סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,367)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

08/04/2018 18:03 יבגני חריגה ממועד הקבוע לתיקון המוצר שבתקופת אחריות חריגה ממועד הקבוע לתיקון המוצר שבתקופת אחריות
שלום רב,
רכשתי משור אנכי. שנת אחריות מסתיימת ב-14.04.18. המשור התקלקל וביום 07.03.18 מסרתי אותו לתיקון דרך חנות בה רכשתי ומהחנות המשור נמסר ליבואן, על כן, יש ליבואן שבועים לתקן לפי התקנות. נכון ל-08.04.18 המשור עדיין לא תוקן. דיברתי עם היבואן ונאמר לי שהם ממתינים לאיזה חלק שחסר.
עברו יותר משבועים (בלי לספור שבתות, כניסת פסח ושביעי של פסח). אם אני מבין נכון, לפי סעיף 31א(א)(8) לחוק הגנת הצרכן במקרה כזה אפשר להגיש תביעה לפיצויים לדוגמא עד 10,000 ש"ח.
אודה על דעתך לגבי 2 השאלות הבאות:
1) האם אני יכול לפנות ליבואן במכתב ולדרוש הספקת משור חדש תחת זה שהתקלקל או החזר כספי מלא שאם לא, אפנה לבימ"ש בתביעה לפיצויי לדוגמא ?
2) אם תשובה לשאלה קודמת חיובית, אז במידה ולאחר פניה כזאת מצדי, היבואן יציע למחרת לאסוף את המשור שכבר תוקן (אני משער שזה מה שיקרה), מה תהיה המלצה במקרה זה? כנראה שלסרב לקבל מוצר מתיקון אני לא יכול, אבל מצד שני הם לא עמדו במועד הקבוע לתיקון. בנוסף גם אם התיקון יהיה לא רציני הרי שלא יישאר לי זמן לגלות זאת, כי שנת האחריות אוטוטו נגמרת ואם יצטרך תיקון נוסף, אז הוא כבר יהיה בתשלום.
תודה רבה.

שלום,
1. בהתאם למתואר אין לך עילה לתביעה לפי סעיף 31א(א)(8) לחוק הגנת הצרכן.
2. באם לא יסכימו לתקן לך את המסור למרות תקופת האחריות (אתה עדיין בתקופת האחריות) אזי תהיה לך עילה לתביעה (שלצערי בתי המשפט לא מתייחסים לסעיף זה).

תודה לך על תגובה מהירה.
אפשר בקצרה להתייחס לתשובה 1 - מדוע אין עילה לפי סעיף 31א(א)(8) לחוק הגנת הצרכן?
הרי הסעיף קובע לא רק שמוצר לא תוקן אלא לא תוקן "בתוך התקופה שנקבעה לכך לפי אותו סעיף" (סעיף 18א אומר שמועדים ייקבעו בתקנות, ובתקנות נקבע 14 יום אם מוצר נמסר לחנות).

שלום,
אתה מוזמן לעשות ניסוי ולהגיש תביעה בעניין זה לבית המשפט.

09/04/2018 15:56 יוגב שאלה שאלה
היי, תבעתי אדם על שירות שנתן לי והוא טען בכתב הגנה שהוא לא נתן לי שירות. בהמשך ההליך הוא הגישה הודעה האומרת שדוד שלו נתן לי שירות ולא הוא. האם חובה עליו לבקש רשות שליחת הודעה לצד ג' לבית המשפט או ניתן לוותר על זה בתביעה קטנה? מדובר בתביעה קטנה.

שלום,
אני לא מבין, אינך יודע מי נתן לך את השירות ?
על איזה שירות מדובר ? האם יש הסכם ביניכם ? איך הגעת דווקא לתבוע את הגורם שבחרת לתבוע ולא מישהו אחר ?
זה שנתבע טוען שהוא לא נתן את שירות, עליו להוכיח זאת (לאחר שאתה הוכחת שהוא הגורם שנתן את השירות).
משהו בכל ההתנהלות המשפטית נשמע לי תמוה.

08/04/2018 08:07 אלכסנדר עיכוב קביעת מועד דיון בתביעות קטנות עיכוב קביעת מועד דיון בתביעות קטנות
שלום!
בית משפט לתביעות קטנות ברחובות למרות בקשות חוזרות כחודשיים לא קובע מועד דיון
מה לעשות?
בברכה אלכסנדר

שלום,
איך אתה פונה לבית המשפט לצורך קביעת מועד דיון ?
מגיש בקשה בכתב לבית המשפט ?

27/03/2018 20:41 דינה מחשב מרעישש מחשב מרעישש
שלום
לפני חודש קניתי מחשב לפי המלצתו של המוכר... לאחר שימוש התחיל רעש מהמאוור התקשרתי לשרות לקוחות של החב ניסו לסדר דרך הטלפון בשליטה מרחוק..לאחר כמה ימים שוב היה רעש התקשרתי שוב ענו לי זה בסדר בגלל שהמחשב מתאמץ הוא מרעיש... לא קילתי את זה התקשרתי לחנות והמוכר אמר ליכו שמעתי מלקוח אחר שבדגם הזה המחשב מרעיש והוא לא החזיר לי אותו...
האם במצב כזה חוסר התאמה של המוצר שלא לדבר על מטרד שהוא מהווה יש לי זכות.בחוק לבקש ביטול עסקה
נ.ב בעל החנות אמר לי תתכתבי עם החברה שיהיה לי תעוד של השיחות איתך אך הם לא עונים...

שלום,
מבלי להיכנס לעניין המשפטי (אין פה מטרד), את זכאית לתיקון ו\או החלפת מחשב ו\או ביטול עסקה.
לצורך כך יהיה עליך לצרף חוות דעת מומחה.

20/03/2018 11:08 איריס שגיב האם זו עסקת מכר מרחוק? האם זו עסקת מכר מרחוק?
לקוח חתם אצלנו על הזמנה של מערכת בית חכם. הוא טוען שזו היתה עסקת מכר מרחוק.
היו התכתבויות מיילים של שאלות, תשובות, הצעות מחיר והזמנה. הלקוח חתם על ההזמנה ושלח אותה במייל.
היתה גם פגישה אחת לפחות איתו אך אין לנו עליה תיעוד.
האם יש ממש בטענתו?

שלום עסקת מכר מרחוק הינה עסקה היא רכישה שבמהלכה אין מגע ישיר בין המוכר לקונה, והקונה לא יכול לראות ולבדוק את המוצר המוצע. הצרכן מסתמך רק על המידע שפורסם באתר או בקטלוג, ועשוי להתברר פער בין תיאור המוצר או השירות לבין מה שנרכש בפועל.

15/03/2018 06:09 שני מוצר פגום מוצר פגום
שלום, רכשתי שטיח, ברשותי חודשיים, המוכר אמר שזהו שטיח דוחה כתמים. מספר פעמים נשפך על השטיח טפטופי משקה נס קפה ואלו הפך לכתמים בולטים ואף חומר ושיטות הניקוי לא הסירו כתמים אלו.
בנוסף בכל טיטוא של השטיח או שאיבה ניראה חומר פלומה כמו צמר גפן שיוצא מהשטיח ויש אזורים שהדוגמא של השטיח דוללה.
בקשתי להחזיר את השטיח בטענות אלו
המוכר לא לוקח באחריות לפגמים אלו.
לדעתך מי צודק? מה באפשרותי לעות?
אשמך לדעתך

שלום,
באם יש לך הוכחות / ראיות לעובדה שהובטח לך שהשטיח דוחה כתמים, את רשאית להגיש תביעה בבית המשפט כנגד החברה ממנה רכשת את השטיח לצורך ביטול עסקה והשבה כספית.

12/03/2018 06:19 אמיר תביעה קטנה בירור תביעה קטנה בירור
רוצה לתבוע חברת דלתות על שירות ועוגמת נפש. אשמח לפרטים ומה התהליך בדיוק?
אמיר-0544810426

שלום,
אינני יכול ליצור איתך קשר. אנא צור עמי קשר טלפוני או באמצעות הדוא"ל.

01/03/2018 11:14 שיר אי הגעה של מתקין ארונות אי הגעה של מתקין ארונות
שלום רב,

רכשתי ארון מאיקאה ושילמתי גם עבור הרכבת הארון.
נקבע מועד התקנה ליום מסויים בין השעות 14:00-18:00.
ביום ההתקנה קיבלתי בשעה 13:20 הודעת אס-אמ-אס מאיקאה שמודיעה לי כי המתקין יגיע תוך 3 שעות. בהתאם לכך פיניתי את זמני והמתנתי בבית למתקין.
עד לשעה 18:00 שום מתקין ארונות לא הגיע.
בשעה 18:10 מתקשרים ממוקד ההתקנות של איקאה ומודיעים לי כי בשל תקלה המתקין לא יגיע.
האם לפי חוק הטכנאים אני זכאית לפיצוי ?

תודה רבה

שלום,
"חוק הטכנאים" חל רק על טכנאים ולא על מתקינים.
ניתן לתבוע על הרשלנות ועוגמת הנפש בבית משפט.

28/02/2018 05:34 לילי פלאפון פלאפון
התחברתי לחברת פראפון דרך הטלפון לאחר מסר חודשים ביטלתי את חברת האשראי שהייתי איתם ונוצר חוב בפלאפון של מספר חודשים פלאפון דורשים ממני גבייה 50 שח ובנוסף הם דורשים הוצאות עורך דין , לא נכתב בחוזה שעליי לשלם גבייה ושום ד'בר בקשר לזה אני אמרתי להם זאת אך ללא הועיל מה עליי לעשות ?

שלום,
צר לי אך לא הבנתי את השאלה. אנא כתבי שוב או נסחי אחרת.

18/02/2018 13:34 דנה בעיה עם מכללת גליל מערבי בעיה עם מכללת גליל מערבי
שלום לכולם ...
נרשמתי ללימודים של עיצוב פנים (לא תואר) במכללת גליל מערבי בעכו , לפני שנרשמתי רדפה אחרי המכללה חודשים וימים על מנת להירשם הבטיחה הרים וגבעות אך בפועל לאחר שנרשמתי קיבלתי את הרושם על מכללה וניהול ולימודים שלא עומדים בשום קריטריון שהובטח מה גם שעם תיק עבודות אינני יוצאת לאחר לימודים של שנה וחצי , בפועל הלימודים עולים 18 אלף שקלים שילמתי 2000 שח מזומן והשאר ב14 שיקים ע"ס 1000 שח כך שיק, הודעתי למיכללה בתאריך 3.1.17 על הפסקת הלימודים , המכללה מבקשת ממני כעת לשלם 50 % מגובה הלימודים על חודש וחצי של לימודים בפועל מה גם שהמכללה איננה משתפת פעולה עימי שלחתי מכתב עם בקשה שיחזירו לי את השיקים ובאותו מעמד אשלם את הקנס המוגזם , גובה הקנס הוא 8000 שח על פחות מחודשיים של לימודים.... כרגע אני במצב שיש שיק שאמור לרדת לי בעוד יומיים המיכללה לא מוסרת לי תשובות ואני בחוסר ודאות אשמח לעצה ממשהו שמבין בעיניין מכללות שמתעשרות על גבם של סטודנטים.
תודה יום מקסים

שלום,
קראתי את הדברים. את מוזמנת לפנות אליי לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך.
השירותים המשפטיים נתינים בתשלום.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.