שלום,
נטל ההוכחה הוא על התובע (המוציא מחברו עליו הראיה).
אם תצליח לשכנע את בית המשפט, הנטל יעבור לצד השני להוכיח שהוא הזיב לך את כספך.
ככל הנראה במהלך כל ההמתנה המזוודות שהו במקום לא מוגן והן הגיעו רטובות שמרבית תכולתן רטובה, אריזות כדורים (תרופות) נרטבו ולא אוכל להשתמש עוד, מכונת גילוח חשמלית רטובה ועוד.
מול מי אני אמור להתנהל במצב כזה?
אני פשוט עדיין בהלם מההתנהלות של חברת "אל על" - חברת התעופה הכי בזויה שקיימת בישראל, וגם בהלם מעובדי נמל התעופה שככה התייחסו לכל מזוודות נוסעי הטיסה - להותיר מזוודות בגשם שייספגו מים, מרתיח מאוד.
שלום,
עליך לפנות בעניין זה לחברת התעופה או לחילופין לרשות שדות התעופה עצמה (כפי שאחראית על שינוע המזודות בשדה התעופה).
שלום,
ישנו חוק שלם העוסק בפיצויים בגין ביטול טיסה.
ראה : חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה),
תשע"ב-2012
החוק קובע את כל התנאים לגבי זכאותך לפיצויים לרבות פיצוי כספי לפי מרחק.
בהתאם לחוק עליך לפנות תחילה לאשת טורס בעניינך. ככל שאשת טורס לא מסייעת לך, תוכל לפנות לחברת התעופה לצורך קבלת התנאים המגיעים לך על פי חוק.
ראשית מתנצל שאני כבר שולח הודעה שלישית, זה מידע חשוב שהתקבל במהלך הזמן האחרון.
לאחר ביטול הטיסה וההצעות לטיסה חליפית שסירבתי - התקבלה הודעת SMS מ"אל על" לגבי מועד טיסה חדש... ובנוסף הם רשמו שהטיסה בוטלה "מסיבות טכניות".
הם צירפו עמוד באתר של "אל על" על ביטול טיסה ובו בין השאר היה כתוב בתנאים על פיצוי שאמור להתקבל, אבל יש סייגים לביטול, שזה נראה לי די מכסה/פוטר אותם מהכל:
"(א) ביטול הטיסה נגרם כתוצאה מנסיבות מיוחדות שלא בשליטת החברה."
(קישור לאתר -
זה אומר שאני יכול לשכוח מלקבל פיצוי כי זאת סיבה טכנית??
וואו אני רותח!!
"שי בוקר טוב
אנו מודים לך על פנייתך.
קראתי את פנייתך בעיון רב.
ראשית, חברתנו הצטערה לשמוע את תחושתך בגין ביטול הטיסה אתמול בתאריך 25/12.
מבדיקתי עולה, שביטול הטיסה הינו ביטול ע"י חברת התעופה סנדור אשר נאלצה לבטל את הטיסה עקב תקלה במטוס.
מבדיקתי אף עולה, שהטיסה המריאה הבוקר בשעה 06:35, אך מדבריך אני למדה שכלל לא עלית על הטיסה.
חשוב לציין, שביטול הטיסה כלל איננו בשליטתנו וכלל לא בהחלטתנו.
אי לכך והתאם לזאת, עליך להפנות פנייתך בדרישה לפיצוי לפי חוק, תלונתך בגין הכבודה שניזוקה, השבת תמורה בגין חבילת הנופש, לחברת התעופה סנדור (אלעל) באתר חברתם."
האם תקין? אשמח להמלצות איך להתנהל הלאה... ברור לי שעכשיו זאת תהיה מלחמת התשה והתנהלות לא קלה וארוכה עד שאקבל את הכסף בחזרה
שלום,
כפי שמצוין בהודעה - עליך לפנות לחברה הרלוונטית לצורך קבלת פיצויים בהתאם לקבוע בחוק.
ככל שלא תצליח בעצמך - אתה רשאי להיעזר בשירותי עו"ד.
שלום,
זה אומר שהם משתמשים בתירוץ הזה כדי לחמוק מאחריות ובמידת הצורך יצטרכו להוכיח את "הנסיבות המיוחדות" שבגינם בוטלה הטיסה.
מעריך מאוד את כל המענה.
אנסה לפעול מולם.
בנוסף, אשמח לדעת, במידה ואתקל בבעיה מולם - כי ברור לי שחלק זה לא יעבור, ואצטרך להיעזר בשירותי עו"ד, האם אתה עוסק בתחום תביעות שכזה ואוכל לפנות אליך במידת הצורך?
שוב, תודה רבה על העזרה והמענה
שלום,
כן אני עוסק בתחום, אך מציע לפני שרצים לעו"ד לנסות בעצמך.
ככל שלא תצליח לטפל בעניין בעצמך, אתה מוזמן לפנות למשרדי.
שלום,
תחילה עליך לברר היכן החבילה שהזמנת.
ככל שלא יצליחו למצוא לך את החבילה - תהיי רשאית להגיש תביעה כנגד חברת השליחויות.
שלום,
אינני יודע לענות לך מה הסיכויים שלך להצליח בתביעה בעצמך כיוון שהצלחה בתביעה תלויה בהאם יש לך עילה לתביעה ובראיות שיש ברשותך להוכחת הטענות, וכיוון שאין בפניי המידע הזה אינני יכול להעריך סיכויים על סמך הדברים שכתבת.
לגבי הוצאות משפט בשל הפסד זה תלוי בהליך המשפטי שתבחר (תביעות קטנות או תביעה רגילה) ובשופט.
העילה לתביעה היא הטעיה.נמסר לי במהלך הרישום למכינה לתואר שכל הקורסים בתואר ילמדו במכללה אך זה לא נכון וישנם קורסים שיחייבו אותי להתרחק.פרשתי מהמכינה ואני רוצה את דמי המכינה בחזרה.תביעות קטנות.אין לי הוכחה כתובה לגבי ההטעיה.זה נמסר לי בעל פה.
שלום,
ככל שאין לך ראיות להוכחת הטענות - אזי לא הייתי ממליץ להגיש תביעה כיוון שאתה עלול להפסיד בה.
ועורך לתביעות קטנות יוכל לעזור בנושא? אתה מטפל באיזור חיפה? הבנתי שהמשרד שלך נמצא בקיסריה.
שלום,
בהחלט עו"ד בתחום תביעות קטנות יכול לסייע לך.
שלום,
כן, עליך להגיש תביעה בעניינך לבית משפט לתביעות קטנות.
אני רוצה להכניס גם עוגמת נפש, האם דרך עו"ד כדאי מבחינת עלות כספית?
שלום,
אני לא חושב שמבחינת עלות מול תועלת ישתלם לך לשכור שירותי עו"ד בעניינך.
כמה לבקש בנוסף לנזק הישיר? כמה אחוזים נוספים על עגמת נפש, בזבוז זמן וכו לתביעה כזו?
לתבוע אני יודע, תבעתי בעבר כבר בבית דין לעבודה.
אפשר לקבל ייעוץ ממך אולי? תודה!
שלום,
בעבור הנזק הישיר שנגרם לך עליך לבקש פיצוי בגין הנזקים הישירים שנגרמו לך ככל שאתה יכול להוכיח אותם.
בעבור עוגמת נפש, סכום הפיצוי הוא כימות כספי של עוגמת הנפש שנגרמה לך.
אני לא יכול לתת לך מספרים כיוון שאני לא מכיר את המקרה בעניינך. אינני יודע מהם הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.
היא 720 שח שזה המוצר עם עלות המשלוח.
אני חודש רודף אחריהם כל היום וכל יום, אז כמה אפשר להוסיף לעגמת נפש סכום הגיוני? הכוונה לסכום שיכול גם להתקבל.
תודה!
שלום,
קראתי את סיפור המקרה.
לא ציינת על כמה כסף מדובר.
בכללי אומר כי אם שילמת בעבור שיריון שיעור אחד בלבד ולא הגעת מהסיבות המצויינות, אזי עמדת המאמן נכונה.
שלום,
החוק קובע לענייני נעלים : " – מיום הרכישה ועד תום שני ימים שלאחריו שאינם ימי מנוחה ובלבד שתווית המחיר על הטובין, אם ישנה, לא הוסרה".
לא אינך יכולה לבטל את העסקה באשראי. עליך לפעול בהתאם לחוק.
שלום
בבית המשפט (בעולם המשפט) נטל ההוכחה הוא על התובע. משכך ככל שתוכל להוכיח טענותיך - בית המשפט יתן לך סעד.
בעבור 160 ש"ח לא הייתי טורח לתבוע.
שלום,
קראתי את הדברים. מהי שאלתך ? איך אני יכול לעזור ?
לצערי בישראל אין עילה לתביעה על כך שנציג שירות אינו מדבר יפה, אך יש לכם עילה לתביעה בגין העובדה שהמקרר לא הגיע (הפרת הסכם, הפרת חוק "חוק הטכנאים), חוסר תום לב, נזקים ועוגמת נפש).
שלום,
בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה ככל שיש לך ראיות להוכחת הטענות.
במקרה המתואר אני מציע לך לפנות להנהלת החברה בעניין ולבקש את כספך היחסי בחזרה בשל איחור באספקה ואי קבלת כל המוצרים.
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.