סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,357)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

04/09/2022 09:39 ששי הונאה והטעיה ברכישת רכב מסוכנות הונאה והטעיה ברכישת רכב מסוכנות
שלום רב
רכשתי רכב מסוכנות רכב. במסגרת העיסקה החברה העמידה בפניי מימון דרך חברת מימון.
בשלב סגירת העיסקה הסוכנות טענה שאני חייב להתקין ברכב לפני קבלתו מערכת מיגון בסכום של 5500 שח. (בנוסף למחיר הרכב)ששאלתי מדוע אני חיב להתקין זאת הם טענו מפורשות "שזוהי דרישת חברת המימון וזה תנאי מחייב לעיסקה" כמו כן הם טענו שהדרישה זו של חברת המימון נובעת מכך שחברות הביטוח מחייבות במערכת הזו במסגרת פוליסת מקיף ולכן החברת מימון דורשת מראש שזה יותקן ברכב.

לאחר קבלת הרכב גיליתי שאף חברת ביטוח לא דרשה ממני בסקר ביטוחים שעשיתי את המיגון הזה.
גם החברת בה ביטחתי טענה שהיא לא צריכה את המיגון הזה
בנוסף ביררתי מול החברה המתקינה את המיגון והם טענו שהמוצר כולל התקנה עולה 2600 וזה מה שהם קיבלו מהסוכנות. (ולא 5500 שהסוכנות גבתה ממני)

חזרתי מידית לסוכנות והם שוב טענו שההתקנה היתה חובה כי זוהי דרישת החברת מימון.
התקשרתי לחברת מימון בעצמי לברר והם טענו שהם כלל לא דרשו לא דורשים ולא מחיבים מראש בשום התקנה של מערכת מיגון אלא רק ביטוח מקיף בתוקף.
התקשרתי שוב לסוכנות ואחרי שהסברתי להם שדיברתי עם החברת מימון הם שינו גרסה וטענו בניגוד למקודם שהדרישה למיגון הם של הסוכנות עצמה.
אמרתי להם שמבחינתי מדובר בהטעית צרכן אי גלוי נאות מרמה והונאה.
הטיעונים שלהם "חובה בהתקנה מראש" התבררו כולם שקריים וגם הם גבו ממני פי 2 מהמחיר של החברה להתקנת המערכת. כלומר הם התעשרו על חשבוני תוך כדי המצאת גרסה שקרית ולא נכונה.
דרשתי מהם את הכסף על ההתקנה.
מאז הם מתעלמים ממני לא חוזרים ומתחמקים.

שאלתי היא
1. האם אכן יש פה עבירה על החוק מבחינתם והם חייבים להחזיר לי הכסף?
2. האם יש לי עילה לתביעה בנושא?
אציין שכל השיחות שלי איתם והחברת מימון מוקלטות ולכל מה שרשמתי יש הוכחות של הקלטות

שלום,
בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה כנגד החברה בעניינך.

02/09/2022 10:57 איליה קאפיט שיש מטבח שיש מטבח
שלום. הזמנתי שיש מעוצב למטבח. תוך כדי ההתקנה התגלה שאין התאמה עיצובית (עורקים בשיש) בין החלקים השונים. כמו כן היו טעויות המדידות ובחיתוך השיש עצמו. הספק הסכים לתקן את הבעיות שנבעו מהמדידות השגיות אך מסרב בתוקף להודות בטעות מבחינת התאמת העורקים, למרות הבטחה במעמד הקנייה להמשכיות העורקים. האם יש עילה לתביעה בנושא זה. השיש נבחר עקב הנתונים הויזואליים שלו.

שלום,
ככל שלא קיבלתם את מה שהזמנתם (את מה שהוסכם ביניכם) אזי מדובר בהפרת הסכם ועל כן יש עילה לתביעה.
כעת יש לבחון האם יש לך את הראיות המתאימות להוכחת הטענות.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

30/08/2022 16:41 דנית תביעה בגין מזון מזוהם תביעה בגין מזון מזוהם
שלום,
הזמנתי טייק אווי מרשת מסעדות מוכרת עם סניפים בכל הארץ ולאחר האכילה חטפתי קלקול קיבה מאד קשה שהשפיע עליי למשך 3 שבועות. רציתי לשאול האם אני צריכה להגיש את התביעה נגד הרשת הכללית (X בע"מ) או נגד הזכיין בסניף שממנו הזמנתי את המזון המזוהם?
בנוסף, האם אני מחויבת להוכיח שהקלקול נבע מהמזון שהזמנתי? (אכלתי לבד כך שלא היו איתי עוד אנשים שקיבלו קלקול קיבה)

אודה מאד לתשובתך!

שלום,
אם מדובר בזכיין (בעל מס' ח.פ. = מס' חברה) שונה מהרשת הכללית - אזי את צריכה לתבוע את הסניף.
בהליך המשפטי בוודאי שאת חייבת להוכיח שקלקול הקיבה נבע מהמזון שהזמנת - שאחרת אין לך עילה לתביעה.

30/08/2022 13:42 מירב כהן מסרנו רכישת מכשיר לקמטים רכישת מכשיר לקמטים
רכשתי ב 4.7 מכשיר לקמטים. הוא מחליף אורות ירוק כחול ואדום. וכאשר הוא באדום זה נעשה קצת חם. אני פועלת לפי ההוראות 2 פעמים בשבוע
שמתי לב שלאחר כל טיפול אני מקבלת מיגרנה
האם יש לי זכויות בעניין בהחזרת המוצר?

שלום,
את רשאית לבטל את העסקה אם המכשיר תקול.אם המכשיר משפיע עליך בצורה כזו או אחרת אין לך זכות לביטול.

28/08/2022 11:58 קובי החזרת מוצר החזרת מוצר
יש לי עסק דרופשיפינג, אנשים מזמינים אצלי באתר בעברית והמוצר נשלח ללקוח ישירות
מהספק בחו"ל. מכרתי מכשיר מתרגם שפות, המכשיר מתרגם דיבור מעברית לשפות
אחרות וכן להפך, וכן מתרגם טקסט משפות אחרות לעברית אך לא להפך. בדף המוצר
הייתה תמונה של המתרגם עם כמה דגלים כולל דגל ישראל, ובמידע על המוצר כתוב - "כולל
סורק טקסט לתרגום אוטומטי ותרגום קולי. " קצת אח"כ כתוב -"תמיכה בתרגום קולי מקוון
של עד 112 שפות )כולל עברית(, תרגום טקסט מרובה שפות". לקוח פנה אליי ואמר שרוצה
להחזיר כי היה בטוח שזה מתרגם טקסט מעברית, ומכיוון שראה שלא הוא רוצה להחזיר
וטוען להטעיית הצרכן. האם יש צדק בדבריו? האם אני חייב לבטל לו את העסקה, או עצם זה
שעל התרגום הקולי מצוין עברית ועל תרגום טקסט לא כתוב עברית זה מספיק והיה עליו
להבין זאת? בנוסף, אם בטענתו להטעיה אין ממש, טוען שיכול להחזיר כי לא עברו 14 ימים,
ואומר כי לא השתמש בו אלא רק הדליק אותו וראה כי אין תרגום טקסט מעברית. האם עצם
הדלקת המכשיר נחשב לשימוש?

שלום,
ככל שכל הפרטים הרלוונטים לגבי המוצר (כפי שמתואר בחוק הגנת הצרכן) הגיעו לידיעתו של הקונה ו\או היו פתוחים וגלויים לעיונו וידיעתו של הקונה - אזי אין פה הטעייה צרכנית ובאם אין הטעיה צרכנית אינך מחויב לביטול העסקה.
לגבי ביטול עסקת מכר מרחוק - בהתאם לחוק הגנת הצרכן
(ג) בעסקת מכר מרחוק רשאי הצרכן לבטל את העסקה –(1) בנכס – מיום עשיית העסקה ועד ארבעה עשר ימים מיום קבלת הנכס או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים האמורים בסעיף קטן (ב), לפי המאוחר מביניהם; ועל כן אין רלוונטיות האם הרוכש השתמש במוצר ו\או פתח אותו.

25/08/2022 01:15 עומר תביעת מוכר אינטרנטי מחו״ל על קבלת מכונה פגומה ללא טיפול תביעת מוכר אינטרנטי מחו״ל על קבלת מכונה פגומה ללא טיפול
שלום רב,

הייתי רוצה לברר האם ניתן לתבוע בארץ מוכר בעל פולני המחזיק אתר אינטרנט שקיבלתי ממנו מכונת קפה שנגרם לה נזק בעת המשלוח לארץ אך כעת הפסיק להגיב ולטפל בעניין בטענה שמחכה לתגובת חברת השילוח, וחברת השילוח מצדה לא מכבדת את זמני התגובה שלה עצמה ולא נותנת שום מענה.
האם יש עילה לתבוע מוכר שמסיר מעצמו אחריות ומפיל הכל על חברת השילוח שלמעשה אין לה אינטרס לפצות (על אף שהחבילה מבוטחת), והמוכר מצידו לא מציע שום פתרון ולא נותן לי אפילו לברר את הפניה מול חברת השילוח? או לחלופין להגיש תביעה במדינת המקור?
אשמח לדעת אם יש פרוצדורה כזאת ואם יש עורך דין שמעוניין להתעסק בתיק כזה

תודה רבה,

שלום,
אזרח זר (גם במדינה אחרת) שאינו אזרח ישראלי - לא ניתן לתבוע אותו בבית משפט בארץ.
ככל שאתה מעוניין לנהל מולו הליך משפטי, יהיה עליך לעשות זאת בארץ בה הוא גר.
כיוון שהחוק הישראלי לא חל על מוכרים זרים בחו"ל (ואתה למעשה מתייחס בעניינך להפרת חוק ישראלי) - אזי לא ניתן לתבוע אדם זר על פי חוקי מדינת ישראל. החוק המקומי חל עליו.

תודה רבה על המענה המהיר.
להבנתי החוק האירופי אפילו מחמיר מהישראלי.
האם עורך דין יכול לתת לי ליווי בהגשת תביעה במדינת המוכר?
תודה,

שלום,
עליך לפנות לעו"ד בפולין או לעו"ד ישראלי בעל רישיון עריכת דין בפולין.

24/08/2022 21:31 אתי אדלר הצגת מחיר לא נכון על פריט בחנות הצגת מחיר לא נכון על פריט בחנות
מה החוק אומר לגבי הצגת מחיר שגוי בחנות
מחיר נמוך מהמחיר המופיע בקופה

שלום,
החוק קובע כי על החנות למכור לך את המוצר בהתאם למחיר המוצג על יד המוצר (גם אם בקופה הסכום גבוה יותר).

22/08/2022 05:31 ליאור ביטול כרטיס למופע שנרכש באתר אינטרנט ביטול כרטיס למופע שנרכש באתר אינטרנט
שלום רב,

לגבי ביטול כרטיס שנרכש למופע באתר אינטרנט.

קראתי באתר שרכישה באינטרנט אפשר לבטל עד 7 ימים לפני המופע. בעוד שאם זו הייתה רכישה פרונטלית ניתן לבטל עד 14 יום לפני המופע.

האם הבנתי נכון? והאם מה שכתוב שם מעודכן? (יש באמת בחוק התייחסות להבדל בין פרונטלי ולא פרונטלי?)

מה שחשוב לנו להבין הוא לגבי ביטול כרטיסים למופע ישראלי שנרכשו באתר אינטרנט של בעל המופע... האם אפשר לבטל אותם 10 ימים לפני המופע?

שלום,
בהתאם למתואר ומענה לשאלתך - החוק קובע כך :
בעסקת מכר מרחוק רשאי הצרכן לבטל את העסקה –
(1) בנכס – מיום עשיית העסקה ועד ארבעה עשר ימים מיום קבלת הנכס או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים האמורים בסעיף קטן (ב), לפי המאוחר מביניהם;

תודה רבה

אם אציג תעודת נכה 100%. אמרו לי שמותר תוך 4 חודשים לבטל. אבל חייב עדיין לעשות זאת 7 ימים לפני המופע?

שלום,
נכון.

18/08/2022 18:15 שירי תביעה נגד חברת בוקינג תביעה נגד חברת בוקינג
שלום,
אנחנו מעוניינים להגיש תביעה נגד חברת בוקינג וכבר מנסים תקופה ארוכה להשיג כתובת שלהם בכדי להגיש את כתב התביעה. האם יש למישהו את הכתובת שלהם ויכול לעזור לנו בבקשה? תודה רבה מראש

שלום,
כתובת של מי ?
של חברת בוקינג העולמית או של סניפם בישראל ?

כתובת הסניף בישראל

בוקינג.קום ישראל הזמנות למלונות אונליין בע"מ
תל אביב - יפו
רחוב דרך מנחם בגין 146תל אביב - יפו, מיקוד 6492103


22/08/2022 05:06 מיכל מי צודק לגבי העניין הצרכני הבא מי צודק לגבי העניין הצרכני הבא
בהיות האשה והבעל פרודים מבחינה כלכלית, מתנהלים כלכלית בנפרד, אך עדיין מתגוררים באותו בית , המשיכו השניים לצרוך מזון מסופר שממנו צרכו משך כל שנות נישואיהם. אציין שכל השנים וגם בתקופה הנ"ל בה הזוג פרוד כלכלית ורק גר באותו בית , הקניות נעשו כך שהאשה היתה מפרטת בווצאפ לסופר את המוצרים והבעל היה משלם עליהם ומסדיר ענייני תשלום.

נוצר חוב בסופר,בעל הסופר טוען שגם הבעל וגם האשה הם בעלי החוב, והאשה טוענת שהבעל שנפרד ממנה כלכלית, הוא זה שתמיד שילם לסופר ולא היא  והוא בעל החוב ולא היא.

מי צודק? 


שלום,
מהעינים של הסופר - האחריות היא על הבעל והאשה ולאחר שהם ביחד יסדירו את החוב מול הסופר הם צריכים לסגור ביניהם (בלי קשר לסופר) מי אחראי ומי צריך לשלם ולהסדיר ביניהם את החוב, אך תחילה שלם לסופר (שווה בשווה).

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.