04/10/2019 01:14
גאולה
תיקון מכונת כביסה במסגרת האחריות
הנושא שלי מורכב, ואתכם הסליחה על המגילה הארוכה.
הסיפור מתחיל ביום בו רכשתי מכונת כביסה 17 ק"ג המיובאת ע"י ברימאג. על המכונה מודבקת מדבקה עם הספרה 10. המוכר הודיע בחגיגיות שיש למכונה הזו 10 שנות אחריות. שמחנו עד מאד שיהיה לנו שקט 10! שנים. רכשנו את המכונה בסכום הקרוב ל-10 אלף ש"ח. (כיום היא כבר עולה פחות)
יש לציין שהמכונה מאאאד מיוחדת, היא אפילו לא נכנסת בדלת רגילה, אז הזמנו מנוף! נו, מה זה עוד 400 ש"ח לעומת ה-10 אלף שכבר שילמנו.
כשמגיע טכנאי ברימאג להדרכה, הוא מסביר שהאחריות הינה לשנה בלבד על כל החלקים + 9 על המנוע. ומכיון שהמכונה מאאאד משוכללת והכרטיס מאאאד רגיש (עלות החלפת כרטיס למעלה מ-1,000 ש"ח) המליץ להרחיב את האחריות לעוד 5 שנים נוספות. ואנחנו רצינו ראש שקט לא? אז הרחבנו. ושילמנו תוספת של 2,700 ש"ח! על הרחבת האחריות.
עוברת לה חצי שנה והמכונה מתחילה להרעיש בסחיטה בצורה בלתי רגילה.
אני מתקשרת להזמין טכנאי. גברת את צריכה לשלם מראש 150 ש"ח על ביקור טכנאי. (אבל בכתב האחריות כתוב היבואן מתחייב לתקן ללא תמורה כל קלקול. האם 150 ש"ח אינם נחשבים תמורה?!) שילמתי. הטכנאי יגיע בעוד שבוע וחצי.
הלה מגיע, מסתכל, לוחץ פה לוחץ שם, מפעיל סחיטה, וקובע: גברת אני לא שומע רעש חריג. (ברור, את הרעש שומעים שהמכונה בשלב מתקדם של הסחיטה) אבל אם את רוצה שיבדקו את הנושא לעומק, (מה שאתה לא עשית אדון טכנאי.) (תגידו, לא נדרש מטכנאי מינימום לפתוח מכסה ולחטט בקרביה?) אם את מעוניינת, ניקח אותה למעבדה ושם יבדקו. והלך.
מכיון שלא היה לי 800 ש"ח מיותרים (זוכרים? מנוף, להוריד, להעלות...) המשכנו לסבול מרעש חריג (וכעת ברצינות, הרעש באמת היה נורא, אפילו התביישתי להפעיל אותה בלילה מחשש גזל שינה).
כך נמשך הסבל עוד חודשיים שלושה. עד שהמכונה שלנו התחרשה ולא שמעה את תחנוניי. הפסיקה לעבוד. (ואני עם שמונה קטנטנים בבית!) אני מתקשרת להזמין טכנאי. כמובן בתשלום נוסף של 150 ש"ח.
הטכנאי שכנראה יודע את מלאכתו, לא כמו קודמו, פותח את המכסה ומה מגלה? שכל הברגים התנתקו מהתוף. איזה יופי! שאלתי, האם מזה נבע הרעש, ברור, הוא עונה לי. כל הברגים השתחררו. גברת! אין ברגים! מה אומר ומה אדבר. העיקר שאוכל כבר לכבס. אני למעלה משבוע ללא מכונה.
עובר פחות מחודש וזהו נמאס לה למכונה שלי. שוב הפסיקה לעבוד. הזמנתי טכנאי, למזלי הפעם לא הייתי צריכה לשלם, כי עדיין לא עבר חודש. מגיע טכנאי. גברת הביאו לי חלק לא מתאים. יצרו איתך קשר.
עובר שבוע ועוד שבוע ועוד שבוע לאחר כמעט חודש! (אבל כתוב בכתב האחריות: היבואן מתחייב לתקן את המוצר תוך שבוע ימים?!) שאני בלי מכונה, 10 נפשות! למותר לציין, שבמשך כל התקופה אני מתקשרת לפחות פעמיים בשבוע לשאול מה יעלה בגורל המכונה המסכנה שעדיין לא מלאו לה שנה... נברר ונחזור אלייך, מעולם לא חזרו.
כשהגיעו מים עד נפש והררי הכביסה עד לעננים ועוד כמה ימים ראש השנה, אני מתקשרת חסרת אונים וחסרת סבלנות ודורשת בתוקף שתיכף ומיד ישלחו טכנאי מעבדה מומחה לענייני מכונות כביסה ז"ל. ו-לא גברתי! אל תקבעי לי תור לשבוע אחרי ר"ה לאאאא!!!! היום! מקסימום מחר. הגזמתם!!!
ואכן מגיעים שניים "מומחים" מנסים, מנסים, לא הולך. טוב אנחנו נוסעים לחולון להביא חלק, חוזרים מנסים שוב, כמעט מרימים ידים, מרימים טלפונים, והפלא ופלא, ההחייאה בוצעה בהצלחה. ולמכונה שלום.
עד כאן מסכת התלאות.
ניסיתי לפנות למועצה הישראלית לצרכנות. המליצו לפתוח תביעה קטנה. אני מתחילה למלאת את הטופס, אין שם מקרה זהה למקרה שלי. איזה בראך, עד כדי כך...
בכל מקרה חשבתי לתבוע אותם בצורה יותר רצינית. העוול כאן זועק לשמיים מכל הכיוונים.
אנא השיאו לי עצה טובה שתרגיע את לבי השותת.