סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,356)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

02/01/2023 19:58 בן ציון ניצול מצוקה ניצול מצוקה
מסרתי מוצר לתיקון במסגרת האחריות ובעקבות שרות לקוי הודעתי ליבואן על כוונתי לתבוע אותו ע"מ לקבל פיצויים. בעקבות זאת הודיע לי היבואן שלא יחזיר לי את המכשיר שעדיין נמצא ברשותו במסגרת התיקון עד שאחתום על כתב ויתור. הכפייה הזו לחתום היא חוקית?

שלום,
לא.
לך יש זכות לתבוע וליבואן אין זכות לעכב את החזרת המכשיר ולהתנות על חתימת כתב ויתור.

02/01/2023 12:55 חיים חוק הטכנאים חוק הטכנאים
היי
חברת אשראי תיאמה איתי משלוח כרטיס אשראי ליום מסיום. באותו יום המתכונן התקשרו ואמרו שהשליח לא יגיע ותיאמו יום למחרת והשליח הגיע יום למחרת.

1. האם לחברת האשראי יש אחריות בהתאם לחוק הטכנאים? הם הפילו אחריות על חברת השליחות.

2. האם יש עילה לתביעה או שזה שחברת אשראי התקשרו שעה לפני המועד שהיה צריך להגיע השליח היא הגנה?

שלום,
לחברת השליחויות יש אחריות באי קבלת המוצר שהזמנת.
יש לך עילה לתביעה כנגד 2 החברות על כך שלא קיבלת את המוצר.

31/12/2022 18:14 שחר מזוז ביטול עסקת אשראי ביטול עסקת אשראי
ביצעתי עסקת אשראי לקניית רהיטים בטלפון , לאחר 12 שעות הודעתי לבית העסק שאני מתחרט ומבטל את העסקה , אין ספור טלפונים והודעות וגם לאחר שבוע העסק לא מתייחס ולא מזכה אותי מה עליי לעשות ?

שלום,
עליך להודיע לחנות בכתב על כך שאתה מבטל את העסקה.
ככל שהחנות אינה מבטלת - תיהיה רשאי להגיש תביעה לביטול העסקה.4

31/12/2022 13:33 אלכס ייצוג של עו ייצוג של עו"ד בזמן הדיון בבית המשפט
הגשתי תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות נגד חברת התעופה(WIZZ) על אי ההחזר כספים עבור כרטיסי טיסה. לחברה הנ"ל אין נציגות בארץ והיא מיוצגת על-ידי משרד עורכי דין, אשר הגיש כתב הגנה לבית המשפט. האם בזמן הדיון בבית משפט עצמו מותר להם להופיע ולהציג דברים נגדי ומה לעשות במקרה שהם אכן יופיעו

שלום,
לא הבנתי למי זה להם ? לעורכי הדין ? לנציגי החברה ?
בדיון בבית המשפט כל צד מנהל מציג את טענותיו ובסופו של יום בית המשפט מכריע.

17/06/2020 12:52 משה מימון תיקון 55 לחוק הגנת הצרכן - חוק הטכנאים המורחב החל גם על שליחים תיקון 55 לחוק הגנת הצרכן - חוק הטכנאים המורחב החל גם על שליחים
שלום,
הבן שלי הזמין כרטיס אשראי מחברת כרטיסי אשראי והובטח לו שהכרטיס יגיע עם שליח עד הבית ושאני יכול לקבל את הכרטיס מהשליח במקומו. קיבלתי מסרון מחברת השליחויות איתה החברה עובדת, ששליח יגיע למחרת בין השעות 9 ל 12 בבוקר. למחרת, חברת השליחויות עדכנה את הבן שלי במסרון לקראת השעה 12 שהמשלוח יתאחר ולא נכתב יותר מכך. יותר מאוחר השליח התקשר אליו ואמר לו שהוא בדרך. בסופו של דבר השליח הגיע ב 14:50. איחור של כמעט שלוש שעות! בסופו של דבר נאלצתי לחכות לשליח כמעט שש שעות! כששאלתי את השליח לפשר האיחור הוא ענה שהיו צריכים ליידע אותנו שהם לא עובדים בבוקר. בפנייה שלי לחברת כרטיסי האשראי התנערה הנציגה שלהם מאחריות. אני דרשתי פיצוי בהסתמך על חוק הטכנאים המורחב שמופיע כתיקון 55 לחוק הגנת הצרכן החל מתאריך פברואר 2019. היא אמרה לי שהייתי צריך להתקשר אליהם כדי לזרז את הגעת השליח ועניתי שאין לזה קשר לעצם האיחור וחברת השליחויות עדכנה אותנו שהם בדרך. היא אמרה לי שההודעה לפני השעה 12 שהמשלוח מתעכב מבטלת דרישת הפיצוי כי הם עדכנו אותנו ויכולנו להחליט לחכות או לדחות לפעם אחרת ואם אנחנו מחכים אז הם יכולים לאחר בארבע שעות, לא הייתה אפשרות דיגיטלית להחליט לחכות או לדחות אלא אם כן היינו מתקשרים לחברת השליחויות אבל לא עלה בדעתנו שהודעה תמימה בנוסח אנחנו מאחרים פירושה איחור של שלוש שעות. היא אמרה לי גם שחוק הטכנאים לא חל על שליחים והיא ביררה זאת מול המחלקה המשפטית שלהם וכך הם עובדים תמיד. עניתי לה שנכנס כבר לתוקפו תיקון 55 לחוק הגנת הצרכן שמרחיב את חוק הטכנאים והוא חל היום גם על שליחים אבל כאמור היא סירבה להכיר בכך ונאלצתי לסיים את השיחה . נראה לי הזוי שעצם קבלת מסרון אפילו בדקה ל 12 מבטלת את הפיצוי כי אז חברות שליחויות אם לא מתחשק להן להגיע בזמן אז הם פשוט ישלחו לי מסרון דקה לפני תום מועד ההגעה שהובטח ובכך הם מעבירים אלי את ההחלטה אחרי שכבר בזבזתי שלוש שעות על כלום ויכולים לאחר אחר כך בארבע שעות בלי שאקבל על כך פיצוי כלומר לשרוף יום שלם אם בחרתי לחכות. האומנם?

שלום,
עושה רושם שאתה מכיר את התיקון לחוק על גרורותיו ונספחיו ואין לך כל צורך בי.
ככל שהחברה הפרה את החוק ולא נתנה לך פיצוי, אתה רשאי להגיש תביעה בבית המשפט.

17/06/2020 15:07 משה תודה

תודה

29/12/2022 05:07 שני סירקיס מה ניתן לעשות שחנות לא נותנת פתרון למיטה חורקת? מה ניתן לעשות שחנות לא נותנת פתרון למיטה חורקת?
בוקר טוב,
רכשתי מיטה לאחר חצי שנה התחילה לחרוק שמתיישבים עליה. הובטח לי החלפה של מיטה חדשה ומאז בעל החנות מתעלם משאלתי מתי היא מגיעה . מה ניתן לעשות? תודה רבה

שלום,
ככל שיש ברשותך את כל הראיות להוכחת טענותיך - אתה רשאי להגיש תביעה לצורך החלפת המיטה לחדשה.

27/12/2022 16:06 יעקב את מי אני צריך לתבוע ולהגיש התראה לפני תביעה בגין הפרת אחריות מוצר - היבואן או שירות התיקונים הרשום על האחריות את מי אני צריך לתבוע ולהגיש התראה לפני תביעה בגין הפרת אחריות מוצר - היבואן או שירות התיקונים הרשום על האחריות
רכשתי מכשיר מיבואן. המכשיר הגיע עם תעודת אחריות לשנה כשנותן השירות הוא חברת תיקונים . המכשיר לאחר זמן מה התקלקל . העברתי את המכשיר לפי תנאי האחריות לחברת התיקונים הרשומה שם . חברת התיקונים אומרת שהיא לא קיבלה אישור מהיבואן לתיקון ולכן מסרבת לממש אחריות ולתקן . (טענתם כי תוקף האחריות עבר למרות שמועד פקיעת תוקף אחריות הינו עד לסוף השנה ). אני הודעתי להם שאני מתכוון להגיש תביעה קטנה בגין הפרת התחייבויות האחריות . אך מצד אחד חברת התיקונים מסרבת לתקן כי לא קיבלה אישור מהיבואן ומצד שני חברת התיקונים מסרבת לתת לי את פרטי ההתקשרות של היבואן או הנציג שכביכול לא אישר להם לתקן ומתעלמים ממני. אני צריך פרטי התקשרות על מנת להגיש מכתב התראה לפני תביעה. האם במצב הנוכחי נכון להגיש תביעה כנגד חברת התיקונים (שיש לי את פרטי ההתקשרות שלה והכל ) או שאני צריך לתבוע את היבואן (שאין לי פרטי התקשרות שלו והטלפון שירות שהוא מפרסם באתר הם למעשה של חברת התיקונים ). אז את מי אני צריך לתבוע בתביעה קטנה ?

שלום,
בהתאם למתואר הייתי מציע להגיש תביעה כנגד 2 הגורמים הרלוונטים.
בקשר למכתב התראה לפני תביעה - במכתב ההתראה אתה רשאי לבקש לקבל את הפרטים של היבואן.

27/12/2022 12:45 משה נעליים פגומות נעליים פגומות
שלום רב, רכשתי לפני פחות מ-5 חודשים נעל מחברת טימברלנד, הלכתי בה הליכה רגילה במהלך הזמן נוצרו חורים בשתי הנעליים כך שהן יצאו מכלל שימוש, פניתי לשירות הלקוחות שנפנפו אותי בטענה שהנעליים נקנו לפני זמן רב, ועניתי להם שבתקופת זמן של פחות מ-5 חודשים זה לא נורמלי שיהיו חורים בשתי הנעליים, ותשובתם לא השתנתה.

שאלתי, האם יש כאן אפשרות לתביעה?

שלום,
ככל שתוכל להוכיח כי הנעלים שנמכרו לך היו פגומות בייצור ו\או שבמהלך 5 חודשים השתמשת בנעליים בצורה סבירה ולמרות שימוש סביר, הנעלים נקרעו - אזי יהיה לך עילה לתביעה בעניינך.

27/12/2022 13:01 משה תגובה

תודה על המענה המהיר.

השאלה איך אוכל להוכיח דבר כזה, הרי לא הלכתי עם צלם צמוד 5 חודשים? אבל כמו כל אדם אדם הלכתי עם הנעליים ופשוט נוצרו חורים.

בכל מקרה, מה דעתך? האם לתבוע?

שלום,
כפי שכתבתי - ככל שאין לך ראיות להוכחת הטענות - לא הייתי מציע לתובע כיוון שאתה עלול להפסיד.

27/12/2022 17:06 משה תגובה

האם העובדה שהעיסוק שלי הוא סטודנט ומורה, כלומר, לא תפקיד שמסתובב בשטח זה ראיה מספיק טובה שכנראה עשיתי כאן שימוש סביר?

האם להביא זוגות נעליים ישנות שיש לי ושם רואים שכל הסולייה שלימה, ורק בנעליים שלהם יש חורים ועוד בשתי הנעליים, האם זה ראיה מספיק טובה?

שלום,
לא הראיות שהצגת כאן אינן ראיות רלוונטיות להוכחת הטענות.

27/12/2022 06:38 אור אפריאט הזמנת חולצות מודפסות הזמנת חולצות מודפסות
הזמנתי חולצות בקרוב ל2000 ש״ח, לא הייתה לי גלופה אז שלחתי תמונה של
החולצות, אחרי שבועיים בערך הגיעו החולצות כשיש להם ריבוע גדול שככל הנראה נשרף מהמכונה של ההדפסות, המוכר אמר לי לכבס וכו וזה לא עזר, המוכר אמר לי להחזיר ושהוא יוריד את זה, אמרתי לו שזה לא ירד ושגם הגלופות שהוא עשה שונות ממה שיש בחולצות ששלחתי לו, לאחר שחיכיתי לשליח שבועיים, נסעתי עד אליו להביא לו את המוצר, מאז עבר חודש ואני עוד מחכה לו, כל פעם שאני פונה אליו הוא אומר שיבדוק ולא חוזר עם תשובה
בסופו של דבר אני מחכה חודשיים לחולצות

שלום,
קראתי את הדברים.
מהי שאלתך ?

27/12/2022 08:13 אור אפריאט תשובה

יש לי דרך לקבל את הכסף שלי חזרה?

שלום,
כן יש מספר דרכים - כאשר אחת מהן הגשת תביעה בבית משפט לתביעות קטנות לצורך קבלת כספך בחזרה.

26/12/2022 18:06 יעקובי שאלת שאלת "כשל התמורה" כנגד רופא שיניים , יש מה לעשות ? האם החוק מחייב להעביר סיכום בכתב?
באתי לבדיקה וייעוץ אצל רופא שיניים ,הוא דרש עבור זה 250 שח , שילמתי לו, עכשיו אני רוצה סיכום של הבדיקה בכתב והרופא מסרב לתת לי
האם זה תקין ? יש מה לעשות ? מרגיש לי שסתם לקחו לי 250 שח על בדיקה כשאין למעשה סיכום שלה

שלום,
אינני יודע על מה שילמת את 250 ש"ח. האם לצורך ייעוץ ובדיקה או האם לצורך הוצאת חוות דעת בכתב ?

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.