שלום,
צריך לבחון את המקרה. מציע כי תפני לעו"ד לקבלת יעוץ פרטני .
שלום,
לא ברור משאלתך האם חתמת במסגרת הסכם הפשרה גם על כתב ויתור. כמו כן, עצם החתימה על הסכם פשרה וקבלת תמורה תביא לכך כי את נעדרת עילה אישית החיונית לצורך הכרה כתובע ייצוגי.
מבלי לבחון את הדברים לעומק, אני סבור כי המקרה המתואר מתאים יותר לתביעה פרטנית מאשר לתביעה ייצוגית משום שמדובר במקרה פרטני וחסר את רכיב ההומוגניות הנדרש לחברי הקבוצה.
שלום רונית,
תחילה אני לא בטוח כי קיימת אפליה צרכנית ברורה... ההטבה לכלל הציבור. בכל מקרה נראה כי קיימות בעיות נוספות במקרה להכרה בתביעה כייצוגית בהוכחת נזק למשל.
אני מניח שהכוונה למכללה ולבוגרים.
טרם מתן חוות דעת על המקרה הנקודתי, יש לבחון תחילה את נוסח ההודעות ולוודא כי לא ניתנה הסכמת התלמיד לקבלת הודעות.
שלום ענת,
ככל שלא הודיעו לך וקיבלו את אישורך מראש לקבלת הודעות כאמור או ככל שהסכמת ולאחר מכן שינית דעתך וביקשת להסיר את שמך מרשימת התפוצה ולא פעלו כרצונך, וככל שמדובר בהודעה בעלת תוכן פרסומי מסחרי, נראה כי המפרסמים הפרו את הוראות חוק תקשורת (בזק ושידורים) התשמ"ב-1982 - דבר שמקנה לך עילת תביעה.
ניתן לתבוע במסגרת הגשת תביעה קטנה (תלוי בסכומים) ואף לעיתים כתביעה ייצוגית, שם התובע יהא זכאי לגמול מיוחד.
אנא פני לייעוץ משפטי פרטני.
שלום,
יש לבחון תחילה האם מדובר בהטעיה/אי גילוי לצרכן - פרסום מחיר מסוים וגבייה של מחיר אחר. המוכר לטעמי רשאי להעלות מחיר כל עוד עושה זאת בשקיפות. במידה ואכן עסקינן בהטעיה, אזי על פניו נראה כי קיימת עילה.
אני סבור כי יש לצור קשר לבירור פרטני עם עורך דין העוסק בתחום לבחינת המקרה המתואר.
שלום גלית,
על-פניו נראה כי מדובר בטעות נקודתית ולא בהתנהלות שיטתית אלא אם יתאפשר בידך להשיג ראיות המעידות שאין מדובר בטעות חד פעמית (כמקרים נוספים באותן נסיבות שיציגו את התנהלות החברה כדפוס פעולה).
במקרה זה, כיוון שהטענה האפשרית בדבר טעות חד פעמית בחיוב כרטיס אינה מופרכת, הייתי ממליץ לך תחילה לפנות לחברה בכתב ולקבל את עמדתם הרשמית טרם פתיחת הליכים משפטיים.