סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

22/08/2020 07:14 שטיסל מינמיצל עדכון תביעה קטנה עדכון תביעה קטנה
שלום
הגשתי תביעת ספאם כנגד חברה, במאגר מידע למשל כמו תולעת המשפט , לא רשום שסוג התביעה זה ספאם
רשום משהו אחר, ברצוני לדעת אם אפשר לחייב את בית המשפט שיעדכן את התיק שיהיה רשום תביעת ספאם בחיפוש .

האם ניתן? האם ניתן לפנות לתועלת המשפט?
מה עליי לעשות כדי שזה יעודכן במאגר מידע כתבי עת ספאם ולא כמשהו אחר

שלום,
לא ניתן לחייב בית משפט לעשות דבר. בית משפט הוא הגורם הקובע. אם כבר אפשר לבקש.
אתה רשאי לפנות לגורם הרלוונטי (אני מניח שאתה מתכוון לתולעת המשפט - מדובר בחברה פרטית המפרסמת את המידע) ולבקש מהחברה את שאתה מבקש.
הסיבה שכתב תביעתך אינו תחת קטגוריה של ספאם היא בגלל שאתה לא הגדרת אותה בעת הגשת התביעה כי מדובר בתביעת ספאם.

20/08/2020 05:00 שילה מוצר באיכות ירודה ופגומה מוצר באיכות ירודה ופגומה
רכשתי 3דלתות בסיום העבודה שמתימלב, (וגם אנשים שהיו בביתי הסבו את תשומת ליבי) לכךשהעבודה לא אסטטית(גימורים , דלתותלא חלקות שבר קטן בליסט ודלת שירותים שלא נינעלת. כברחודשיים או יותר רודפת אחריהם ללא הועיל . מבטיחיםולא מגיעים האם יש לי עילה לתביעה בתביעות קטנות

שלום,
כן.

18/08/2020 08:52 נתן ביטול עיסקה ביטול עיסקה
שלום, ברצוני לדעת האם ביכולתי לבטל עיסקה עם חברה לבנייה וקידום אתרים?
העיסקה היא עיסקה מרחוק באשראי מחולקת ל-12 תשלומים.
החתימה על ההסכם נעשה ב-3/8. החברה התחייבה לסיים את העבודה עד ה-16/8, ודרשה שאגיע להחלטה מיידית לגבי החתימה על ההסכם, משום שלטענתה אם לא אעשה זאת לא אהיה זכאי למחיר המיוחד לחבילה.
מתחילת ההסכם העברתי לחברה תכנים לפי דרישתם, והייתי במרדף מתמיד אחריהם על מנת לקדם את בניית האתר, אולם הם התעלמו, דחו תשובות ובסופו של דבר טענו שלא העברתי את התכנים בזמן.
עד לתאריך זה סירבו להעביר לי סקיצה של האתר.
כשביקשתי תאריך סיום עבודה סופי ומוגדר...טענו שהתאריך יכול להשתנות...כך שמבחינתי אין לי שום תאריך יעד.
אתמול ביקשתי מהם לבטל את ההסכם...והם מבקשים 850 ש"ח דמי ביטול.
שאלתי היא: האם דמי הביטול כוללים את התשלום הראשון שכבר שולם?
האם באפשרותי לתבוע אותם על אובדן הכנסה עתידית ועוגמת נפש?
כיצד עלי לתבוע אותם, דרך תביעות קטנות, או פתיחת תלונה במועצה לצרכנות?
סליחה שהארכתי בדברים...ואשמח לקבל תשובה בהקדם.

שלום,
מענה לשאלותיך :
1. האם דמי הביטול כוללים את התשלום הראשון שכבר שולם? אינני יודע. עליך לשאול אותם בנושא. אני לא מייצג אותם.
2. האם באפשרותי לתבוע אותם על אובדן הכנסה עתידית ועוגמת נפש ? כן אך בתנאי שהעוולה שהם גרמו לך (כמו למשל הפרת הסכם) אכן גרמו לך לאובדן הכנסות ועוגמת נפש (זאת יש להוכיח בבית המשפט).
3. אין הליך משפטי של הגשת פתיחת תלונה במועצה לצרכנות. עליך להגיש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות.

16/08/2020 20:52 בנימין אחריות מזגן אחריות מזגן

שלום רב

רכשתי מזגן של האייר לפני כחודש וחצי לאחר שבוע התחיל לטפטף.

הטכנאי בדק את המזגן בלבד (ולא את המנוע) וטען כי צואת יונים על המנוע היא הבעיה אך במזגן הקודם ששכב שם לפני בדיוק באותו
מקום לא הייתה בעיה דומה וכן במזגנים של יתר דיירי המקום, בנוסף לכך הטכנאי שהתקין לנו את המזגן טוען כי זו לא הבעיה וזו התחמקות.


כאשר ביקשנו מניופן שישלחו טכנאי נוסף הוא הגיע אך סרב לבדוק את המנוע בטענה כי המיקום מלוכלך וביקש כי נזמין חברה שתנקה (עלות של כ-1,200 ש"ח).

זה פשוט מקומם שהם משאירים אותך עם מזגן חדש דולף ומתנערים מאחריות.

שלום,
קראתי את הדברים. איך אני יכול לעזור ?
מהי שאלתך ?

הקלד את תגובתך

שלום,
לא ציינת האם יש לך אחריות על המזגן.
באם ישנה אחריות - על החברה לשלוח טכנאים מטעמה על מנת לתקן את המזגן בהתאם לכתב האחריות שבידך.
ככל שהחברה אינה פועלת במסגרת כתב האחריות היא למעשה מפרה הסכם ולפיכך, יש לך עילה כנגדה.

17/08/2020 18:35 חיים שאלה בעניין יפוי כח שאלה בעניין יפוי כח
שלום.
לאבא שלי + אדם נוסף יש תביעה נגד חברה מסויימת.
מדובר על תביעה בבית משפט לתביעות קטנות.
הם רוצים לתבוע את החברה, אך שתיהם פוחדים להופיע בביהמ"ש, ויש גם סיבות נוספות שלא מאפשרות להם לעשות זאת.
השאלה שלי היא האם במידה ושתיהם חותמים על יפוי כוח נוטריוני עבורי - זה בסדר שאני ייצג אותם בבהימ"ש?.
האם צריך לבקש לבקש אישור מבית המשפט לכך?, והאם יש סיבה שבית המשפט לא יאשר את זה?.
חשוב להדגיש שאני לא עורך דין ואין לי שום השכלה משפטית, ולא יהיה לי שום טובת הנאה כתוצאה מכך שאייצג אותם.
אשמח לתשובתכם!
תודה רבה!

שלום,
לצורך ייצוג בבית משפט לתביעות קטנות אין צורך ביפוי כוח נוטריוני,
אלא יש צורך לפנות לבית המשפט לתביעות קטנות (לשופט) - לבקש להיות מיוצג ולהסביר מדוע.
בית המשפט הוא הגורם שמכריע בסופו של יום לגבי הייצוג.
בהחלט יכולות להיות סיבות שבית המשפט ידחה בקשה זו.

16/08/2020 17:59 ורה סקליארסקי תביעה בשל עיכוב וחוסר מענה תביעה בשל עיכוב וחוסר מענה
שלום, האם יש ייתכנו לתביעה כאשר במהלך 7 חודשים (כולל סגר קורונה) בעל עסק מצלמות לא סיים עסקה (חסר מיקרופון, הסבר לאפליקציה, אין הקלטה) ולא עונה, רק מתכתב בוואטס אפ, מגיע אחרי הרבה רדיפה ולא מסיים בכל ביקור (4). לא נותן מענה גם בתקלה.

שלום,
כן.

17/08/2020 06:21 אסתר נזקי צנרת נזקי צנרת
היה לנו אירוע צנרת ביום שבת.התקשרנן למוקד החרום של חברת הביטוח ולא ענו.הזמנו שרברב פרטי תיקן בעלות של 2300שח. החברה מעריכה את העבודה ב1100שח שמתוכם ינוכה השתתפות עצמית 750שח. האם שווה לתבוע? האם הם צריכים לפרט את עלות העבודה שהעריכו?

שלום,
אינני עוסק בשאלה האם שווה (אין זו שאלה משפטית).
יש לבדוק את ההסכם מול חברת הביטוח. ככל שהיתה הפרת הסכם מצד חברת הביטוח ויש לך את הראיות המתאימות להוכחת הטענות אזי ישנה עילה לתביעה ואת רשאית לתבוע.
למעשה מה שיש לבדוק האם יש לכם עילה לתביעה וראיות להוכחת עילת התביעה והטענות.

16/08/2020 15:41 רפי תהליך שיחרור של פדקס תהליך שיחרור של פדקס
האם ניתן לחברת פדקס כאשר היא מביעה מחול חלק עבורי ולא מבצעת את הנדרש בחוק אני אמור לשלם את הקנסות ועיקובים שלהם מרשלנות שלהם

שלום,
שוחחנו ארוכות בטלפון. בהתאם לתיאור המקרה בהחלט יש לך עילה לתביעה בעניינך.

13/08/2020 09:37 ניצן ביטול עסקה בגין קבלת מוצר פגום ביטול עסקה בגין קבלת מוצר פגום
קניתי מכשיר טלפון נייד באתר ישראלי, המכשיר הגיע אלי תוך יומיים.
מסיבות של עומס עצום בעבודה התפניתי לפתוח אותו רק לאחר 12 ימים מקבלתו ולתדהמתי גיליתי שהוא שבור.
אדגיש כי המכשיר הונח במקום מוגן ולא נגעתי בו מרגע קבלתו ועד לפתיחתו.
מיד למחרת הודעתי לחברה שהמכשיר הגיע שבור, וצירפתי תמונות.

הנציגה במוקד הטלפוני אישרה שאקבל זיכוי בכרטיס האשראי שלי לאחר שאשלח להם את המוצר.
לאחר מכן החברה התחילה לטעון כי הם חייבים קודם לבצע בדיקות על המכשיר, ואז טענו שהוא יצא תקין מהספק ולכן המכשיר נשבר בבית הלקוח. כמו כן הם טענו שהיות והמכשיר לא נפתח מיד עם קבלתו הוא נשבר בבית הלקוח. שני הטיעונים האלו לא הגיוניים ושגויים.

כעת, כשהמוצר נמצא אצל החברה כמעט חודש ולאחר דרישות חוזרות ונשנות מאיתנו לקבל את ההחזר הכספי הם אמרו שיש להם אפשרות לבצע את ההחזר הכספי ובמקרה כזה אנחנו חשופים לתביעה מצד הספק.

יש לציין שכל התקשורת נעשתה מול החברה עצמה ולא מול הספק וכן כי המכשיר לא נמצא בידינו כבר מעל חודש ולטענתם עבר בדיקות שונות, אז בדיקות נוספות שלו לא תהיינה אמינות משום שלא ידוע באילו תנאים הוא הוחזק בפרק הזמן הזה.

כמו כן עקב כמות הזמן הרבה שהמכשיר היה במקום לא ידוע ומשום שנעשו עליו בדיקות אנחנו לא מעוניינים בו כלל ולא סומכים על השימוש בו.

האם הספק אכן יכול לתבוע אותנו במקרה כזה?

שלום,
השאלה היא לא האם הספק יכול לתבוע כיוון שיכול כל אחד יכול לתבוע.
השאלה היא האם יש לספק עילה לתביעה.
בהתאם למתואר אין עילה לתביעה. כמו כן בהתאם לחוק ניתן לבטל עסקה (עסקת מכר מרחוק) בתוך 14 יום ולקבל כספך בחזרה ללא קשר למצבו של המוצר.

12/08/2020 10:58 פזית בעיה בקבלת החזר כספי עבור נופש בעיה בקבלת החזר כספי עבור נופש
שלום, רצינו להתייעץ מה לעשות, משפחתי היתה צריכה לצאת לנופש בפסח בי'ם עם חברת ענבר תיירות, הוריי ,פנסיונרים, שרק רצו להינות מחופשה עם הילדים והנכדים שילמו בכרטיסי אשראי סכומי כסף גבוהים על 3 חדרים . עקב הסגר לא יצאנו, הכספים המשיכו לרדת וחברת האשראי אליהם צלצלנו מס' פעמים לא הסכימו לעצור את התשלומים (טענו שרק בהוראה של החברה) , ענבר מצידם הבטיחו 'הכסף יחזור בקרוב זה רק לוקח קצת זמן '..(יש לי שיחה מוקלטת) בנתיים גילינו שהחברה בקריסה ובחובות גדולים, ורימו עוד עשרות אנשים. מה ניתן לעשות? האם תביעה קטנה ? תביעה ייצוגית? תביעה עם עו"ד ?

שלום,
בטרם רצים להגיש תביעות - אני ממליץ לפנות לעו"ד לצורך קבלת ייעוץ משפטי בעניינכם, בחינת הראיות, הסטטוס המשפטי של החברה וטיפול משפטי על ידי איש מקצוע.
ככל שאתם מעוניינים בייעוץ סיוע וטיפול משפטי בעניינכם, אתם מוזמנים לפנות למשרדי ואשמח לסייע.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.