סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,357)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

25/11/2022 06:47 אילה האם עסק קטן נחשב לצרכן ומוגן תחת חוק ביטול עסקת מכר מרחוק? האם עסק קטן נחשב לצרכן ומוגן תחת חוק ביטול עסקת מכר מרחוק?

אני ושותפתי בעלות עסק חדש וקטן מאוד (עוסק פטור). התקשרנו בעסקת מכר מרחוק עם חברת משלוחים לשם אספקת חבילות. בוצעו שני משלוחים, אחד מהם נמסר באיחור.

משלוח שלישי לכפר תבור סורב על-ידי החברה בתואנה שאינו מכוסה על-ידי הביטוח. זאת למרות שבאתר מציינים משלוחים בפריסה ארצית.

תלונות בנוגע לסירוב המשלוח ואיחורים במשלוחים הקודמים נענו בזלזול ובשפה פוגענית. כמו כן לא קיבלנו חוזה ולא קבלה על התשלום (בוצע בהעברה בנקאית).

שלחנו לעסק מכתב הודעה על ביטול עסקת מכר מרחוק. הוא טען שאיננו מוגנים ע"י החוק מאחר ואנו מוגדרות כעסק.

מצאתי כתבה שפורסם קול קורא להשוואת הגנות לפי חוק הגנת הצרכן שמוקנות לצרכן הפרטי, גם על עסק קטן מאוד. קישור:



האם אכן עסק קטן נחשב לצרכן ומוגן תחת חוק ביטול עסקת מכר מרחוק?

תודה.

שלום,
בחוק הגנת הצרכן -
"צרכן" – מי שקונה נכס או מקבל שירות מעוסק במהלך עיסוקו לשימוש שעיקרו אישי, ביתי או משפחתי;
משכך ובהתאם לחוק אתן לא נחשבות לצרכן.

22/11/2022 10:39 אורית פנצק ביטול עסקת ריהוט ביטול עסקת ריהוט
פינת אוכל הגיעה עם שולחן בו פגמים ברגליים, בהרחבה של השולחן (בפלטת ההרחבה) ובחיבור בין הפלטות הראשיות בשולחן. בנוסף לשולחן נרכשו כסאות. השולחן יוצר בהתאם למידות קטלוג של החנות ( לא מדובר במידה ייחודית שיוצרה עבורנו) והכיסאות הותאמו לשולחן. לאור הפגמים בשולחן והאיכות הנמוכה מאוד של השולחן הריהוט הוחזר למוביל באותו מעמד שהביא את הריהוט ולאור האיכות הירודה והפגמים ביקשתי לבטל את העיסקה. מנהל הסניף ציין שלא ניתן לבטל את העיסקה, יבדוק ויחזור אלינו. האם בינתיים ניתן לבטל צ׳קים עתידיים? אחד מהם אמור להיפרע בימים הקרובים.

שלום,
בהתאם לחוק - לא.
תחילה עליך להודיע לחברה כדין על ביטול העסקה וכפועל יוצא ביטול הצ'קים.
רק לאחר הודעה כדין לחברה תוכלי לבטל את הצ'קים.

בהמשך להתייחסותך , האם ניתן לבטל את הצקים,/העסקה גם אם השולחן הורכב ופורק חזרה וכיסאות שנלקחו לאחר הרכבה (שכן לא ניתן לראות לראות את הפגמים ללא הרכבה)? לא מעוניינים בזיכוי אלא בהחזר כספי.
והאם יש חשש להוצאה לפועל וכיצד ניתן למנוע זאת?

שלום,
עניתי על שאלתך.
כל עוד יש צ'קים - הצד השני יכול לממשם בהוצאה לפועל.
לא ניתן למנוע זאת, אלא אם יפתח תיק בהוצאה לפועל יהיה צורך נהלו ולהציג בפני ראש ההוצאה לפועל את הראיות מצדך לביטול העסקה.

24/11/2022 14:35 אורלי שימוש במטבע חוץ בסופר- הטעית הצרכן שימוש במטבע חוץ בסופר- הטעית הצרכן
תר הפורומים המשפטיים
פורום צרכנות | תביעות קטנות
תמונת מנהל פורום
עו"ד ליאור חאיק
אודות הפורום



שלום רב.

לפני כחודש הגעתי לרשת שיווק מוכרת על מנת לרכוש ממתק שוקולד. המחיר שהוצג על המוצר הופיע במטבע חוץ, מסוג ין (מטבע יפני). כל השוקולדים על המדף היו מוצגים במטבע זה בתווית מחיר מודבקת (לא בטוש!), לא הופיעה שום תווית מחיר במטבע ש"ח. השילוט הכללי שהוצב ליד כל שוקולד הראה את המחיר בש"ח שהינו גבוה פי כמה מהמחיר המוצג על גבי כל שוקולד במטבע ין (3.9 ש"ח). ניגשתי לקופה וביקשתי לשלם לפי שווי המוצר בין (זאת אומרת לשלם בש"ח לאחר המרת שווי המוצר לשקל). מיותר לציין שהפקידה צחקה ולעגה לי ושהורתה לי לשלם לפי המחיר הרשום במטבע חוץ (למשל המחיר שהיה כתוב על המוצר הינו 3.9 ין = 3.9 ש"ח, במקום שזה יהיה לפי ערך המטבע בש"ח = 0.095 ש"ח). מבירור שערכתי באתר המועצה להגנת הצרכן באותו רגע הבנתי שמדובר בהטעיה צרכנית כי אסור להציג מוצר מזון ברשת לשיווק וממכר מזון במטבע חוץ וכל שכן לגבות יותר משווי המוצר בש"ח. בסה"כ רציתי לקנות שוקולד להנעים לי את האווירה באותו בוקר ולא ברור באיזו זכות מוצג מחיר במטבע חוץ ששונה מהמחיר הנקוב בקופה בעת הרכישה. הרגשתי מושפלת ומובשת על ידי צוות הקופאיות שם (כולל בקופה הראשית). דבר כזה לא צריך לקרות במדינה מתוקנת, אנחנו חיים בישראל לא ביפן ולא סביר שאני אצטרך לדרוש את המחיר לפי שווי המטבע המקומי שלנו = ש"ח. במידה והיה קורה כך עם מטבע ישראלי בש"ח הקופאית הייתה חייבת לגבות ממני לפי המחיר המופיע על יחידת השוקולד, עבדתי בחנות לא פעם ובמקרים כאלה חוייבנו לתת ללקוח את המחיר על התווית גם אם הסכום נמוך מהמחיר המקורי באופן משמעותי. אשמח אשמח להתייעץ ולשמוע מה הדין במקרה הנ"ל? מההסיכוי לזכות בתביעה כזו? איזה סוג תביעה מומלץ במקרה הזה (תביעות קטנות/רגילות)? מה הסבירות שאוכל לקבל פיצויים? (כמובן שיש לי תצלומים וקבלה מאותה קנייה כדי להוכיח את הטענה)

תודה רבה, אורלי.

שלום,
מעיון בסיפור המקרה, נדמה שאת יודעת ומכירה את החוק על בוריו.
בהתאם למתואר מדובר בהפרת חוק הגנת הצרכן כאשר החוק קובע במקרה זה פיצויים ללא הוכחת נזק של עד 10,000 ש"ח.
את רשאית להגיש את התביעה כתביעה ייצוגית, תביעה בבית משפט לתביעות קטנות או בית משפט שלום, לשיקולך.

23/11/2022 10:38 אלמוג קניית שולחן אוכל קניית שולחן אוכל
היי, במעמד הקנייה של שולחן האוכל הוצב שולחן במחיר תצוגה. לאחר מכן במעמד התשלום נודע לי כי יש עוד מהשולחן אחרונים במלאי במחסן הראשי לכן אני יוכל לקבל אותו משם במקום מהתצוגה. הסכמתי, לאחר שעבר כחודש והשולחן היה אמור להגיע כבר מחר נודע לי כי הרגליים שלו תקולות ואמרו לי שיש באפשרותי לבטל את העסקה.. אך זו הייתה הטעייה מכיוון שהייתי לוקח אותו מהתצוגה מה שכרגע לא קיים יותר... רציתי לדעת האם משפטית יש מה לעשות ואולי לגשת לתביעות קטנות

שלום,
ככל שיש לך ראיות להוכחת הטענות אתה רשאי להגיש תביעה בעניינך בגין הטעיה, נזקים ועוגמת נפש.

17/11/2022 18:57 שלמה אוטבוס בקו 910 לא עצר בתחנה אוטבוס בקו 910 לא עצר בתחנה
המתנתי בתחנה של מכון וינגייט לכיוון חיפה . האוטובוס נכנס למפרץ התחנה , בתחנה היו יותר מ-10 נוסעים, אך הנהג המשיך בנסיעה ולא עצר בתחנה ( האוטובוס הבא אחריו מגיע 95 דקות אחריו) האוטובוס לא היה מלא. עליתי עם אישתי לאוטובוס שהגיע כמה דקות אחריו. אך לא הצלחנו להשיג את האוטובוס בקו 910 . המשכנו עד אור עקיבא שם המתנו לאוטובוס לחיפה המתנו שעה עד שהגיע אוטובוס בקו 947 הנוסע לחיפה.
בכוונתי להגיש תביעה בתביעות קטנות מה הסכום הסביר שיפסק בבית המשפט על מנת להגיש תביעה?

שלום,
אין טבלאות לסכום תביעה סביר.
סכום התביעה שעליך להגיש הוא בהתאם לנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך ככל שנגרמו.
כמובן שיהיה עליך להוכיח את כל טענותיך בבית המשפט.

22/11/2022 10:20 מיכל החזרת מוצר וקבלת זיכוי לחנות החזרת מוצר וקבלת זיכוי לחנות
שלום רב,

רכשתי לפני שבוע בגד ברשת ילדים גדולה. איבדתי את הקבלה. אחרי שבוע הגעתי לחנות ביקשתי להפיק העתק חשבונית/קבלה ע"פ האשראי שרכשתי, להחזיר את המוצר ולקבל זיכוי לחנות. בחנות סירבו לתת לי זיכוי או להוציא העתק קבלה. ונתנו רק אופציה להחליף את הבגד תוך חודש ימים.

האם זה חוקי? ובמידה ולא, מה אני יכולה לעשות במקרה כזה על מנת לדרוש מה שמגיע לי ע"פ חוק?

הסכום זעום אבל העניין והיחס מאוד מקומם.

תודה רבה

שלום,
את רשאית להגיש תלונה בעניינך למועצה הישראלית לצרכנות.

22/11/2022 10:28 נועה המצאה במונדיאל לבירה של ברק דניאלי הכיצד בקטאר זה יכול לפעול המצאה במונדיאל לבירה של ברק דניאלי הכיצד בקטאר זה יכול לפעול
רבים בקטאר מדברים על נושא הבירה ללא אלכוהול שהביאו לשם הקטארים אישרו ושמים נציגים מטעמם ליד המקומות שמוכרים,הכל שייך לחברה כאילו קטארית אבל זה בעצם חברה ישראלית שאחד המנהלים שלה בשם ברק דניאלי עושה מזה את ההון
מדובר במשאיות שישנם בתוכם חביות שהובאו מישראל עם אישורים של הדת המוסלמית על חוסר אלכוהול בבירה הכיצד אדם קם בבוקר מביא את זה למונדיאל וקוטף על זה מיליונים? מה לא ידעו על זה קודם הרי זה ברור
לא מגיע לבעלי עסקים אחרים היה להמציא את זה ולהביא אתזה ? למה לא עשו מיכרז ?
איך קורה דבר וכשל כזה ?

שלום,
קראתי את הדברים. איך אני יכול לעזור ? מהי שאלתך ?

17/11/2022 07:44 אירית לדרמן ביטול עסקה שטרם בוצעה ביטול עסקה שטרם בוצעה
אנו משפצים את ביתנו ורכשנו כמעט את כל המוצרים החנות קרמיקה אחת: אריחים, פרקט, אסלות, מדרגות, מוצרים לחדרי אמבטיה וכו'. הזמנו ארונות אמבטיה מעץ והחלטנו להחליף לצבע לבן כי החלפנו את הריצוף והעץ לא מתאים. הארונות בצבע לבן יותר זולים .בתחילה טען המוכר שאפשר להחליף אבל אחרי שאמרתי שצבע לבן זול יותר הוא טען שהארונות כבר יוצרו. בעקבות התנהלותו אנחנו רוצים לבטל עסקאות של מוצרים אחרים שעדיין לא סופקו ולא יוצרו מדרגות ופרקט . הוא גם נקב במחירים ללא מע"מ ואף פעם לא ציין שהמחיר לא כולל מע"מ והוא היה מוסיף לנו את המע'מ בהזמנות. אחרי דין ודברים הוא הסכים להוריד את המע"מ בסך 19,000 שקלים. בעקבות כל התרמיות שלו אנו רוצים לבטל כמה מוצרים שרכשנו ממנו . האם אפשר למרות שעברו 14 יום והמוצרים עדיין לא סופקו. לצערי שילמנו לו 90% מהסכום עבור כל ההזמנות שביצענו. בינתיים קיבלנו רק את האריחים. בתודה אירית

שלום,
מבחינת החוק לא ניתן לבטל את עיסקה.
כדי לבטל עיקה יהיה עליכם להגיש תביעה לבית המשפט וכמובן להוכיח את הטענות שלכם לצורך הביטול.

16/11/2022 06:59 רינה אלטמן אי קבלת מוצרים שנקנו אי קבלת מוצרים שנקנו
בתאריך 3.9.22 רכשתי מערכת ישיבה לגינה + ערסל מחברת גלאור. בקשתי לחלק את התשלום ל10 תשלומים.
א. עדיין לא קבלתי את הרהיטים שרכשתי.
ב. את התשלום על הרהיטים הם הורידו בתשלום אחד ולא ב10 תשלומים כפי שבקשתי.
ג. כל ניסיון שלנו ליצור קשר איתם נענה בדחייה
ד. אחרי שהוספנו ביקורת שלילית על ההתנהלות שלהם בפייסבוק, אנחנו נחסמנו .

שלום,
קראתי את הדברים. מהי שאלתך ?

17/11/2022 08:50 רינה תשובה

השאלה היא איך אני אמורה להתנהל מולם? לדעתי יש כאן מקום לתביעה.את הכסף הם לא החזירו ואת המוצרים אנחנו לא קבלנו.
הייתי מעוניינת לקבל ייעוץ מקצועי.

שלום,
את מוזמנת ליצור איתי קשר טלפוני לצורך ייעוץ בעניינך.

16/11/2022 15:30 חסוי ביטול קניית רכבמכונס נכסים ביטול קניית רכבמכונס נכסים
שלום,
קנינו רכב מכונס נכסים,
מתברר שבעל הרכב הינו פושע החשוד בנסיון לרצח,
כשפנינו לבטלאת העסקה בשל כך ,
רוצים לחייבאותנו ע"ס 10 אחוז מגובה העסקא ,
שזהו סכום משמעותי של כמה אלפים,
אנו טענו בתגובה שביטול הקניה הוא סיבה מוצדקת מאחר ואנו חוששים לחיינו בקניה כזו,
מה דעת העו"ד

שלום,
הסיבה המתוארת אינה סיבה מספקת לביטול עסקה ועל כן יהיה עליכם לפעול בהתאם להסכם ביניכם.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.