סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

21/08/2020 07:00 עוז אי רישום פירטי עסקה, וקבלת מוצר שונה מהסיכום אי רישום פירטי עסקה, וקבלת מוצר שונה מהסיכום
שלום רב, הזמנתי מטבח דרך חברת מטבחים שיש לה היסטוריה עם לקוחות מאוכזבים, העסקה כללה מטבח קומפלט שיש, כיורים, ברזים.
בעת ההזמנה הובטח לי כי אקבל כיור בגודל מסויים, לאחר ההתקנה (כחודש) גיליתי שהכיור קטן ממה שהובטח לי, חיפשתי במסמכי ההזמנה ולא ראיתי בסיכום הזמנה פירוט של גודל כיור, מה שכן בעת קבלת הסחורה (4 חודשים לאחר ההזמנה) קיבלתי חשבונית ששם מפורט גודל הכיור שקיבלתי - קטן יותר מכפי שהזמנתי.
לחברה יש היסטוריה של לקוחות מאוכזבים כמו"כ ההזמנה לא יצאה מושלמת קיבלתי קלפה בגודל לא מתאים, אך מכיוון שבנושא זה יש לי "הוכחה" לפי המפרט של המעצבת תחילה החברה עשתה בעיות אך החליפה בסופו של דבר.

אציין כי על החשבונית שקיבלתי בנוגע לקלפה נרשם גודל שלא הוזמן, אך מכיוון שיש לי תיעוד אחר מהמעצבת הסותר את הכתוב על החשבונית, החברה לא יכלה להכחיש את דבריי, אשמח לדעת האם כדאי לי לגשת לתביעות קטנות בעקבות המקרה הנ"ל.

תודה רבה

שלום,
כדאי לפנות לבית המשפט (אין זה משנה אם תביעות קטנות או אחר) בתנאי שיש לך עילה לתביעה וראיות להוכחת הטענות (הוכחת התביעה).
באם אתה מעוניין שאבחן האם יש בעניינך עילה לתביעה וראיות להוכחת טענותיך - אתה רשאי לפנות למשרדי.
השירותים המשפטיים בתשלום.

21/08/2020 15:31 שמרית לוינשפייטימיציקץ שיחות מסוג 'קודם לקוח' שיחות מסוג 'קודם לקוח'
השארתי פרטים בעבר אצל חברה לחזרה באתר.
מאז וקרוב לחודש אני מקבלת מהם שיחות אוטומטיות
מסוג 'קודם לקוח' - לאחר בירור מסתבר שזאת שיטה ידועה שנועדה לחסוך זמן לחברה, מה שהשיטה עושה היא מחייגת ללקוח ומשמיעה לו תקליט, שלום הגעת לחברה איקס, מיד תועבר לנציג...בשיטה זו מחייגים ללקוח קודם שממתין על הקו לנציג שיתפנה ובנתיים משמיעים לו תקליט. לדעתי שיטה פסולה ולא ראויה.

שאלותיי:
1. האם הדבר עולה בקנה אחד עם חוק הספאם ועל החברה שמתקשרת ומשמיעה תקליט לאפשר הסרה דרך לחיצה על כפתור בטלפון?

2. ברוב השיחות ניתקתי לאחר מספר שניות כי לא הייתי מעונינת לחכות לנציג ולשמוע תקליט שהם שמו, בשיחה השלישית המתנתי יותר כדי לתפוס נציג ואמרתי לו שאני לא מעונינת כבר בשירות שלהם. השיחות המשיכו להגיע.
שלחתי מכתב התראה על כ-15 שיחות שקיבלתי בצורה הזאת לאחר שאמרתי שאני לא מעונינת. הם טענו שאחרי שהשארתי פרטים בפעם הראשונה השארתי עוד פעם פרטים במקום אחר , אחרי השיחה שבה ביקשתי להסיר.

האם התנהלותם תקינה? והאם ניתן לתבוע אותם על השימוש בחיוג מסוג זה- 'קודם לקוח' ללא אפשרות 'הסרה' כפי שרשום בחוק הספאם?

תודה ובריאות לכולם

שלום,
בהתאם למתואר מדובר בספאם לכל דבר ועניין אלא אם כן אישרת זאת ואז מדובר בדבר פרסומת מותר.

22/08/2020 07:14 שטיסל מינמיצל עדכון תביעה קטנה עדכון תביעה קטנה
שלום
הגשתי תביעת ספאם כנגד חברה, במאגר מידע למשל כמו תולעת המשפט , לא רשום שסוג התביעה זה ספאם
רשום משהו אחר, ברצוני לדעת אם אפשר לחייב את בית המשפט שיעדכן את התיק שיהיה רשום תביעת ספאם בחיפוש .

האם ניתן? האם ניתן לפנות לתועלת המשפט?
מה עליי לעשות כדי שזה יעודכן במאגר מידע כתבי עת ספאם ולא כמשהו אחר

שלום,
לא ניתן לחייב בית משפט לעשות דבר. בית משפט הוא הגורם הקובע. אם כבר אפשר לבקש.
אתה רשאי לפנות לגורם הרלוונטי (אני מניח שאתה מתכוון לתולעת המשפט - מדובר בחברה פרטית המפרסמת את המידע) ולבקש מהחברה את שאתה מבקש.
הסיבה שכתב תביעתך אינו תחת קטגוריה של ספאם היא בגלל שאתה לא הגדרת אותה בעת הגשת התביעה כי מדובר בתביעת ספאם.

20/08/2020 05:00 שילה מוצר באיכות ירודה ופגומה מוצר באיכות ירודה ופגומה
רכשתי 3דלתות בסיום העבודה שמתימלב, (וגם אנשים שהיו בביתי הסבו את תשומת ליבי) לכךשהעבודה לא אסטטית(גימורים , דלתותלא חלקות שבר קטן בליסט ודלת שירותים שלא נינעלת. כברחודשיים או יותר רודפת אחריהם ללא הועיל . מבטיחיםולא מגיעים האם יש לי עילה לתביעה בתביעות קטנות

שלום,
כן.

18/08/2020 08:52 נתן ביטול עיסקה ביטול עיסקה
שלום, ברצוני לדעת האם ביכולתי לבטל עיסקה עם חברה לבנייה וקידום אתרים?
העיסקה היא עיסקה מרחוק באשראי מחולקת ל-12 תשלומים.
החתימה על ההסכם נעשה ב-3/8. החברה התחייבה לסיים את העבודה עד ה-16/8, ודרשה שאגיע להחלטה מיידית לגבי החתימה על ההסכם, משום שלטענתה אם לא אעשה זאת לא אהיה זכאי למחיר המיוחד לחבילה.
מתחילת ההסכם העברתי לחברה תכנים לפי דרישתם, והייתי במרדף מתמיד אחריהם על מנת לקדם את בניית האתר, אולם הם התעלמו, דחו תשובות ובסופו של דבר טענו שלא העברתי את התכנים בזמן.
עד לתאריך זה סירבו להעביר לי סקיצה של האתר.
כשביקשתי תאריך סיום עבודה סופי ומוגדר...טענו שהתאריך יכול להשתנות...כך שמבחינתי אין לי שום תאריך יעד.
אתמול ביקשתי מהם לבטל את ההסכם...והם מבקשים 850 ש"ח דמי ביטול.
שאלתי היא: האם דמי הביטול כוללים את התשלום הראשון שכבר שולם?
האם באפשרותי לתבוע אותם על אובדן הכנסה עתידית ועוגמת נפש?
כיצד עלי לתבוע אותם, דרך תביעות קטנות, או פתיחת תלונה במועצה לצרכנות?
סליחה שהארכתי בדברים...ואשמח לקבל תשובה בהקדם.

שלום,
מענה לשאלותיך :
1. האם דמי הביטול כוללים את התשלום הראשון שכבר שולם? אינני יודע. עליך לשאול אותם בנושא. אני לא מייצג אותם.
2. האם באפשרותי לתבוע אותם על אובדן הכנסה עתידית ועוגמת נפש ? כן אך בתנאי שהעוולה שהם גרמו לך (כמו למשל הפרת הסכם) אכן גרמו לך לאובדן הכנסות ועוגמת נפש (זאת יש להוכיח בבית המשפט).
3. אין הליך משפטי של הגשת פתיחת תלונה במועצה לצרכנות. עליך להגיש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות.

16/08/2020 20:52 בנימין אחריות מזגן אחריות מזגן

שלום רב

רכשתי מזגן של האייר לפני כחודש וחצי לאחר שבוע התחיל לטפטף.

הטכנאי בדק את המזגן בלבד (ולא את המנוע) וטען כי צואת יונים על המנוע היא הבעיה אך במזגן הקודם ששכב שם לפני בדיוק באותו
מקום לא הייתה בעיה דומה וכן במזגנים של יתר דיירי המקום, בנוסף לכך הטכנאי שהתקין לנו את המזגן טוען כי זו לא הבעיה וזו התחמקות.


כאשר ביקשנו מניופן שישלחו טכנאי נוסף הוא הגיע אך סרב לבדוק את המנוע בטענה כי המיקום מלוכלך וביקש כי נזמין חברה שתנקה (עלות של כ-1,200 ש"ח).

זה פשוט מקומם שהם משאירים אותך עם מזגן חדש דולף ומתנערים מאחריות.

שלום,
קראתי את הדברים. איך אני יכול לעזור ?
מהי שאלתך ?

הקלד את תגובתך

שלום,
לא ציינת האם יש לך אחריות על המזגן.
באם ישנה אחריות - על החברה לשלוח טכנאים מטעמה על מנת לתקן את המזגן בהתאם לכתב האחריות שבידך.
ככל שהחברה אינה פועלת במסגרת כתב האחריות היא למעשה מפרה הסכם ולפיכך, יש לך עילה כנגדה.

17/08/2020 18:35 חיים שאלה בעניין יפוי כח שאלה בעניין יפוי כח
שלום.
לאבא שלי + אדם נוסף יש תביעה נגד חברה מסויימת.
מדובר על תביעה בבית משפט לתביעות קטנות.
הם רוצים לתבוע את החברה, אך שתיהם פוחדים להופיע בביהמ"ש, ויש גם סיבות נוספות שלא מאפשרות להם לעשות זאת.
השאלה שלי היא האם במידה ושתיהם חותמים על יפוי כוח נוטריוני עבורי - זה בסדר שאני ייצג אותם בבהימ"ש?.
האם צריך לבקש לבקש אישור מבית המשפט לכך?, והאם יש סיבה שבית המשפט לא יאשר את זה?.
חשוב להדגיש שאני לא עורך דין ואין לי שום השכלה משפטית, ולא יהיה לי שום טובת הנאה כתוצאה מכך שאייצג אותם.
אשמח לתשובתכם!
תודה רבה!

שלום,
לצורך ייצוג בבית משפט לתביעות קטנות אין צורך ביפוי כוח נוטריוני,
אלא יש צורך לפנות לבית המשפט לתביעות קטנות (לשופט) - לבקש להיות מיוצג ולהסביר מדוע.
בית המשפט הוא הגורם שמכריע בסופו של יום לגבי הייצוג.
בהחלט יכולות להיות סיבות שבית המשפט ידחה בקשה זו.

16/08/2020 17:59 ורה סקליארסקי תביעה בשל עיכוב וחוסר מענה תביעה בשל עיכוב וחוסר מענה
שלום, האם יש ייתכנו לתביעה כאשר במהלך 7 חודשים (כולל סגר קורונה) בעל עסק מצלמות לא סיים עסקה (חסר מיקרופון, הסבר לאפליקציה, אין הקלטה) ולא עונה, רק מתכתב בוואטס אפ, מגיע אחרי הרבה רדיפה ולא מסיים בכל ביקור (4). לא נותן מענה גם בתקלה.

שלום,
כן.

17/08/2020 06:21 אסתר נזקי צנרת נזקי צנרת
היה לנו אירוע צנרת ביום שבת.התקשרנן למוקד החרום של חברת הביטוח ולא ענו.הזמנו שרברב פרטי תיקן בעלות של 2300שח. החברה מעריכה את העבודה ב1100שח שמתוכם ינוכה השתתפות עצמית 750שח. האם שווה לתבוע? האם הם צריכים לפרט את עלות העבודה שהעריכו?

שלום,
אינני עוסק בשאלה האם שווה (אין זו שאלה משפטית).
יש לבדוק את ההסכם מול חברת הביטוח. ככל שהיתה הפרת הסכם מצד חברת הביטוח ויש לך את הראיות המתאימות להוכחת הטענות אזי ישנה עילה לתביעה ואת רשאית לתבוע.
למעשה מה שיש לבדוק האם יש לכם עילה לתביעה וראיות להוכחת עילת התביעה והטענות.

16/08/2020 15:41 רפי תהליך שיחרור של פדקס תהליך שיחרור של פדקס
האם ניתן לחברת פדקס כאשר היא מביעה מחול חלק עבורי ולא מבצעת את הנדרש בחוק אני אמור לשלם את הקנסות ועיקובים שלהם מרשלנות שלהם

שלום,
שוחחנו ארוכות בטלפון. בהתאם לתיאור המקרה בהחלט יש לך עילה לתביעה בעניינך.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.