סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

11/04/2022 07:19 יפית תביעה נגד קולגה תביעה נגד קולגה
קולגה שלי מהעבודה החליטה לעשות עלי חרם ולהפיץ שקרים בעבודה, בנוסף היא משפילה ועוקצת אותי בכל פורום בכל הזדמנות וממררת את חיי בעבודה. מה ניתן לעשות?

שלום,
באם מדובר בלשון הרע את רשאית לתבוע אותה, אך ממליץ לך להתייעץ עם עו"ד כדי לבחון האם המקרה נכנס בגדר לשון הרע.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

11/04/2022 07:22 עדי ש תביעת חברת גרירה תביעת חברת גרירה
שלום, אתמול נתקעתי עם הרכב והזמנתי גרר דרך הביטוח. חברת הגרירה התחייבה שיגיע תוך 4 שעות ובכל שיחה שלי איתם, 4 שיחות סך הכל, לא נאמר שעלול להיות עיכוב. רק לאחר שעברו 4 שעות נאמר לי שיש עיכוב של עד שעה בגלל מחסור בכח אדם עקב הרמאדן, כמובן שביקשתי לדחות את ההגעה להיום כי נהיה מאוחר ולא יכולתי להמתין עוד אחרי שחצי יום נשרף לי. האם אני יכולה לתבוע?

שלום,
לא הייתי ממליץ לתבוע, אך את רשאית לתבוע בתנאי שיש לך ראיות מספיקות להוכחת הטענות.

05/04/2022 10:03 קרן וולנרמן תביעה נגד הדואר על אי קבלת דוח תביעה נגד הדואר על אי קבלת דוח
שלום אני קיבלתי היום 5 באפריל 2022 על ידי שליח מכתב של עיריית חולון "תעודה לתפיסת מטלטלין" על סך 583 ש"ח הם אומרים שהדואר היה אצלי בבניין באוגוסט ואני לא רשומה שם אני רשומה על התיבה ולא קיבלתי מעולם דו"ח על השמשה של הרכב או לתיבת הדואר האם יש לי עילה בתביעות קטנות לתבוע את הדואר על זה בברכה קרן

שלום,
לא. בשלב זה אין עילה לתביעה בעניינך.
מציע לך לברר את הדברים מול הגורמים הרלוונטים כדי להבין מה התקלה ולהמשיך להסדיר את הדברים משם.

05/04/2022 06:37 יוני ביטול עסקה - פרגולה אלומיניום ביטול עסקה - פרגולה אלומיניום
שלום, הזמנתי מספק פרגולת אלומיניום ושילמתי לו מקדמה. הוא התחייב לספק את הפרגולה תוך מספר נתון של ימי עסקים. הזמן עבר, הוא קבע פעמיים ימי התקנה ופשוט לא הגיע בהם, מתחמק מלענות לטלפון.
כיצד ניתן לבטל עסקה באופן הנכון ביותר ולקבל את המקדמה ששלמתי? האם זה נכון לפנות למועצה לצרכות להגשת תלונה? אודה לעזרה.

שלום,
דרך המלך היא לפנות לצד השני בכתב ולהודיע לו על ביטול העסקה (ולהסביר למה אתה מבטל את העסקה).
אפשרות נוספת היא לעשות כן באמצעות מכתב מעו"ד.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

03/04/2022 15:44 עדינה צפייה במצלמה במתחם משחקים צפייה במצלמה במתחם משחקים
שלום.שמי עדינה.ביתי נתקעה במתקן שנמצא במתחם משחקין סגור.במשך רבע שעה לא חולצה ולא היה איש בסביבתה. מנהל מטעם המתחם אמר שלא יכול להראות לי את המצלמה. האם הם יכולים לעשות זאת?

שלום,
אני מניח שאת מתכוונת שהוא לא רוצה להראות לך את המצלמה. הוא בוודאי יכול.
אם מדובר במקום פרטי אזי הוא אכן צודק, הוא אינו חייב להראות לך וכדי לקבל את הסרטונים עליך לפנות למשטרה.

03/04/2022 16:42 עדינה תודה

תודה רבה על המענה המהיר.

29/03/2022 08:54 עמית ניצן טבעת תיקונים ובעיות טבעת תיקונים ובעיות
נקנתה לי מתנה בסכום 440 שקלים.
החלפתי את המתנה והוספתי 60 שקלים.
המוצר הוכן לי במיוחד עקב בעיית מידות בחנות. בעת שקיבלתי את המוצר היה בו חסר חלק (אבנים בטבעת).
המוצר הוחזר לתיקון וחזר אליי.
לאחר ענידה של כיומיים שלושה. המוצר נפגם שוב והצבע של הזהב ירד. הלך שוב לתיקון של ציפוי זהב כפול (יש אחריות של שנה)
חזר מתיקון וענידה של חצי יום נפל חלק מהטבעת. (נפלה אבן)
הלך לתיקון שוב וכל זה קרה במשך כמה חודשים עקב מקום מגורי שלא קרוב לחנות ועקב בעיית זמן לנסוע לשם.
לאחר בדיקת הטבעת ע"י החנות, קיבלתי טלפון, ואמרו לי שהמוצר שקניתי היה פגום מלכתחילה ולא הייתי אמורה לקבל אופציה בכלל לקנות אותו כמו שקניתי אותו ושמגיע לי זיכוי כספי בחנות במלוא המחיר של המוצר -500 שקלים.
אני לא מעוניינת בשום מוצר אלא בזיכוי כספי (מזומן).
מה עליי לעשות לאחר השתלשלות אירועים שכזו?
תודה

שלום,
בהתאם למתואר וכיוון שמדובר במתנה שנרכשה בשבילך בחנות, החוק קובע כי את רשאית לקבל זיכוי כספי בחנות (להבדיל ממקרה שבו רכשת את את המוצר ואז היית רשאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה).

31/03/2022 15:36 עמית איזה חוק

‏היי ‏על איזה חוק אתה מסתמך במקרה הזה?

חוק הגנת הצרכן והתקנות

30/03/2022 11:06 קובי החזרת מוצר- המשך החזרת מוצר- המשך
שלום וברכה, בהמשך לתשובתך ,בעניין פתיחת מרכזי שירות ברחבי הארץ לפתיחת מוצר. ענית לי שזה רק ליצרן ולא ליבואן. הפנת אותי "לאחריות ושירות לאחר מכירה" וכך כתוב-
18. בטובין מיובאים יראו את מי שייבא אותם כיצרן לענין תקנות אלה.

האם ניתן להבין מסעיף זה שגם אם אני יבואן קטן, ומוכר מוצרי אלקטרוניקה בנתיבות, ומגיעים אליי מרחבי הארץ. האם זה מחייב אותי לפתוח מרכזי שירות ברחבי הארץ? מבחינה כלכלית אני לא יעמוד בזה.
האם אופציה לבקש מהלקוח לשלוח את המוצר דרך דואר ישראל ואני אשלם על המשלוח. האם זה תופס ?

שלום,
אתה צודק. אכן בהתאם לתקנות (תקנה 18) : בטובין מיובאים יראו את מי שייבא אותם כיצרן לענין תקנות אלה.

כן, בהתאם לתקנות זה מחייב אותך לפעול לפיהן.
לגבי שאלתך האחרונה - זה נשמע כמו רעיון טוב, אך אני ממליץ לך לפנות בעניין זה למשרד הכלכלה.

29/03/2022 11:22 ירדן משלוח כרטיס אשראי משלוח כרטיס אשראי
ביצעתי הזמנה של כרטיס אשראי.
קיבלתי הודעת סמס שהשליח אמור להגיע בין השעות 11-14. השעה 14 עברה והשליח לא הגיע.
האם אני זכאי לפיצוי? האם את הפיצוי אני דורש מול חברת האשראי או מול בית המשפט?

שלום,
1. כן אתה זכאי לפיצוי.
2. את הפיצוי עליך לבקש מהחברה. אם הם לא יסכימו אזי אתה רשאי לפנות בתביעה לבית המשפט.

28/03/2022 14:41 קובי החזרת מוצר החזרת מוצר
שלום. אני יבואן, וקראתי שעל פי חוק הגנת הצרכן אני חייב להקים 4 נקודות שירות להחזרת מוצר פגום עם אחריות. למשל מוצר אלקטרוני מעל 150 שקל שהתקלקל תוך כדי שנה ראשונה.
זה לא מובן לי, אם אני מוכר דרך חנות אינטרנט. האם אני חייב לפתוח 4 נקודות איסוף בארץ? זה בלתי נתפס. אין לי חנות פיזית ,מלבד המחסן שלי באזור הדרום.
ושאלה נוספת תיאורתית. אם כן יש לי חנות פיזית אחת בדרום ובאים אליי לקוחות מכל הארץ , האם אני מחויב להקים עבורם 4 מרכזי שירות לאיסוף מוצר שהתקלקל עם אחריות. האם אני לא יכול לדרוש מהם למסור את המוצר אליי לחנות ממנה הם רכשו?

שלום,
אני מניח שאתה מתכוון לתקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה).
החוק אינו מתייחס ליבואן אלא ליצרן. ראה תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה).

28/03/2022 15:06 קובי המשך-

בסעיף 18 בתקנות רשום
אחריות של יבואן
18. בטובין מיובאים יראו את מי שייבא אותם כיצרן לענין תקנות אלה.
האם זה אומר שכיבואן "קטן" אני מחויב להקים 4 מרכזי שירות בארץ? זה בלתי נתפס. במצב של תקנות כמו אלה, פשוט מקשים על עסקים קטנים. ומשאירים את המסחר רק לגדולים ,מה שמקטין תחרות. חבל מאוד

25/03/2022 10:57 בסמאן החזרת פריט אלקרטורוני החזרת פריט אלקרטורוני
שלום,

קניתי אוזניות אלחוטיות שכוללת ביטול רעשים מרשת ציוד אלקטרוני ידועה. מסתבר שהן לא מתאימות לי ועושות לי לחץ וכאבי ראש. התקשרתי לשאל וטענו שאני לא יכול להחזיר מוצר שנפתח

אשמח לדעת מה החוק אומר לגבי החזרת מוצר שלא התאים לי פיזית בריאותית (אני עדיין במסגרת 14 יום)

שלום,
האם רכשת את המוצר פיזית מחנות או הרכישה מקוונת ?
ככל שפתחת את האריזה והשתמשת במוצר - אינך יכול להחזירו (גם לא במסגרת 14 יום).
ראה בעניין זה תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה).

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.