שלום רז,
קודם כל עליך לדעת שפטנט תקף רק למדינה בה הוא רשום! פטנט ישראלי יקנה לך זכויות רק בישראל, ופטנט אירופאי רק במדינות אירופה בה הוא נרשם.
תוקף הפטנט הוא ל-20 שנה מיום ההגשה, בהנחה שאגרות החידוש משולמות במעוד. זאת אומרת שאם לדוגמא הגשת פטנט היום והפטנט אושר בעוד 3 שנים, ישארו לך 17 שנה לניצול הפטנט. במשך ה-17 שנה תדרש לשלם מדי פעם (לכל מדינה לוח זמנים שונה) אגרות חידוש שאם לא ישולמו הפטנט יבוטל.
בברכה,
גדי
שלום גיא,
הדרך הנפוצה לבדוק רעיון היא לכתוב תוכנית עסקית המתארת את הפיתוח, שיווק, תמחור, מתחרים, סיכונים וכו'.
ישנן חברות ייעוץ המתמחות בעזרה ליזמים ובדיקת נאותות של רעיונות.
בברכה,
גדי
שלום גיא,
התשובה הקצרה היא הלוואי!!!
התשובה היותר ארוכה היא שצריך להכין תוכנית עסקית שתבדוק את צרכי השוק, חוזק המתחרים, יתרונות המוצר, צינורות השיווק המומלצים, רווחיות המוצר וכו'. תכנית עסקית טובה היא רק נקודת התחלה כי כל הקושי הוא ביישום ותמיד יצוצו בעיות חדשות בדרך שצריך לפתור.
בברכה,
גדי
שלום גיא,
תגדיר מה זה פטנט טוב? שאפשר לקבל עליו פטנט? שיימכר היטב? שיהיה לו ביקוש? שבקשת הפטנט כתובה באופן מקצועי? וכו'...
לכל שאלה, תשובה אחרת ;)
בברכה,
גדי
שלום אדוארדו,
קביעת גובה התמלוגים היא שאלה של משא ומתן מסחרי בינך לבין היצרן, ותלוי בפרמטרים רבים כגון מידת החדשנות, היתרון של מוצר זה לעומת המתחרים, הפוטנציאל העסקי, הסיכן שלוקח היצרן, אקלוסיביות או לא ועוד...
למוצרים שהם יותר low-tech, התמלוגים המקובלים הם אחוז חד ספרתי נמוך (עדיף לך ממכיר המכירה לצרכן). האם זה אחוז או 3 או 5, תלוי בכח המיקוח שלך.
ישנם כמובן עוד מרכיבים שאתה יכול להעניס למשוואה כמו מינימום שנתי מובטח (משולם מראש או לא), סכום חד פעמי, יעדים שנתים מוגדרים וכו'.
בברכה,
גדי
שלום גיא,
WOW, שאלה מעמיקה, מישהו עשה כאן שיעורי בית, והיטב! ;) לעניינו:
1. ביום השנה לבקשה הפרוביזורית, תצטרך להגיש בקשה או בקשות חדשות (PCT ו/או בקשות במדינות). תוכל להוסיף כל חומר חדש לבקשות החדשות. כל חומר חדש שתוסיף יצטרך להיות חדש ביום התוספת (לא ביום הבקשה הראשונה)!
2. אם יש לך 2 דרכים שונות למימוש אותו רעיון, מבחינה כלכלית עדיף לרשום אותם בבקשה אחת ולחסוף בעלויות. בעתיד תוכל לפצל את הבקשה לשתי בקשות אם תרצה או אם בוחן הפטנטים לא אישר רישום 2 אמצאות שונות לגמרי בבקשת פטנט אחת.
3. אם אתה מתכוון לשווק את 2 האמצאות בדרכים שונות, מומלץ להגיש 2 בקשות שונות, כך שתוכל לתת רשיון לחברה רק על אמצאה אחת. בד"כ מעניקים רשיון על בקשת פטנט (כל מה שיש בה).
4. כן, עדיף להגיש בקשה ראשונית כמה שיותר מוקדם בהנהחה שאתה יודע מספיק כדי לתאר איך האמצאה עובדת.
5. לידיעתך, אם באמצע השנה של דין הקדימה עלית על רעיון / פרט חשוב, ניתן להגיש עוד בקשה זמנית כדי להגן את הרעיון החדש מוקדם יותר.
בברכה,
גדי
שלום עומרי,
מאגר הפטנטים בישראל פתוח לחיפושים. העניין הוא שהחיפושים נעשים ע"פ מספר בקשה של הפטנט ולא ע"פ שם מוצר או תכונות מוצר.
צריך לנסות ולאתר את שם החברה בעלת המוצר בחו"ל, לראות אם היא רשמה פטנטים בחו"ל וע"פ מספר הפטנטים בחו"ל לראות אם נרשמו פטנטים מקבילים בארץ.
אם הפטנטים בארץ נרשמו ע"י גוף אחר (נגיד על שם הבעלים או גוף ישראלי) יכול להיות שלא תעלה על הפטנט הישראלי.
מוזמן לפנות בפרטי אם תרצה להתייעץ בייתר פירוט.
בברכה,
גדי
מצטער, אבל אין לי את הניתוח...
גדי
שלום אבנר,
בגדול לכל מאגרי הפטנטים המפורסמים יש גישה חינמית. ישנם אתרים מקצועיים בתשלום המכילים את אותו המידע אבל עם אפשרויות חיפוש אולי נוחות יותר.
חיפוש מקצועי במאגרי נתונים גדולים הוא עבודה של מידען (לא עורך פטנטים או עורך דין).. לעורך פטנטים יש ערך בחיפוש בשלושה תחומים:
1. הגדרה מקצועית של האלמטים הקריטים לחיפוש (הגדרות שונות יובילו לחיפושים שונים). צריך להתרכז בתכונות הבסיסיות של האמצאה ולראות מה מוצאים כנגדן.
2. הדרכה של המידען בנוגע לחיפוש, על מה חשוב להתרכז, ולוודא שהחיפוש נעשה כנגד כל הגדרות החיפוש.
3. מעבר על התוצאות וכתיבת חוות דעת מקצועית על הממצאים ביחס לאמצאה שהוגדרה.
בברכה,
גדי
אני מרגיש קצת מרומה לומר את האמת ...
האם יש רשימה/ אתר של אתרי חיפוש מובילים ?
שלום אבנר,
צריך לחפש בכמה אתרים. בדף הבא של משרדנו יש קישורים למאגרי פטנטים:
benami.com/page.php?id=51
גדי
שלום אסף,
באופן כללי, פטנט ניתן על לבוש רק עם החידוש הוא טכנולוגי, כגון סוג בד חדש (כמו גורטקס, חסין נגד מים וכו').
אם החידוש הוא עיצובי במהותו, אפשר לרשום מדגם שוהא הרישום הנכון להגנה על עיצוב. הבעייה היא שאם יש לך 10 עיצובים שונים, תצטרך אולי לרשום 10 מדגמים מה שמיקר את התהליך.
ללא קשר אם יש לך הגנה (משפטית) או לא, יש המון חיקויים בעולם הביגוד וזוהי מכה שבלתי אפשרי למנוע אותה לחלוטין. עליך לנקוט במקביל בכל אמצאעי הזהירות שאתה יכול עד שהביגוד מופץ.
בברכה,
גדי
"המכנה המשותף של לקוחותינו הוא פעילות מסחרית, עסקית ו/או משפטית בתחום הקניין הרוחני או סחר בינלאומי..."
"על מנת לספק ללקוחותיי את השירות הטוב ביותר, מקפיד על לימוד מקיף ורחב אודות עסקיהם"
"משרדי מעניק ייעוץ וייצוג בנושאים שונים בקניין רוחני, מול גופים ורשויות שונות, בארץ ובחו"ל, תוך הקפדה על ידע ומקצועיות ..."