סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

26/12/2022 11:17 סער מילה מול מילה מילה מול מילה
מילה מול מילה...מול מי חובת ההוכחה, העברתי למישהו בהעברה בנקאית מלוח יד2 ע"ס 2000 ש"ח תשלום מקדמה על המוצר
וקבענו למחרת להיפגש למסירה של המוצר, הוא החליט להעלם ולחסום בכל דרך אפשרית...טלפון ווצאפ..רק את הפייסבוק השאיר פתוח אז שלחתי לו שם הודעה שאני מבקש את הכסף שלי בחזרה, הוא ברוב חוצפתו טען שניפגשנו והוא החזיר לי את הכסף ושאני פשוט לא זוכר...
והגדיל ואמר ששום בית משפט לא יאמין לי..כי אין לי הוכחות שלא קיבלתי את כספי בחזרה
ההוכחה היחידה שיש לו היא שהוא טוען שראה אותי עם הכלב שלי , אבל זה רק כי אני אמרתי לו בהתכתבות שאני מגיע עם הכלב וככה יזהה אותי, הוא שאל מראש :" איך אני אזהה אותך כשאגיע ?" אז עניתי לו שאני מגיע עם הכלב...וככה יזהה אותי
מה הדין לגבי זה? על מי חוברת ההוכחה?

שלום,
נטל ההוכחה הוא על התובע (המוציא מחברו עליו הראיה).
אם תצליח לשכנע את בית המשפט, הנטל יעבור לצד השני להוכיח שהוא הזיב לך את כספך.

25/12/2022 16:41 שי ביטול טיסה ביטול טיסה
הגעתי לנתב"ג על מנת לצאת לחופשה, הטיסה היתה אמורה לצאת בצהריים ונדחתה בשעתיים וחצי.. לאחר 5 שעות הודיעו שהטיסה בוטלה לגמרי. נציגי "אל על" הציעו:
1. ביטול חופשה
2. לילה במלון בת"א עם החזר ולמחרת יחייגו אליי להגיע לשדה לטיסה מחליפה

בגלל הטעם הרע לא רציתי לטוס מחר, כי כבר הלך לי סתם יום ומחר עוד חצי יום לפחות אז כבר לא שווה לי.

מה עכשיו אני אמור לעשות, ממי אני אמור לקבל החזר על החופשה? (רכשתי דרך "אשת טורס" כחבילה טיסה + מלון).
הם אמורים להחזיר לי את הכסף?
בנוסף מעיון בכל מיני אתרים מדברים על פיצוי לפי מרחק בק"מ (היעד שלי בסביבות ה - 1800 ק"מ שזאת המדרגה הנמוכה ביותר) שהינו - 1,300 ש"ח. מה זה אומר, מעבר להחזר על עלות הטיול 1,300 ש"ח? כי הנופש לי כזוג עלה 3,200 ש"ח.
במידה וזה אכן 1,300 ש"ח אקסטרה לכל נוסע, ממי אני אמור לבקש / מול מי אני אמור להתנהל?
הרי "אשת טורס" לא אשמים בביטול הטיסה.

תודה על העזרה!

ככל הנראה במהלך כל ההמתנה המזוודות שהו במקום לא מוגן והן הגיעו רטובות שמרבית תכולתן רטובה, אריזות כדורים (תרופות) נרטבו ולא אוכל להשתמש עוד, מכונת גילוח חשמלית רטובה ועוד.

מול מי אני אמור להתנהל במצב כזה?
אני פשוט עדיין בהלם מההתנהלות של חברת "אל על" - חברת התעופה הכי בזויה שקיימת בישראל, וגם בהלם מעובדי נמל התעופה שככה התייחסו לכל מזוודות נוסעי הטיסה - להותיר מזוודות בגשם שייספגו מים, מרתיח מאוד.

שלום,
עליך לפנות בעניין זה לחברת התעופה או לחילופין לרשות שדות התעופה עצמה (כפי שאחראית על שינוע המזודות בשדה התעופה).

שלום,
ישנו חוק שלם העוסק בפיצויים בגין ביטול טיסה.
ראה : חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה),
תשע"ב-2012
החוק קובע את כל התנאים לגבי זכאותך לפיצויים לרבות פיצוי כספי לפי מרחק.
בהתאם לחוק עליך לפנות תחילה לאשת טורס בעניינך. ככל שאשת טורס לא מסייעת לך, תוכל לפנות לחברת התעופה לצורך קבלת התנאים המגיעים לך על פי חוק.

ראשית מתנצל שאני כבר שולח הודעה שלישית, זה מידע חשוב שהתקבל במהלך הזמן האחרון.
לאחר ביטול הטיסה וההצעות לטיסה חליפית שסירבתי - התקבלה הודעת SMS מ"אל על" לגבי מועד טיסה חדש... ובנוסף הם רשמו שהטיסה בוטלה "מסיבות טכניות".
הם צירפו עמוד באתר של "אל על" על ביטול טיסה ובו בין השאר היה כתוב בתנאים על פיצוי שאמור להתקבל, אבל יש סייגים לביטול, שזה נראה לי די מכסה/פוטר אותם מהכל:
"(א) ביטול הטיסה נגרם כתוצאה מנסיבות מיוחדות שלא בשליטת החברה."
(קישור לאתר -

זה אומר שאני יכול לשכוח מלקבל פיצוי כי זאת סיבה טכנית??

וואו אני רותח!!

"שי בוקר טוב


אנו מודים לך על פנייתך.
קראתי את פנייתך בעיון רב.


ראשית, חברתנו הצטערה לשמוע את תחושתך בגין ביטול הטיסה אתמול בתאריך 25/12.
מבדיקתי עולה, שביטול הטיסה הינו ביטול ע"י חברת התעופה סנדור אשר נאלצה לבטל את הטיסה עקב תקלה במטוס.
מבדיקתי אף עולה, שהטיסה המריאה הבוקר בשעה 06:35, אך מדבריך אני למדה שכלל לא עלית על הטיסה.
חשוב לציין, שביטול הטיסה כלל איננו בשליטתנו וכלל לא בהחלטתנו.

אי לכך והתאם לזאת, עליך להפנות פנייתך בדרישה לפיצוי לפי חוק, תלונתך בגין הכבודה שניזוקה, השבת תמורה בגין חבילת הנופש, לחברת התעופה סנדור (אלעל) באתר חברתם."

האם תקין? אשמח להמלצות איך להתנהל הלאה... ברור לי שעכשיו זאת תהיה מלחמת התשה והתנהלות לא קלה וארוכה עד שאקבל את הכסף בחזרה

שלום,
כפי שמצוין בהודעה - עליך לפנות לחברה הרלוונטית לצורך קבלת פיצויים בהתאם לקבוע בחוק.
ככל שלא תצליח בעצמך - אתה רשאי להיעזר בשירותי עו"ד.

שלום,
זה אומר שהם משתמשים בתירוץ הזה כדי לחמוק מאחריות ובמידת הצורך יצטרכו להוכיח את "הנסיבות המיוחדות" שבגינם בוטלה הטיסה.

מעריך מאוד את כל המענה.
אנסה לפעול מולם.

בנוסף, אשמח לדעת, במידה ואתקל בבעיה מולם - כי ברור לי שחלק זה לא יעבור, ואצטרך להיעזר בשירותי עו"ד, האם אתה עוסק בתחום תביעות שכזה ואוכל לפנות אליך במידת הצורך?

שוב, תודה רבה על העזרה והמענה

שלום,
כן אני עוסק בתחום, אך מציע לפני שרצים לעו"ד לנסות בעצמך.
ככל שלא תצליח לטפל בעניין בעצמך, אתה מוזמן לפנות למשרדי.

25/12/2022 06:35 שירה קונטנטה משלוח של צ׳יטה אבוד לחלוטין משלוח של צ׳יטה אבוד לחלוטין
וברכה לכולם.

יש לי שאלה, הזמנתי משלוח משיין ואחרי שבוע וחצי כרגיל קיבלתי הודעה שהמשלוח ממתין לי בנקודת האיסוף בחנות X בנתיבות אני מזמינה המון משיין ומקבלת מהר מאוד ורוב הפעמים עד הבית , בחיים לא קרה לי דבר כזה. הגעתי לחנות בנתיבות כדי לאסוף את המשלוח העובדים הפכו את כל הדואר שקיים בחנות ולא מצאו את החבילה שלי מנהל החנות אמר לי שהמשלוחן של ציטה כל הזמן עושה את זה ומתבלבל ושם אתה שק של הדואר שלו בחנות של ליד ואת שלהם בחנות שלו וכל יום יש לו 7 לקוחות כמוני. הוא אומר לי תלכי לחנות שליד ותבדקי אולי זה שם הלכתי לשם גם שם מכירים את הסיפורים של צ'יטה הפכו את כל החנות לא מצאו את החבילה שלי באותו יום פתחתי קריאה בציטה אני מנסה להתכתב איתם כבר כמעט שבוע ואין שום תוצאה חוץ מאנחנו נעדכן נעדכן נעדכן מה עלי לעשות כי משיין נמסר לי שהחבילה שלי נמסרה על ידי חברת הלוגיסטיקה לנקודת האיסוף וממתינה לי

אודה לעזרתכם בנושא אני אובדת עיצות זה פשוט חוצפה

שלום,
תחילה עליך לברר היכן החבילה שהזמנת.
ככל שלא יצליחו למצוא לך את החבילה - תהיי רשאית להגיש תביעה כנגד חברת השליחויות.

21/12/2022 18:37 שואל תביעה נגד המכללה למנהל חיפה תביעה נגד המכללה למנהל חיפה
נרשמתי למכללה למנהל חיפה ללימודי מכינה לקראת תואר בהנדסת תעשייה וניהול של האוניברסיטה הפתוחה. במעמד הרישום נמסר לי במפורש כי כל לימודי התואר יתקיימו במכללה עצמה. במהלך המכינה גיליתי מול האוניברסיטה הפתוחה שהמידע שנמסר לי מטעם המכללה שגוי ושיהיו קורסים שיחייבו אותי להתרחק ממקום מגורי. פרשתי מהמכינה וכעת אני מעוניין לתבוע את המכללה על דמי המכינה. מה הסיכויים שלי להצליח בתביעה בעצמי? ובמידה ואפסיד האם אחוייב בתשלום הוצאות המשפט של המכללה? ואם כן מהו סדר גודל התשלום? תודה

שלום,
אינני יודע לענות לך מה הסיכויים שלך להצליח בתביעה בעצמך כיוון שהצלחה בתביעה תלויה בהאם יש לך עילה לתביעה ובראיות שיש ברשותך להוכחת הטענות, וכיוון שאין בפניי המידע הזה אינני יכול להעריך סיכויים על סמך הדברים שכתבת.
לגבי הוצאות משפט בשל הפסד זה תלוי בהליך המשפטי שתבחר (תביעות קטנות או תביעה רגילה) ובשופט.

22/12/2022 08:16 שואל הסבר

העילה לתביעה היא הטעיה.נמסר לי במהלך הרישום למכינה לתואר שכל הקורסים בתואר ילמדו במכללה אך זה לא נכון וישנם קורסים שיחייבו אותי להתרחק.פרשתי מהמכינה ואני רוצה את דמי המכינה בחזרה.תביעות קטנות.אין לי הוכחה כתובה לגבי ההטעיה.זה נמסר לי בעל פה.

שלום,
ככל שאין לך ראיות להוכחת הטענות - אזי לא הייתי ממליץ להגיש תביעה כיוון שאתה עלול להפסיד בה.

22/12/2022 19:33 שואל שאלה

ועורך לתביעות קטנות יוכל לעזור בנושא? אתה מטפל באיזור חיפה? הבנתי שהמשרד שלך נמצא בקיסריה.

23/12/2022 06:46 שואל דבר נוסף

מותר לשקר לי בעל פה וכיוון שאין לי ראיות אז אין לי מה לעשות בעניין?

שלום,
בהחלט עו"ד בתחום תביעות קטנות יכול לסייע לך.

16/12/2022 10:48 אורי24 שאלה לגבי תביעה נגד אמזון שאלה לגבי תביעה נגד אמזון
קניתי לפני חודש וקצת סטרימר מאמזון איטליה. הסטרימר הגיע עם שריטות בשלט ועם לחצן מרכזי מעט שקוע.

פניתי אליהם כמה פעמים והם לא הסכימו לזכות אותי על השלט או להחליפו וביקשו שאשלח עצמאית את המוצר בשלמותו בכל דרך שאבחר וכי אח"כ הם יזכו אותי על המוצר ועל עלויות השילוח.

הם קיבלו את המוצר ב16/11 ויש לי גם הוכחת מסירה מDHL שהם קיבלו+חותמת שלהם.

פניתי אליהם כמה פעמים והם ממשיכים לטעון שהם לא קיבלו את המוצר ולא מוכנים אפילו שאשלח להם את הוכחת המסירה. עבר כבר חודש מאז שהם קיבלו את המוצר.

מדובר בנזק של 720 שח בערך ואני לא מוכן לוותר.

הבנתי שלפי החוק מכיון שיש להם נציגות בארץ אני יכול לתבוע, אז אך אני ממשיך מכאן? האם תביעה דרך תביעות קטנות? דרך אחרת?

תודה!

שלום,
כן, עליך להגיש תביעה בעניינך לבית משפט לתביעות קטנות.

אני רוצה להכניס גם עוגמת נפש, האם דרך עו"ד כדאי מבחינת עלות כספית?

שלום,
אני לא חושב שמבחינת עלות מול תועלת ישתלם לך לשכור שירותי עו"ד בעניינך.

כמה לבקש בנוסף לנזק הישיר? כמה אחוזים נוספים על עגמת נפש, בזבוז זמן וכו לתביעה כזו?

לתבוע אני יודע, תבעתי בעבר כבר בבית דין לעבודה.

אפשר לקבל ייעוץ ממך אולי? תודה!

שלום,
בעבור הנזק הישיר שנגרם לך עליך לבקש פיצוי בגין הנזקים הישירים שנגרמו לך ככל שאתה יכול להוכיח אותם.
בעבור עוגמת נפש, סכום הפיצוי הוא כימות כספי של עוגמת הנפש שנגרמה לך.
אני לא יכול לתת לך מספרים כיוון שאני לא מכיר את המקרה בעניינך. אינני יודע מהם הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.

היא 720 שח שזה המוצר עם עלות המשלוח.
אני חודש רודף אחריהם כל היום וכל יום, אז כמה אפשר להוסיף לעגמת נפש סכום הגיוני? הכוונה לסכום שיכול גם להתקבל.
תודה!

20/12/2022 14:36 אורלי ביטול אימון כשלמאמן אין מדיניות ביטולים ביטול אימון כשלמאמן אין מדיניות ביטולים
שלום רב.
פניתי למאמן קבוצת ריצה על מנת להגיע לאימון ניסיון בקבוצת הריצה. בשיחת הטלפון קבעתי עם המאמן את מועד האימון ליום רביעי בשבוע שעבר (21/12/22) והוא שלח לי קישור להסדרת התשלום והצהרה על מצב בריאות בוואטסאפ. ברביעי בבוקר לא הרגשתי טוב אז הודעתי למאמן שלא אגיע לאימון שיתקיים באותו יום. ביום ראשון בתחילת השבוע הבנתי שאין באפשרותי להתאמן בקבוצת הריצה בפורמט הנוכחי כי אני מתחילה עבודה חדשה במקום רחוק מהאזור בו מתקיימים האימונים, ולכן אודה לביטול האימון ולקבלת כספי חזרה. אציין, כי בקישורים ששלח לי טרם הגעתי לשיעור הניסיון לא הייתה שום התייחסות לגבי מדיניות ביטולים ואי החזר כספי לאור כך והוא גם לא הזכיר זאת בשיחתנו ולא התריע על כך מראש.

תשובת המאמן הייתה: "לא ניתן לקבל החזר עבור שיריון מקומך באימון ניסיון. זו המשמעות של שיריון מקום".

לא ברור לי על מה בדיוק שילמתי לו, הרי לא הגעתי לאימון אז מבקשת לקבל את כספי חזרה. מילא היה מדובר באימון בסטודיו בו אכן שיריון מקום משמעו איוש של מזרן או מיטת פילאטיס למשל, אך היות ומדובר בריצה באוויר הפתוח בשדות העיר, טענה זו מוזרה. מה גם שלפי מה שהוא בעצמו אמר לי בטלפון מדובר בקבוצת ריצה שיכולה למנות עד 20 איש וכרגע יש 5-6 מתאמנות. אז לא ממש ברורה לי הטענה כאן שזה בא על חשבון מתאמנת אחרת.

טענתו הייתה שכתוב במפורש שהתשלום הוא עבור שיריון מקום ושלא ביקשתי לבטל מראש, אלא שהודעתי לו בדיעבד שמעוניינת בהחזר.

במקרה הזה לא היה תקנון, הדבר היחיד שכתוב לגבי שיריון מקום זה: "שיריון המקום לאימון ניסיון מותנה בהצהרת בריאות תקינה או באישור רופא להתאמן. מקומך ישוריין למועד שנקבע".

אין שום איזכור לגבי ביטולים! אני לא אמורה להסיק מכך דבר.

לא זו בלבד שאינו מוכן להחזיר את כספי חזרה, אלא הוא הציע תחילה להשתמש בדמי השיריון ולקזז אותם במידה ואחליט להתאמן בקבוצה זו, אך משלא נענתי להצעתו, אמר שהוא מציע לתרום לקחת את הסכום ששילמתי עבור השיעור על שמי לכל עמותה לא פוליטית שעוזרת בקידום ספורט ובריאות.

המשמעות של השיריון איננה משתמעת לכך שאי אפשר לבטל את האימון ואין גם תקנון המצביע על כך ולכן אמרתי לו שאני מבקשת את הכסף שלי חזרה ואני אחליט מה לעשות איתו (הוא לא יודע אם אני כבר תורמת או לא וזה גם ממש לא רלוונטי), אנחנו בני אדם והחיים הם דינאמיים ויש ביטולים ושינויים.

אז אחרי כל הסיפור הארוך הזה, אשמח ואודה מאוד לדעת מה הדין במקרה הזה? האם עמדת המאמן נכונה? האם משפטית יש עילה ללקיחת דמי ביטול?

תודה!!!

שלום,
קראתי את סיפור המקרה.
לא ציינת על כמה כסף מדובר.
בכללי אומר כי אם שילמת בעבור שיריון שיעור אחד בלבד ולא הגעת מהסיבות המצויינות, אזי עמדת המאמן נכונה.

18/12/2022 21:40 דבורה החזרת מוצר ברכישה פרונטלית החזרת מוצר ברכישה פרונטלית
שלום,
רכשתי נעל לילד שלי ב 200 שקלים
ב 13.12
ב 16.12 חזרתי לחנות על מנת להחזיר את הנעל עקב אי התאמה במידה, ולקבל זיכוי .
והחנות טענה שלא ניתן על פי חוק להחזיר נעל לאחר יומיים בשונה מבגדים שזה 14 יום.
האם אכן זה החוק?
האם אוכל לבטל את העסקה באשראי?
איך אני מחזירה את המוצר בלא הסכמת החנות?
תודה

שלום,
החוק קובע לענייני נעלים : " – מיום הרכישה ועד תום שני ימים שלאחריו שאינם ימי מנוחה ובלבד שתווית המחיר על הטובין, אם ישנה, לא הוסרה".
לא אינך יכולה לבטל את העסקה באשראי. עליך לפעול בהתאם לחוק.

15/12/2022 15:42 רחי בל תביעה נגד חברת שליחויות תביעה נגד חברת שליחויות
היי. הזמנתי מאזמון משלוח שנרכש משני חנויות שונות בחו"ל.

בתחילת השבוע הנוכחי המשלוח הגיע לביתי עם שליח שמסר לידי 2 חבילות.

באחת החבילות היו המוצרים , אבל בחבילה השניה שהיו אמורים להיות בתוכה טושים מיוחדים בשווי 160 שח הגיעה מעטפת פצפצים פתוחה וריקה ללא המוצר בפנים!

הבחנתי שהמעטפה השניה הייתה ריקה כ 2 דקות אחרי שהשליח עזב . מיד התקשרתי אליו והתלוננתי 'אתה מסרת לי חבילה אחת ללא תכולה!' אז הוא אמר לי לפנות לחברה שילוח או לאמזון לבקש החזר כספי.

יש תיעוד בטלפון שהתקשרתי פעמיים לשליח כמה דקות אחרי קבלת המשלוח בגלל מה שקרה.

עוד באותו יום פניתי לחברה המשלוחים להתלונן. חברה שלא עונה טלפונית אלא רק בוואסאפ ושלחתי הודעות עם כל הפרטים לתאר מה קרה והם בסוף ענו שיבררו עם מנהל ההפצה שלהם ויחזרו אלי עם תשובה

עכשיו אחרי המתנה של יומיים קיבלתי מהם הודעת סמס לקונית שרשום בה ש'לאחר בירור מול מנהל הסניף והשליח החבילה יצאה תקינה'

וזהו. מבחינתם הם פטרו את עצמם מאחריות.

מה שענו לי זה שקר כי השליח ידע שהחבילה נמסרה לי ריקה . דיברתי איתו דקה אחרי שמסר לי אותה ועזב את הבניין. הוא בעצמו אמר לי לפנות לחברת שליחויות ואפילו אמר 'אני אגבה אותך שאת אומרת שקיבלת אותה ריקה'. כלומר הוא יודע היטב שכך היה ! אז איך עכשיו הם טוענים ש'השליחות יצאה תקינה' אם קיבלתי לידי מעטפה פתוחה וריקה?

אז איפה המוצר?

איפה המוצר שאמור היה להיות בתוך החבילה?

בניסיון לפנות לאמזון שאולי לפחות הם יפצו אותי על חבילה שהגיעה ללא תכולה של המוצר אמרו לי שאצלם מופיע שהחבילה נמסרה לידי במועד ושהם לא אחראיים לפצות על אובדן מוצר לאחר שהמשלוח כבר יצא ממתקני החברה ועבר לידי חברת שליחות של מדינת היעד והציעו שאפנה לחברת שליחויות שהעבירה לי את החבילה.

בקיצור אף אחד לא לוקח אחריות !!

אני נוטה לחשוב שמישהו בחברת משלוחים פה בארץ כנראה פתח והוציא את התכולה. אולי השליח בעצמו. אבל אין לי איך להוכיח את זה ובכל מקרה לדעתי חברת השליחויות צריכה להיות אחראית במקרים כאלה על מחדלים, בין אם מדובר באובדן מקרי או גניבה.

אם אגיש תביעה משפטית קטנה נגד חברת השליחויות בדרישה שישלמו לי כפיצוי את עלות המוצר שלא קיבלתי פלוס הוצאות משפט

מה סיכויי הזכיה שלי?

האם זה 'מילה נגד מילה' או שלפי החוק המשפטי חברת שליחויות צריכה לקחת אחריות ?

אשמח לשאול כאן עו"ד שמבין לחוות דעתו המקצועית יש טעם לטרוח בהגשת תביעה משפטית קטנה כנגד חברת השליחויות לאור כל מה שתארתי . אעשה זאת אם סיכויי הזכיה הם לטובתי.

שלום
בבית המשפט (בעולם המשפט) נטל ההוכחה הוא על התובע. משכך ככל שתוכל להוכיח טענותיך - בית המשפט יתן לך סעד.
בעבור 160 ש"ח לא הייתי טורח לתבוע.

13/12/2022 06:09 ליאור שאוליאן סיפוק הזמנה לא בזמן סיפוק הזמנה לא בזמן
ערב טוב
אני ואשתי קנינו מכם מקרר שבוע שעבר וביום חמישי באותו שבוע (08.12)נשלחה הודעת אסמס בה הובטח לנו שהמקרר יגיע היום(11.12) בהובלה בין השעות 13.30-15.30 כשהצפי הוא לשעה 14.00. בשעה 12.30 אשתי התקשרה למספר של השליח המצויין בלינק ונאמר לה שהמספר שגוי. בשעה 12.45 אשתי התקשרה לחברת מחסני חשמל וניתן לה המספר של סמיר המוביל. היא דיברה איתו לאוזני נציג חברת מחסני חשמל ושם סמיר צעק עליה דיבר לא יפה וניתק לה בפנים דבר אשר הפחיד אותה מאוד. נציג חברת מחסני חשמל אמר שימצא לה פתרון אחר, הבטיח שיתקשר בחזרה ולא התקשר. אחרי הסתכלות בלינק המעקב אחר המשלוח אשתי שפחדה להתקשר שוב לסמיר כדי לוודא שהמשלוח יגיע בזמן התקשרה שוב למחסני חשמל והנציג דיבר עם סמיר והוא ענה לו שיהיה בדירה בשעה 16.00(חצי שעה אחרי מה שהובטח) ויתן חצי שעה התראה מראש. עד השעה 16.00 לא קיבלנו שום התראה ואני יצאתי באמצע פגישת עבודה לדירה כדי לא להפסיד את השליח ובדרך התקשרתי אני אליו לראות מתי הוא מגיע. השליח לא דיבר אלי יפה ואמר שהוא עוד פחות מחצי שעה בדירה(דהיינו שעה אחרי סוף הזמן שנאמר לנו בהודעה) ואמרתי לו שאני אגיע תוך ארבעים דקות בגלל הפקקים. סמיר אמר לי שהוא לא מתכוון לחכות וניתק לי בפנים. במהלך הנסיעה דיברנו שוב עם נציג מחברת מחסני חשמל שאמר לנו שאין מה לעשות וזה אשמתינו שאנחנו לא בדירה(שעה אחרי הזמן כאשר כל היום שלנו סבב סביב זה), וגם דיבר בצורה לא מכבדת כלפי אשתי ואמר שהיא מתלהמת ועוד מילים כאלה. מה גם שהנציג הבטיח לחזור אלינו עם פתרון בתוך כמה דקות ולא חזר. אחרי שהגעתי התקשרתי אל סמיר השליח שוב והוא ענה לי שהוא כבר נסע וניתק שוב בפנים שלי. בסופו של יום המקרר לא הגיע

שלום,
קראתי את הדברים. מהי שאלתך ? איך אני יכול לעזור ?
לצערי בישראל אין עילה לתביעה על כך שנציג שירות אינו מדבר יפה, אך יש לכם עילה לתביעה בגין העובדה שהמקרר לא הגיע (הפרת הסכם, הפרת חוק "חוק הטכנאים), חוסר תום לב, נזקים ועוגמת נפש).

12/12/2022 17:44 מרים הנשיא אי סיפוק מלוא ההזמנה משוק העיר און ליין אי סיפוק מלוא ההזמנה משוק העיר און ליין
שלום רב
ביום רביעי 7.12 עשיתי הזמנה של סל מוצרים במחיר של 1195 ש"ח, משוק העיר און ליין, דרך האפליקציה שלהם. קיבלתי את המוצרים יום למחורת באיחור של 5 שעות. כאשר הנחתי אותם בארון הופתעתי לגלות שחסרים הרבה מוצרים אשר הזמנתי בשווי כולל של 475 ש" ח. זה תקע אותי לקראת בישולים לשבת. פניתי מספר פעמים לשירות הלקוחות של שוק העיר און ליין וכל הזמן עונים לי שהנושא יטופל מחר ושוב מחר וכך ממשיך. בינתיים לא קיבלתי פיצוי או את המוצרים החסרים. מה אפשר לעשות בנושא? האם כדאי לתבוע במקרה זה. למעשה אין לי כל הוכחה שלא קיבלתי את מלוא הסחורה כי אין דרך להוכיח זאת מלבד עצם העובדה שהינני אזרחית שומרת חוק ומעולם לא התלוננתי בנושא דומה כאשר קניתי מוצרים און ליין. ראוי לציין ששלחתי לשירות הלקוחות את החשבונית עם המוצרים החסרים מסומנים כדי שידעו בדיוק מה חסר. גם אם אצלם את המקרר אין בזה תועלת ואפשר לטעון שכן קיבלתי את המוצרים. אינני יודעת האם כדאי לתבוע במקרה כזה או פשוט לוותר.
מודה לך מראש על המענה,
מרים

שלום,
בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה ככל שיש לך ראיות להוכחת הטענות.
במקרה המתואר אני מציע לך לפנות להנהלת החברה בעניין ולבקש את כספך היחסי בחזרה בשל איחור באספקה ואי קבלת כל המוצרים.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.