סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

14/09/2022 08:31 גיתית האם הודעה על סיום תמנע דרישת הכסף בחזרה האם הודעה על סיום תמנע דרישת הכסף בחזרה
ככל שאני רוצה להודיע לעו"ד שאני מפסיקה את ייצוגו עקב רשלנותו, ושאני רוצה שיחזיר לי את כספי בחזרה.
האם אני יכולה להודיע לו במכתב ראשון רק על הפסקת ייצוגו עקב רשלנותו מבלי לדרוש כספי בחזרה. ולאחר מכן רק אחרי שיודיע לבית משפט על הפסקת ייצוגו לשלוח לו מכתב דרישת כספי בחזרה?

או שעל מנת להגדיל את הסיכוי לקבל את כספי בחזרה זה צריך להעשות במכתב אחד? גם הפסקת הייצוג וגם דרישת הכסף חזרה?

תודה רבה

שלום,
את יכולה לפעול בהתאם למתואר בחלק הראשון של פנייתך.
העניין השני המתואר זה כבר עניין של אסטרטגיה.
אני מציע במכתב אחד להודיע על סיום ייצוג והשבה כספית (הכל באותו המכתב), אך זה כמובן שיקול אסטרטגי שלך.

10/09/2022 14:28 אושר אי קבלת ריהוט לאחר שלושה חודשים אי קבלת ריהוט לאחר שלושה חודשים
בחודש יוני נסענו מירושלים לחנות רהיטים בראשון לציון, שם רכשנו ריהוט בשווי כ12 אלף ש״ח. הבטיחו לנו שתוך שבועיים יגיעו גם הספות, גם השולחן וגם המזנון.
ובדף רשמו שהם מתחייבים לעד 21 ימי עסקים.
כעבור כשלושה שבועות- חודש, הגיעו לנו הספות, שכבר הספיקו להקרע ואמרו שיש לנו אחריות לשנתיים, אך הם לא מתקנים.
השולחן והמזנון שרכשנו, לא הגיעו בכלל. המתנו כלכך הרבה זמן, התקשרנו ולא היה מענה, הרגיש כאילו ברחו לנו עם הכסף ואין עם מי לדבר.
לאחר כחודשיים מהרכישה ואף יותר, ניסינו עוד הפעם להתקשר לחנות ושם הם אמרו ש״ההזמנה נפלה בין הכיסאות והם בכלל לא העבירו את ההזמנה שלנו הלאה״
כעסנו על כך מאוד, אנחנו ללא ריהוט בבית וגם הספה שהזמנו ממיטב כספנו כבר הספיקה להקרע.
הם לא מוכנים להחזיר לנו את הכסף. הם שיקרו לנו והתחייבו על דברים שלא קרו.
אשמח לדעת מה החוק אומר על זה.
האם מדובר כאן על חוק הגנת הצרכן והאם אפשר לתבוע בתביעות קטנות על כל העוגמת נפש שנעשתה.
תודה רבה

שלום,
בהתאם למתואר ומשהצד השני הפר את ההסכם ביניכם - אתה רשאי לבטל את העסקה, לקבל את כספך בחזרה + תשלום פיצויים בגין הפרת חוק הגנת הצרכן, הפרת הסכם, חוסר תום לב, נזקים ועוגמת נפש שנגרמו לך.
ניתן לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות באם מדובר על פיצוי עד לסכום של 34,600 ש"ח.

13/09/2022 10:23 ישראל ביטול עסקה אצל נגריה אחרי מדידות עקב חוסר אמינות ביטול עסקה אצל נגריה אחרי מדידות עקב חוסר אמינות
שלו רב קיבלתי הצעת מחיר מנגר על מטבח
הבאתי תוכניות שלי ותימחרו לי 42600
לא חתמנו חוזה אלא שהחלתי לשלם 30% עבור ההצעה
לאחר שהוזמן מודד הוספתי20%
אלא שאחר זמן מסוים הוזמנתי לפגישה שהוצגו כביכול הערות וחלקם שאם כוונתינו להיצמד לתוכנית זה יותר יקר
לבסוף שנשארתי בעמדתי הוצג בפני טעות בספירת המטרים בתוכנית וכביכול יש לתמחר מחדש 150%
קיבלתי תימחור חדש בכתב יד הצגת הדברים הייתה נשמעת לי כאילו אין להישאר במחיר זה
כשסירבתי וביקשתי ביטול מלא התקשר אלי בעה"ב ואמר שהוא יספוג את הטעות משום שזה שגיאה שלהם חוץ מכמה דברים שאני צריך לשלם (מוקלט) וכששלחתי לו שאבקש ביטול משום חוסר האמינות אינו מוכן אלא יקיים את העיסקה במלואה
כעת אני מחפש דרך לצאת מעסק עם איש זה והצעתי לו כ305 תשלום והוא מסרב
שאלתי על פי חוק האם יש לי דרך לבטל מניסיון שלו לשנות את המחיר הוא מעמיד פנים שלא התכוון רק ליידע אותי אולי ארצה לשלם לו
ועוד טענה שבפגישה הייתה נוכחת רק המבקרת שהיא שכירה חיצונית הגם שזה נערך במשרדיו והייתה בקשר טלפוני איתו ועם המזכירה של הנגריה
או דרך זה שלא נחתם דבר (אמת ששילמתי על הצעה זו )
אם זה באפשרותי כמובן שלא ארצה לשלם 30% אך אסכים לחשוב על תשלום משהו שלא יהיה בנזק
0527191916

שלום,
קראתי את סיפור המקרה אך לצערי לא הבנתי את הדברים.
בכל מקרה כדי שאוכל לבחון האם ניתן מבחינתך לבטל את העסקה, עליי להכיר לעומק את סיפור המקרה ולעיין במסמכים (חוזה/הסכם וכד') עליהם חתמת ו\או לשמוע את השיחות הטלפוניות ביניכם כדי להבין את ההסכם ביניכם.
בכל מקרה - אם איש המקצוע התרשל וכתוצאה מרשלנותו המקצועית נגרמו לך נזקים (ויש לך את כל הראיות בעניין) אתה רשאי לתבוע בגין הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.
אם הצד השני הפר הסכם ו\או הטעה אותך - אתה רשאי לבטל את העסקה ביניכם.

11/09/2022 11:19 דורי נתבע שלא משלם אחרי שזכיתי בתביעה נתבע שלא משלם אחרי שזכיתי בתביעה
שלום, ע"פ פסק דין הנתבע מחויב לשלם לי סכום ששופט קבע אך עברו כבר קרוב ל30 ימים והוא אינו מעביר לי את הסכום שנדרש. האם אני יכול לגשת להוצאה לפועל לפתוח כנגדו תיק והאם במידה והוא ינסה להגיש רשות ערעור על פסק הדין עדיין הוא מחוייב לשלם לי את הסכום תוך 30 יום? המשך יום טוב.

שלום,
1. אם אינו משלם לך את פסק הדין - אתה רשאי (וצריך) לפנות להוצאה לפועל ולפתוח שם תיק.
2. בהתאם למתואר עבר הזמן שיש לנתבע להגיש ערעור (בקשת רשות ערעור) ובכל מקרה זה אינו מעכב פתיחת תיק הוצאה לפועל.

08/02/2018 11:30 שירה חברה שלא מוכנה להחזיר כסף חברה שלא מוכנה להחזיר כסף
שלום, רכשתי מכשיר המיועד (כביכול) להצמחת שיער מחברת דימדיקו, הם מבטיחים ביצועים או שיוחזר הכסף במלואו, השתמשתי במכשיר 4 חודשים ולא ראיתי שום שיפור במצב השיער שלי, כשבאתי להחזיר את המכשיר שמעתי אותם עושים בדיקה חוזרת ללקוח אחר שלא היה מרוצה וביקש את כספו בחזרה והם טענו שיש שיפור הוא פשוט לא רואה אותו, מאותו רגע דרשתי את כספי בחזרה, הם לא היו מוכנים להזחיר לי את הכסף וכשלא הייתי מוכנה לעזוב הם הזמינו משטרה, לדעתי הם פשוט מצאו דרך חוקית לרמות אנשים, ומדובר בסכום לא פעוט בכלל המתקרב ל5000 ש"ח, יש לי טלפון של בחור נוסף שנפגע מהם, מה אפשר לעשות?

שלום,
אני מציע לך לפנות לפגישה עם עו"ד להציג בפניו את כל הראיות שבידיך ולבדוק האם יש מקום להגשת תביעה. מהדברים המתוארים כאן לא ברור האם יש לך עילה לתביעה.
במידה ואת מעוניינת בייעוץ וסיוע משפטי בעניינך, את מוזמנת לפנות למשרדי.

רכשתי את המכשיר פרימיום האם השתמשתם מספר חודשיים לפי ההוראות כפי שהתבקשתם ?
לא היה שום שיפור אחרי מספר חודשים של שימוש נכון ?
עשה רושם שהם בעייתיים עם הנושא של ההחזר הכספי והבדיקה

תודה ובהצלחה .

אני מעונינת לדבר עימך ובטוחה שישנם עוד אנשים שמרגישים כמוני לפתיחת קבוצה לתביעה ייצוגית

שלום,
אינני עוסק בתביעות ייצוגיות אלא רק בתביעות קטנות.
ככל שאת מעוניינת להגיש תביעה ייצוגית אנא פני לעו"ד המתאים.

חובה להגיש תביעה ייצוגית נגד דימדיקו הם נוכלים בתחפושת וכולם צריכים לדעת את זה.

התחרטתי לאחר הפגישה וחייבו אותי בחצי מהסכום בכל זאת לא הסכימו להחזיר את כל הסכום

היי אני מכיר 4 אנשים שנפגעו מכך באם אתם מעוניינים לפתוח תביעה ייצוגית - אם פתחתם לכך קבוצה ברשתות החברתיות אנא הפנו אותי ונצרף את כולם

09/04/2021 14:32 טל רמאים דימדיקו

גם אני נכוותי מהם מה הטלפון שלך?

כשהייתי אצלם הם עשו לי (ומאמין שלכולם) נקודה קטנה בצבע אדם בקרקפת כדי שתיהיה נקודת ייחוס לבדיקה של השיער באותו מקום בפעם השניה שאבוא לשם. לא הלכתי בפעם השניה כי פשוט התייאשתי והבנתי שעבדו עלי, אבל עברו כבר שנתים והנקודה עדיין נמצאת שם, זה פשוט סוג של קעקוע שלא יורד, ואם היו אומרים לי את זה לא הייתי עובר את כל התהליך מההתחלה.. אני רוצה עכשיו לעשות גלח וזהו אבל הנקודה הזו פשוט מפריעה לי, לא מאמין איך הם לא אומרים מראש שהסימן הזה פשוט יישאר שם ולא יורד..
אפשר לתבוע על דבר כזה?

08/09/2022 07:50 הילה א. תרגום נוטריוני - שגוי - החזר כספי תרגום נוטריוני - שגוי - החזר כספי
שלום,
ביצעתי תרגום נוטריוני, רשמתי על דף את כל השמות כיצד לכתוב אותם. הנוטריון כתב את השמות בצורה שגויה (לא כפי שכתבתי לו) ועדה הרבה שגיאות בתרגום המסמך. במקום לכתוב 'נשואה' כתב 'נפטרה'. במקום 'זכר' כתב 'נקבה' ועוד שגיאות רבות.
האם ניתן לדרוש את הכסף חזרה?
אני לא רוצה תיקון המסמכים.
תודה

שלום,
כן, ככל שהנוטריון התרשל - את רשאית לבטל את העסקה, לקבל את כספך בחזרה ואף תשלום פיצויים בגין נזקים שנגרמו לך.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

07/09/2022 12:57 דוד דרישת תשלום דרך אשראי דרישת תשלום דרך אשראי
אני עשיתי מנוי בחברה שאמורה לתת שירות ולהוזיל את מחירי הטלויזיה והפלאפון לעולים מברית המועצות
לפני כחודשיים רציתי לבטל את המנוי אך לא היה מענה מצד החברה, לכן ביטלתי את התשלום דרך חברת האשראי
לאחר כחודשיים אחת הנציגות התקשרה והתחילה לאיים עלי ואמרה שאני מחוייב לשלם להם על החודשיים הנותרים ובשביל זה אני צריך לתת להם את כרטיס האשראי שלי
אמרתי להם שאני מוכן לשלם בשביל לא לשמוע מהם יותר אך אני לא מוכן לתת להם פרטי כרטיס אשראי וביקשתי לשלם בדרך שונה לבחירתם (הסכום עומד על 70 שקלים בערך)
האם אני מחוייב מבחינת החוק להביא להם את כרטיס האשראי שלי והאם אני בכלל מחויב לשלם להם על דבר כזה?

שלום,
שוחחנו בטלפון.
בדרך לבטל את העסקה אינה בדרך של ביטול העסקה באמצעות כרטיס אשראי.
כדי לבטל את העסקה יש לפעול על פי התקנון של החברה.
ככל שפעלת כדין לביטול העסקה (לדוגמא כפי שקובע התקנון), אזי אינך מחוייב לשלם לחברה דבר (זו בעיה של החברה שאינה פועלת על פי הדרך שהיא קובעת לביטול).
מענה לשאלה השניה - אתה רשאי להחליט מהי הדרך המתאימה לך לשלם בעבור השירות. אינך מחויב לשלם דווקא דרך כרטיס אשראי.

05/09/2022 20:19 מיכל אי קבלת תמורה צרכנית אי קבלת תמורה צרכנית
שלום. הייתי אצל אופטימיטריסט שבדק את ראייתי. נקבע שחל שינוי במספר. ביקשתי לקבל מרשם עם תוצאת הבדיקה. רק אז התברר לי שהעלות היא 300 שקלים ולא 100 כפי שנקבע מראש. עבור 100 שקלים שאותם נדרשתי לשלם קיבלתי רק ידיעה כללית שחל שינוי במספר הראיה אך לא קיבלתי מרשם. האם זה חוקי ? כלומר שילמתי 100 שקלים, אבל בעצם מה קיבלתי בתמורה ? ביקור אצל אופטימיטריסט שאמר לי שחל שינוי כלשהו במספר הראיה שאותו אני לא יודעת ?

שלום,
קראתי את סיפור המקרה, אך חסר מידע כדי שאוכל להשיב.
האם טרם ביצוע הבדיקה נאמר לך שעלות הבדיקה ומתן תשובה היא 100 ש"ח ?
אם כן, אזי מדובר בהטעייה ואז עסקינן בהטעייה לפי חוק הגנת הצרכן.

06/09/2022 04:12 ארנון קליין תביעת חברת גרר תביעת חברת גרר
הזמנתי חברת גרר בשעות מסוימות (15:30-19:30).
לא הגיעו אלי, בפניה אליהם אמרו שהיתה תקלה בגרר.
אמרו שישלחו תוך שעתיים, ולאחר שלא הגיעו ויצרתי קשר נוסף. הפעם טענו שקשה להביא גרר לאזור שלי (גוש אלמונים, מעבר לקו הירוק), הפעם אמרו שתוך שלוש שעות יגיע הגרר. שוב לא הגיע ואמרו שיבוא בסביבות 1:30, בסופו של דבר הגיע ב2:35.
וזה בתקופה עמוסה שלי בעבודה.
האם ניתן לתבוע פיצוי, ומה רמת הפיצוי הנכונה לתבוע?

שלום,
גובה הפיצוי הוא בגין הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך בשל כל המתואר.

04/09/2022 09:39 ששי הונאה והטעיה ברכישת רכב מסוכנות הונאה והטעיה ברכישת רכב מסוכנות
שלום רב
רכשתי רכב מסוכנות רכב. במסגרת העיסקה החברה העמידה בפניי מימון דרך חברת מימון.
בשלב סגירת העיסקה הסוכנות טענה שאני חייב להתקין ברכב לפני קבלתו מערכת מיגון בסכום של 5500 שח. (בנוסף למחיר הרכב)ששאלתי מדוע אני חיב להתקין זאת הם טענו מפורשות "שזוהי דרישת חברת המימון וזה תנאי מחייב לעיסקה" כמו כן הם טענו שהדרישה זו של חברת המימון נובעת מכך שחברות הביטוח מחייבות במערכת הזו במסגרת פוליסת מקיף ולכן החברת מימון דורשת מראש שזה יותקן ברכב.

לאחר קבלת הרכב גיליתי שאף חברת ביטוח לא דרשה ממני בסקר ביטוחים שעשיתי את המיגון הזה.
גם החברת בה ביטחתי טענה שהיא לא צריכה את המיגון הזה
בנוסף ביררתי מול החברה המתקינה את המיגון והם טענו שהמוצר כולל התקנה עולה 2600 וזה מה שהם קיבלו מהסוכנות. (ולא 5500 שהסוכנות גבתה ממני)

חזרתי מידית לסוכנות והם שוב טענו שההתקנה היתה חובה כי זוהי דרישת החברת מימון.
התקשרתי לחברת מימון בעצמי לברר והם טענו שהם כלל לא דרשו לא דורשים ולא מחיבים מראש בשום התקנה של מערכת מיגון אלא רק ביטוח מקיף בתוקף.
התקשרתי שוב לסוכנות ואחרי שהסברתי להם שדיברתי עם החברת מימון הם שינו גרסה וטענו בניגוד למקודם שהדרישה למיגון הם של הסוכנות עצמה.
אמרתי להם שמבחינתי מדובר בהטעית צרכן אי גלוי נאות מרמה והונאה.
הטיעונים שלהם "חובה בהתקנה מראש" התבררו כולם שקריים וגם הם גבו ממני פי 2 מהמחיר של החברה להתקנת המערכת. כלומר הם התעשרו על חשבוני תוך כדי המצאת גרסה שקרית ולא נכונה.
דרשתי מהם את הכסף על ההתקנה.
מאז הם מתעלמים ממני לא חוזרים ומתחמקים.

שאלתי היא
1. האם אכן יש פה עבירה על החוק מבחינתם והם חייבים להחזיר לי הכסף?
2. האם יש לי עילה לתביעה בנושא?
אציין שכל השיחות שלי איתם והחברת מימון מוקלטות ולכל מה שרשמתי יש הוכחות של הקלטות

שלום,
בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה כנגד החברה בעניינך.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.