
אסף שלום.
ההשתתפות העצמית מתייחסת לכאב וסבל ולאובדן השתכרות.
לגבי הוצאות רפואית כדוגמת התשלום לאמבולנס, אתה יכול לשלוח לחברת הביטוח את דרישת התשלום המקורית, והיא אמורה לשאת בעלות.
בברכה,
ירון שמעון, עו"ד
מנהל פורום תאונות אופנוע.
תמר שלום.
אמנם את התביעה לחברת הביטוח עדיין מוקדם להגיש, אך כדאי מאוד לפנות לעורך דין כמה שיותר מוקדם, על מנת שעורך הדין יוכל את בנך ולהנחות אותו כיצד לפעול בעיקר מול גורמי הרפואה המטפלים.
בברכה,
ירון שמעון, עו"ד
מנהל פורום תאונות אופנוע
אדיר שלום.
לשאלתך אין תשובה שהיא גורפת כלפי כל הנפגעים.
ישנם מקרים בהם יהיה עדיף להגיש תביעה כנגד חברת ביטוח החובה, ובמקרים אחרים תהיה עדיפות לפניה לקצין התגמולים. כל מקרה צריך להיבחן לגופו.
מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בתאונות דרכים, על מנת שיבחן את מלוא התיעוד הרפואי, נסיבות התאונה, הנתונים האישיים של הנפגע וכו', ואז ניתן יהיה להגיע למסקנה ביחס לאפשרות עדיפה.
בברכה,
ירון שמעון, עו"ד
מנהל פורום תאונות אופנוע.
סיגל שלום.
שכר טרחת עו"ד בתביעות לפיצוי בגין תאונת דרכים קבוע בחוק ובכללי לשכת עורכי הדין:
במקרה של פשרה לפני הגשת תביעה לבית המשפט, שכר הטרחה הינו 8% + מע"מ מהסכום שהוסכם לשלם לנפגע.
במקרה של פשרה לאחר הגשת תביעה לבית המשפט, שכר הטרחה הינו 11% + מע"מ מהסכום שהוסכם לשלם לנפגע.
במקרה של פסק דין, שכר הטרחה הינו 13% + מע"מ מהסכום הנפסק.
ישנה גם אפשרות להסכים עם עורך הדין על שכר טרחה קבוע מראש אשר איננו תלוי בתוצאות ההליך וזאת במקום שיטת האחוזים המפורטת לעיל.
בברכה,
ירון שמעון, עו"ד
מנהל פורום תאונות אופנוע.
חיים שלום.
חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע, כי במקרה שנגרמים נזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים, ניתן לתבוע אך ורק את ביטוח החובה של האופנוע. אתה לא יכול להגיש תביעת רשלנות כנגד הרשות המקומית בגין נזקי הגוף.
לעומת זאת, אם נגרמו נזקים לאופנוע ואכן זה קרה בגלל רשלנות של הרשות, ניתן לשקול הגשת תביעה כנגד הרשות המקומית בגין נזקי הרכוש בלבד.
את התביעה בגין נזקי הגוף מומלץ להגיש באמצעות עו"ד המתמחה בתאונות אופנוע.
בברכה,
ירון שמעון, עו"ד
מנהל פורום תאונות אופנוע.
שוקי שלום.
בתאונה שנגרמה כתוצאה ממעורבות של רכב חונה, ראשית בודקים אם החניה היא חוקית. במידה ולא, בודקים אם הרכב בפועל מהווה סיכון תעבורתי, ובמרבית המקרים התשובה לכך חיובית. אופנוע שחנה על המדרכה במקום אסור, מהווה סיכון תעבורתי להולכי הרגל.
מאחר ואתה אומר שהאופנוע כבר הורד מהכביש והוא כבר איננו משמש ככלי רכב אלא רק גוש מתכת גדול שממתין לפירוק, ייתכן ויקבע שאין המדובר בתאונת דרכים, אך עדיין קיים הסיכון מתביעת נזיקין בעוולה של רשלנות. לשם כך, כמובן שיש לבדוק בדיוק את המיקום בו הונח האופנוע.
בברכה,
ירון שמעון, עו"ד
מנהל פורום תאונות אופנוע
ירון,
תודה רבה על הסבר המעמיק על שאלה שמתרידה אותי כבר כמה שבועות.
האם אוכל לטעון להגנתי, שזו אחראיות של ההורים לשמור על הילדים שלהם?
הרי כמו שיכול ליפול על הילד קטנוע, כך יכול ליפול עליו חפץ כזה או אחר....
לגבי תביעת נזקין בעוולה של רשלנות - האם מדובר ברשלנות שקשורה לנהיגה/תעבורה?
אז אני במצב לאוד בעייתי, לפי הבנתי - לקטנוע אין טסט וביטוח....
יש נהלים ברורים של משרד הרישוי או משרד אחר, כיצד אני אמור לדאוג, שקטנוע
לא יההוה סכנה תעבורית (חוץ מלא להעמיד אותו במקום אסור לחניה?).
לדוגמא, הקטנוע עומד צמוד לבית ומכוסה עם כיסוי ייעודי לקטנוע, כך זה אפילו לא ניראה
שזה כלי רכב.
סליחה על זה שאני נודניק :)
תודה רבה מראש,
שוקי שלום.
תביעת רשלנות איננה מתייחסת לנהיגה/תעבורה כפי שכתבת.
תביעת רשלנות היא ביחס לכך שהשארת את האופנוע שלך בצורה שמהווה מפגע בטיחותי.
אם אתה אומר שהאופנוע חנה בצמוד לבית מכוסה, ייתכן מאוד שבית המשפט יקבע שאין כאן רשלנות, ושפעלת כאדם סביר.
ברור שאפשר תמיד לטעון לאחריות של ההורים לשמור על ילדיהם. בית המשפט שוקל את כל הפרמטרים ביחד.
בברכה,
ירון שמעון, עו"ד
מנהל פורום תאונות אופנוע
הקלד את תגובתך
ירון שלום,
אותה השאלה, רק עם שינוי קטן:
האם זה משנה, שלקטנוע שלי נגמר גם הטסט ובכלל אני רוצה להוריד אותו מהכביש - הוא יהיה "חלקים" לקטנוע בהא שאני ארכוש. כלומר, מבחינתי הוא כרגע פסל סביבתי...
האם זה משנה - כלי שמותר לו לנוע על הכביש או לו - למקרה של הילד הנפגע בנסיבות שתארתי משאלה המקורית ?
שוב תודה מראש!
שוקי שלום.
התשובה לשאלה שלך איננה חד משמעית ויש לבחון את נסיבות המקרה באופן ספציפי.
השאלה שעל בית המשפט לבחון במקרה זה, היא האם האופנוע בחנייתו היווה סיכון תעבורתי. במידה וכן, הרי שהנפילה של האופנוע על הילד תחשב כתאונת דרכים, ואז סביר להניח שקרנית תחזור אליך בתביעה לאחר שתפצה את הילד.
אין משמעות למה תכננת לעשות עם האופנוע, כי במועד התאונה האופנוע עדיין היה כלי רכב, גם אם לא בשימוש.
בברכה,
ירון שמעון, עו"ד
מנהל פורום תאונות אופנוע.
ירון שלום,
איך נמדד סיכון תעבורתי ? (האם אתה יכול להביא כאן דוגמא, בבקשה).
האם כלי שהורד רשמית מהכביש לפני המקרה, עדיין נחשב ככלי תעברה? אם הקטנוע המדובר, הורד מהכביש, אני חייב להסיר ממנו את לוחית הרישוי או/ו לעשות משהו אחר בנוסף?
הרי הקטנוע כבר לא כלי רכב, מבחינת משרד הרישוי.
תודה מראש,
הקלד את תגובתך
ירון שלום,
מה כוונתך ב- "הקלד את תגובתך" ?
השבתי לך לשאלתך.
"בכל יום ביומו, אני נלחם את מלחמתו של האזרח הפשוט כנגד תאגידי הביטוח והגופים הרפואיים הגדולים. המפתח להצלחה שלי - מאבק עיקש ללא פשרות, יושרה והגינות..."
"תכנון האסטרטגיה המשפטית עוד בשלבים הראשונים של התיק, מסייע לי בהשגת תוצאות איכותיות עבור לקוחותיי..."
"דגש רב על השקט הנפשי והסוציאלי של כל לקוח ותיאום ציפיות מראש... "
"מייצגת נפגעים בתחום נזקי גוף לרבות תאונות דרכים, תאונות עבודה ונפילות ברשות הרבים..."
"לאחר שנות עבודה רבות בתחום, אני מכירה כבר לא מעט מ'התחבולות' בהן נוקטות חברות הביטוח..."