סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

03/01/2018 17:56 מלי מה עושים שיש יותר מטענה אחת לתביעה? כלפי אותו בית עסק. מה עושים שיש יותר מטענה אחת לתביעה? כלפי אותו בית עסק.
שלום,
אני מנויה לחברת תקשורת הן בנייד בטלוויזיה אינטרנט ספק ותשתית.
לחברה הזו יש כמה וכמה מחדלים;
1. תקלות בטלוויזיה ובאינטרנט
2. זמן ארוך למענה נציגים בטלפון כ 30 דקות
גם כשמשאירים טלפון לחזרה הם לא חוזרים אליי
3. חיובי יתר בבנק -3 פעמים בכל חודש.
4. אי יכולת העברת בעלות על שמי
5. לאחר הבטחות מצידם לפיצוי בפועל לא מפצים
6. מהירות גלישה נמוכה בחצי מימה שהובטח לי ומימה שאני משלמת עליו.

איך אני תובעת במקרה כזה? יש לי את כל התיעודים לגבי הנ"ל.

אשמח לתשובה.

03/01/2018 18:02 מלי שכחתי לציין

שהיו אצלי 4 פעמים טכנאים במשך חודש וגם לאחר מכן היו תקלות.
תביא בחשבון את ההמתנה בטלפון כל פעם עד שנציג ענה ואחר כך את ההמתנות לטכנאים וגם עד שעלו על התקלה סידרו ואיך שיצאו התקלה חזרה.
חוסר הנאה משירותיהם בסופי שבוע וחגים.
כשאני מסתכלת אחורה בזבזתי המון זמן יקר שלי ועדיין אני לא נהנית מהשירותים שהם "מספקים".

שלום,
עליך להגיש תביעה הכוללת את כל המחדלים המדוברים.

03/01/2018 08:02 משה פוריס האם ניתן לתבוע חברה שמסתירה את שמה המשפטי ואת הח.פ. שלה? האם ניתן לתבוע חברה שמסתירה את שמה המשפטי ואת הח.פ. שלה?
שלום רב,
עשיתי ביטוח מוצרי חשמל ב"קבוצת פל" לאחר שנציגה שלהם שכנעה אותי לכך. לפני כשבוע וחצי פסק המקרר שלי לפעול, הזמנתי שירות שלהם ושילמתי 120 ש"ח על זה. הטכנאי הסביר לי שהמדחס הלך והוא לא כלול באחריות, הוכחתי להם מכתב האחריות שהמדחס דווקא באחריות. לאחר דין ודברים ולאחר אינסוף התחמקויות, תירוצים והצעות משונות (למשל: שנסיר את האחריות מהמקרר ונמיר אותו במוצר חשמלי אחר...) החלטתי לתבוע את קבוצת פל בביהמ"ש לתביעות קטנות.
במהלך הכנת כתב התביעה גיליתי שאין לי את הח.פ. של "קבוצת פל" וגיליתי שאין חברה בארץ שרשומה בשם זה. התקשרתי אליהם וביקשתי את הח.פ. שלהם - הם אמרו לי שהם רשומים כ"קבוצת פל" והח.פ. שלהם הוא: 513570762 - מבדיקה קצרה שערכתי ראיתי שתחת ח.פ. זה רשומה חברה בשם: GM בית ג'נרל עלית מהנדסים בע"מ או בשם המשפטי: "ב.ג.ע.מ. שירותי תיקונים ומערכות לבנות" התקשרתי אליהם שוב, והם הודו לי שנתנו לי בטעות ח.פ. של חברה אחרת, והח.פ. שלהם הוא: 510065641, חיפשתי באתר של רשם החברות וגיליתי שאין בארץ חברה תחת ח.פ. זה - התקשרתי אליהם שוב ונציגה אחרת התעקשה שזה הח.פ. שלהם.
לסיכום: נראה שהחברה עושה מאמץ להסתיר את שמה האמיתי ואת הח.פ. שלה בכדי למנוע תביעות - האם יש לי דרך להגיש נגדם תביעה ללא ידיעת השם המשפטי שלהם וללא הח.פ. שלהם?

בתודה מראש - משה פורייס

שלום,
אני מציע לך להיעזר במישהו שמבין בחיפוש באינטרנט ו\או באיש מקצוע (עו"ד).
די בקלות אפשר למצוא את פרטי קבוצת פל.

25/12/2017 19:45 אסף פיצוי בהתאם ל פיצוי בהתאם ל"חוק הטכנאים"
שלום,
השאלה שלי נוגעת לעניין הזכאות לפיצוי בגין טכנאי שהוזמן ולא הגיע.
להלן האירוע בקצרה:
קו הבזק בביתי נותק לפתע.
יצרתי קשר עם בזק והודיעו לי שטכנאי מטעמם יגיע בתוך 3 ימים.
ביום השלישי הטכנאי לא הגיע!
יום למחרת יצרו עימי קשר והודיעו לי שהטכנאי יגיע לטפל בתקלה במהלך אותו היום.
בפועל אף אחד לא הגיע באותו היום.
רק ביום השלישי הגיע טכנאי שלא טיפל בתקלה והעביר את זה לתשתיות.
ביום הרביעי בלבד תוקנה התקלה.

האם עפ"י "חוק הטכנאים" אני זכאי לפיצוי בגין אי הגעת הטכנאי גם ביום הראשון וגם ביום השני? אם כן, בכמה?

תודה,
אסף

שלום,
כן. בהתאם לחוק מגיע לך 600 ש"ח לכל יום שלא הגיע טכנאי.

האם תשובתך תשתנה אם בפועל אמרו לי מבזק שאיני צריך להמתין (כיוון שהטיפול בתקלה מתבצע מבחוץ), אולם שבפועל הם לא הגיעו כלל במסגרת הימים שאמרו לי שבמהלכם תתוקן התקלה?

תודה שוב.

החוק נועד לפצות בגין בזבוז זמנך והמתנה מיותרת לטכנאי ביתך.
לפיכך תשובתי תשתנה בעניין זה.

14/12/2017 08:21 אביטל תביעה קטנה תביעה קטנה

בסוף חודש אוגוסט רכשתי ב3 תשלומים של 400 (סה"כ 1200 ) 3 טיפולי פנים. אציין שהטיפול הראשון נעשה באמת בפסיכולוגיה הפוכה ובכך שהיא חוטפת לי את הכרטיס ומחייבת אותי למרות שבאתי רק להתיעץ.הכל אופן טיפול אחד עשיתי ואת 2 הנותרים עקב מצבי הבריאותי אני לא עושה. כלומר 2 טיפולים על סך 800 שח והצטפלת לא מוכנה להחזיר לי בטענה שהיא יכולה לבטל רק עד 14 ימים ובנוסף היא טוענת שהיא נתנה לי הנחה על רכישת סדרה כשזה שקר כי היא בעצמה אמרה שטיפול עולה 400 וחייבה אותי ב1200 על 3 טיפולים אז איזה נהיה בדיוק ניתנה לי ברכישת סדרה? בכל אופן.האם יש טעם לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות? תודה

שלום,
עניתי על שאלתך בפורום אחר.

10/12/2017 10:58 רומי מוצר עם פגם קוסמטי מוצר עם פגם קוסמטי
היי רכשתי ב1.2 אוזנייות מחנות איידיגטל האוזיינות הן אוזנייות יוקרתיות שעלו כ 1290 שח רציתי לראותם לפני הרכישה מנהל החנות אמר שלא ניתן כי הן מגיעות סגורות מהמפעל.
להפתעתי שפתחתי אותן בבית אחרי כשעה אני רואה פגם קוסמטי שלא עומד בהטחה של מוצר יוקרתית
ביום ראשון חזרתי לחנות להראות להם את הפגם המוכר אמר לי שיש חוק במדינה שלא ניתן לא החזיר אוזנייות דבר שלא נראה לי הגיוני כייון שלא מצאתי שום חוק כזה ודבר כזה לא צויין בתקנון הקניה
הוא הפנה אותי לשירות לקוחות לאחר שהנושא היה בבדיקה כמעט שבוע הם החזירו לי תשובה שאין אחריות על פגם קוסמטי הסברתי להם שהמוצר הגיע פגום איני צריכה אחריות על כך הם מכרו לי מוצר פגום שלא ניתן היה לפתוח אותו לפני הרכישה והם לא יכולים לדעת מה קרה למוצר כשהוא הגיע אלי
שאלתי אותם אם הם מוודאים לפני שהם מוכרים מוצר אם הוא תקין הם אמרו לי שלא
הם לא מוכנים להחזיר לי את הכסף או להחליף את המוצר
רציתי לדעת מה ניתן לעשות

שלום,
באם יש לך ראיות להוכחת טענותיך, אתה רשאי להגיש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות.

07/12/2017 17:38 אוריאל כהן קיבלנו חדר לא נכון מhotels.com קיבלנו חדר לא נכון מhotels.com
שלום רב,
אנחנו כרגע בחופשה שהתחילה אתמול ברגל שמאל. סגרנו 4 לילות במלון בלןנדון עם אקספדיה (hotels.com). החדר כפי שרשום בחשבונית של אקספדיה, בגודל 13 מטר מרובע, אך בפועל קיבלנו חדר קטנטן בגודל פחות מ9 מטר (לי ולאישתי). אין חדרים פנויים בכל איזור המרכז כולל המלון שאנחנו נמצאים בו כרגע, אז הפיתרון היחיד שהציעה אקספדיה הוא לפצות אותנו ב100 דולר (פחות מרבע מעלות המלון). זה מגוחך מאחר ואנחנו ממש סובלים פה.

האם לקחת את הפיצוי? האם להגיש תביעה?

אציין גם שהחדר עדיין מפורסם באתר hotels.com בגודל לא נכון. האם זו עילה נוספת לתביעה?

תודה
אוריאל

שלום,
אגיד כי לא פשוט להגיש תביעה בבית משפט בישראל כנגד חברת hotels.com כיוון שמדובר בחברה הנמצאת בחו"ל.

28/11/2017 20:47 דוד תשלום הובלה במימוש אחריות על מזרנים תשלום הובלה במימוש אחריות על מזרנים
שלום


לפני 6 שנים רכשתי מזרן קפיצים בחנות מסודרת שהיא חלק מרשת חנויות לממכר מזרנים וכדו'.
על המזרן עצמו לא רשום כמה זמן אחריות, כ"כ בקבלה לא נרשם כמה זמן אחריות.

בימים האחרונים נוצר שקע במקום מסויים במזרן, וכשלוחצים עם היד על המקום שומעים קולות של קלקול בקפיצים.

התקשרתי לחנות. לשאלתי, נאמר לי שיש אחריות 10 שנים על המזרן. תיארתי את הבעיה, ואמרו שיחזרו אלי.
חזרו עלי ואמרו שיש לשלוח את המזרן למפעל, וזה כרוך בתשלום של 400 ש"ח. 200 עבור הובלה הלוך וחזור לחנות (הובלה מטעם החנות), ו-200 עבור הובלה הלוך וחזור מהחנות למפעל (הובלה מטעם המפעל).

האם זה תקין? מה הרעיון של אחריות על מזרנים אם בעיה במזרן ומימוש האחריות כרוכים בהוצאה של כמה מאות שקלים?

תודה

שלום,
ממליץ לך לפנות למועצה לצרכנות.

23/07/2017 11:25 אילן תמלול  בבית משפט קטנות תמלול בבית משפט קטנות
שלום
האם תמלול שיחה בבית משפט לתביעות קטנות חייב

לעשות עם חברה חיצונית או ניתן לבצע עצמאית בגלל בית משפט זה אינו כפוף לסדרי דין

בברכה,
אילן

שלום,
אתה יכול בעצמך, אני ממליץ כן באמצעות חברה ולצרף את ההוצאות לכתב התביעה.

שלום רב,
ניתן לבצע תמלול בעצמך, אך מן הסתם שאיכות התמליל לא תשווה לחברה שמתמחה ועוסקת בתמלולים של הקלטות. כמו כן, יש משקל רב בבית המשפט לחוות דעת מומחה שתצורף לעניין התמליל.

20/11/2017 15:29 לאון גיא הטעייה,זלזול,עקוב בבבצוע הזמנת פרגולה בחברת סולריס הטעייה,זלזול,עקוב בבבצוע הזמנת פרגולה בחברת סולריס
במרץ השנה הזמנתי פרגולה בחברת סולריס על סמך הדגם שהיה באולם התצוגה.שלמתי כל הסכום.כעבור כמה ימים שלחו לי במייל את ההדמייה,בקשו לאשר,אשרתי אחרי תקון.בעת הבצוע גיליתי שקונסטרוקצית הפרגולה שונה מההדמייה ומהדגם שבאולם התצוגה (הביאו שני עמודים במקום שלושה,ניסו להתקין מוטות ההצלה מעל המסגרת למרות שבדגם היו _בתוך המסגרת וכוי)עצרתי את העבודה ודרשתי הסבר..הפועלים הודו שחלה טעות בהזמנה ,הבטיחו לתקן,השאירו ארמת אלומינים במקום ועזבו. כעבור 10ימים התקשרו מהחברה,אמרו ש''זה מה שהזמנת ואם אני לא מסכים , אני יכול ללכת לאן שאני רוצה.שלחתי כמה מיילים ומכתב מעוייד ,לא ענו במשך כשלושה חדשים.רק כשפניתי לרשות להגנת הצרכן קבלנו מכתב מהעורך דין מהמייצג את החברה שטען שההדמייה זה בעצם ייהמחשה יי בלבד, אבל הציע יילפנים לשורת הדין יי ועם אני אבקש יפה,ירקיבו לי את העמוד השלישי.שלחתי מייל עם הסכמה,אבל עד היום הם לא עשו כלום .נעלצתי להרכיב על חשבוני כסוי על הקונסטרוקציה שהם הרכיבו כי לא היה שום הצלה בקיץ הלוהט.
האים יש לי סכוי טוב בפניה לבית משפט לתביעות קטנות? האם ההדמייה עם שרטוט ופרוט מילולי נחשב המחשה הלא מחייבת? האים לדגם שבאולם התצוגה אין שום משמעות?

שלום,
אמרת שפנית לחברה באמצעות עו"ד. מדוע אינך מתייעץ עמו ?
בוודאי שיש פה הטעיית הצרכן ואתה רשאי להגיש תביעה בעניין זה.

14/11/2017 09:03 לימור תביעה קטנה- רכישת רכב עם ליקוי- סדק לאורך הגג הפנורמי תביעה קטנה- רכישת רכב עם ליקוי- סדק לאורך הגג הפנורמי
שלום רב,
אני צריכה ייעוץ משפטי בעניין של רכישת רכב עם ליקוי.

בסוף חודש ספטמבר רכשתי במגרש מכוניות כחלק מעסקת טרייד אין ניסאן קשקאי שנת 2016 דגם אסנטה.
בתום הרכישה יצאנו מהמגרש וראינו כי קיים סדק בגג הפנורמי של הרכב.
זאת לאחר שביקשתי מספר פעמים בנסיעת מבחן שיפתח לי את הגג, הוא פתח לי את מחצית הגג וסגר אותו במהירות.
לאחר שגילינו זאת ביציאתנו מהמגרש ניגשנו לאיש המכירות והוא התחייב להחליפו ואף ציין זאת בכתב, בדף גילוי נאות שיש ברשותנו.

עברו כחודשיים, המגרש נתן לנו אופציה לבקש הצעת מחיר ממוסך מורשה של ניסאן באיזור מגורנו (אנחנו גרים במרחק נסיעה 3 שעות מהמגרש).
ההצעת מחיר עמדה על 12,000 כולל הרכבה והתקנה של גג פנורמי חדש מקורי.

מנהל התפעול של המגרש דחה את ההצעת מחיר, והציע אופציה אחת בלבד והיא הרכבת גג פנורמי מפירוק ממכונית מאותו דגם של הרכב, שעל פיו דבריו המנוע הושבת (לא ידוע ממה).
החשש שלי שהרכב עבר תאונה ולכן הגג אינו כשיר מבחינה בטיחותית.

מחברת ניסאן נאמר כי ההליך תקין אך אין לדעת את סיבת השבתת הרכב שממנו יפורק הגג ולכן הם עצמם לא מתעסקים בהתקנת גג מפירוק. זגגי רכב כן מורשים.

הרכב עדיין נמצא באחריות של החברה. האחריות עתידה לפוג בסוף ינואר 2018.

חשוב לציין כי במהלך החודשיים האלו יש תכתובת ביננו לבין המגרש כי בתחילת הבירור האיש מכירות התחייב ואף ציין (יש הקלטה) כי "מין הסתם אי אפשר להזמין דבר כזה מפירוק". הוא אף ציין מספר ימים אחרי המקרה שהוזמן גג פנורמי חדש ולאחר מכן טען כי מצא מפירוק. ברור לי כי האיש איננו ישר ושיקר במצח נחושה על מנת להרגיע אותנו.

במודעה שפורסמה בפייסבוק אודות הרכב נכתב כי הרכב שמור ללא תאונות עם ספר טיפולים מפורט ושקיפות מלאה. כאשר עשינו את הנסיעת מבחן שאלתי את האיש מכירות היכן הספר הטיפולים המפורט הוא אמר שזה נמצא במחסן הציוד של הרכבים ושנקבל אותו לאחר מילוי הטפסים.

אחרי שרכשנו את הרכב, האיש מכירות טען שאין ספר טיפולים מפורט וכי נוכל לרכוש ספר טיפולים מהמוסך המורשה בעלות של 20 ש"ח לדבריו.

השאלות שלי הן:
1. האם יש עילה לתביעה? אני מעוניינת לתבוע את הסכום של גג פנורמי חדש מחברה כולל התקנה והרכבה ע"ס 12,000 לפי ההצעת מחיר שקיבלנו מהמוסך המורשה של ניסאן
2. על מנת לתת את כל המידע והתכתובת אני מצרפת את תמונות הסדק לאורך הגג הפנורמי, מלל השיחות בוואטספ בטלפון, הקלטות של שיחות טלפוניות, ההצעת מחיר לתיקון, ההתחייבות של האיש מכירות בכתב, השיחות שלנו מול איש התפעול של המגרש.
האם אני נדרשת להוסיף חוו"ד והערכת מצב של שמאי רכב?
3. אני תובעת את סכום ה-12,000 שקל של הגג וההתקנה, עוגמת נפש, הסיכון שבנסיעה (יש לי תינוקת בת שנה) הירידת ערך של הרכב באם יש על כך= 33,000 שקל. האם הסכום מוצדק?

אשמח לקבל את המידע הרלוונטי לתביעה זו.

תודה רבה מראש,
לימור

שלום,
להלן תשובות לשאלותיך :
1. כן. בהתאם לדברים המתוארים יש לך עילה לתביעה.
2. כן. הייתי מצרף חוות דעת.
3. אינני יודע. כדי לקבוע סכום פיצוי ראוי עליי להכיר את סיפור המקרה במלואו ולעיין בראיות שיש לך להוכחת טענותיך.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.