שלום,
בהתאם למתואר מדובר פה בהפרת הסכם וחוסר תום לב.
שלום,
1. מבחינת החוק לא נהוג להגיש כתב תשובה לכתב הגנה. כלומר החוק אינו קובע כי אפשר להגיש כתב תשובה (מצד שני הוא גם אינו קובע שזה אסור). לפיכך מה שנותר לך זה לענות ולהגיב לכתב ההגנה בדיון בבית המשפט.
כמובן שאם חשוב לך לעשות כן ולהגיש כתב תשובה - תשה כן, מקסימום בית המשפט יגיד לך שלא.
2. לא נהוג במשפט בישראל "להפתיע" את הצד השני, אלא כל הראיות והמסמכים עליהם אתה מבסס את טענותיך צריכים להיות בכתבי הטענות. אם אתה מתכוון להגיש כתב תשובה אזי כדאי לצרף מסמך זה.
3. אתם בהליך של תביעות קטנות. בהליך זה הדברים גמישים (אכן אתה צודק שבהליך אזרחי רגיל לא ניתן להכחיש סעיף ללא כל תגובה). יהיה עליך להתמודד עם הדברים בדיון בבית המשפט.
לגבי סעיף 2 הבנתי ( גם מהתייעצות עם כאלה שכן תבעו בתביעות קטנות וגם מקריאה באתרים אחרים של תביעות קטנות) שבתביעות קטנות לא כפופים לסדר דין רגיל כמו בתביעות רגילות הולכן השופט כן יכול לקבל מסמכים שלא הוצגו בכתב התביעה. האם זה נכון לדעתך?
שלום,
אתה צודק במה שכתבת.
ואדגיש השופט יכול לקבל, אך הוא גם יכול לקבוע שהוא אינו מקבל.
שלום,
התשובה היא לא.
ראה לעניין זה - חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה),
תשע"ב-2012
תודה
שלום,
בהתאם למתואר מדובר פה באפשרות איחור של עד 150 ימי עסקים (באזור החצי שנה).
יום עסקים מוגדר מראשון - חמישי (לא כולל שישי שבת וחגים).
אם לא תקבל את הרהיטים לאחר 150 ימי עסקים, אזי החברה הפרה את ההסכם ביניכם ואז תקום לך עילה לתביעה לביטול העסקה ו\או קבלת פיצויים בגין האיחור.
שלום,
התכתבנו ועניתי לך על כל שאלותיך.
האם יש עוד משהו שאני יכול לעזור ?
שלום,
בהתאם למתואר כתב התביעה הגיע ליעדו.
אם אינך בטוח - אני מציע לך לפנות בעניין זה למזכירות בית המשפט ולשאול אותם מה סטטוס כתב התביעה בעניינך.
שלום,
תהא רשאי להגיש כנגדו תביעה בבית משפט לתביעות קטנות לצורך ביטול / החלפת המוצר ותשלום פיצויים.
מעונינת לתבוע איך התהליך עובד?
שלום,
יש צורך להגיש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ וסיוע משפטי - אני לרשותך.
שלום,
בהתאם למתואר עליך לשלם לצד השני את הכספים המגיעים לו.
לא מדובר בכך שגבו ממך כספים מעבר להסכם, אלא בתקלה, כאשר בזמן התקלה לא שילמת את הכספים (כך שהם נותרו אצלך בחשבון הבנק).
לסיכום עליך לשלם בעבור הצהרון כפי שהוצע לך.
שלום,
מענה לשאלותיך :
(1) לא אין חובה לעדכן כתובת תוך זמן מסוים. יש צורך לשלוח את כתב התביעה לכתובת המעודכנת במשרד הפנים וזו בעיה של הצד השני שלא עדכן את כתובתו במשרד הפנים (הבעיה שלו לא צריכה להפוך להיות הבעיה שלך).
(2) לצערי לא.
ראשית, תודה על ההתייחסות המהירה.
שנית הבהרה. ביה"מ שלח את כתב התביעה לנתבע כמקובל. לאחר שהמכתב חזר השופט נתן החלטה שאני צריך למסור מסירה אישית.
האם עלי לשלוח אישית שוב לכתובת לא נכונה שלשם כבר שלח ביה"מ? אני בעצם תקוע עקב החלטת השופט כל עוד לא אדע כתובת מעודכנת.
שלום,
כוונתו של השופט היתה שכעת עליך למצוא את הדרך לבצע את המסירה לצד השני.
(לא לשלוח שוב לאותה כתובת).
שלום,
כמענה לשאלתך ראה - תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה), תשס"ו-2006
שלום,
עיינתי בתקנות ובתקנות מצוין זמן התיקון תחת אחריות, אך לא מצאתי האם יש התייחסות לזמן בו על היבואן (נותן האחריות) לספק חלפים שלא במסגרת האחריות.
בנוסף, האם יש צורך לשלוח מכתב לפני תביעה? מה המשמעות שלו?
שלום,
כאמור כך קובע החוק. במילים אחרות אין התייחסות לזמן בו על היבואן (נותן האחריות) לספק חלפים שלא במסגרת האחריות ולכן הוא לא נתון לזמנים מסוימים.
אין צורך לשלוח מכתב התראה כדי להגיש תביעה.
האם יש הגדרה מקובלת למהו זמן סביר למתן שירות או אספקת חלפים? פסקי דין בעבר שהתייחסו לנושא?
14 ימי עסקים.
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.