סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,357)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

26/12/2021 11:02 א לקיחה והחזרת מוצר מתיקון לקיחה והחזרת מוצר מתיקון
שירות טכנאים עבור טלויזיה (של חברה מוכרת)שנמצאת באחריות ושהתקלקלה אומרים שהשעות הגעה שיש להם זה רק בשעות 09:00 - 13:00. לקחתי יום חופש כדי שיגיע טכנאי והוא לקח את הטלויזיה למעבדה.
כדי שיחזירו את הטלויזיה מתיקון מחייבים אותי לקחת חופש מהעבודה כי זה השעות שיש להם רק 09:00-13:00. כבר למעלה מחודש הטלויזיה אצלם בגלל שאני לא יכול להיות בשעות הללו בבית.
האם יש לי עילה לתביעה ובאיזה סעד?
תודה

שלום,
על החברה לקבוע איתך זמן מדויק יותר שהגעתו של טכנאי כדי להחזיר את הטלויזיה והם לא יכולים לקבוע זמן של בין 9 בבוקר ל 1 בצהרים. זה לא סביר.
ראה סעיף 18א(ג) לחוק הגנת הצרכן.

23/12/2021 14:38 ורוניק זיסברג חיוב על שיחות נכנסות שנדחו חיוב על שיחות נכנסות שנדחו
הי! אני כרגע בחו"ל וקיבלתי חיוב מהוט מובייל על שיחות מישראל שנדחו על ידי (לא נענו). החברה טוענת שעניתי. הלוג בטלפון שלי מוכיח אחרת . משהו לא תקין בהתנהלות החברה. מצאתי כתבה מלפני כמה שנים על תביעה ייצוגית נגד פרטנר באותו נושא. התביעה התקבלה. פניתי למועצה הישראלית לצרכנות ולמשרד התקשורת. אני מחכה לתגובות שלהם. האם יש לי עילה לתביעה?

שלום,
בהתאם למתואר - אין לחברה עילה לתביעה כנגדך ולך יש את ההוכחות לכך.
לפיכך יש צורך לפנות לחברת הוט מובייל על מנת לבטל את החיוב ולהציג לחברה את כל הראיות להוכחת טענותיך.

22/12/2021 16:20 שיר רכישת מוצר יד שניה מעסק רכישת מוצר יד שניה מעסק
רכשתי תיק מעמוד יד שניה באינסטגרם המציג עצמו כעסק לכל דבר.. המוכרת ציינה בפני בשיחת טלפון שלא ניתן להחזיר את המוצר ועל אף שהסכמתי אני מעוניינת להחזיר את המוצר. פניתי אליה ביום ה-14 בדיוק בבקשה להחזיר את המוצר והיא מסרבת. האם זו עילה לתביעה לפי חוק הגנת הצרכן? תודה

שלום,
לא. אין לך עילה לתביעה. אין חוק הקובע כי את רשאית לבטל עסקה בתוך 14 יום כאשר מדובר במוצר הנמכר מאדם פרטי במסגרת מכירת יד שניה. זאת ועוד, גם טרם רכישת המוצר ידעת כי לא ניתן לבטל את העסקה.

22/12/2021 11:33 טוביה סמכות בית המשפט לתביעות קטנות שלא לדון במכלול התביעה סמכות בית המשפט לתביעות קטנות שלא לדון במכלול התביעה
הוגשה תביעה בגין הפקעת מחיר הרחבת אחריות למדיח וכל זאת במסווה של הפרת חוקי הגנת הצרכן: הסכם חבוי מאחורי גב הקבלה באותיות המודפסות בגודלן בניגוד לחוקי הגנת הצרכן. סכום התביעה 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.

השופטת כבר בתחילת הדיון מודיעה כי לא תדון בחלק התביעה המתייחס לייצוג בהיבט הציבורי אלא לפן המצומצם האישי.
פסה"ד נקבע כפשרה מבלי שהנתבעת תודה באשמה.
שאלתי: האם יש לשופטת זכות לסרב לדון במכלול התביעה כפי שהוגשה כאשר היא מציינת שהפן הייצוגי יהא נדון במקום
אחר.

שלום,
כן. לשופט יש סמכות לכך.

אם ניתנת לשופטת אפשרות כזו הינה מעודדת את הנתבעת המפרה את חוק הגנת הצרכן להמשיךבמעלליה לפי שיטת המצליח, מכסימום לפצות את מה שנלקח בתרמית..
היכן האספקט הציבורי להרתיע חברות מלעבור על חוקי הצרכנות.
לא בכדי הנתבעת שלמה לי.
היתה השופטת עושה צדק עם הציבור אם הייתה קונסת את הנתבעת לטובת קופת המדינה
ולו בכדי להרתיע.

שלום,
עליך להפנות דבריך לגורמים הרלוונטים כדי שיטפלו בעניין.

20/12/2021 11:37 ורדינה רכב חדש תקול רכב חדש תקול
בתי רכשה רכב חדש מהיבואן לפני כמה שבועות. לאחר כמה עשרות קילומטרים הרכב נעצר כי התחמם. הרכב נגרר למוסך המרכזי והתברר שיש תקלה בגיר ויש להזמין גיר חדש מחו"ל. האם מגיע לה רכב חדש? האם זה יוריד מערך הרכב?

שלום,
ככל שיש תקלה מהותית ברכב חדש, אזי הרוכש זכאי לרכב חדש במקום התקול.
לגבי ירידת ערך - יש לפנות בעניין זה לשמאי רכב.

09/12/2021 11:10 אייל אי-כיבוד מדיניות החזרה אי-כיבוד מדיניות החזרה
שלום,
רכשתי לאחרונה טלוויזיה דרך אתר אינטרנט של חברה מוכרת, אך כאשר היא הגיעה התברר שהתמונה שהיתה מוצגת בעמוד המוצר היתה של דגם אחר ששונה מהותית במבנה שלו. כאשר ביקשתי להחליף או להחזיר את המוצר, החברה דרשה ממני לשלם דמי ביטול, אף שמצוין במדיניות ההחזרה כי: "בביטול עסקה עקב אי התאמה במוצר [...] תחזיר החברה את מחיר העסקה ששולם ולא תגבה מהצרכן סכום כלשהו". כמובן שהיו הרבה טלפונים וכאבי ראש סביב כל ההתעסקות וההתעקשויות.
אני מתכוון להגיש תביעה בשל אי-כיבוד מדיניות ההחזרה. האם יש לי קייס, ומהו סכום הפיצוי שראוי לדרוש במקרה כזה?
מחיר הטלוויזיה - 2400 ש"ח, דמי ביטול - 100 ש"ח, דמי הובלת החזרה - 150 ש"ח.
תודה

שלום,
בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה.
לסכומים אלה יש להוסיף גם פיצוי בגים הפרת הסכם, התנהגות בחוסר תום לב, נזקים ועוגמת נפש שנגרמו לך.

09/12/2021 12:27 אייל גובה פיצוי

תודה על התגובה. כיצד אומדים את גובה הפיצוי על מנת שסכום התביעה יהיה הגיוני?

שלום,
אין קשר בין אומדן גובה פיצוי לבין סכום תביעה הגיוני. הכל עניין של הוכחות.
יש אדם שכאשר לא עונים לו לטלפון חש עוגמת נפש בגובה פיצוי של 20 ש"ח ויש אחר שחש עוגמת נפש בגובה פיצוי של 30,000 ש"ח (היו לי פסקי דין לכאן ולכאן).
למעשה עוגמת נפש הינו משהו סובייקטיבי.
בסופו של יום בית המשפט הוא הגורם אשר קובע מהו סכום הפיצוי המתאים בכל דבר ועניין כאשר הוא בוחן את הדברים לגופם.

06/12/2021 12:19 רויטל גינזבורג האם ניתן להתחרט בעסקה גדולה גם אם עברו 14 ימים ? המוצר אינו סופק עדיין האם ניתן להתחרט בעסקה גדולה גם אם עברו 14 ימים ? המוצר אינו סופק עדיין
לפני חודש ביצעתי הזמנה של פרקט ללא תאריך להתקנה כי לא התחלתי עדיין את השיפוץ ולא היה לי תאריך התקנה ... במהלך החודש הגענו למסקנה כי אנחנו לא רוצים לשים בקומת הקרקע פרקט כי זה לא מתאים לשלב בחיים שלנו ... התקשרתי לחנות וביקשתי לבטל את הפרקט )שולמה מקדמה 5000 ש"ח עלי ידי מסך 28.000 ש"ח
החנות אמרה לי שהפרקט הוא שלי ואין מצב לבטל את העסקה ... אני הסברתי לה בכל לשון שהתחרטתי והיא אמרה זו בעיה שלך ... עברו 14 יום וכו' מכאן גם אמרה שהיא שמרה לי את הפרקט 130 מטר אמרתי לה שלא היתה צריכה לשמור ולהחזיק אצלה את הפרקט כי לא קיבלה ממני זמן התקנה והיא בשלה . תוך כדי שיח הגענו למבוי סתום בו אנחנו לא רוצים את הפרקט והיא לא מוכנה להחזיר לנו את הכסף ועוד שאמרה שתתבע אותנו על הימים בהם שמרה לנו את הפרקט (לא בקשנו ממנה) אשמח לדעת האם ניתן לבטל עסקה מסוג פרקט שהוא לא מיוחד או נוצר במיוחד עבורי ...
כמו כן איך עליי לנהוג במקרה זה .


שלום,
פנית אליי בעניין זה בתאריך 1.12 והשבתי לך.
ככל שאת מעוניינת ביעוץ משפטי נוסף בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

אשמח לדעת מה עלות היעוץ ?

שלום,
אין זה ראוי (ואף לא חוקי) לפרסם עלויות שירותים משפטיים.
ככל שאת מעוניינת לקבל ייעוץ או מידע בעניינך - אנא פני למשרדי.

07/12/2021 06:22 גלעד תביעת מעסיק תביעת מעסיק
שלום רב,

האם ניתן לתבוע מעסיק שלי בבית משפט לתביעות קטנות (מדובר על סכום של 12 א') או שחייב לעשות זאת בבית הדין לעבודה?

תודה.

שלום,
בבית דין לענייני עבודה בלבד.

01/12/2021 13:08 רויטל גינזבורג האם ניתן להתחרט בעסקה גדולה גם אם עברו 14 ימים ? המוצר אינו סופק עדיין האם ניתן להתחרט בעסקה גדולה גם אם עברו 14 ימים ? המוצר אינו סופק עדיין
שלום הזמנו פרקט לפני חודש וחצי אך לא סיפקו לנו אותו מכיון שלא נתנו תאריך להתקנה .
השבוע החלטנו לא לעשות פרקט ולבטל את העסקה . החנות שבה רכשנו לא מוכנה בשום פנים ואופן לבטל לנו את העסקה והיא מבקשת מאיתנו לקחת את המוצר ולמכור אותו בעצמנו .מדובר על עסקה בס 28000 ש"ח. נתנו מקדמה 5000 ש"ח הם מאיימים שיקחו גם את המקדמה וגם יתבעו אותנו . לא יודעים מה לעשות אשמח לעזרה

שלום,
חסר לי מידע רב כדי שאוכל לענות על שאלתך. בדברים שכתבת יש מקום לכאן ולכאן.
כמו כן עליי לעיין בהסכם / מסמך הזמנה ולהבין את טיב ההזמנה. רק לאחר מכן אוכל לקבוע האם ניתן לבטל את העסקה ובהתאם לאיזה חוק.
ככל שאתם מעוניינים בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינכם - אתם מוזמנים לפנות למשרדי.

5

05/12/2021 08:55 אברהם טסלה לא הוחזר החזר כספי בזמן לא הוחזר החזר כספי בזמן
קבעתי 2 בדיקות סרולוגיות(בדיקת נוגדנים לוירוס הקורונה במרכז רפואי בארץ ,וביטלתי עוד באותו היום.
הנ"ל הבטיחו להחזר כספי תוך 30 ימי עסקים
ואנחנו כבר ב43 ימי העסקים מיום הביטול ,
הנ"ל מורחים ומורחים .
האם קיימת לתביעת פיצוי ,ובאיזה גובה?
תודה,
אברהם.

שלום,
תחילה אתה רשאי לקבל את כספך בחזרה.
ככל שלא יושב לך כספך - אזי אתה רשאי לתבוע לצורך קבלת כספך בחזרה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.