סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

01/03/2022 00:54 יואל מתקין לא הגיע מספר פעמים מתקין לא הגיע מספר פעמים
שלום,

הזמנתי התקנה של שער חניה, התשלום היה אמור להתבצע בהתקנה.
המתקין קבע איתי 3 מועדים שבשלושתם לא הגיע, כל פעם בתואנה אחרת, בידוד, מחלה, גשם וכו', כמובן שמבלי להודיע.
האם אני זכאי לפיצוי על כך שביטלתי תכניות בכדי לחכות לו?
האם אני יכול לבטל את ההזמנה למרות שלטענתו כבר ייצר את השער?
רק אציין שהפעם הראשונה שקבע שיגיע להתקין היתה כבר בדצמבר.
תודה

שלום,
1. כן אתה זכאי לפיצוי בגין האמור.
2. הצד השני הפר את ההסכם ביניכם (גם הסכם בעל פה הינו הסכם).
ככל שמבחינתך מדובר בהפרה מהותית - אתה רשאי וזכאי לבטל את העסקה.

02/03/2022 23:44 יואל תודה רבה

תודה רבה

27/02/2022 10:49 שבתאי ירושלמי החזר חוב ע החזר חוב ע"פ פסק דין ואי אפשרות מימוש באמצעות הוצ"ל.
שלום רב-איך אוכל לממש החזרת תשלום מחברה ישראלית שלאחר קבלת פסק דין לזכותי (תביעות קטנות)והגשה תביעה להוצ"ל. החברה פעילה אך אינה קיימת בכתובתה והוצל"פ מפסיקה הטיפול בתואנה "כי אין מידע על החייב"?
בתודה ובברכה ש. ירושלמי

שלום,
אני מציע לך לפנות לעו"ד בתחום הוצאה לפועל כדי שיסייע לך מול הוצל"פ.

24/02/2022 21:05 לודמילה פיגור בהספקת רהיטים פיגור בהספקת רהיטים
שלום. הזמנתי רהיטים מחנות רהיטים ב 19.09.21. בהזמנה כתוב : זמן הספקה משואר כ 90-120 ימי עסקים. יחור ב-30 יום לא יחושב לחריגה וכמו כן, החברה לא תהיה אחראית לעיכובים שנגרמו ע"י צד שלישי ו/או כוח עליון ובלבד והחברה עשתה את כל הפעולות הסבירות למניעת העיכוב.
תגידו בבקשה עד איזה תאריך לא נחשב פיגור חריג ובמידה ולא אקבל רהיטים עד תאריך הזה מה עלי לעשות?
תודה

שלום,
ימי עסקים הינם ימי א' - ה' (לא כולל שישי שבת וחגים).
150 ימי עסקים = 30 שבועות שזה 7.5 חודשים (ולא הכנסתי את ימי החגים באמצע).

23/02/2022 12:44 אלמוני חברת נגרות לא מוכנה להחזר כספי לאחר שינוי תוכנית חברת נגרות לא מוכנה להחזר כספי לאחר שינוי תוכנית
הזמנתי מטבח מחברת נגרות והתשלום סוכם לפי התוכנית שסוכמה.
לפני ההורדה לייצור, ביצענו שינוי שלפי כל פרמטר, השינוי שבוצע אמור להוזיל את מחיר המטבח. (הורדתי מהתוכנית קלפה אחת באורך 90 ס"מ עם ציפוי תואם, דופן כפולה ופרזול של בלום, ובמקומה הוספתי כוננית פתוחה באורך 30 ס"מ בלבד וללא דופן כפולה)
נחתם חוזה הורדה לייצור אבל בשלב זה לא הועלה עניין התשלום. לאחר ההורדה, העלתי את עניין ההחזר שאני אמור לקבל בעקבות השינוי אלא שהחברה טוענת בטענות כאלה ואחרות שהשינוי הוא שווה ערך מבחינת התמחור.
האם יש עילה לתביעה על סמך התעשרות של כדין?

שלום,
בהתאם למתואר - אינני יודע אם יש פה התעשרות שלא כדין.
בכל מקרה אם יש בידך את כל הראיות להוכחת הטענות - אתה רשאי להגיש תביעה.
יש לזכור כי בבית המשפט עליך להוכיח את עילת התביעה (עילת תביעה כשלעצמה לא מספיקה).

22/02/2022 14:29 אבי יוסף חוב סלולרי חוב סלולרי
שלחו לי דרך הווצאפ מכתב מעורך דין. שאני חייב כסף לחברה הוט מובייל. מחודש שביעי. עשיתי ניוד 13.8 ובנוסף שלחו את החשבונית שאני חייב להם כסף עד חודש 10. לא נשלח לי שום מכתב התראה או רשום לגבי חוב. והוסיפו תשלום נוסף דמי טרחה של עורך הדין. מה עלי לעשות

שלום,
1. אין זה חוקי לשלוח למכתב התראה מעו"ד באמצעות וואטסאפ.
2. נטל ההוכחה כי אתה חייב כסף לחברה מוטל על כתפי החברה. ככל שאתה ביקשת לבצע ניוד ויש לך את כל הראיות להוכחת הטענות - אז הכל בסדר.
3. מציע לך לפנות לעו"ד כדי שישוחח עם משרד עורכי הדין בצד השני ויפתור מולם את העניין.

21/02/2022 18:36 יעקובי חברת הוט מבצעת עדכון חבילה , האם לפי החוק הם רשאים ? חברת הוט מבצעת עדכון חבילה , האם לפי החוק הם רשאים ?
שאלה נוספת בבקשה היות ודיברתי עם חברת הוט והם טוענים שלפי החוק החדש , כשמסתיימת חבילה לאחר שנה והם מעדכנים לחבילה חדשה שבה הם למעשה מעדכנים את המחיר לפי 2 . (לי נאמר ע"י הנציג שכשתיגמר החבילה ויעדכנו מחיר אז המחיר יתעדכן בעליה של עד 20 ש"ח . מעבר לכך חברת הוט צריכה לקבל את האישור שלי לעסקה ). אז חברת הוט טוענת שהם שלחו SMS ואם הוא לא נקרא או שהמייל לא נקרא זאת לא בעיה שלהם ומבחינתם זה מהווה אישור לעסקה חדשה . האם זה נכון ? או שלפי החוק צריכים לוודא שהלקוח מאשר את העלייה במחיר בכמעט פי 2 . כי הם מחפשים לצאת ידי חובה ע"י זה שטוענים ששלחו מייל ו SMS , לא שלחו חשבוניות או עדכון עסקה בדואר ישראל . למרות שחיפשתי במייל ולא ראיתי שום מסמך מהם ולגבי SMS .נשלח SMS אחד אבל או שהטלפון חסם או שהתפספס ובכל מקרה הוא לא נפתח ולחברה יש יכולת לדעת ולראות אם הודעה נפתחת או לא . השאלה מה אומר החוק החדדש בעניין של איך ליידע את הלקוח , האם בדואר ? או האם חייב לקבל אישור שלו או תגובה ממנו . או שרק SMS שנשלח זה מספיק בכדי להעלות את המחיר אחרי שהסתיימה תקופת החבילה בכמעט פי 2 .

שלום,
אינני מכיר חוק חש שכזה.
האם החברה הפנתה אותך לאותו חוק חדש ?

20/02/2022 10:58 סיגל ביטול עסקה בנסיבות ביטול עסקה בנסיבות
רכשתי בחנות מיטה ושילמתי על החשבון, לא שילמתי את כל הסכום.

המיטה במידות בהם היתה בתצוגה, אך הזמנתי אותה בריפוד אחר מזה שהיתה בתצוגה, לאחר כיומיים, הודעתי על ביטול עסקה.
כשרכשתי המוכר אמר לי שרק כשאשלם את כל הסכום הוא יוציא את ההזמנה.

כעת אומרים לי שבאותו יום זה יצא ליצור
ושבגלל שבחרתי ריפוד זה מיטה בהזמנה מיוחדת ולא מוכנים לבטל העסקה.

האם בית העסק מחוייב בנסיבות לבטל את העסקה, ומאיזה נימוקים?

תודה רבה

שלום,
אם מדובר על הזמנה מיוחדת - אזי מבחינת החוק לא ניתן לבטל את העסקה.
אם אין מדובר בהזמנה מיוחדת ניתן לבטל את העסקה בתנאים הבאים :
צרכן רשאי לבטל ובלבד שביטול הסכם לרכישת טובין יהיה בתנאי שהצרכן יחזירם לעוסק והטובין לא נפגמו ולא נעשה בהם שימוש בידי הצרכן הרוכש; החזרת הטובין באריזה המקורית תהווה ראיה מספקת לאי-עשיית שימוש בהם –
(1) לרכישת טובין או סוגי טובין (ריהוט) – בתוך 14 ימים מיום שקיבל את הטובין; פתיחת האריזה המקורית כשלעצמה לא תיחשב שימוש או פגימה בטובין, אלא אם כן יוכח אחרת; חיבור הטובין לחשמל, גז או מים ייחשב לעניין זה שימוש בטובין;

17/02/2022 20:57 יוס רבי ביטול עסקה ביטול עסקה
שלום רב. האם הוספת 2 ס"מ לרהיט נחשבת הזמנה מיוחדת. לעניין ביטול עסקה. בעל העסק מסרב.

שלום,
הזמנה שהיא שונה שהמוצרים בחנות הינה הזמנה מיוחדת.
לדוגמא אם חנות מוכרת מיטות במידות מסוימות ואתה מבקש מיטה באורך אחר מהאפשרויות והמוצע בחנות.

16/02/2022 08:30 לירון מדיח כלים ללא הארקה מדיח כלים ללא הארקה
שלום
לפני חצי שנה ויותר רכשנו מדיח כלים מאחת מרשתות החשמל בישראל.
המדיח הותקן על ידי איש שרות של המוצר.
בזמן הדחת הכלים הרגשנו זרם חשמלי, פנינו לחשמלאי מוסמך על מנת לבדוק אם יש בעיה בהארקה בבית.
בבדיקה שערך מצא שהמדיח הותקן עם תקע ללא הארקה, הוא הורה לנו להפסיק את השימוש במדיח לאלתר ואמר שמדובר בסכנת חיים ממש ושעלינו לקרוא לאיש שרות שיטפל במחדל.
האם יש עילה לתביעה?

שלום,
בהתאם למתואר יש עילה לתביעה - רשלנות מקצועית בהתקנה.

16/02/2022 11:17 לירון הגשת תביעה

תודה על תגובתך המהירה.
איפה אוכל לקבל אינפורמציה לגבי הגשת תביעה? אנני בקיאה בהליך.
אשמח אם תוכל להסביר לי בקצרה.

שלום,
אני מניח שתמצאי את המידע אותו את מבקשת ברחבי האינטרנט.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את רשאית לפנות למשרדי.

15/02/2022 18:35 יעקובי חברת הוט הקפיצה את המחיר פי 2 מבלי להודיע על כך . האם חוקי ? למי לפנות? חברת הוט הקפיצה את המחיר פי 2 מבלי להודיע על כך . האם חוקי ? למי לפנות?
אני סגרתי חבילה של כבלים אנטרנט טלויזיה וטלפון -מה שקרוי -טריפל לשנה במחיר 180 שח לחודש . הנציג אמר לי שגם אם יעלו את מחיר החבילה בתום השנה אז זה יהיה ב 20 שח , כי מעבר לכך החברה אמורה על פי חוק ליצור איתי קשר ולקבל את ההסכמה שלי לחיוב שהוא יותר מ 20 שח . עכשיו שאני בודק , אני רואה שכבר בחודשיים האחרונים למעשה הסתיימה חבילה . והוט חייבו אותי במחיר חבילה מעודכן של כמעט פי 2 . 350 ש"ח , זאת מבלי שקיבלתי הודעה על כך בכתב או טלפונית . האם זה חוקי ?

שלום,
בהתאם למתואר מדובר פה בהפרת הסכם וחוסר תום לב.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.