שלום עינת, תוכלי לפנות במקביל גם לפדרציה לתקליטים וקלטות המאגדת את מרבית חברות התקליטים. לגבי מוסיקה מזרחית, יש ארגון הפי"ל. שימי לב גם להסדרת זכויות מבצעים. לעניין זה יש לפנות לחברת אשכולות.
בהצלחה,
עוז חיים, עו"ד
שלום יהודה, לצערי אין מחירון או כלל שלאורו מודדים את שווי הזכות. זה משתנה ממקרה למקרה ובהתאם לשוק. הייתי ממליץ לשאול קולגות.
בהצלחה,
עוז חיים, עו"ד
שלום מיכל, הצגה הינה יצירה נגזרת של היצירה מקורית. יצירת יצירה נגזרת הינה זכות בלעדית של בעל זכויות היוצרים ביצירה המקורית ועלייך לקבל את אישורו בטרם הפקת ההצגה. עלייך לפנות באופן ישיר לבעלי הזכויות. ישנם בעלי זכויות שמיוצגות על ידי חברות גדולות בחו"ל ובישראל (כמו וולט דיסני) וישנם כאלה מיוצגות על ידי האומנים עצמם או על ידי מנהלי העזבון שלהם. אין רשימה או מוסד המאגד את כולם.
בברכה,
עוז חיים, עו"ד
שלום אפרת, לצערי לא אוכל לתת לך במסגרת זו את התשובה המקיפה שאותה את מבקשת. על מנת לחוות דעה מקצועית יש לראות את השימוש בפועל. בעיקרון, ומבלי לקבוע באופן ספציפי לגבי המאמר שלך, החוק הישראלי מתיר שימושים מסויימים שייחשבו כשימושים "הוגנים" ובכללם לצרכי סקירה, לימוד, הבאת מובאות, חינוך, מחקר ועוד. יש לבחון האם המקרה שלך נופל בגדר שימושים אלה. כמו כן, יש לבחון זאת גם לאור הדין הבריטי.
בברכה,
עוז חיים, עו"ד
שלום שגיא, תוכניות טלויזיה הן יצירות המוגנות בזכויות יוצרים. העתקתן והעלאתן של יצירות אלה לרשות מהווה הפרת זכויות יוצרים וחושפת אותך לתביעה משפטית.
בברכה,
עוז חיים, עו"ד
שלום יואב,
דמותו של אדם מפורסם הינה רכושו ורק לו יש את הזכות להחליט איזה מוצר או שירות יפרסם, אם בכלל. בישראל נקראת זכות זו "הזכות לפרסום".
בברכה,
עוז חיים, עו"ד
הי רועי, הדמיות של וולט דיסני הן דמויות מוגנות בזכויות יוצרים ואין לעשות בהם שימוש מסחרי ללא אישור. כלל, זכויות יוצרים קיימות ביצירה במשך כל חיי היוצר ועוד 70 שנה לאחר מותו. לאחר זמן זה היצירה היא נחלת הכלל. שים לב שישנן דמויות שנרשמות גם כסימן מסחר, מה שמעניק להם הגנה ארוכה יותר.
בברכה,
עוז חיים, עו"ד
שלום לני. זו שאלת השאלות. לצערי בסופו של דבר התשובה מאוד תלויה במה שהוסכם בניכם. ברירת המחדל היא שהיצירה היא של היוצר, אלא אם הוסכם אחרת. אך הרבה פעמים לא ברור מה הוסכם בין הצדדים וכל אחד מבין משהו אחר. זה מחזק את החשיבות של הסכם ברור שקובע מה מגיע ללקוח ומה לא מגיע לו.
בברכה,
עוז חיים, עו"ד
תודה רבה!
זה מאוד חשוב שהיצירה שייכת ליוצר! זאת אומרת שאני כיוצר יכולה לעשות עם היצירה שלי מה שאני רוצה - וההחלטה למכור אותה/ להעביר ללקוח או לא - בידי! ב
לפני תחילת העבודה לא היה הסכם לגבי סוגי קבצים.
הלקוח גם לא ציין שירצה לעשות תיקונים לבד, זה הוא דרש רק אחרי סיום העבודה לאחר התשלום.
זאת אומרת שלפי החוק הקבצים הפתוחים לא שייכים ללקוח. נכון? ואין לו זכות לבקש אותם?
תודה מראש על התשובה!!
שלום לני, זה לא מה שאני אמרתי.... אני אמרתי שברירת המחדל שהחוק קובע היא שהיוצר הוא הבעלים של היצירה- אלא אם הוסכם אחרת בין במפורש ובין במשתמע. מכאן ועד למסקנותיך הדרך לצערי ארוכה...
אני שב וממליץ לערוך הסכם מסודר בטרם ביצוע התקשרות. זה בהחלט יכול לסייע במיוחד במקרים כמו המקרה שהצגת כאן.
בהצלחה.
שלום דימה, צר לי לשמוע על מקום עבודה זה. לעניין זכויות יוצרים, באופן יבש, בעל הזכות שהופרה רשאי לתבוע את כל אחד מחוליות שרשרת ההפרה. ככל והמעביד יטען שאתה הוא זה שהסרת את הקרדיט ללא הרשאתו, אתה יכול גם להיות חשוף. למרות שבדר"כ לא תובעים ישירות את העובדים אלא את מקום העבודה, כמי שחב באחריות שילוחית. לעניין דיני עבודה, לצערי לא אוכל להשיב מאחר וזה אינו תחום התמחותי.
המון הצלחה,
עוז חיים, עו"ד
ביצוע פומבי זוהי אחת הזכויות השמורות לבעל זכות היוצרים. לכאורה אסור לעשות שימוש שכזה ללא רשות.
בברכה,
עוז חיים, עו"ד
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.
"המכנה המשותף של לקוחותינו הוא פעילות מסחרית, עסקית ו/או משפטית בתחום הקניין הרוחני או סחר בינלאומי..."
"משרדי מעניק ייעוץ וייצוג בנושאים שונים בקניין רוחני, מול גופים ורשויות שונות, בארץ ובחו"ל, תוך הקפדה על ידע ומקצועיות ..."
"על מנת לספק ללקוחותיי את השירות הטוב ביותר, מקפיד על לימוד מקיף ורחב אודות עסקיהם"