שלום,
על הנתבע לשלם את הסכומים שנפסקו בהתאם לפסק הדין.
לא ניתן להגיש תביעה ולחייב בגין מקרה עתידי או במילים אחרות לא ניתן באמצעות פסק דין לחייב קבלן לשלם תשלומים עתידיים אך סביר להניח שאילו קבלן יפסיד בבית המשפט ויצטרך לשלם פיצויים מעבר לקבוע - הוא יעדיף לפעול בהתאם להסכם ולא להגיע בכל פעם לבתי משפט ולשלם הרבה יותר.
כשאלת המשך- האם ניתן במסגרת התביעה להוסיף גם פיצוי על העוגמת נפש שחוינו וחווים בגין האיחור במסירת הדירה (כגון החוסר וודאות מול המשכיר דירה שנאלצנו ונאלצים לחתום כל חצי שנה לאריכות חוזה השכירות בחצי שנה נוספת, וכן הזמנת מוצרי חשמל ועוד מוצרים לדירה החדשה-שאת חלקם קיבלנו ומאחסנים אצלנו ואת חלקם הצלחנו-לדחות את קבלתם-אך הספקים לוחצים למוסרם... והלחץ הכלכלי-מהמצב בו אנו מחוייבים לשלם משכנתא עבור הדירה החדשה ודמי שכירות עבור דירת המגורים בה אנו גרים...) או שהפיצוי ע"פ החוק של 150% ל-8 חודשים הראשונים ו-125% מהחודש ה-9 כוללים בתוכם את העוגמת נפש המלווה באיחור?
שלום,
בהחלט ניתן להוסיף גם בקשה לפיצוי בגין עוגמת הנפש שנגרמה לכם בגין כל המתואר.
שלום,
האם ניתן לתבוע ? - התשובה היא כן.
האם בית המשפט יפסוק לך פיצוי ? אני מעריך בסבירות גבוהה שלא.
(למעלה מן הצורך אציין כי אם הייתי מקבל פיצוי על כל מקרה שקרה לי בגין אובדן זמן ועוגמת נפש כמתואר בפנייתך - הייתי מולטי מיליארדר - מאידך - אם בתי המשפט היו נותנים פיצוי בעבור כך - רמת השירות והיחס ללקוח בישראל היה משתפר פלאים).
שלום,
1. לא ברור מסיפור המקרה האם בתך היא קטינה או בגירה.
2. כדי לבחון את עניין ה total lost יש לבחון את הסכם הרכישה והביטוח אותו עשתה ביתך על הטלפון הסלולארי. ממה שאני מכיר התשובה היא לא (אך שוב צריך לעיין במסמכים הרלוונטים).
3. ניתן לתבוע בגין חוסר תום לב והטעיה ובתנאי שיש את הראיות הרלוונטיות להוכחת הטענות.
שלום,
לא.
שלום,
מפנייתך לא מובן האם את מבקשת לבטל את העסקה בתקופה של 14 יום מיום קבלתה או 14 יום מהיום שפתחת את הקופסא (לאחר חודשיים ימים).
בכל מקרה אם המוצר שרכשת פגום - אזי את רשאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה בלי קשר למניין ה 14 יום.
1. ככל שחלפו 14 יום - אזי אין רלוונטיות לשאלתך. 14 יום זה 14 יום.
2. אם המוצר פגום אזי את רשאית לבטל את העסקה ללא קשר לבדיקת במסגרת אחריות. אין דבר כזה למכור מוצר תקול ואז לצפות כי הלקוח יתקן את המוצר במסגרת האחריות. האחריות היא על מוצר תקין שהתקלקל עם הזמן.
3. אינני עוסק בכדאיות כלכלית אלא בחוקיות. כמו כן העובדה שמבקשים סעד כלשהוא בתביעה אינו אומר כי בסופו של יום גם מקבלים אותו.
4. בכל מקרה את רשאית להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות ללא עו"ד.
שלום,
1. בקניית מכר מרחוק ניתן לבטל עסקה בתוך 14 יום מיום קבלת המוצר.
2. לא, אין זה מספיק כדי לתת הזדמנות לבית העסק לתקן.
1. האם בית העסק רשאי לחייב אותי בירידת ערך בדר גודל של בין עשרה לשלושים אחוז? בגין שחיברתי את הטלויזיה לחשמל והפעלתי אותה?
2. האם אני חייבת לפנות למי שמספק את האחריות לגבי המוצר כדי שיתקן ורק אחרי שינסה לתקן, זה יחשב שאפשרתי?
שלום,
1. לא. אין הוא רשאי לחייב בגין ירידת ערך.
2. עליך לפנות לחנות / חברה ממנה רכשת את המוצר. ואם לא תקבלי מענה מהחנות, עליך לפנות למי שסיפק לך את האחריות - אך ורק כדי לברר האם יש תקלה במוצר. ככל שמכרו לך מוצר תקול את רשאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה מכוח עובדה זו.
שלום,
בהתאם למתואר אני מציע לך לפנות לעו"ד לצורך קבלת סיוע משפטי בעניינך לקבלת כספך בחזרה.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.
שלום,
יש מספר אפשרויות פעולה.
בכל מקרה את רשאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה.
ככל שלא קיבלת את המוצרים שהזמנת את רשאית לבטל את העסקה דרך חברת האשראי.
שלום,
בהתאם למתואר (לא בחנתי את הראיות, המסמכים וההוכחות בעניינך), הרשמת פעלה כדין.
אינך יכול להגיש תביעה כנגד עובד בחברה בע"מ, אלא יש להגיש את התביעה כנגד החברה בע"מ עצמה.
שלום,
בהתאם למתואר את רשאית לקבל את כספך (תשלום המקדמה) בחזרה, כיוון שמדובר בחלק ממחיר השמלה ולא נאמר לך מהם תנאי הביטול (וכי לא יוחזרו לך דמי המקדמה), כך שביטול העסקה אמרוה להיעשות בהתאם לחוק.
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.