סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

21/07/2022 09:13 היי תקנות שיפוט בתביעות קטנות תקנות שיפוט בתביעות קטנות
שלום, נתבעת בתביעה קטנה שהגשתי כנגדה - הגישה כתב הגנה.
בסעיף האחרון לכתב ההגנה היא כתבה ״מבוקש להעביר את הדיון למחוז x״ (התביעה הוגשה במחוז אחר)
שאלתי היא האם בתביעות קטנות על מנת לבקש העברת התיק יש צורך שהיא תגיש בקשה כמו בסדרי דין אזרחי ?
או שזה מספיק שהיא כתבה את זה בכתב ההגנה ועלולים להיענות לה ?

הכנתי כתב תשובה לכתב ההגנה ואני מבקשת לדעת אם יש להתייחס לזה כעת או לא להתייחס עד שלא תגיש בקשה

שלום,
לרוב שופט בבית משפט לתביעות קטנות מעיין בכתבי הטענות רק ביום הדיון ועל כן אם לא תוגש בקשה מיוחדת בעניין, הוא יחשף לבקשה רק ביום הדיון ואז ביום הדיון השופט אכן יכול להחליט כי התביעה לא הוגשה בבית המשפט הנכון ולהעביר את התביעה למקום הנכון ובאותה המידה השופט יוכל לדון בתביעה.

20/07/2022 18:23 מאיה טני החזר תשלום על טיסה שבוטלה החזר תשלום על טיסה שבוטלה
הזמנתי טיסה דרך חברת נסיעות ושילמתי תשלום מלא. הטיסה בוטלה על ידי חברת התעופה. מהו טווח הזמן להחזר כספי מחברת הנסיעות?

שלום,
החוק קובע כי יש להשיב את התמורה בתוך 21 ימים מהיום שהנוסע או נותן שירות סוכנות הנסיעות כאמור בסעיף 15, לפי העניין, פנה אליו בכתב.

17/07/2022 18:27 אלירן אזולאי פיצוי בגין חבילת נופש שבוטלה פיצוי בגין חבילת נופש שבוטלה
שלום רב,
במהלך חודש מאי ביצענו (3 משפחות) הזמנה לחבילת נופש בחו״ל (לחודש אוגוסט המפורסם) דרך סוכן נסיעות ישראלי (טיסה+מלון), ההזממה אושרה והתשלומים בוצעו.
להפתעתנו, קיבלנו שלשום הודעת סמס שמודיעה שהטיסה בוטלה ויצרו עימנו קשר על מנת למצוא חלופה.
כמובן שנאלצנו להיות אקטיביים ולפנות לסוכן בעצמנו שהוא בתורו לא הציע שום חלופה, למעט החזר כספי (מן הסתם זה עולה להם יותר ואני מניח שהם קודם מעדיפים לשחרר אותנו בשיטת מצליח).
שאלתי - מהן הזכויות המוקנות לי מתוקף החוק במקרה דנן?

בתודה מראש, אלירן

שלום,
במקרה המתואר יש למצוא לכם חופשה חלופית ראויה המקובלת עליכם או להשיב לכם את מלוא כספכם בתוספת פיצויים בגין הפרת הסכם, חוסר תום לב, נזקים ופיצויים בגין עוגמת הנפש שנגרמה לכם.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

15/07/2022 04:17 סיון גואטה האם דחיית קורס ע״י מוסד הלימודים מזכה אותי בהחזר כספי מ האם דחיית קורס ע״י מוסד הלימודים מזכה אותי בהחזר כספי מ
נרשמתי לקורס ב31.22 במוסד לימודים הקורס היה אמור להתחיל 1.7.22, שלושה ימים לפני מועד תחילת הקורס המוסד שלך מייל דחייה ל12.8 כחודש וחצי אחרי המועד שנקוב בהסכם
קיים סעיף בהסכם שהמכללה שומרת לעצמה את הזכות לא לפתוח את הקורס עקב מיעוט נרשמים או מכל סיבה שהיא אחרת תוך מתן הודעה מראש של עד 48 שעות לפני מועד פתיחת הקורס.ואז רשום ״במקרים כאלה יוחזרו מלוא הכספים ששולמו בגין שכר הלימוד״
האם מגיע לי החזר כספי?

יש גם לקחת בחשבון שהם הודיעו ב27/6 על דחיית הקורס כך שגם מנעו ממני את האפשרות לבטל תוך 14 ימים ממועד חתימה על ההסכם
הרי הם ידעו שאין להם כנראה מספיק נרשמים בתקופת הזמן הזו אני טוענת שמדובר בהטעיה ולא יכול להיות שהצרכן יהיה בן ערובה הסכם צריך להגן על 2הצדדים בצורה זהה

שלום,
בהתאם למתואר - מבחינת החוק את רשאית לקבל את כל כספך בחזרה + תשלום פיצויים בצידם בגין הפרת הסכם. לפיכך המינימום שאת זכאית לקבל במקרה זה הוא החזר כספי מלא.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

14/07/2022 02:14 אלה ביטול רישום לבית הספר של החופש הגדול ביטול רישום לבית הספר של החופש הגדול
שלום
רשמתי את ילדיי לבית הספר של החופש הגדול פלוס לצהרון שחלים ביולי - כשבוע לפני פתיחתו. ההרשמה בוצעה דרך המייל, שלחתי את האסמכתא להעברה הבנקאית וקיבלתי קבלה ולא מעבר.
ב30.6 כשבוע בלבד לאחר ההרשמה שלחתי מייל בבקשת ביטול הרשמה. בעיקר מצבו הרפואי של בני שמנוע מהשתתפות (מדובר במחלה כרונית שהתלקחה סמוך להתחלה) והחשש שלא אקבל החזר במידה ומצבו יתמשך כל יולי.
אציין בנוסף לרעתם שהם החליפו אחת מנשות הצוות שאני מכירה למישהי אחרת מעכשיו לעכשיו יום לפני הפתיחה, שאני לא סומכת עליה. גם בניגוד לנהלים הכניסו סייעת ולא גננת מוסמכת לחלק מהימים.
הם סיפקו לי קבלה שגויה בה מתואר תשלום עבור קייטנה במקום "ביס של החופש הגדול וצהרון". לקבלה יש משמעות כי זה חסם בפניי את האפשרות לקבל הנחה מעמותה שאינה מעניקה הנחה לקייטנות רק לצהרונים.
זכיתי לקבל אפס התייחסות לבקשותיי לתקן את הקבלה. אפס התייחסות לבקשת הביטול.
לצערי במשך שבועים לא קיבלתי מענה להודעת הביטול. למרות שזה מתועד במייל, למרות שפניתי טלפונית וכן דרך אשת קשר בעירייה.
היום 13 יום ממועד הביטול ורק לאחר פנייה לגורם בכיר - קיבלתי מייל מהם שאני לא זכאית להחזר כי לפי התקנון ביטול צהרון מותר רק עד ה15.6 וזה מצוין בתקנון. כאמור לא קיבלתי תקנון בזמן ההרשמה. שנית, נרשמנו רק ב23.6 לכן איך זה קשור.
מה שכן באתר שלהם רק עכשיו לאחר מכתבם אליי נכנסתי וראיתי שהם מציינים שביטול עד ה15מלחודש שלפני...
יצויין שמדובר בסכום גבוה, בני אינו יכול להשתתף מסיבה רפואית (יש אישורים) ואני מתקשה להביא את בני השני כשאני מטפלת בראשון.
מה אני יכולה לעשות?

שלום,
בהתאם למתואר - את רשאית להגיש תביעה בעניינך לבית המשפט.
השופט ידון בדברים ולבסוף יתן פסק דין.

17/07/2022 11:10 יחזקאל סחיטה באיומים סחיטה באיומים
קניתי מוצר ביטלתי את העיסקה ובית העסק לא החזיר לי את הכסף אמרתי לו שאם לא מחזיר לי בתוך כך וכך ימים אתבע אותו כולל פיצויים
הוא לא החזיר וכעת הגשתי תביעה והוא אומר לי שאם אני מוריד את התביעה אז הוא יחזיר לי את הקרן לא כולל פיצויים ואם אני לא מוריד את התביעה אז אפי' את הקרן הוא לא יחזיר לי
האם התנהגות בית העסק זה סחיטה באיומים

שלום,
לא. זה סוג של ניהול מו"מ.
אתה רשאי להמשיך בתביעתך כפי שהגשת אותה.

11/07/2022 09:27 עודד רגב האם אני זכאי לפיצוי על שליחות שתואמה ולא בוצעה האם אני זכאי לפיצוי על שליחות שתואמה ולא בוצעה
חברת פרטנר תיאמה איתי שליחות של סים
והשליח לא הגיע ולא הודיע.
זה חזר על עצמו פעמיים ובשני הפעמים
המתנתי 4 שעות כל פעם מאחר ואחרי
שעתיים שלחו לי מסרון שהשליח יתעכב
ושאמתין שעתיים נוספות.
כמובן שום מילת התנצלות..
*האם יש עילה לקבל פיצוי? *

תודה
עודד

שלום,
כן בהחלט
600 ש"ח פיצויים ללא הוכחת נזק בעבור כל פעם שהשליח לא הגיע ונאלצת להמתין לו.

12/07/2022 08:22 עודד רגב תודה רבה

תודה רבה

11/07/2022 12:48 אביטל קפלן ביטול עסקה ביטול עסקה
היי,
רכשתי עסקת ליסיניג של ארגז חול לחתולים מחברה שמספקת מוצרים. המוצר לצערי הרב לא בשימוש כי חשבתי שהוא יהיה גדול יותר והחתולות שלי לא משתמשות בו, ניסיתי לברר על ביטול עסקה אבל לא קיבלתי טופס על העסקה עצמה רק חשבונית. התקשרתי לבית העסק והם טענו שמה שרשום באתר(שתי שורות שאין בהם מידע מועיל) זה מה שיש ושהם לא מוכנים לבטל לי עסקה.ניסיתי לחפש באינטרנט והבנתי שאני צריכה להגיש טופס של בקשה לביטול עסקה ואם תוך 14 ימים אני לא מקבלת תשלום אני יכולה להגיש תביעה,לצערי אין לי ניסיון האם כדאי לי לערב עורך דין?
אשמח לעזרתך

שלום,
כמו בכל תחום, כאשר את צריכה לעשות משהו ואינך יודעת לעשות, עדיף וכדאי להשתמש בשירותי איש מקצוע.
כאשר מתקלקל לך הרכב, אם אינך יודעת לתקן בעצמך את פונה למכונאי / מוסך וכאשר את חולה את פנה לרופא כך גם בעולם המשפט. אם אינך יודעת לפעות בעצמך מומלץ לפנות לאיש מקצוע ובמקרה הזה עו"ד.
בכל מקרה וכדי שאוכל לתת לך ייעוץ משפטי - חסרים לי פרטים רבים באשר לסיפור המקרה.

10/07/2022 18:06 אלי חץ מכירת רכב שלא בתום לב עם תקלה שלא דווחה בזמן המכירה. מכירת רכב שלא בתום לב עם תקלה שלא דווחה בזמן המכירה.
שלום לעוה״ד.
מעוניין לתבוע מוכר רכב שלא גילה ליקוי חמור באוטו, הרכב אוכל שמן בהגזמה כליטר על כל אלף ק״מ.
הקושי כרגע שעברה כמעט שנה מאז הקניה בנסיון לטפל בבעיה מבלי להכנס לתביעה וחושש שאולי זה מה שיוריד התכנות לזכיה כרגע.
העובדות והראיות הן.
1. יש תיעוד של תלונה בפניו על הבעיה יומיים לאחר הקניה, מאז חייב להיות במעקב תמידי אחרי מפלס השמן.
2. כשהתלוננתי בפניו בהודעה הוא פתר אותי בהודעה ב ״שטויות אמרתי לך שקצת אוכל שמן ככה זה המנוע הזה הוא גדול וכנראה אתה לוחץ״ בזמן שממש לא ציין זאת במעמד המכירה כלל וגם אם ציין לשיטתו זה ממש לא מעט אלא באופן חריג מאוד לכל דעה ומוסך.
3. הרכב לא נבדק במכון בדיקה, אלא במוסך קרוב שבדק את האוטו ללא תיעוד לבדיקה לצערי.
4. הרכב נמכר כרכב במצב מושלם מכנית עם ק״מ נמוך מאוד יחסית לשנתון ללא שום תקלה או בעיה לכן שולם כאלף שח מעל המחירון למרות פגמים חיצוניים, חלק במזומן וחלק בהעברה סהכ 39,000₪. (יש תיעוד של המודעה עם המחיר המבוקש)
5. לבקשתי כמה פעמים בהודעות וכפי שסיכמנו לא נשלחו פרטי המוסך שטיפל באוטו וכל ניסיון מאז המכירה והתלונה על אכילת שמן נענו בהתעלמות מוחלטת להודעות או לשיחת טלפון (מתועד)

ניסיתי במשך זמן מה לראות אולי אפשר לפתור את התקלה ולא להכנס לתביעה אך החלטתי לתבוע כי הפתרון הוא רק החלפת מנוע לדעת רוב מוחץ של מוסכים או שיפוץ כללי בעלות של כ12000 שח.
יש גם קבלות של כל השמן שנקנה בשנה האחרונה.
בנוסף, בעיה כמו זו אי אפשר שלא לדעת עליה ועל חומרתה, גם במכוני בדיקה כמעט תמיד מציינים בטופס הבדיקה ״לבדוק תצרוכת שמן בנסיעה״ משמע זה נתון שרק בעל הרכב יודע ולא תמיד אפשר לבדוק כזה דבר במכון ולכן מציינים זאת.
אשמח לדעתכם איך לפעול כרגע והתכנות לתביעה כזאת וסיכויי הצלחה.
תודה רבה.

שלום,
קראתי את הדברים.
על מנת שאוכל לבחון את סיכויי ההצלחה שלך בתביעה זו, עליי להכיר את סיפור המקרה במלואו ולעיין בכל הראיות שיש לך להוכחת הטענות.
לדוגמא לא ציינת האם רכשת את הרכב מאדם פרטי או מגרש מכוניות (סוחר רכב) ואילו מסמכים ומידע קיבלת מהמוכר בעת הרכישה.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

09/07/2022 14:55 יונת רז קרוז שהוזמן ולא יבוצע בשל רשלנות של סוכן נסיעות קרוז שהוזמן ולא יבוצע בשל רשלנות של סוכן נסיעות
בחודש מאי הזמנתי דרך סוכן נסיעות קרוז משפחתי (5 נפשות) לחודש אוגוסט.

שילמתי את מלוא הקרוז ב3 תשלומים, 2 מתוכם בוצעו, וקיבלתי קבלה, קיבלתי מס' הזמנה כולל פירוט

הנופש ומספר החדר באונייה.

השבוע, במקרה, התברר לי כנכנסתי לאפליקציה של חברת השייט - שההזמנה אינה קיימת כלל.

בעקבות שיחה עם הסוכן שעשה את ההזמנה , לדבריו נעשתה טעות מצידם ולא בוצעה ההזמנה.

האם במצב כרגע - שאין לנו נופש משפחתי שהתכוננו אליו מראש- מגיע לי פיצוי כלשהוא? בנוסף להחזרת הכסף ששילמתי?

והאם אני יכולה לתבוע בתביעות קטנות? תודה

שלום,
כן בוודאי.
בהתאם למתואר מדבור פה ברשלנות שגרמה לנזקים ועוגמת נפש ועל כן יש לך עילה לתביעה בגין האמור.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי - את מוזמנת לפנות למשרדי.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.