שלום,
סעיף 31א(א)(7) לחוק הגנת הצרכן.
שלום,
את בהחלט צודקת מבחינת מה שקובע החוק.
ככל שיש לך ראיות להוכחת הטענות - את רשאית לתבוע בגין הפרת הוראות חוק הגנת הצרכן.
לידיעתך החוק העניין זה קובע פיצויים של עד 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.
שלום,
תחילה יש לפנות לחנות / חברה שמכרה לך המוצר על מנת שיחליפו לך את המחשב לחדש (ולא מחודש) כפי שקנית. ממליץ לעשות זאת באמצעות מכתב התראה לפני תביעה מעו"ד.
אם מכתב לא יסייע השלב הבא יהיה הגשת תביעה.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.
שלום,
מותר לכתוב כל מה שאתה רוצה, כל עוד שהדברים יכתבו בשפה יפה ומכבדת, שאינה משתלחת בשופט.
שלום,
אם מכרו לך מוצר והמוצר שקיבלת אינו המוצר שהזמנת (לדוגמא הזמנת כסא בצבע שחור וקביל כסא לבן) אזי אתה רשאי לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה או לקבל את המוצר הנכון שהזמנת.
ככל שרכשת מוצר מחנות, היית צריך לבדוק בחנות האם זהו המוצר שהזמנת.
במילים אחרות, במקרה המתואר אינך יכול לבטל את העסקה והיית צריך לבדוק את המוצר בחנות.
שלום,
כן, אך זה תלוי איך רכשת את המוצרים (במקוון או פיזית מהחנות) על אילו מסמכים (הסכם) חתמת.
תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) קובעות כי :
ברכישת רהיטים – בתוך 14 ימים מיום שקיבל את הטובין; כאשר פתיחת האריזה המקורית כשלעצמה לא תיחשב שימוש או פגימה בטובין, אלא אם כן יוכח אחרת;
קניתי אכן בחנות פיזית (את הצבע הראו לי בתמונה כי לא היה שם במלאי). חתמתי רק על סעיף האחריות. לא צוין שם על נושא ההחזרה כלל.
סעיף החוק שציינת. למה זה לא במקרה שלי?
שלום,
כעת ובהתאם למתואר עכשיו - אתה רשאי לבטל את העסקה בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה).- בתוך 14 יום
שלום,
שנה ו 8 חודשים אינם הרבה זמן.
הרבה זמן זה מעל 7 שנים (מבחינה משפטית).
ככל שיש לצד השני ראיות להוכחת הטענות אזי אתה צריך לשלם (העובדה שאינך זוכר לא משנה דבר) גם אם חלפו שנה ו 8 חודשים.
שלום,
אם לא עונים לך ואין לך אפשרות להשיג אותם ולא קיבלת את המוצרים, את רשאית לפנות לחברת האשראי לצורך הכחשת עסקה בש לאי קבלת המוצרים ולקבל את כספך בחזרה.
בהמשך אם תרצי תוכלי לתבוע את החברה בגין הפרת הסכם, נזקים ועוגמת נפש.
תודה רבה על המענה. השאלה אם אני עדיין יכולה לפעול כך, כאשר העסקה בוצעה באשראי-דיירקט. ואם לא, מה כדאי לעשות במצב זה
שלום,
עליך לפנות לחברת האשראי שלך ולבדוק מולם את הדברים (אני לא יודע על איזה הסכם חתמת מולם). ואם לא יהיה עליך להגיש תביעה לצורך השבת כספך במלואם ותשלום פיצוים בגין כל האמור בתשובתי הקודמת.
שלום,
מניין הימים מתחיל מהיום שקיבלת פיזית את כתב התביעה לידך.
בכל מקרה אנחנו נמצאים בתקופת פגרת בתי המשפט, כך שתקופת הפגרה אינה נספרת כמניין הימים שיש להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי.
תודה על תשובתך, עיינתי גם בתקנות בתי המשפט, סד"א וכיוון שאני מתכוון להגיש הבקשה בעצמי ללא עו"ד אבקש לשאול
האם אפשר להגיש הבקשה בכתב ואת כל שאר המסמכים (הפס"ד, כתבי התביעה וההגנה, תמלילים וכד') כקבצים על דיסק און קי? כי אם לא, זה יוצא לייותר ממאה עמודים.
שלום,
יש להגיש פיזית את כל המסמכים ולא על גבי דיסק און קי.
עו"ד יכול להגיש הכל באמצעות נט המשפט (מערכת בתי המשפט) ותבדוק אולי גם אתה תוכל לעשות זאת באמצעות נט המשפט.
שלום,
אינני יודע במה דברים אמורים.
את שואלת שאלה כללית ועל כן אענה בתשובה כללית.
כדי לתבוע אדם בישראל יש צורך להמציא לו (למסור לו כדין) את כתב התביעה.
ככל שאדם לא נמצא בארץ, אין לו כתובת ולא ניתן לאתרו - אזי ניתן להגיש כנגדו תביעה אך לא ניתן לקבל פסק דין יעיל ולא לפתוח תיק הוצאה לפועל יעיל.
מה שניתן לעשות זה להוציא צו שכאשר אדם שנמצא מחוץ לארץ יגיע לארץ - הוא מיד יעצר ואז ניתן יהיה לקיים ו\או לממש הליכים משפטיים כנגדו.
תודה לך על ההסבר.
מתי ואיך אפשר להוציא צו כנגד האדם מחו"ל באם וכאשר יגיע לארץ?
שלום,
באמצעות צו מתאים מבית משפט.
שלום,
לפני שאלת הסיכוי לזכות במשפט ישנן שאלות מקדמיות רבות לשאול :
1. האם ניתן לבתוע חברת תעופה זרה בבית משפט בישראל ?
2. האם לחברת התעופה הזרה יש נציגות בישראל ?
3. האם החוק הישראלי בעניין חל על חברות תעופה זרות ?
4. האם בהתאם לחוק הישראלי חברת תעופה זרה צריכה לשלם פיצוי בשל שביתה ?
5. רק לאחר שיהיו תשובות לשאלות אלו - יהיה ניתן לנתח את המקרה שלך ולבחון את הסיכויים לזכות במשפט.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.